Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:23



Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
verschil imitati--origineel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
Zou ik ook zeggen als ik de dealer was....ik ben niet overtuigd hoor. Alles waar je een goed merk op plakt wordt duurder, ik kan zo honderd produkten verzinnen uit dezelfde fabriek waar het enige verschil de prijs (en dus het merk) is...


04 sep 2007 10:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht 
Zie http://www.944racing.de/reload.php?urlt ... ichte.html

Verschil Porsche Cup 1 met Mille Miglia Cup 1: 700 gr VA, 900 gr HA
ten voordele van de Porsche velg, dus.

Los van flexibiliteit/brosheid van de legering is er dus alvast een fors gewichtsverschil.
_________________________________________
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Only dead fish go with the flow
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=


04 sep 2007 10:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Kijk, dat bedoelde ik dus. En ik heb ook meer vertrouwen in de originele legering.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


04 sep 2007 10:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Je hebt replica's en replica's...

Ik heb jaren geleden eens een docu gezien over het maken van (illegale) kopieën van auto-onderdelen. Inclusief een kerel die voor een hutje in het oerwoud velgen stond te gieten. Later lieten ze wat tests zien op die goedkope replica's, die dingen zaten vol met scheuren, gietfouten en luchtbellen. Het was akelig makkelijk om het hart eruit te breken.

Waarmee ik maar wil zeggen: kies origineel of een replica van een bekende fabrikant. If it sounds too cheap to be true, it probably is.
_________________________________________
Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...


04 sep 2007 10:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
koekebakker 930
uden
Bericht 
foto van massieve en holle velgen

Afbeelding

mod by horn - eigenschappen van de foto, niet van de pagina, plaatsen :idea: :salut:
_________________________________________
no guts, no glory


04 sep 2007 19:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
koekebakker 930
uden
Bericht 
bedankt! :cheesy:
_________________________________________
no guts, no glory


04 sep 2007 20:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
misschien nog even naar de link kijken maar bij de 18"turbo hol en 18'turbo scheelt het gewicht ongeveer 2,7 kg per velg.

is bijna 11 kilo totaal, dat scheelt aardig wat als onafgeveerd gewicht.

dat zou ik dan eerder doen dan de bekleding uit de kofferbak halen(wat ik wel eens vaker heb gezien)


robert
_________________________________________
remmen is angst


04 sep 2007 23:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
beaker schreef:
foto van massieve en holle velgen

Afbeelding

mod by horn - eigenschappen van de foto, niet van de pagina, plaatsen :idea: :salut:


nu heb ik de velgen opgehaald, bij een p specialist, en het zijn de bovenste............. :shock:

toen ik hem dat melde zij hij dat het hier toch echt orgineele p velgen betrof.
_________________________________________
excellent


“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.


06 sep 2007 12:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Originele velgen hoeven nog geen turbo-velgen te zijn ...


06 sep 2007 12:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
:idea:


gelukkig, begon al een beetje buikpijn te krijgen
_________________________________________
excellent


“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.


06 sep 2007 15:47
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Er zijn dus 2 typen originele Porsche Turbo velgen: de holle/lichte voor de TT zelf geleverd en de massieve spaak voor de 4S geleverd. Verdere detailverschillen zoals door Rob.964 gemeld.

Die 3 gr. gewichtsverschil hoef ik al niet meer te corrigeren :!: :x :wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


11 sep 2007 14:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
ik merk absoluut verschil met voorheen, verandering was het absoluut waard 8)
_________________________________________
excellent


“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.


11 sep 2007 15:57
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Foto van de nieuwe 'aanblik' :!: :?: :D
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


11 sep 2007 16:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
een dezer dagen.. :wink: .
_________________________________________
excellent


“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.


11 sep 2007 19:13
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.