Auteur |
Bericht |
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
Waar gaan die prijzen heen... 2.4S
Alles met 2.4S op blijkt opeens goud waard te zijn. Ook zonder de mechanische injectie....
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=108387234
|
12 sep 2007 0:20 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Tja, ik hoor zelfs al van T-tjes die voor 40K te koop staan of op een vergelijkbaar bedrag worden getaxeerd...
(niet die van mij trouwens hoor)
Maar inderdaad, die prijzen gaan nergens meer over. Het is voor mij wel een van de redenen waarom ik die van mij toch niet verkoop.
Als het namelijk nog even zo doorgaat met die pre 73er prijzen, zou ik er over 2 jaar zelf ook geen meer kunnen kopen...
|
12 sep 2007 0:33 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
|
12 sep 2007 9:10 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Hier nog een, op E-bay staat een 2.4S voor de 'buy it now' prijs van US$95,000:
1973 2.4S matching number non-sunroof
The world has gone mentos...
|
12 sep 2007 9:24 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
binnenkort maar een laten hertaxeren...
obv vervangingsprijs ofzo...
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
12 sep 2007 13:38 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Een ton...
|
12 sep 2007 13:53 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
en terecht
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
12 sep 2007 13:55 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
en al verkocht
|
12 sep 2007 15:17 |
|
|
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
Een Ton? Zoveel zal hij wel wegen ongeveer
|
12 sep 2007 21:23 |
|
|
mayonaise
|
die rooie , behalve zijn carburateurs, ziet er op eerste zicht best wel netjes uit... alle trim, oliekoeler voor, juiste velgen, interieur, kheb al ergere gezien
en er zou een onderhouds geschiedenis bij zitten ...
maar ja, 57 000 , tekoop zetten en verkocht krijgen voor die prijs is 2 verschilende dingen
zei iemand hierboven verkocht, maar de advertentie staat er nog? gebeld misschien?
|
12 sep 2007 23:22 |
|
|
Porsche911
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
|
damm een' 2 jaar geleden wezen kijken bij een 2.4S targa van 72 met zo'n oliedopje rechts.. deze moest toen 20.000 euro opbrengen ... kwam rechtstreeks uit Calefornia in orginele staat met machting numbers
nu dus bijna 3 dubbele waard
_________________________________________ Groeten Pascal
|
12 sep 2007 23:27 |
|
|
mayonaise
|
je kan vroege s je's niet zo vergelijken
de hoge prijzen, dat zit niet in het serienummer, maar in de details
nu heb ik die niet gezien die jij vermeld,
maar 2 jaar geleden, waren de prijzen niet zoveel lager dan nu
er zitten veel S'jes die te koop staan met een vraag prijs die ze niet halen
15 is restoratie object ( ze zijn zeldzaam, en oppassen want ze komen niet met een broek om te scheuren, je zal er meestal je eigen broek aan scheuren)
25 is eentje met werk aan, maar goede/redelijke basis
motor rebuild of op zin minst kop revisie en dergelijke kun je toch best incalculeren
voor 35 heb je eentje dat goed loopt, en "redelijk" op de rest
non matching numbers, hier en daar iets te kort of verkeerd, maar niks dat niet al te veel moeite kost om recht te zetten
boven de 45 moet de lak en interieur echt prima zijn, en moet ie mechanisch betrouwbaar en goed zijn... er mogen geen vraagtekens zijn
boven de 55 moet echt alles erop en eraan zijn, originele radio, geschiedenis, velgen, toolkit, enzovoorts, matching numbers
boven de 70, moet er iets speciaals bij zijn, super perfectie, speciaal verleden, rally verleden, bekende eigenaar, dat soort fratsen...
dus die van 20, welke staat, en dan gaat het over structureel , het chassis, de motor, en alle details, van kop tot teen.
en je kan nooit afgaan op foto's, 911's zien er altijd beter uit op foto dan in 't echt.
|
12 sep 2007 23:41 |
|
|
Porsche911
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
|
Nou deze was van een kennis van me vader... een grote Mercedes verzamelaar..
eerste eigenaar met alle historie erbij zoals bij 55 staat..
jammer dat dat niks is geworden toen
_________________________________________ Groeten Pascal
|
12 sep 2007 23:50 |
|
|
mayonaise
|
en waarom is het niks geworden?
|
12 sep 2007 23:51 |
|
|
Porsche911
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
|
Hadden op dat moment te weinig tijd ervoor en nog geen garage waar deze gestald zou moeten worden..
toch blijft het kriebelen zo 2,4 S
_________________________________________ Groeten Pascal
|
12 sep 2007 23:55 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Nee, ik refereerde naar die gele 2.4S die hierboven werd afgebeeld en die bij Autofarm stond. Deze heeft op de site er nu "verkocht" bij staan.
|
13 sep 2007 8:52 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Die gele zou overigens een '100 punts' restauratie zijn. Niet mijn ding (heb het niet zo op nieuwe auto's ) maar wel qua prijs in lijn met het overzicht van Mayonaise!
|
13 sep 2007 10:27 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Dan zul je wel op die van mij doelen
Je kunt de taxatie waarde natuurlijk ook niet vergelijken met de handels/verkoop waarde. (Blankemeijer schatte de handels waarde tussen de 32.500 en 35.000, als je geduld hebt)
Als je een T helemaal restaureerd en alle techniek reviceerd, tot op het laatste detail, inclusief alle boutjes en sloten goud verzinken en opbouw vanaf een kale caroserie, dan is dat lastig te vervangen als hij gepikt zou worden. vandaar ook een hoge taxatie waarde.
Probeer maar eens een T te vinden zonder roest, met een nieuw interieur en gereviceerde motor en bak met matching numbers en kijk dan wat voor prijskaartje daar aan hangt. Dan is hij nog lang niet ophet niveau van mijn T kan ik je vertellen, maarom dat te geloven moet je gewoon zelf een keertje komen kijken denk ik.
Overigens ben ik nu bezig met een S project bezig, waarvan ik hoop dat ik op hetzelfde niveau uit ga komen als dat mijn T nu is. Ik heb enorm veel geleerd van m'n eerste restauratie project en weet ook dat het ontzettend moeilijk is om een oude Porsche weer 100% te krijgen. Voor veel mensen zijn de laatste details ook niet te zien en ziet een auto van 98% eruit als de perfecte restauratie.
Twee weken geleden zijn we met de Klassieke 911/912 club bij http://www.early911s.de/ geweest. Dit bedrijf heeft tegen de 100 (ja je leest het goed!) S'en opgekocht zo'n 6 jaar geleden. Daar kun je dus binnen lopen en een gerestaureerde S in een fabrieks origineele kleur van een bepaald jaar bestellen. Mocht hij toevallig jouw kleur dan toch niet hebben, dan zoekt hij er eentje voor je. De auto's worden dan op "geboorte certificaat" specificatie gerestaureerd. Hier hangt natuurlijk wel een enorm prijskaartje aan => vanaf 100.00 euro
Natuurlijk stonden er nog een paar auto's die bijna klaar waren, waar we ons ook even aan mochten vergapen. Maar ook deze auto's waren mijns inziens ook niet helemaal perfect, dus zeg maar 98%. Met de S ga ik dus voor de 100%, als ik dan op 98% uit kom, heb ik toch een prachtige S, die natuurlijk nooit 100.000 euro zal opleveren, maar het wel gekost zou hebben als ik hem had laten bouwen bij http://www.early911s.de/
Wat de taxateur er dan van gaat vinden is een zorg voor later
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
13 sep 2007 18:06 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Inderdaad, onder andere door jouw verhaal, maar ook door deze T die vorig jaar in het MECC stond:
die was trouwens niet voor jouw specifieke voorbeeld bedoeld, want ik ken je auto niet maar geloof meteen dat ie 100% is, maar wel voor het feit dat schijnbaar de maximale hoogte voor de (vraag)prijzen nog niet is bereikt en dat het hoe langer hoe gekker wordt.
Ik bedoel: 40K voor een 'T', daar koop ije ook een 993 voor. (als je het hebt over waar krijgen voor je geld)
|
13 sep 2007 18:21 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
`PPPPPPPPPPPPPPPPPPHHHUUHUUUUUUW
krijg ik mijn 45 K kosten er toch ooit nog uit
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
13 sep 2007 19:00 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
vriend van mij kocht zijn 2.4S zo'n 4 jaar geleden voor 25.000 euro ! Auto was echt prachtig gerestaureerd (Lammertink), niet 100% zoals Alex het zou willen, maar toch in de lijn van wat Stijn nu de +45k reeks noemt.
Bangelijke is dat hij toen al een 2.4S had, mechanisch heel goed, maar carosserie te herdoen. Hij heeft die toen verkocht voor 16.000 euro .....en ik heb die niet gekocht
Maar laat ze maar doen met die prijzen, mijn 2.4E is nog lang niet klaar (aan mijn huidig tempo nog een jaartje of 5-6-7.... geduld aub ). Benieuwd waar we dan met de prijzen zitten van die oude karren. Trouwens 2.4E's zijn zeldzamer dan 2.4S-en
|
13 sep 2007 23:06 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Heb ook even een wat foto's van het tripje naar de 911S'en schatkamer op het web gezet:
http://picasaweb.google.com/alex.assink ... sDuitsland
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
14 sep 2007 12:00 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
En in het huidige verkeer beter te rijden.........
|
14 sep 2007 12:12 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
indrukwekkend !! en wij maar denken dat dit zeldzame autos zijn trouwens ook mooie 11-jes op de parking !
hangt van je perceptie af....zeggen 2.4S rijders Maar idd meer koppel op lage toeren, dus .....
maar zover ben ik nog lang niet :
|
14 sep 2007 13:15 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Succes. Ik bewonder mensen die hieraan beginnen (en het ook afmaken).
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
14 sep 2007 14:06 |
|
|