|
Porsche heeft geen echt racebloed maar VolksWagen Blut.
Auteur |
Bericht |
mayonaise
|
nee man
Porsche voor dagelijks gebruik
oudere Porsche voor 't weekend
|
15 sep 2007 16:46 |
|
|
porsche928_rookie
|
Ja!
Dat is em.
928s voor dagelijks bruut geweld.
En een Maranello voor de Europaritten.
Zou je dan niet binnen 2 weken alleen nog maar die Ferrari uit de stal halen?
|
15 sep 2007 16:55 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Uhm waarom dan niet gewoon een 997 Turbo voor door de weeks en het weekend
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
15 sep 2007 17:54 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Zal wel aan mij liggen, maar ik snap hier helemaal niets van...
|
15 sep 2007 18:04 |
|
|
porsche928_rookie
|
@roenkie
Maar wat nu als die ene Posje kapot gaat?
(mijn 928s staat nu opgeblazen stil tot maandag of langer).
Als je er 2 hebt, heb je spreiding van risico verlies van genot.
997 Turbo... mmm ? kan je daar ook de Grand Tourist mee uithangen? (past er een samsonite-koffer in?)
Lukt het om zonder rugpijn in Spanje te komen?
Wa kostie?
Tis wel een spectaculaire laagvlieger. [/quote]
|
15 sep 2007 18:08 |
|
|
porsche928_rookie
|
@Retep968
Is een beetje geschiedenis van Porsche met wat ervaring van allerlei mensen (smaken) en de huidige cijfers en ideeen van Porsche in dit aandeelhouderstijdperk (waar gaan we naar toe?)!
Bulls get money
Bears get money
But Pigs get slaughtered
Is een oude beurswijsheid.
Porsche denkt meer aan de prijs van hun aandeel.
Niet persoonlijk bedoeld hoor!
Een vogel zingt niet omdat hij een klank heeft maar omdat hij een lied heeft.
Porsche heeft een nieuw lied nodig en dat is de 928!!!!
Is een oude Chinese wijsheid.
Begrijp je me nu?
|
15 sep 2007 19:08 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Voor een deel heb je gelijk, maar de 997 is in mijn ogen toch wel een erg lekker ding ..
|
15 sep 2007 19:20 |
|
|
porsche928_rookie
|
Ja, is een erg lekker ding.
Als je er garantie bij neemt zelfs de moeite waard.
De Porsche 911 is vrouwelijk... toch?
Beetje Gaudi... toch?
|
15 sep 2007 19:27 |
|
|
porsche928_rookie
|
@Elven
Ja, Gaudi was een man, maar zijn vormgeving vrouwelijk.
Enfin.
Vind ik ook, blik moet racen (alhoewel, 928 is van alu, plastic en galvaniseerd staal).
Blik? waar dan?
@Do993tupperware
Toch niet die 4 deurs?
Wie wil er nou met mij meerijden ????
Ja ik mis mijn Posje GT...
Posje laat me in de steek.
Ik ben gedoemd oude barrels te rijden terwijl die 911 vrienden nieuwe speeltjes krijgen.
Kalimero.
|
15 sep 2007 20:18 |
|
|
Pepijn
2x 964 C4 en 911 2.4 EWaalre
|
Lijkt me sterk dat er iemand met je wil meerijden, welke auto dan ook.
Wat is de bedoeling van al die onzin die je hier en in andere draadjes verkoopt?
Sorry dat je posje kapot is maar is al die onzin nou echt nodig, het wordt er zo echt niet leuker op hier.
|
15 sep 2007 20:42 |
|
|
porsche928_rookie
|
@Pepijn
Ja je hebt gelijk dat ik nogal kritisch tegen Posje aankijk.
Maar ja ik sta ook op het punt om ongeveer 70k (opkrikbaar) uit te gaan geven voor een GT en niet voor een 911 waarvan er veel op dit forum van zijn.
Niemand ziet in dat een nieuwe GT door Posje te lang op zich laat wachten en het blijkt dat niemand hier dat wil toegeven.
Posje is niet alleen 911.
Integendeel.
Niemand blijkt hier eens naar CNBC te kijken over het groot gelach van de Wallstreetboys over VW en Posje.
Mijn Posje komt wel weer goed, jammer dat het is gebeurd, maar no big deal, is 2e auto.
Mijn statements over de 996, VW, Posje, Merc automatenbak, oldtimers en vermoeiing noem ik nou niet bepaald onzin.
Naast belegger ben ik wel wtb-ingenieur (ookal werk ik al lang niet meer) en berekende wel eens assen op vermoeiing voor de Chinezen in de scheepvaart.
Ik geef toe dat het nogal gewaagde statements zijn maar ik en vele anderen GT rijders zitten met een gedwongen keuze om Porsche links te laten liggen simpel omdat er geen GT is en simpel omdat dat mogelijk komt omdat ze de watergekoelde motoren niet onder de knie kunnen krijgen zoals de echte jongens bij Ferrari, Merc, BMW, Renault.
Daarom was hun laatste F1-actie een totale flop en een complete frustratie geworden.
Dus... ik hang met een zijden draadje nog aan Porsche met bikkelharde feiten.
Ze doen het goed, maar ze hebben geen racebloed!
Dat is het topic en daar sta ik achter en met stevige argumenten.
Alles met stevige argumenten.
Kom nou eens inhoudelijk met argumenten.
Niemand wil Posje zien eroderen, en dat doen ze nu wel betreffende racebloed.
Zo trots merk is het niet meer (wat winnen ze nou??? dan behalve skelter-races???).
Wel goed aan te verdienen aan die VW aandelen op de DAX!!!
Posje bedankt daarvoor en daardoor kan ik nu ook eens naar een Ferrari kijken.
Wel mooi zo een forum, gezellig mekaar toestoppen, maar kritisch zijn mag ook wel eens.
Posje... waar blijft die GT nou?
Nee, komen ze met een 4-deurs aanzetten. Proficiat.
Dan koop ik wel een Merc of BMW als ik een 4-deurs zoek, zijn veeeeel mooier in dat segment (afgezien van Cayenne, ik herhaal wel veel zeg... pffff...).
Succes.
|
15 sep 2007 21:07 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Porsche bouwt alleen winst,en geen fatsoenlijke sportwagens.Porsche bouwt geen fatsoenlijke GT meer.Porsche gaat alleen voor het opkrikken van de aandelenkoers.Porsches zijn opgewaardeerde Volkswagens.
Terwijl mijn 911 vriendjes allemaal nieuwe speeltjes krijgen,moet ik het doen met oude barrels......
Ik vind jou een verwend snotjong,wat een pak slaag verdient !! En voor straf zouden ze jou een jaar lang in een 15 jaar oude Opel Astra Stationwagen met G-3 LPG-installatie moeten zetten.
Zo,dat is eruit.
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
15 sep 2007 21:36 |
|
|
porsche928_rookie
|
@Rob 944
Tja.
Goed samengevat.
Daarvoor mijn dank.
Ik heb hier op nog niemand zitten schelden en zal ik ook niet doen.
En al helemaal niet persoonlijk.
Daar ben ik toch wel te goed voor.
Dat vind ik geen omgangsvormen.
En ik hoop dat dat niet Posje kandidaten zijn.
En ik denk dat Posje met de 944 (is gewoon een VW) als opstapmodel toch niet scheeuwlelijkerds in huis heeft gehaald van lager niveau.
Daar voel ik me helemaal niet bij thuis.
Ik kom met bikkelharde feiten en ik krijg een aantal gapers die niet inhoudelijk reageren.
Tegenargumenten zoals, goed winst maken om zo andere idealen te realiseren, vond ik een goede en die heb ik ook al vernomen van een 911-rijder.
En ze bouwen geen fatsoenlijke GT?
Ze hebben niet eens een GT in hun huidig assortiment.
Wel dank u wel dat u me nog jong vind... goed voor mijn ego.
Succes.
|
15 sep 2007 22:00 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Een 928 vergelijken met moderne Ferrari's? Appels, peren en dergelijke... vergelijk 'm dan eens met het spul wat Ferrari leverde op het moment de Porsche de 928 leverde, dan hebben we een echte discussie. De 928 (van hoeveel jaren oud en met hoeveel eigenaars en kilometers ook alweer) doet het niet meer, en daarom is een Porsche niet betrouwbaar? Un-huh...
En Porsche heeft aandelen VW gekocht om strategische redenen, de wegeving dicteert dat ze ook een bod moeten doen op de resterende aandelen. Dat wilden ze niet echt, dus het bod was laag.
Leuk om een discussie op te zetten met wat opruiende praat, maar dit raakt kant noch wal.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
15 sep 2007 22:16 |
|
|
Lydia
|
Vréselijk irritant, dat ge "Posje" .
Noem het beestje gewoon eens bij zijn naam: PORSCHE !
De discussie is hier al zovaak geweest. Er zijn zóveel leuke sportwagens, Ferrari is daar maar één van.
De reden waarom de meeste Porsche-rijders Porsche rijden heeft te maken met emotie! Dat werd bij de 11-stedentocht wel weer duidelijk!
Het mag (zéker hier op het Forum) duidelijk zijn, dat iemand met een 924, 928, 944, 968, 356 helemaal niets minder is dan een 911-rijder. We hebben allemaal een Porsche-hart. Het is duidelijk dat jij dat niet hebt. Het is een vrij land, koop een ander merk en ga dan naar dat aanverwante forum.
Ik ben een enorme fan van Gaudí, zijn vormen zijn niet vrouwelijk, maar vrolijk en vloeiend. En dat is dan ook de insteek van zijn werk. Ben je wel eens in Parc Guëll geweest? Dan weet je waarom hij zó ontwierp.
En ja, Porsche heeft mooie, vloeiende lijnen en wordt wel eens met het lichaam van een vrouw vergeleken. Maar een Porsche is en blijft in mijn ogen een stoere mannenauto!
|
15 sep 2007 22:23 |
|
|
porsche928_rookie
|
@Tom 80
Pardon?
Een Posje met Ferrari uit die tijd vergelijken.
Wat dacht je van Ferrari 308 GT?
Moooiiii ding!
Dat Magnum ding.
Doe mij die Ferrari boven de 30k dan maar ipv goedkoop Posje 928s onder de 10k.
En in andere draadjes heb ik al uitgelegd over de 928s en in zijn tijd.
Wikipedia.nl verwoordt precies wat ik erbij voel.
En zo zijn er wel meer sites op mijn favorieten, maar ja... dat zijn 928 sites.
In weer een ander draadje heb ik haarfijn uitgelegd wat er gebeurd met alle 928s die hun levensduur voorbij zijn.
Daarbij zeg ik dat ze onbetrouwbaar zijn geworden omdat ze zijn afgeschreven (vind je het gek na 25 jaar) en daarbij zeg ik duidelijk op welke punten en daarbij geef ik ook aan hoe het te verhelpen.
Mooi he?
Anders vind ik hier nul informatie over een 928s.
Het is toch een Porscheforum? Is een 928 geen Porsche?
En dan volgende: Ik zet hier geen discussie op met wat opruiende praat die nog geen kant noch wal raken.
U kan mij niet overtuigen dat Posje racebloed heeft!!!
Komen nu met een 4 deurs.
De resterende aandelen konden ze overigens niet kopen door de credit crunch!!!!
Vergis je niet! Geen bank wilde deze aquisitie financieren en dat lag niet aan Porsche, dat lag aan het financieel stelsel die een liquiditeitsprobleem heeft (ook de mortgage-market heeft problemen en er zijn al maanden geen grote aquisities gedaan).
Posje kan het niet uit eigen zak financieren.
Daar ligt dat aan.
Maar wel is waar dat het niets uitmaakt omdat Porsche idd nog niet wilden/konden (we zullen het zien op hun 4e kwartaalcijfers of ze het konden of niet).
Enfin.
Ik blijf erbij: PORSCHE HEEFT GEEN RACEBLOED.
1: Waar zijn de GT?
2: Waar is de F1?
3: Waarom gevoelige IMS Lager 1 op de 3 stuks van de 3.4 966 serie? (1e watergekoelde 911, de 3.4 zou het juist moeten worden ???)
Geef dan antwoord.
Ik weet het antwoord van nummer 2 al.
En van nummer 1 eigenlijk ook al.
Van 3.... oei... oeiiiiiii... daar val ik van om.
Ik wil van Porsche weten waar het racebloed is gebleven of van hun rijders.
Alles wat ik krijg is ontwijkingen.
|
15 sep 2007 22:56 |
|
|
porsche928_rookie
|
@Lydia
Ja ben het bijna helemaal met je eens.
Smaken verschillen betreffende Gaudi.
De een zegt aqua-invloeden de ander vrolijk en vloeiend.
Allemaal prima.
En ja, ik ben wel eens in zijn kantoor geweest en heb zijn maquetes mogen aanschouwen en scheve kozijnen etc.
Inspirerend park. Mooi weer.
Barcelona zonder Gaudi is minder.
Ik weet waarom en vooral hoe hij ontwierp.
Alpha is oneindig mits Beta geen lege verzameling.
Zo is o.a. zijn keuze voor Mozaik tot stand gekomen bij enkele vormen.
Enfin.
Ik blijf een 911 een vrouwelijke sport-auto vinden en de ontbrekende GT een mannelijke auto.
Maar ja... smaken verschillen.
En ik zal proberen Porsche te hanteren ipv Posje (typt sneller).
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in.
|
15 sep 2007 23:09 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Jonge jonge jong wat een gehannes zeg
En met wat is dan de super geweldige fenomenale en enige echte Porschewaardige 928 gekoeld Daar kan je wel een Samsonite in kwijt, heb je geen rugpijn in als je naar Spanje ermee rijdt (als die al aankomt) en ben je geen vermogen kwijt. Daarbij heb ik afgelopen zondag tegen zo eentje gereden. Zijn dat de super prestaties die jij van een GT verwacht
Neen hoor , echt niets beledigends van jouw kant tegenover andere niet 911 modellen en zijn eigenaarsmodellen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
16 sep 2007 0:45 |
|
|
993S
911 turbo
|
Koen , prachtige repliek !
Trol is in the air , everywhere I look around , Trol is in the air...
|
16 sep 2007 1:00 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Dit draadje moet je niet om 1 uur snachts nog ff lezen, wat een gehannes zeg
Ken die gozert niet gewoon een ouwe Ferrari gaan kopen en op het Ferrariforum (als dat uberhaupt bestaat) zijn zin en vooral onzin gaan verkopen?
Of ben je met zo'n Italobak al je vrije tijd kwijt om heen en weer naar de garage te rijden?
Van mij mag het op slot.
Een tevreden Porsche(s) rijder.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
16 sep 2007 1:10 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Nog zo eentje.
Wat is het nu want je jippie jezelf zo tegen dat het schoon is om te zien
Awel, die indruk heb ik nu ook . Zijn we het toch nog ergens over eens
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
16 sep 2007 1:22 |
|
|
porsche928_rookie
|
@911 lover
Je haalt het een en ander wel uit verband.
Het klopt dat ik er geen zak van snap dat ze in de 928 wel een goede motor kunnen krijgen en 10 jaar later de boel zo verknallen bij hun 911 om die te voorzien van een vloeistofgekoelde motor.
Kunnen ze bij Porsche dan niet beter een 928 motor in de 911 van nu leggen?
Blijft ie in ieder geval heel.
Opblazen van een auto is normaliter de motor opblazen.
Echter op track is opblazen ook een situatie waar een bak die kapot is.
En ik l*l niet.
Dat soort woorden laat je maar mooi thuis, daarvoor laat ik me niet lenen.
En WEER kom je niet inhoudelijk.
En ondersteund door nog meer gekakel wat niet inhoudelijk reageerd.
Zielig hoor.
Ik wordt hier wel een beetje moe van.
Maar... gelukkig dat je er zelf achter gekomen bent wat nu het dilemma is.
Wel jaren een goede 928 watergekoeld produceren en nu zwijgen als het graf als 1 op de 3 996 wordt opgeblazen (en daarmee bedoel ik deze keer de ernstige kant van opblazen, de motor).
Langzaam maar zeker worden simpele vragen beantwoord.
Maar waarom vliegen die 3.4 996 motoren dan in de fik?
Geef nou eens een onderbouwd argument waar mogelijk mijn Porsche op kapot is.
Cardan of automaat?
En waarom juist daar een failure?
Stop met zeuren over wat ik zeg en ga inhoudelijk.
Als je niet meekan met de inhoud technisch gezien, zwijg dan.
|
16 sep 2007 3:49 |
|
|
porsche928_rookie
|
@ nine-eleven
Je snapt er geen bal van, hebt niks gelezen en nul toegevoegd.
Maar als je Porsche stopt sta je hier waarschijnlijk met de staart tussen de benen naar informatie te vissen.
Roepen naar op slot zetten is is nog wel het zieligste voorstel wat ik tot nu toe heb mogen vernemen.
Wederom een Porsche-rijder die geen zak van een 928 weet en zoet is met wat er is.
Prima zo, succes verder, heb ik ook geen last van u.
En om het af te ronden, u heeft niets toegevoegd qua on topic maar speelt als zovelen op persoonlijk af.
Angst voor het onbekende mischien wel.
Wat een lacher.
|
16 sep 2007 3:54 |
|
|
porsche928_rookie
|
En wat ik me ook afvraag.
Hoe kunnen gasten zo van het topic af (bijna dom) reageren en toch poen zat hebben om een Porsche (bijna allemaal 911 of de sterk verouderde anderen, immers zie ik hier weinig Cayenne ronddwalen) te kopen wat impliceerd dat ze toch wel iets goed kunnen?
Och gut.
Porsche heeft zo goed als nihil sophisticated GT-volk als klandizi.
Ze leren dus niets in dat segment.
Oeiiiii.
Een 911 staat goed langs een Merc sl, een z3 of bijna zelfs een Fiat Barchetta.
Het is te ambiteus voor Porsche om een 911 naast een Maranello, Mclaren, Bentley, Aston, Lambo te zetten (ik heb het niet over power).
Daar is een 911 gewoon te common voor en wordt meer een wagen voor het volk, een volkswagen, terug naar af.
En dan heb ik het gewoon over standaard.
Tuurlijk zijn er opgefokte getunde Porsches.
Maar we willen wel appels met appels blijven vergelijken.
In het hoge en luxe sportsegment, de GT, heeft Porsche gewoon verloren terwijl ze ooit, lang geleden met de 928, daar heer en meester waren.
Wat een afgang besef ik me nu ondanks de situaties destijds.
Van top naar flop in dat segment.
Geloof nu dus ook echt dat een overwinnende GT niet meer haalbaar is voor Porsche.
Gezien de prototypes hebben ze ook niet de ballen meer om zo gewaagd als toen met een stijl te komen.
De kloof is te groot geworden met hun afgeserveerde GT klandizi die inmiddels met pensioen is.
Mooi stukje om als nummer 4 toe te voegen.
En nog steeds nul reactie of erkenning van de Porsche-kenners dat het uitblijven van een GT bij Porsche tot nu toe een misser is.
Ze komen er wel een keer mee.
Of de panamera 2-deurs... ga weg man!!! die heeft associatie met een 4-deurs en is niet als uitgangspunt bedoelt als GT!!!
Wel mooi dakje, ik hoop dat ze dat idee ook in de GT zetten.
Ik schrijf ze alvast een Deutsche Brief daar in Stuttgart, zonder naamvalfouten dan he. Gewoon, in het Duits.
Als ie komt, zullen ze me uitnodigen.
Nog even resume andere Porsches:
De 924 en 944, 968 krijgen geen opvolger, nooit.
Die gaan de boekjes in.
De Boxter... Carman... leuk voor de kas te spekken, houden zo.
Cayenne blijft nog wel een tijdje, is een klapper.
Persoonlijk vind ik ze gepimpt en opgefokt en als turbo, zwart, zwarte velgen zeer stoer outdoor-ding.
Ik ben toch echt een 928 sympathisant (liefhebber vind ik nu teveel eer voor ingenieur Porsche).
Die 928 Grand Tourismo is nu een vreemde eend geworden bij Porsche.
Meer een studiemodel, een ambitie die nog openstaat.
Ingenieur Porsche zelf hield echt van deze auto, het was zijn droom.
Zo moest een GT, nee zo moest Porsche zijn volgens hem en hij had gelijk ook nog.
Jammer dat door onwetendheid de auto niet de waardering heeft gekregen die hij verdiende.
De passie van de autenticiteit is vervlogen bij Porsche tot survive.
Ne*k de massa en ga ervandoor met de kassa is het devies.
Dan liever de Hollandse Spyker.
Die hebben racebloed dat kookt!!!
Maar ja, is Hollands, alles wat van onze eigen bodem is, is niks.
Spyker heeft toch wel even veel meer glamour en historie.
Hoop dat ze overeind blijven.
Hollandse vormgeving die de italianen overbluft.
Techniek op de straat waar Porsche een puntje aan kan zuigen.
Ze staan wel even op de grid.
Presteren nog niet veel, ze zijn te klein.
Ze zijn wel erg prijzig, te prijzig voor mij, anders tufte ik gewoon in een Hollandse race-auto. Immers ben ik een echte Hollander met paspoort, alias Belg.
|
16 sep 2007 5:02 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
sssssssssst
il
&
chill.
doe niet zo opgefokt. kijk naar de sterren, luister naar de wind.
fijn hè?
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
16 sep 2007 5:14 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: paddy |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|