Auteur |
Bericht |
skwajee
928S4 '88 - ex Cayenne 3.0D '11, ex 996TT '02, ex 964 C2 Tip '92, ex 911 2.7 Targa '76België
|
964 start niet na kleine week
Hey,
Mijn P zit regelmatig met een accu die niet genoeg levert om te starten, dit na 10 dagen, soms na 4 dagen stil te staan.
Hier enkele extra gegevens :
Bosh Silver accu
voltage batterij na rit, motor uit, geen verbruikers: 12.65 V
voltage batterij tijdens het starten : zakt niet onder 10.50 V
voltage batterij met draaiende motor : 13.90 V bij 750rpm, 13.95 bij 1200rpm
meting lekstroom met wagen op slot + alarm aan : 35mA
Dit lijken mij allemaal waardes , vallende binnen de norm.
Mijn gevoel wijst in de richting : hoe warmer de motor is wanneer ik mijn wagen stilleg, des te korter de duur dat batterij zijn vermogen behoudt om wagen te starten na aantal dagen... vb : na een rit van 200km, stond batterij na 4 dagen op 9.2 Volt.... Zit ik met een defecte voeler die een ventilator ergens te lang laat nalopen die mijn batterij leegzuigt?
Ben benieuwd naar jullie reacties
|
10 sep 2007 21:17 |
|
|
horn
PF #57
|
Bosch Silver is goed. Wellicht gewoon aan de druppellader hangen, probleem opgelost?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 sep 2007 21:23 |
|
|
skwajee
928S4 '88 - ex Cayenne 3.0D '11, ex 996TT '02, ex 964 C2 Tip '92, ex 911 2.7 Targa '76België
|
Kweet het, maar zoals anderen hier al aangehaald hebben op het forum... heb geen stroom in garage.
Batterij afkoppelen is ook nog optie, maar 1 week zou ik met deze lekstroom perfect moeten halen.
En vooraleer iemand zegt dat ik er dagelijks meer moete rijden, dit is geen optie
|
10 sep 2007 21:31 |
|
|
horn
PF #57
|
ik heb zo'n rode stroomonderbreek sleutel in het vooronder. wellicht ook een optie?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 sep 2007 21:34 |
|
|
Pepijn
2x 964 C4 en 911 2.4 EWaalre
|
Ik had hetzelfde probleem met mijn 964 C4 na een (werk)reis van 10 dagen of meer wou ze niet meer starten.
Nieuwe accu en het probleem was bij mij opgelost.
Bij dagenlijks gebruik had ik nooit een probleem ook niet met de oude accu.
Misschien een combinatie oude accu lekstroom?
|
10 sep 2007 21:50 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
hallo
kijk eens of het vannetje achter op de kachel unit uit gaat als je de sleutel er uit haals.na det je de sleutel er uit haalt duurt het 5 tot 10 sec voor hij uit gaat.als deze blijft draaien is de accu naar een dag of 4 plat.
gr anton964
|
10 sep 2007 22:42 |
|
|
Toon
|
heb je de laadstroom gemeten?
Accu kan dan best op spanning zijn maar niet geheel vol ...
je kan ook een mindere accu cel hebben dan kan ie gewoon 12V aangeven maar toch niet voldoende vermogen leveren voor starten.
35mA is goed. Ik had 300mA lekstroom en toen was ie na 3dgn echt leeg ....
Dus al je acht maar 35mA lekstroom hebt dan is het of de laadstroom en dan moet je kijken of je dynamo of omvormer goed zijn of je hebt een slechte cel in je accu ...
|
11 sep 2007 15:57 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
De opgegeven waarden lijken keurig.
Alleen de spanning van 12,65 V na uitzetten is waarschijnlijk niet gemeten na 2 uur of zo?
Nadat de spanning in de accu gestabiliseerd is na uitzetten motor en dus stoppen laden dynamo, is de spanning wschijnlijk lager...
Je idee over een koelven zou kunnen kloppen. Ben je wel eens een kwartier of zo in de buurt van P. gebleven?
Een koelven kan aanslaan, zoals bij 993. Geldt dit ook voor 964, wie weet dat
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 sep 2007 16:56 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Ik ben niet technisch , maar ergens zit het probleem .
Het lijkt mij dat elke auto na 10 of zelfs veel meer dagen gewoon moet starten . Om in accutermen te spreken , de accu MOET mijns inziens de startmotor gewoon rond krijgen .
Als je het probleem niet wilt localiseren : Neem van huis een opgeladen accu mee voor het starten .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
11 sep 2007 17:12 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Hangt ook een beetje van het soort alarm af. De accu eruit halen lijkt me overigens verzekeringstechnisch listig.
|
11 sep 2007 20:16 |
|
|
skwajee
928S4 '88 - ex Cayenne 3.0D '11, ex 996TT '02, ex 964 C2 Tip '92, ex 911 2.7 Targa '76België
|
Ik heb vandaag, dus 24u stilstand later met aangekoppelde batterij 12.50v gemeten, verbuik van 38mA -> geen extra verbuiker dus te bespeuren. Voltage normaal
Morgen nog eens meten...
Het gaat waarschijlijk uitdraaien naar een batterij met defecte cel(len). Kan je zoiets zelf meten?
Ivm alarm en verzekering -> inderdaad geen goed idee om wagen zonder stroom te parkeren
|
11 sep 2007 21:10 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Accutester beschikbaar?
Misschien spanning per cel meten door de coating heen?...
En Jeroenoop heeft natuurlijk gelijk dat een accu het zo lang moet kunnen uithouden.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 sep 2007 21:31 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
aan de andrekant misschien nog niet zo gek voor de verzekering.
want hoe start je een wagen zonder accu?
aan duwen nee nee!\
anton964
|
12 sep 2007 0:19 |
|
|
horn
PF #57
|
iets anders - hoe gaat de verzekering er ooit achter komen dat jij je 911 geparkeerd hebt zonder accu?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 sep 2007 7:03 |
|
|
skwajee
928S4 '88 - ex Cayenne 3.0D '11, ex 996TT '02, ex 964 C2 Tip '92, ex 911 2.7 Targa '76België
|
ik ga echt niet de accu eruithalen he, gewoon de min-pool loskoppelen. De kans dat hij uit de garage wordt gestolen is miniem, er staat immers bijna alijd een wagen van de buren voor geparkeerd, moeten ze die eerst nog verzetten Is waarschijnlijk gewoon batterij, maar feit dat spanning niet zakt onder 10.50 V bij gebruik startmotor spreekt dat beetje tegen. In ieder geval, moest ik nieuwe accu aanschaffen, is de Bosh Silver goede keuze vermoed ik, of is er accu dat iemand mij eerder aanraadt gezien mijn porsche-gebruik, +/-4000km/jaar & max 1x per week ritje..[/quote]
|
12 sep 2007 9:50 |
|
|
fuchs
|
Re: 964 start niet na kleine week
| | | | skwajee schreef: Hey, Mijn P zit regelmatig met een accu die niet genoeg levert om te starten, dit na 10 dagen, soms na 4 dagen stil te staan. Hier enkele extra gegevens : Bosh Silver accu voltage batterij na rit, motor uit, geen verbruikers: 12.65 V voltage batterij tijdens het starten : zakt niet onder 10.50 V voltage batterij met draaiende motor : 13.90 V bij 750rpm, 13.95 bij 1200rpm meting lekstroom met wagen op slot + alarm aan : 35mA Dit lijken mij allemaal waardes , vallende binnen de norm. Mijn gevoel wijst in de richting : hoe warmer de motor is wanneer ik mijn wagen stilleg, des te korter de duur dat batterij zijn vermogen behoudt om wagen te starten na aantal dagen... vb : na een rit van 200km, stond batterij na 4 dagen op 9.2 Volt.... Zit ik met een defecte voeler die een ventilator ergens te lang laat nalopen die mijn batterij leegzuigt? Ben benieuwd naar jullie reacties | | | | |
Heb dezelfde symptomen gehad bij mijn Porsche, dacht ook aan een defecte accu en/of dynamo. Bleek later de startmotor te zijn. Wellicht ook eens naar de startmotor kijken.
Fuchs.
|
12 sep 2007 12:32 |
|
|
skwajee
928S4 '88 - ex Cayenne 3.0D '11, ex 996TT '02, ex 964 C2 Tip '92, ex 911 2.7 Targa '76België
|
Hey Fuchs,
Ik kan je redenering volgen, indien inderdaad de startmotor teveel stroom zou trekken, maar mijn batterij geraakt leeg zonder dat ik de startmotor gebruikt heb.
Indien deze voor lekstroom zou zorgen in stilstand (is niet afgezekerd), dan zou ik dat ook gemeten moeten hebben.
Bij mij lijkt de startmotor het probleem niet als je mijn metingen bekijkt
|
12 sep 2007 13:23 |
|
|
fuchs
|
Het is niet zo dat de startmotor teveel stroom trekt of voor een lekstroom zorgt. Er schijnt in de startmotor een onderdeel te zitten (solenoïd o.i.d.) en die wil nog wel eens stuk gaan. Wat je dan vaak merkt is dat de startmotor de ene keer de motor wel rondtrekt (bv. nadat de accu een nachtje aan de oplader heeft gelegen en de andere keer weer niet). Heb het zelfs gehad na een behoorlijk lange rit (400 km), dat hij opeens niet meer startte. De auto aangeduwd en na een nachtje oplader deed hij het weer (dacht toen eerst aan dynamo). Volgende dag ritje terug en de dag daarop weer niet starten. Het is maar een idee.
|
12 sep 2007 15:41 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
@ Anthon / Harald: Buiten de eventuele discussie om hoe een 911 gestolen kan worden, slaap ik toch een stuk rustiger als ik weet dat mijn alarm erop staat dan zonder. Ik weet ook wel dat een redelijke autodief met een alarm geen problemen heeft, maar ook niet met een porsche zonder accu.
Laten we zeggen dat het een gevoelskwestie is.
Ehhh..............als we toch aan het filosoferen zijn. Ik zou niet weten hoe ik een porsche met klasse 3 alarm zonder problemen zou kunnen stelen, maar een porsche zonder accu gaat mij wel lukken denk.
|
12 sep 2007 18:06 |
|
|
paul weiffenbach
964 C2 1991ouddorp
|
Je kan ook het DME relais verwijderen, dan krijgt niemand de p aan de praat!!!
_________________________________________ 4711 is voor de geur
911 is voor de passie
|
21 okt 2007 15:08 |
|
|
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
Is een oude truk die ondertussen iedereen wel kent denk ik (ook de dieven ).
|
21 okt 2007 15:14 |
|
|
mike targa
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3apeldoorn
|
haal je stekkers van de koffer bak en motorruimte maar eens los en kijk dan nog eens ik had hetzelfde
|
09 dec 2007 22:06 |
|
|
skwajee
928S4 '88 - ex Cayenne 3.0D '11, ex 996TT '02, ex 964 C2 Tip '92, ex 911 2.7 Targa '76België
|
Heb er nu gewoon een druppellader aanhangen.. probleem opgelost
|
10 dec 2007 22:40 |
|
|
horn
PF #57
|
mijn accu was na 3 dagen leeg, nadat ik een nieuwe verwarmingsunit had gekregen. bleek dat de verwarming op een heel lage stand bleef doorlopen nadat ik de motor uitgeschakeld had. dat trok de accu leeg. ook weer opgelost.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 dec 2007 23:01 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Ook ik heb dat probleem met mn 964..na ong 10 dagen mag ik de startkabels erop zetten ..alles laten nameten maar vanuit de zekeringkast geen lekkage...blijft dus alleen het alarm over als mogelijke oorzaak..maar ben er nog niet 8er hoe dat bij mij allemaal in elkaar steekt..wordt vervolgd dus..
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
11 dec 2007 12:29 |
|
|