Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:46

Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Automaat schakelt niet porsche 928 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
porsche928_rookie schreef:
parkeer voor het hotel en aldaar in bed duik.

Hou je er gezien jouw in een andere post genoemde rusttijden wel rekening mee dat je in een hotel voor een bepaalde tijd moet uitchecken? :wink:

Laatst bijgewerkt door Eric op 15 sep 2007 18:20, in totaal 2 keer bewerkt.

15 sep 2007 18:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Als ik ff lees over hoe je met de auto's omgaat dan is een Maranello wel het laatste waar je aan moet denken. Die vinden het echt niet fijn om koud op hun flikker te krijgen en als het mis gaat ben je ook wel wat meer munten kwijt dan bij je 928

15 sep 2007 18:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
@Eric P

:lol:

Jazeker houdt ik rekening met mijn biologische klok (die tikt maar wat raak).
In de meeste hotels heb je voordelig lazy sunday, rustig uitchecken om 17 uur. (www.expedia.nl of www.hotelspecials.nl)
Zou toch schandalig zijn als dat principe door de week niet toepasbaar zou zijn? :wink:

15 sep 2007 18:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Citaat:
Roenkie schreef:

Als ik ff lees over hoe je met de auto's omgaat dan is een Maranello wel het laatste waar je aan moet denken. Die vinden het echt niet fijn om koud op hun flikker te krijgen en als het mis gaat ben je ook wel wat meer munten kwijt dan bij je 928

Ja, is ook weer waar.
Ik ben belegger, is dan een slechte belegging zo een Maranello die flink munten gaat kosten he.

Mmm... *zucht*
De 928s is de eerste snelwegracer die het langer dan 6 maanden heeft volgehouden bij mij (ik heb de bak in de stad kapot gereden).
En de motor bromt nog vrolijk (die is gewoon niet stuk te krijgen volgens mij, echt BetriebsFaktor 4.5).
Maar het is en blijft een oldtimer.... ga ik niet mee de hort op in bijvoorbeeld Slovenije.

Kan ik beter een 928 GTS automaat bij kopen of een S4.
Laat ik eerst de 928s maken, dan flink testen de nieuwe automaat en daarna beslissen (ga ook even snuffelen naar zo een Ferrari, wat kan ie nou, wat is ie nou eigenlijk, van 928 weet ik het al).

Ga toch pas volgende zomer aan de Europarit beginnen.
Moet nu eerst de eindejaarsrally meemaken op Wallstreet en dan sluit ik me op in mijn dealingroom (iemand moet toch de zak voor het storten van geld openhouden onder het mom van de economie gaat toch zo goed? Jim Cramer, rasoptimist, wordt er knettergek van, of nee, deze dan, Guy Boscart raspessimist, koste mij 20k, roept al 3 jaren crash en er gebeurt altijd het tegenovergestelde van wat ie zegt, bijna elke dag, hahaha).

Posje is leuk, maar is hobby en er moeten wel centjes voor het speeltje zijn.

15 sep 2007 18:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Ik weet het niet met je. Aan de ene kant bler je van de daken dat je Porscheliefhebber bent en aan de andere kant vertel je doodleuk dat je auto's koud volgas rijdt en dat je er bijna trots op bent :roll: dat je je 928S aan gort hebt gereden in de stad :? :shock: :cry:

15 sep 2007 19:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
@BJ964

Ik had inderdaad wel wat meer van de 928s verwacht.

Als je een Porsche automaat met gas geven en remmen kapot krijgt.... is het voor mij geen sportauto.

Het is toch geen damestasje?

Moet ik er met blote voeten in en fluwelen handschoentjes?

Kom op! Blazen met dat ding en hij moet heel blijven, dat is Porsche zijn zaak als de auto kapot gaat want ik zet gerust mij Posje voor 2 maanden in de garage bij hun en dat zal niet de eerste keer zijn!

Zij hebben er mee geraced en er een straatversie van gemaakt, zorg dan dat je levert wat je blaat.

En dat doet Posje niet meer, 996 blaten ze de oren van je kop als ze je kennen en je hebt het lef om hun showroom binnen te lopen en verkopen aan een racer die dan een garantie wil afsluiten en op -5 staat bij de verzekering durven ze niet.
Slappe hap.
Moet ik dan zo een lafaard kopen zonder garantie?
Als de 996 ploft, wil ik onder garantie mooi een nieuwe motor van Posje omdat ik daar voor betaal (en ik betaal ook de garantie!).
Dus... ???

Ik weet het niet met Posje maar als ik me niet vergis heb ik een ander topic gestart dat Posje geen racebloed heeft (en dat laatste knabbelt wel degelijk aan mij als fading away Posje-lover).

15 sep 2007 19:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Begrijp me niet verkeerd; Porsches zijn er om (hard) mee te rijden, maar wel nadat je de motor netjes hebt opgewarmd. Jij zegt doodleuk dat je de motor koud al op z'n flikker geeft. Imho is dat respectloos en vind ik het vervolgens niet vreemd dat je Porsche de geest geeft :?

15 sep 2007 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
@BJ964

Ja, je hebt gelijk.
Ik neem een onverantwoord risico om koud de lieverd op zijn flikker te geven (ik vertrouw op Posje).
Als een motor geconstrueerd is op 1,5 liter olie per 1000 km, is ie onverwoestbaar (Abrahams tank heeft dat ook, die moet zelfs in oorlog).
Bovendien blaas ik met lood in de superbenzine, veel lood!

Ik start em, gooi em 180 graden om en tuf over de keitjes tot vlakke weg (pakweg 500-1000 meter) en dan blazen (dus toch ongeveer minuutje of 3 a 5 warmrijden).
Maar de motor heeft niet de geest gegeven (behalve auxiliary air pump dan).
De mechanica heeft gefaald (deze is door vorige eigenaren niet altijd netjes van verse olie voorzien en te laat busjes etc. vervangen, speling).

Dat is nu het trieste van het verhaal.

Ik weet niet precies wat er stuk is.
Maar ik weet wel dat dat niet meer stuk gaat bij mijn Posje want ik wil wel graag mijn rijstijl behouden (hoe dom ook) en desnoods ontwikkel ik op mijn dooie gemak zelf wel verder aan onderdelen die me in de steek laten.

In de motor heb ik echt alle, alle vertrouwen.
De motor heb ik in de meest gekke en totaal idiote situaties meegemaakt.
Wezen blazen 240, 70 km lang en dan onder stok olie (vergeten, terwijl ik het heerlijk vind om olie bij te vullen, hahaha, gezellig even olie tanken uit een 60 liter vaatje).
Ding kleppen rammelen!!!! als een chinees met redbull op en een gong in zijn fikken.
Ik dacht, einde motor! Eigen schuld (motor euro 500).
Olie erin.... nooit meer iets van gemerkt... ????
Die Mercedes s-klasses vergat ik ook wel eens en ontplofte dan gewoon rook, zelfs in de cockpit.
En als je dan gewoon weer verder reed en hij ging heuveltje op en heuveltje af dan begon die te roken overal (in Nederland is alles vlak, dus niet zoveel last meer van gehad toen ik hier in kikkerland aankwam ... hahaha).

Die 928s motor, die kan dat allemaal aan. Vergis je niet, het is een tank.
Het is of de cardan of die Mercedes automaat die Posje-geweld niet aankan. (en als de cardan er nieuw ingaat dan gaat er ook een nieuw automaat in).
Zowiezo kan de transaxle het Posje-geweld op den duur niet meer aan.
Ik zoek nog meer informatie betreffende conditioneren van olie voor automaat-sportbakken bij koude start en overmatige belasting (soort extra film op metaal).
(ik haat schakelen).

15 sep 2007 20:10
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
ik heb dit topic even doorgelezen hierbij constateer ik dat je met jou rijstijl
die maranello welke je graag zou willen hebben binnen 2 weken helemaal aan gort hebt gereden. en dan niet de aandrijfassen , maar het hele blok
want dat is bij die italiaanse puinbakken echt niet bestand tegen enige vorm van misbruik

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

15 sep 2007 21:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
@danny

Ja, daar heb je helemaal gelijk in.

Daarom wacht ik met smart op een nieuwe Posje GT en blijf volhardend de 928s op de weg houden als eerbetoon aan Posje AG.

15 sep 2007 21:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Waarom koop je geen Mercedes CL/SL AMG of BMW M6... vooral BMW staat er de laatste jaren om bekend om de ene na de andere geweldige motor te ontwikkelen. Zijn perfect geschikt om lange afstanden mee af te leggen op hoge snelheid... in een hogere prijscatagorie is ook de Bentley Continental GT nog een alternatief.

15 sep 2007 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
@Roenkie

Ja, ik weet het en u heeft gelijk.

Ik zal de hoop op een nieuw model Posje GT moeten loslaten.
Einde Posje GT, de beste sportauto van de 19e eeuw (volgens topgear zat daar nog die Citroen boven)
Enfin.

Dank voor het advies.

15 sep 2007 22:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Het kan zijn dat ik inmens geluk heb gehad dat de driveshaft is losgeslagen en niet het blok is ingeschoten.

http://members.rennlist.com/v1uhoh/928T ... icleTH.pdf

Laten we dat hopen, want dan is het een paar nieuwe bearings erop binnen een uurtje en klaar en elke 10000 km ff checke.

16 sep 2007 6:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Kan er altijd nog een Corvette-motor in doen in de 928.

http://www.renegadehybrids.com/928/Pictures/Pic01.jpg

http://www.renegadehybrids.com/928/Pictures/Pic02.jpg

16 sep 2007 6:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
@944 guy

De V-snaar die de luchtpomp aandrijft is ook verbonden met de ventilator voor radiator.

Het is idd niet van belang of de luchtpomp werkt zolang de lagers en ophanging maar in takt zijn om de poelie als spanrol te laten fungeren voor de ventilator.

Het is nu juist deze lagers die het altijd begeven.

Wij hebben dan ook tegelijk daarmee een 2e elektrische fan gemonteerd. Scheelt je een kilootje of wat en je voor het blok hou je ook opeens zeëen aan ruimte over.

Citaat:
Het ding loopt slechts 240 km/uur en geen mm/s harder

Een 928 heeft dan ook de aerodynamica van een baksteen: Cw=0.38, een 944 type 1 0.35, een 951 0.33 (dus door de andere voorbumper en achterspoiler onderaan), en 911jes zitten nu op 0.31-0.3. Deze hoge Cw vd 928 komt door de ingevallen ruiten (die voorruit is wat dat betreft echt een walgelijk voorbeeld, zijruiten in de deuren zijn ook vrij slecht), het aerodynamisch ontwerp voorop waar dan eigenlijk nog een uitlaat op de motorkap zou horen (de bedoeling was om een hogedrukgebied onder de bumper te creëren die lucht door de radiator stuwt en vervolgens onder de auto weg, ja ONDER), de grote lege ruimtes rond de versnellingsbak, en als laatste de achterbumper waar een enorme hoeveelheid lucht achter blijft plakken (dus in die leegte tussen de versnellingsbak en de achterbumper).
Uberzuinige bakken tegenwoordig misschien 0.2, maar die hebben ook niks met downforce te maken. De zonneauto vd universiteit hier (www.solarteam.nl ;) ) zit op een paar honderdsten.
Bovendien is zo'n 928 echt een slagschip vergeleken met bijv een 944. Ik maak mn pa wijs dat een 951 (250pk) gehakt maakt van een 928 als het op rijden aankomt (en dan niet alleen rechtuit), maar op comfort halen ze het niet (dat is weer die 2-300 kilo gewichtsverschil).

16 sep 2007 10:48
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht 
944 guy schreef:
Bovendien is zo'n 928 echt een slagschip vergeleken met bijv een 944. Ik maak mn pa wijs dat een 951 (250pk) gehakt maakt van een 928 als het op rijden aankomt (en dan niet alleen rechtuit), maar op comfort halen ze het niet (dat is weer die 2-300 kilo gewichtsverschil).

We kunnen best eens de proef op de som nemen op het circuit. 8)

Met het Koni-onderstel trek ik de 928 haaks door de bocht, geen probleem.

Citaat:
Het ding loopt slechts 240 km/uur en geen mm/s harder

Citaat:
Een 928 heeft dan ook de aerodynamica van een baksteen

Ik denk dat het probleem niet in de baksteen aerodynamica ligt, maar meer aan de erbarmelijke motorische conditie van welke auto dan ook.

Gisteren nog naar Krefeld geweest, en zonder al te veel moeite de 270 km/u op de teller aangetikt.

16 sep 2007 11:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
misschien heb je aan dit zoekertje iets concreets voor het probleem met je 928?

Mooie auto overigens, zo'n 928S - nog veel rijplezier ermee !

16 sep 2007 13:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
Het was de eerste auto met standaard ABS (vanaf modeljaar 1986).

Helaas klopt je verhaal niet eens, de Mercedes S van 1978 was de eerste productie auto met ABS.

16 sep 2007 14:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
@funnyname

Dat stukje over de ABS is uit de wikipedia.
Ik wist of weet niets van wanneer ABS was en bij welke auto.

Het stukje uit wikipedia is bedoeld om kracht bij te zetten over hoe uniek de Porsche 928 is.

Niet meer niet minder.

Wel leuk te weten dat wikipedia het fout heeft.

En leuk te weten dat Mercedes al zover was.

16 sep 2007 14:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
Wiki klopt (lees maar eens goed), jou verhaal niet.

Dat de 928 een bijzondere auto was wist ik al, dat dit voor bijna alle Porsches geldt wist ik ook al ..

16 sep 2007 14:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
@funnyname

Mmm... dan heb ik me vergist.
Dan komt het blijkbaar niet van wikipedia.

Maar in ieder geval heeft u dat nu opgeklaard.

16 sep 2007 14:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Rick schreef:
Ik denk dat het probleem niet in de baksteen aerodynamica ligt, maar meer aan de erbarmelijke motorische conditie van welke auto dan ook.

Gisteren nog naar Krefeld geweest, en zonder al te veel moeite de 270 km/u op de teller aangetikt.

Wat aerodynamica betreft: dat klopt. Wat topsnelheid betreft zal het eens 15 kmh schelen aangezien aerodynamische eigenschappen tot de 1e macht voorkomen, en snelheid tot de 3e macht, voor het benodigd vermogen. 3e machtswortel van .33/.38 is ~0.95, je bent dus 5% vd topsnelheid kwijt met verder dezelfde afmetingen, etc als je slechtere aerodynamica hebt.

Wat jou 270 kmh betreft: Weet je ook wat je teller-afwijking is? Onze 928 is ~10% (teveel, tov werkelijk), evenals de 944. Als jij op de teller 270 rijdt, met 10% afwijking kom je uit op 245. Dus het is ff de vraag wat 928rookie had: 240 op de teller, of 240 volgens GPS oid. Maar idd, 240 komt laf over, de absolute top van onze 944 is 225 echte km's.
Zelf ben ik wel benieuwd naar onze 928 als die naar NL komt begin volgend jaar, gaan we direct duitsland in om dat ding te planken :D
Bij 200 kmh op de teller had ie nog genoeg over om lekker door te trekken (met nog de 4e versnelling te gaan..., in de VS durven we gewoon niet harder...)

16 sep 2007 15:37
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht 
944 guy schreef:
Wat jou 270 kmh betreft: Weet je ook wat je teller-afwijking is? Onze 928 is ~10% (teveel, tov werkelijk), evenals de 944. Als jij op de teller 270 rijdt, met 10% afwijking kom je uit op 245. Dus het is ff de vraag wat 928rookie had: 240 op de teller, of 240 volgens GPS oid. Maar idd, 240 komt laf over, de absolute top van onze 944 is 225 echte km's.
Zelf ben ik wel benieuwd naar onze 928 als die naar NL komt begin volgend jaar, gaan we direct duitsland in om dat ding te planken :D
Bij 200 kmh op de teller had ie nog genoeg over om lekker door te trekken (met nog de 4e versnelling te gaan..., in de VS durven we gewoon niet harder...)

Ik heb het een tijdje geleden eens met de GPS gemeten bij een snelheid van 200 km/u, er kwam een afwijking van niet meer dan 5% (afgerond naar boven) uit de bus. In welke mate dat percentage nog wijzigt over de extra kilomters vanaf 200 km/u weet ik helaas niet. Zal het een volgende keer eens checken.10% lijkt me wel erg veel, want ik had begrepen dat van de duitse merken juist Porsche altijd wel goed scoorde met geringere afwijkingen.

Citaat:
Zelf ben ik wel benieuwd naar onze 928 als die naar NL komt begin volgend jaar, gaan we direct duitsland in om dat ding te planken

Hebben jullie een US- of Europa-uitvoering?

16 sep 2007 16:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
als ik dit zo allemaal lees, denk ik dat die 928 maar vervangen moet worden door een Beamer m6

deze kun je koud op z'n fl*kker stampen dat is toch met electronica beveiligd.

de Beamer sluit zo als ik dat hier kan lezen helemaal bij jouw persoonlijkheid aan :wink:

ben je voor een kleine 2 ton ook nog voordeliger uit dan met een F----lekker cheap

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

16 sep 2007 16:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Rick schreef:

Hebben jullie een US- of Europa-uitvoering?

Een US-928S, dat wel. Maar met euro koppen, zuigers en nokkenassen. Een Borla RVS uitlaat, MSDS uitlaat spruitstukken (gelijke lengte units dus), en een moderne motormanagement: de hoeveelheid inkomende lucht wordt bepaald adhv temperatuur en inlaatdruk in de centrale kamer na de gasklep. De luchtmassameter is er dus uit wat een fikse belemmering is. (het verbruik is zelfs 10% minder geworden :D )
Bij elkaar hebben wij nu wel zeker evenveel pk's als een europese 16-kleps S uitvoering (een goeie 250 pk op de wielen), en we kunnen nog de europese inlaat monteren (deze heeft fors ruimere pijpen) wat nog wel een 10-20tal pk's op moet leveren. Men zegt trouwens dat een amerikaanse S waarbij alleen een europees inlaat traject op wordt gemonteerd bijna 40 pk oplevert, maar gezien de andere modificaties die de boel al flink open hebben gezet is het de vraag of dit nog zoveel zal schelen.

16 sep 2007 17:17
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende