Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 6:24



Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
964 start niet na kleine week 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
928S4 '88 - ex Cayenne 3.0D '11, ex 996TT '02, ex 964 C2 Tip '92, ex 911 2.7 Targa '76
België
Bericht 964 start niet na kleine week
Hey,
Mijn P zit regelmatig met een accu die niet genoeg levert om te starten, dit na 10 dagen, soms na 4 dagen stil te staan.

Hier enkele extra gegevens :

Bosh Silver accu

voltage batterij na rit, motor uit, geen verbruikers: 12.65 V
voltage batterij tijdens het starten : zakt niet onder 10.50 V
voltage batterij met draaiende motor : 13.90 V bij 750rpm, 13.95 bij 1200rpm
meting lekstroom met wagen op slot + alarm aan : 35mA

Dit lijken mij allemaal waardes , vallende binnen de norm.

Mijn gevoel wijst in de richting : hoe warmer de motor is wanneer ik mijn wagen stilleg, des te korter de duur dat batterij zijn vermogen behoudt om wagen te starten na aantal dagen... vb : na een rit van 200km, stond batterij na 4 dagen op 9.2 Volt.... Zit ik met een defecte voeler die een ventilator ergens te lang laat nalopen die mijn batterij leegzuigt?

Ben benieuwd naar jullie reacties :wink:


10 sep 2007 21:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Bosch Silver is goed. Wellicht gewoon aan de druppellader hangen, probleem opgelost? :?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 sep 2007 21:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
928S4 '88 - ex Cayenne 3.0D '11, ex 996TT '02, ex 964 C2 Tip '92, ex 911 2.7 Targa '76
België
Bericht 
Kweet het, maar zoals anderen hier al aangehaald hebben op het forum... heb geen stroom in garage.
Batterij afkoppelen is ook nog optie, maar 1 week zou ik met deze lekstroom perfect moeten halen.

En vooraleer iemand zegt dat ik er dagelijks meer moete rijden, dit is geen optie :D


10 sep 2007 21:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ik heb zo'n rode stroomonderbreek sleutel in het vooronder. wellicht ook een optie?

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 sep 2007 21:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2x 964 C4 en 911 2.4 E
Waalre
Bericht 
Ik had hetzelfde probleem met mijn 964 C4 na een (werk)reis van 10 dagen of meer wou ze niet meer starten.
Nieuwe accu en het probleem was bij mij opgelost.
Bij dagenlijks gebruik had ik nooit een probleem ook niet met de oude accu.
Misschien een combinatie oude accu lekstroom?


10 sep 2007 21:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo

kijk eens of het vannetje achter op de kachel unit uit gaat als je de sleutel er uit haals.na det je de sleutel er uit haalt duurt het 5 tot 10 sec voor hij uit gaat.als deze blijft draaien is de accu naar een dag of 4 plat.

gr anton964


10 sep 2007 22:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
heb je de laadstroom gemeten?
Accu kan dan best op spanning zijn maar niet geheel vol ...

je kan ook een mindere accu cel hebben dan kan ie gewoon 12V aangeven maar toch niet voldoende vermogen leveren voor starten.

35mA is goed. Ik had 300mA lekstroom en toen was ie na 3dgn echt leeg ....

Dus al je acht maar 35mA lekstroom hebt dan is het of de laadstroom en dan moet je kijken of je dynamo of omvormer goed zijn of je hebt een slechte cel in je accu ...


11 sep 2007 15:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
De opgegeven waarden lijken keurig.

Alleen de spanning van 12,65 V na uitzetten is waarschijnlijk niet gemeten na 2 uur of zo?
Nadat de spanning in de accu gestabiliseerd is na uitzetten motor en dus stoppen laden dynamo, is de spanning wschijnlijk lager...

Je idee over een koelven zou kunnen kloppen. Ben je wel eens een kwartier of zo in de buurt van P. gebleven?
Een koelven kan aanslaan, zoals bij 993. Geldt dit ook voor 964, wie weet dat :?:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


11 sep 2007 16:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Ik ben niet technisch , maar ergens zit het probleem .
Het lijkt mij dat elke auto na 10 of zelfs veel meer dagen gewoon moet starten . Om in accutermen te spreken , de accu MOET mijns inziens de startmotor gewoon rond krijgen .


Als je het probleem niet wilt localiseren : :idea: :idea: Neem van huis een opgeladen accu mee voor het starten .
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


11 sep 2007 17:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht 
Hangt ook een beetje van het soort alarm af. De accu eruit halen lijkt me overigens verzekeringstechnisch listig. :roll:


11 sep 2007 20:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
928S4 '88 - ex Cayenne 3.0D '11, ex 996TT '02, ex 964 C2 Tip '92, ex 911 2.7 Targa '76
België
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
De opgegeven waarden lijken keurig.

Alleen de spanning van 12,65 V na uitzetten is waarschijnlijk niet gemeten na 2 uur of zo?
Nadat de spanning in de accu gestabiliseerd is na uitzetten motor en dus stoppen laden dynamo, is de spanning wschijnlijk lager...

Je idee over een koelven zou kunnen kloppen. Ben je wel eens een kwartier of zo in de buurt van P. gebleven?
Een koelven kan aanslaan, zoals bij 993. Geldt dit ook voor 964, wie weet dat :?:


Ik heb vandaag, dus 24u stilstand later met aangekoppelde batterij 12.50v gemeten, verbuik van 38mA :) -> geen extra verbuiker dus te bespeuren. Voltage normaal
Morgen nog eens meten...
Het gaat waarschijlijk uitdraaien naar een batterij met defecte cel(len). Kan je zoiets zelf meten?

Ivm alarm en verzekering -> inderdaad geen goed idee om wagen zonder stroom te parkeren :oops:


11 sep 2007 21:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
skwajee schreef:
Het gaat waarschijlijk uitdraaien naar een batterij met defecte cel(len). Kan je zoiets zelf meten?

Accutester beschikbaar?
Misschien spanning per cel meten door de coating heen?...

En Jeroenoop heeft natuurlijk gelijk dat een accu het zo lang moet kunnen uithouden.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


11 sep 2007 21:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
aan de andrekant misschien nog niet zo gek voor de verzekering.
want hoe start je een wagen zonder accu?
aan duwen nee nee!\

anton964


12 sep 2007 0:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
iets anders - hoe gaat de verzekering er ooit achter komen dat jij je 911 geparkeerd hebt zonder accu? :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 sep 2007 7:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
928S4 '88 - ex Cayenne 3.0D '11, ex 996TT '02, ex 964 C2 Tip '92, ex 911 2.7 Targa '76
België
Bericht 
horn schreef:
iets anders - hoe gaat de verzekering er ooit achter komen dat jij je 911 geparkeerd hebt zonder accu? :roll:


:D ik ga echt niet de accu eruithalen he, gewoon de min-pool loskoppelen. De kans dat hij uit de garage wordt gestolen is miniem, er staat immers bijna alijd een wagen van de buren voor geparkeerd, moeten ze die eerst nog verzetten :roll:

Is waarschijnlijk gewoon batterij, maar feit dat spanning niet zakt onder 10.50 V bij gebruik startmotor spreekt dat beetje tegen.

In ieder geval, moest ik nieuwe accu aanschaffen, is de Bosh Silver goede keuze vermoed ik, of is er accu dat iemand mij eerder aanraadt gezien mijn porsche-gebruik, +/-4000km/jaar & max 1x per week ritje..[/quote]


12 sep 2007 9:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 start niet na kleine week
skwajee schreef:
Hey,
Mijn P zit regelmatig met een accu die niet genoeg levert om te starten, dit na 10 dagen, soms na 4 dagen stil te staan.

Hier enkele extra gegevens :

Bosh Silver accu

voltage batterij na rit, motor uit, geen verbruikers: 12.65 V
voltage batterij tijdens het starten : zakt niet onder 10.50 V
voltage batterij met draaiende motor : 13.90 V bij 750rpm, 13.95 bij 1200rpm
meting lekstroom met wagen op slot + alarm aan : 35mA

Dit lijken mij allemaal waardes , vallende binnen de norm.

Mijn gevoel wijst in de richting : hoe warmer de motor is wanneer ik mijn wagen stilleg, des te korter de duur dat batterij zijn vermogen behoudt om wagen te starten na aantal dagen... vb : na een rit van 200km, stond batterij na 4 dagen op 9.2 Volt.... Zit ik met een defecte voeler die een ventilator ergens te lang laat nalopen die mijn batterij leegzuigt?

Ben benieuwd naar jullie reacties :wink:


Heb dezelfde symptomen gehad bij mijn Porsche, dacht ook aan een defecte accu en/of dynamo. Bleek later de startmotor te zijn. Wellicht ook eens naar de startmotor kijken.

Fuchs.


12 sep 2007 12:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
928S4 '88 - ex Cayenne 3.0D '11, ex 996TT '02, ex 964 C2 Tip '92, ex 911 2.7 Targa '76
België
Bericht 
Hey Fuchs,
Ik kan je redenering volgen, indien inderdaad de startmotor teveel stroom zou trekken, maar mijn batterij geraakt leeg zonder dat ik de startmotor gebruikt heb.
Indien deze voor lekstroom zou zorgen in stilstand (is niet afgezekerd), dan zou ik dat ook gemeten moeten hebben.
Bij mij lijkt de startmotor het probleem niet als je mijn metingen bekijkt


12 sep 2007 13:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Het is niet zo dat de startmotor teveel stroom trekt of voor een lekstroom zorgt. Er schijnt in de startmotor een onderdeel te zitten (solenoïd o.i.d.) en die wil nog wel eens stuk gaan. Wat je dan vaak merkt is dat de startmotor de ene keer de motor wel rondtrekt (bv. nadat de accu een nachtje aan de oplader heeft gelegen en de andere keer weer niet). Heb het zelfs gehad na een behoorlijk lange rit (400 km), dat hij opeens niet meer startte. De auto aangeduwd en na een nachtje oplader deed hij het weer (dacht toen eerst aan dynamo). Volgende dag ritje terug en de dag daarop weer niet starten. Het is maar een idee.


12 sep 2007 15:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht 
@ Anthon / Harald: Buiten de eventuele discussie om hoe een 911 gestolen kan worden, slaap ik toch een stuk rustiger als ik weet dat mijn alarm erop staat dan zonder. Ik weet ook wel dat een redelijke autodief met een alarm geen problemen heeft, maar ook niet met een porsche zonder accu.

Laten we zeggen dat het een gevoelskwestie is.




Ehhh..............als we toch aan het filosoferen zijn. Ik zou niet weten hoe ik een porsche met klasse 3 alarm zonder problemen zou kunnen stelen, maar een porsche zonder accu gaat mij wel lukken denk. :idea: :roll: :lol:


12 sep 2007 18:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 1991
ouddorp
Bericht 
Je kan ook het DME relais verwijderen, dan krijgt niemand de p aan de praat!!!
_________________________________________
4711 is voor de geur
911 is voor de passie


21 okt 2007 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
paul weiffenbach schreef:
Je kan ook het DME relais verwijderen, dan krijgt niemand de p aan de praat!!!

Is een oude truk :wink: die ondertussen iedereen wel kent denk ik (ook de dieven :cry: ).


21 okt 2007 15:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3
apeldoorn
Bericht 
haal je stekkers van de koffer bak en motorruimte maar eens los en kijk dan nog eens ik had hetzelfde


09 dec 2007 22:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
928S4 '88 - ex Cayenne 3.0D '11, ex 996TT '02, ex 964 C2 Tip '92, ex 911 2.7 Targa '76
België
Bericht 
Heb er nu gewoon een druppellader aanhangen.. probleem opgelost :)


10 dec 2007 22:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
mijn accu was na 3 dagen leeg, nadat ik een nieuwe verwarmingsunit had gekregen. bleek dat de verwarming op een heel lage stand bleef doorlopen nadat ik de motor uitgeschakeld had. dat trok de accu leeg. ook weer opgelost.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 dec 2007 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Ook ik heb dat probleem met mn 964..na ong 10 dagen mag ik de startkabels erop zetten :( ..alles laten nameten maar vanuit de zekeringkast geen lekkage...blijft dus alleen het alarm over als mogelijke oorzaak..maar ben er nog niet 8er hoe dat bij mij allemaal in elkaar steekt..wordt vervolgd dus.. 8)
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


11 dec 2007 12:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.