Auteur |
Bericht |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Zou dit mogelijk zijn?
Ondanks dat ik helemaal weg ben van de 911, en van de early vorm in het bijzonder, heeft de Porsche 904(GTS) bij mij altijd een speciaal plekje gehad.
Omdat mijn budget nu niet, en nooit niet, een echte 904 zou aankunnen, heb ik hier ook nooit verder serieus over nagedacht.
Nu echter, zie ik op een andere Porsche-site een 904 replica, die er wel goed uitziet (dat is wel eens anders) en wel redelijk betaalbaar is. (~ $75,000)
http://chuckbeck904.com/
behoorlijke specs ook
Deze is een tijd geleden ook kort hier al voorbijgekomen.
Mijn vraag echter: zou je zoiets in Nederland uberhaupt goedgekeurd krijgen??
|
12 sep 2007 11:06 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Geen idee. Vraag ze eens of ze al eens naar NL hebben geexporteerd. RDW al gebeld
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
12 sep 2007 11:26 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Nee joh, ik ga eerst twee jaar weg; het heeft dus absoluut geen haast....
|
12 sep 2007 11:32 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Waarom stel je de vraag nu al dan...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
12 sep 2007 11:35 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Hmmm, vroeg opgestaan Stephan?
Wat ik me afvroeg is of ieder type replica een typegoedkeuring van de RDW moet krijgen, en of ie meteen in te voeren is zodra er al iemand in NL met zo'n ding rijdt.
Verder of iemand weet of je dat wel of niet zou krijgen door bepaalde eigenschappen van deze replica. Maar inderdaad, RDW is misschien een goede start. Thanks!
|
12 sep 2007 12:03 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik denk dat de route via de UK zal moeten lopen. Replica's/kitcars zijn daar veel makkelijker op kenteken te krijgen. Dan kunnen ze daarna als een EU-auto naar NL komen. Direct via NL lijkt mij af te raden!
|
12 sep 2007 12:22 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
SVA (single vehicle approval) lijkt mij de enige oplossing, kortom via England. Misschien kan je de gebruikte motor als donor opgeven (911)
Gaat wel het nodige kosten maar is volgens mij wel mogelijk.
Aangezien het een nieuw gebouwde auto is zal vader NL wel (financieel) roet in het eten gooien...
Invoerrechten, BTW, BPM....
Wordt minimaal 2x zo duur, maar dan heb je wel wat...
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
12 sep 2007 12:23 |
|
|
funnyname
Porsche 944 Turbo sDen Haag
|
Waanzinnig gaaf ding, fantastische looks met moderne techniek en goede prestaties. Helemaal top!
|
12 sep 2007 12:27 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Heb ik ook al eens over zitten brainstormen.
Of een 906 !!
Het zal wel bij dagdromen blijven
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
12 sep 2007 12:34 |
|
|
Wimpie77
|
Ziet er wel erg gaaf uit, maar als hij 150.000 gaat kosten incl alle ellende zoals bpm, btw, ppl, kpn, adsl, enz... dan wordt hij toch wel prijzig!
|
12 sep 2007 12:40 |
|
|
funnyname
Porsche 944 Turbo sDen Haag
|
Ik denk dat de BPM, PPL, KPN en ADSL wel meevallen, alleen de BTW, RDW en invoer komen bovenop het aankoop bedrag.
|
12 sep 2007 12:43 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Wat een sound als je dat filmpje bekijkt !
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
12 sep 2007 13:26 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Typegoedkering?
Veiligheids- en milieueisen conform bouwjaar?
BPM?
De GT40 replica van Superformance kost excl. belastingen 100.000 euro, incl. het dubbele....
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
12 sep 2007 13:28 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...ik vind eht zelf ook de max....gaaf ding, echt!!!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
12 sep 2007 13:48 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Dat betekent dus:
1. Hopen dat die oudjes nog harder stijgen in waarde.....
2. Hard werken de komende 2 jaar daar in Australie...
Hebbuh, hebbuh, hebbuh.....
|
12 sep 2007 13:57 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Liefhebbers van het oudere werk, nog interesse voor Zandvoort a.s. zondag.....
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=15232
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
12 sep 2007 14:02 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Auto komt zeker met bijpassend bouwjaar op de papieren, denk dat je er geen bpm op hoeft te betalen.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
12 sep 2007 14:35 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Hmmm heb je in ieder geval een mooie special voor de 11 stedentocht in 2010 waarvoor je jezelf al wilt inschrijven
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
12 sep 2007 14:52 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Dus een replica mag ook met de 911-stredentocht mee?
Ik heb 'Chuck Beck' wel al een mail gestuurd voor meer info....
|
12 sep 2007 15:00 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Hier maken ze ook een 904, is wat dichterbij,
http://www.904gts.co.uk/
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
12 sep 2007 15:04 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Dat klopt, maar zoals Jeroen914 in het andere topic al opmerkte, gebruiken ze hier een ladderchassis.
Verder 41,000 engelse ponden zonder motor en versnellingsbak (en zonder VAT => BTW toch?) is niet echt goedkoper, tenzij er voor die andere nog BPM en zo bij zou komen.
|
12 sep 2007 15:15 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
speedservice heeft er ook een gebouwd...nog wat dichterbij huis
http://www.speedservice.nl/viewpage.php ... ect&pid=13
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
12 sep 2007 21:39 |
|
|
mayonaise
|
replicrap makes baby Jezus cry.
|
12 sep 2007 23:26 |
|
|
horn
PF #57
|
baby's huilen om niks. gaaf ding.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 sep 2007 0:02 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Patrick moet gewoon even zorgen dat dat ding lang genoeg op zijn naam staat alvorens hij terug naar Nederland emigreerd
Hoe het zit met 'n type goedkeuring weet ik niet exact
- maar volgens mij is er 'n mogelijkheid om op het type van de donorauto te blijven rijden
|
13 sep 2007 0:27 |
|
|