Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:47

Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
lawaai ??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht lawaai ???
Aan het station te Mechelen (Belgie) heeft een man een boete van 250 euro gekregen omdat z'n muziek op z'n GSM (met ingebouwde mp3) te luid stond :shock: :shock: (ik hoop dat diezelfde politieagenten niet in de buurt zijn wanneer ik m'n 914tje start, want die hoor je toch wel een beetje verder dan zo een speakertje van een gsm (of is mijn 914 de enige auto die je verder dan 3 meter ver kan horen als de motor draait :!: :!: :roll: )

en dit is ook een filmpje over de moed van de belgische politie : http://www.vlaamsbelang.be/files/islammanifestatie.wmv

het lijkt wel dat de politie liever de ongevaarlijke burgers aanpakt dan dat ze achter echte criminelen aanzitten :shock: :shock:

13 sep 2007 9:32
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
:cheers: zou de Nederlandse politie eens een voorbeeld aan moeten nemen !

13 sep 2007 9:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Heb dit nieuwsitem gemist deze week. Amai, ging er gezellig aan toe :D .
Waar ging dit eigenlijk over ?

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

13 sep 2007 9:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Haacht
Bericht 
rufie schreef:
Heb dit nieuwsitem gemist deze week. Amai, ging er gezellig aan toe :D .
Waar ging dit eigenlijk over ?

die mensen wilden betogen tegen moslimgeweld :!: :!:
(ja, daar mag je blijkbaar niet tegen zijn in Belgie :roll: :roll: )
(politiek interressert me geen :ass: ..... maar dit vond ik toch een beetje grof :shock: )

13 sep 2007 9:58
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Wordt hier echt de verkeerde wereld. Van zodra je je mond open doet, ben je een racist.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

13 sep 2007 9:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Haacht
Bericht 
rufie schreef:
Wordt hier echt de verkeerde wereld. Van zodra je je mond open doet, ben je een racist.

ze zouden hierover misschien een cartoon kunnen maken :?: :?: :lol: :lol:

Laatst bijgewerkt door ironpatje op 13 sep 2007 11:10, in totaal 1 keer bewerkt.

13 sep 2007 10:02
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
€250 omdat je telefoon tehard staat?zou dat kunnen?
ik geloof nooit dat zoiets kan.

anton964

13 sep 2007 10:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Haacht
Bericht 
anton964 schreef:
€250 omdat je telefoon tehard staat?zou dat kunnen?
ik geloof nooit dat zoiets kan.

anton964

t'was nochtans voorpaginanieuws (het laatste nieuws, woensdag 12 september 2007 www.hln.be )
ook vandaag staan er reacties in van verschillende lezers (sommigen vinden het zelfs normaal :shock: :shock: dat hij een boete krijgt want ,,dat hij z'n muziek voor zichzelf houdt, ik bepaal liever zelf naar welke muziek ik luister'' :shock: :shock: ) (hoe noemen ze zoiets :?: :?: ........... ,,verdraagzaamheid'' :roll: :roll: ......dreigt een vies woord te worden....)

13 sep 2007 10:31
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat is helaas al enkele jaren zo.
Naar anderen zijn mensen niet meer verdraagzaam, maar iedereen moet voor hen verdraagzaam zijn .
Dat is helaas de huidige mentaliteit.

Ik zeg altijd leven en laten leven.

Met dat laatste hebben velen problemen.

Laatste update 22/10/2013

13 sep 2007 10:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 C2; 944 racer
Bericht 
Schandalig...ik word er woest van :evil: :evil: :evil:

13 sep 2007 17:41
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Moet Harry, alias joyman, maar voortaan om Belgie heen rijden :lol:

13 sep 2007 23:01
Profiel WWW
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
harry heeft toch een standaard uitlaat :shock:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

omrijden heeft geen zin horen ze hem nog :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

13 sep 2007 23:54
Profiel WWW Facebook 
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Als ik voorbij kom rijden (minus 1 demper momenteel) denk ik dat niemand zich meer druk maakt om telefoons... :roll:

14 sep 2007 13:25
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik vind wel dat oproep tot "verdraagzaamheid" steeds vaker wordt misbruikt om hufterig gedrag maar goed te moeten vinden.

Zoals te hard rijden in een woonwijk; ik zie niet in waarom ik daar tegenover verdraagzaam zou moeten zijn.
Net als veel motorrijders die in de ochtendspits ruimte claimen die er soms gewoon echt niet is onder het mom van "wij zijn zwak en autobestuurders moeten rekening met ons houden". Die groep voerde onlangs nog een campagne om autorijders oplettender te laten worden; het blijkt nl dat de enorm snel accelererende moderne motoren niet altijd tijdig worden opgemerkt. Maar misschien moet je als berijder van zo'n ding af en toe accepteren dat de situatie dat voluit accelereren even niet toelaat.
Zo rij ik zelf ook in mn 911; als je in druk verkeer van rijstrook wisselt en vol op het gas gaat is het logisch dat je voor je omgeving als uit het niets opduikt; daar hoor je je bewust van te zijn en ook zo mee om te gaan.

Onder de streep zijn er mi veel mensen die bepaald gedrag van zichzelf normaal vinden terwijl ze dat omgekeerd van een ander niet zouden accepteren. Misschien is dat wel een goeie graadmeter voor de verdraagzaamheid die je van een ander mag verlangen.

15 sep 2007 10:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Haacht
Bericht 
lindemans schreef:
Ik vind wel dat oproep tot "verdraagzaamheid" steeds vaker wordt misbruikt om HUFTERIG gedrag maar goed te moeten vinden.

Zoals te hard rijden in een woonwijk; ik zie niet in waarom ik daar tegenover verdraagzaam zou moeten zijn.
Net als veel motorrijders die in de ochtendspits ruimte claimen die er soms gewoon echt niet is onder het mom van "wij zijn zwak en autobestuurders moeten rekening met ons houden". Die groep voerde onlangs nog een campagne om autorijders oplettender te laten worden; het blijkt nl dat de enorm snel accelererende moderne motoren niet altijd tijdig worden opgemerkt. Maar misschien moet je als berijder van zo'n ding af en toe accepteren dat de situatie dat voluit accelereren even niet toelaat.
Zo rij ik zelf ook in mn 911; als je in druk verkeer van rijstrook wisselt en vol op het gas gaat is het logisch dat je voor je omgeving als uit het niets opduikt; daar hoor je je bewust van te zijn en ook zo mee om te gaan.

Onder de streep zijn er mi veel mensen die bepaald gedrag van zichzelf normaal vinden terwijl ze dat omgekeerd van een ander niet zouden accepteren. Misschien is dat wel een goeie graadmeter voor de verdraagzaamheid die je van een ander mag verlangen.

een gsm waarop men een mp3 tje afspeelt is toch niet hufterig :?: :?:
of wel :?: :?:

15 sep 2007 10:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
moet je hier eens in de metro of tram komen zitten...

Maarja er is hoop ;-):

Actie tegen GSM-muziek in tram
AMSTERDAM -

Student Alexander Klöpping uit Amsterdam begint een campagne tegen overlast van te luide muziek in het openbaar vervoer.

Hij roept reizigers op zijn website op om hun ervaringen te delen.

Alexander haat die types met muziek-gsm‘s

Een soortgelijk initiatief in Londen leidde na 4000 reacties tot een verbod op luide muziek in het openbaar vervoer.

Met name jongeren die muziek niet afspelen via oordopjes, maar via de externe luidsprekers van hun mobiele telefoon, waardoor iedereen kan meegenieten, zijn de twintigjarige een doorn in het oor. "Het lijkt wel alsof het steeds normaler wordt," zegt Klöpping. "Als zo'n knaap de tram instapt, zegt niemand wat. Maar als ik naar hem toe stap met het verzoek of de muziek af kan krijg ik vaak bijval van de halve tram." [/url]

15 sep 2007 12:15
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Waar is de tijd dat de GSM nog niet bestond :!:
Dat waren pas mooie tijden

15 sep 2007 13:22
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Nou was dit ook niet erg stil hoor:
Afbeelding

15 sep 2007 14:12
Profiel WWW
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
991 loverrrrrr:
Citaat:
Waar is de tijd dat de GSM nog niet bestond
Dat waren pas mooie tijden

ja vooral als je langs de weg stond met pech :shock:

toch wel verdomde makkelijk zo,n onhandig rotding zo af en toe :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

15 sep 2007 14:20
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Vergeten jullie al de rust die er was.
Geen controle , niet thuis niet bereikbaar.
En pech naast de weg ?
Ik rij duitse wagens :twisted: :wink:
Het heeft idd voordelen , maar een heel deel van de rust en privacy is weg.
Overal en steeds bereikbaar , letterlijk.
In bad, voor TV , in de Bioskoop, in de winkel , in het ziekenhuis , in het bordeel :wink: :lol:
En vinden ze je niet kunnen ze je nog tracken ook.
Maar we zijn het gewoon ala Big Brother te leven.

15 sep 2007 14:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Haacht
Bericht 
ingo schreef:
moet je hier eens in de metro of tram komen zitten...

Maarja er is hoop ;-):

AMSTERDAM -

Student Alexander Klöpping uit Amsterdam begint een campagne tegen overlast van te luide muziek in het openbaar vervoer.

Hij roept reizigers op zijn website op om hun ervaringen te delen.

Alexander haat die types met muziek-gsm‘s

Een soortgelijk initiatief in Londen leidde na 4000 reacties tot een verbod op luide muziek in het openbaar vervoer.

Met name jongeren die muziek niet afspelen via oordopjes, maar via de externe luidsprekers van hun mobiele telefoon, waardoor iedereen kan meegenieten, zijn de twintigjarige een doorn in het oor. "Het lijkt wel alsof het steeds normaler wordt," zegt Klöpping. "Als zo'n knaap de tram instapt, zegt niemand wat. Maar als ik naar hem toe stap met het verzoek of de muziek af kan krijg ik vaak bijval van de halve tram." [/url]

in de trein zitten ook ouder mensen die niet zo goed meer horen (daar kunnen ze natuurlijk zelf niets aan doen) en die praten ook een beetje luider dan normaal om elkander beter te verstaan, met als gevolg dat de halve trein kan meegenieten van de gesprekken over die goede oude tijd, louis en wiske van den bakker.... ik heb daar eigenlijk ook niet echt een boodschap aan, maar laat die mensen toch gewoon doen.....
of gaan ze die ook een boete geven

(ps er zou een wet in belgie zijn waardoor je andere mensen niet meer mag doen verschieten (voor de nederlanders : schrikken)..... waar gaat dit naartoe....)

15 sep 2007 16:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Heb gister geen agent gezien op Spa terwijl er toch meer geluid te horen was dan een mobieltje of een 914 kan voortbrengen, misschien waren ze boeven vangen deze keer :wink:

17 sep 2007 16:59
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
roenkie schreef:
Heb gister geen agent gezien op Spa ...

Buiten je oordoppen ook je bril vergeten :?: :wink:

Politie was er in alle soorten en maten - Nederlandse, Duitse en Belgische - te voet, per auto en op de motor ...

Volgens mij is het bij de wet verboden om op 'n station of in de trein in NL muziek (hoorbaar voor anderen) af te spelen .. (overlast) .. zal in Den Belgique wel iets soortgelijks zijn :idea:

17 sep 2007 17:18
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
ingo schreef:

Met name jongeren die muziek niet afspelen via oordopjes, maar via de externe luidsprekers van hun mobiele telefoon, waardoor iedereen kan meegenieten, zijn de twintigjarige een doorn in het oor. "Het lijkt wel alsof het steeds normaler wordt," zegt Klöpping. "Als zo'n knaap de tram instapt, zegt niemand wat. Maar als ik naar hem toe stap met het verzoek of de muziek af kan krijg ik vaak bijval van de halve tram."

Als ze die campagnes in het Marokkaans en Antilliaans doen dan heb je denk ik zeker 75% van de markt gecornerd :(

17 sep 2007 17:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ]