Auteur |
Bericht |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Iemand bekend met de "G-pipe"?
Ik zie regelmatig zogenaamde G-pipes die de laatste demper op mijn 964 kunnen omzeilen. Men belooft meer geluid (dat kan ik me wel voorstellen) en een vermogenswinst van 5pk.... dat laatste kan ik me dan weer niet voorstellen Iemand ervaring met zo'n ding?
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
09 sep 2007 18:35 |
|
|
cabrio wim
|
Een G pijp is dat dan, waar de banaan verwijdert is, en alles rechtstreeks naar buiten gaat.
Ik heb indertijd een pijp van Craze gekocht waarbij de banaan dan weg gaat, en dan die pijp rechtstreeks naar buiten gaat.
Moet een ding zeggen mooi donkerbruin geluid, maar vermogens winst twijfel ik over, een ding viel mij wel op en dat is dat hij iets beter oppakt in lagere toeren. Maar dat kan natuurlijk liggen aan de banaan die er nu tussenuit is.
|
09 sep 2007 19:18 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
OK, bedankt voor je input. Het gaat me puur om het geluid en het moet zeker geen pk's kosten. Een atmosferische motor moet vaak een bepaalde tegendruk houden om geen koppel te verliezen, vandaar mijn vraag.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
09 sep 2007 20:04 |
|
|
horn
PF #57
|
g-pipe of cuprohr. ik vind het geluid van een cuprohr mooier dan dat van de g-pijp. samen vind ik veel te hard. rest is persoonlijk. e originele demper zou ik wel bewaren.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 sep 2007 20:06 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Effe voor de beeldvorming; is dit een cuprohr?
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
09 sep 2007 20:11 |
|
|
horn
PF #57
|
yep.
G-pijp, G-pipe of G-bocht, vervangt de laatste demper achter rechter achterwiel:
Cuprohr, vervangt demper achter de achterbumper:
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 sep 2007 20:12 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Ben erg tevreden over de (luidere) roffel van de G-bocht.
In het verleden ook een cuprohr gehad die een minder luide roffel liet horen (maar wel mooi diep).
Succes met de moeilijke keuze
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
09 sep 2007 20:30 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Denk dat ik dan toch voor een cuprohr ga. Scheelt meteen ook weer wat gewicht
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
09 sep 2007 21:37 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Voor het gewicht in je portemonee kan je IMO beter 'n G bocht nemen - die zijn goedkoper dan 'n cuprohr ... en ook de tussendemper die je nu laat zitten is gemakkelijker goed(koper) tweedehands te krijgen
Zelf heb ik 'n Cuprohr ... IMO de "duurder" optie
|
09 sep 2007 22:21 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
luister eerst een keer naar het verschil voor je beslidst wat je koopt
ik persoonlijk vind weer een g rohr mooier dieper en dikker klinken maarja smaken verschillen. vandaag was wel de dag omalles tegelijk aan te horen op de elfstedentocht:
cuprohrs
g rohrs
ene harry had beide cup en g rohr man wat een herrie harry
jmmr dat je er niet bij was hak gelijk ff vanje auto kunnen genieten
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
09 sep 2007 23:19 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
We doen mee aan de herfstrit door het Belgische land, dus da's een tweede kans
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
09 sep 2007 23:30 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
dasmooi kunjij van mijn g pijp genieten
gezellig man ik ben benieuwd?
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
09 sep 2007 23:35 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Hmmm, nu moet ik wel zorgen dat ie er tiptop uitziet tegen die tijd
Maar dat komt wel goed, ben een pietje precies wat mijn auto's aangaat
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
09 sep 2007 23:55 |
|
|
skwajee
928S4 '88 - ex Cayenne 3.0D '11, ex 996TT '02, ex 964 C2 Tip '92, ex 911 2.7 Targa '76België
|
Heb en cup en g beluisterd (niet de combinatie ervan) vooraleer ik mijne heb laten aanpassen. Kwestie van smaak, maar ik vind de cup pijp mooier klinken en heb deze in combinatie met K&n filter.. de g-bocht vond ik net iets te rauw!
|
10 sep 2007 20:17 |
|
|
horn
PF #57
|
skwajee - jij en ik hebben op dat gebied exact dezelfde smaak.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 sep 2007 20:19 |
|
|
skwajee
928S4 '88 - ex Cayenne 3.0D '11, ex 996TT '02, ex 964 C2 Tip '92, ex 911 2.7 Targa '76België
|
Horn, moest ik geen vrouw/kind/buren enz hebben. .. zou mijn smaak misschien anders zijn, maar met combinatie cuppijp & k&n kan je overal terecht, en is de commentaar van niet p-kenners uitermate positief. Ik zou zeggen dat deze combinatie het reeds mooie geluid gewoon accentueert, g-pijp is meer richting 930 Turbo
|
10 sep 2007 20:25 |
|
|
horn
PF #57
|
heb ook vrouw/kinderen/buren, maar dat heeft mijn smaak niet beinvloed. vind g-pipe alleen ook best mooi, maar minder diep/warm/donkerbruin dan de cuprohr. Heb nu een open conisch K&N luchtfilter icm cuprohr - hoor je hem echt gorgelen. Ook wel cool...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 sep 2007 20:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Geen last van vermogensverlies door (te) warme lucht die aangezogen wordt
|
10 sep 2007 20:44 |
|
|
horn
PF #57
|
zou zo maar kunnen. zat erop toen ik hem kocht. ze zouden dat toch niet zomaar doen? zal er wel eens met de techniker over praten.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 sep 2007 20:57 |
|
|
skwajee
928S4 '88 - ex Cayenne 3.0D '11, ex 996TT '02, ex 964 C2 Tip '92, ex 911 2.7 Targa '76België
|
Open K&N is mij idd voor die reden afgeraden, maar als je eens wist wat neveneffecten verkeerde banden, velgen, spoorverbreders, bezine, olie enz..... aan je prestaties doet, daar kraait nooit iemand over.
Rijd nooit met volle tank, weet je wat dat doet.. die extra 70kg!
|
10 sep 2007 21:24 |
|
|
horn
PF #57
|
dat maakt bij mij dan weer - percentueel - minder verschil...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 sep 2007 21:26 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
10 sep 2007 21:44 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
g bocht heeft mijn voorkeur, iets ruiger inderdaad..
gr
|
14 sep 2007 19:58 |
|
|
Joyman
964 Carrera 2 CabrioLeeuwarden
|
Samen te hard, hoe kom je daar nu bij
Harry.
_________________________________________ De 4e editie, 5 September 2010 Porsche Friese Elfstedentocht. - http://www.911stedentocht.nl
www.frieslandmotoren.nl
|
14 sep 2007 23:31 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
loud pipes saves lifes
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
15 sep 2007 3:46 |
|
|