Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 13:21

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Porsche heeft geen echt racebloed maar VolksWagen Blut. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
@ingo

Ha, heerlijk, die wind, die sterren.

Dank je voor het advies.

Voel me al stukken beter.

16 sep 2007 6:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Maar hier dan toch nieuws over de 996 motor om zelf maar de puzzelstukjes in te vullen en het racebloed van Porsche nog maar eens te ontkrachten.

(en toch ben ik een liefhebber, want de 928 daar is alles mee begonnen, daar moet uiteindelijk het racebloed vandaan komen, de 996 en 997 rijden met motoren die afkijkers zijn van de 928 en daar trekt Porsche het nu niet mee en zelfs collega Mercedes, oude samenwerking met de automatenbak, heeft de oplossing niet gevonden bij hun F1 stal van McLaren... let op dit krijgt een staartje, afgelopen week heeft McLaren van de Italianen gestolen... en wat hebben ze nou gestolen? precies.... oil management!!! net waar Porsche al jaren op verliezen, maar Porsche vooral, flink geld vragen bij aanschaf en tegen kostprijs motoren vervangen.... binnen garantie... dat doet er maar 1 ter wereld! Porsche, en waarom, junk watergekoelde oververhitte oliegebrek gevoelige IMS Lager motoren, al jaren, ik ken een racer die heeft al 8x een 928 motor vervangen door dat gevoelige IMS Lager krukaslagers probleem).

Waarom de nieuwe Porsches zoals de 996 geen renpaarden zijn.
Door een klassieke fout!

911's (tot de 993) hebben een droog carter systeem.
996's hebben dat niet (watergekoelde motor, afgekeken van de 928, vergis je niet! dat zijn de feiten en bespaar me het bewijzen, ik heb wat anders te doen).
En daardoor! hebben enkele van deze 996 serie geleden onder lagermislukkingen wanneer zij in competitie waren op circuit met brede banden welke het mogelijk maken om centrifugale krachten in bochten hoog genoeg te krijgen om gebrek aan olie te verkrijgen.

Het gehele technische verhaal staat ergens bij een ander draadje bij mijn berichten.

Maar... dit is het korte verhaal waarom de Porsche de F1 niet kon kloppen.
Ze krijgen de watergekoelde motoren niet op temp (fout van kopie van de V12 van de jaguar xjs, ergens anders in mijn topic) en ze hebben een centrifugaal probleem in de olievoorziening.

Dat probleem heeft Ferrari in de F1 een paar jaar geleden ook gehad.
Plofte er constant uit, maar ze gingen dan ook zo onbeschoft hard.
Morgen weer F1 !!!! de echte jongens aan het woord.
Dat oilmanagement is nu vermoedelijk ook wat vorige week McLaren heeft gestolen!!!!

Let op! racebloed vergt toch echt een F1 stal.

Ik blijf erbij dat Porsche geen racebloed heeft.
Daar komt nog bij dat bijna alle Porschebezitters niet weten dat de 928 GT nog steeds het model is bij Porsche omdat bij dit model de oplossing voor watergekoeld ligt (ervaring en data) dat oliegebrek ligt en gewichtverdeling 50/50, wat ze in de F1 doen ligt.
Porsche heeft dat transaxle-verdeling uitgevonden nota bene!

Mooi he?

:|

Wie komt met argumenten dat het anders is?

Wel ON TOPIC graag.

Wordt het voor mij dan toch een Maranello ???
Ik heb er al 1 zien staan, zwart, zwarte velgen, gele emblemen, off course, zwart met rood interieur.
Even kijken naar de gewichtsverdeling, koelsysteem, dry-symp, automatenbak bij Ferrari.
En... garantie... jawel.
Maar ja, ook Ferrari heeft de 928 van Porsche goed bekeken en er dik mee geraced.
Die GT's van Ferrari zijn verder ontwikkelde 928's... hahaha... echt!!!
In die tijd was de 928 revolutionair!!!
Hoe durft men Porsche als 911 rijder zo in de kou te laten staan ???
Ongelooflijk.
De 928 heeft altijd sympathie gehad van de 924, 944, 968 rijder.
De 911 is een groepje binnen een groep.
(wel een mooie auto hoor die 911, alleen Porsche is toch echt meer dan dat, of was meer dan dat... eh.. dat weet ik nu niet meer, ik denk was).

Bij die Maranello ben ik wel van die verdomde langste ter wereld Porsche-tandriem af!!!
Wat een idioot ding zeg die timingbelt op een straatwagen (ze waren wel heel erg ambitieus).

Of laat ik mijn uitgeracete 928s met nieuwe automatenbak ook maar even gevoelige IMS Lager, als een 996, in de bochten met 275 bandjes, weet ik ook wat dat is alleen dan voor een voordelig prijsje.
Mooi afscheid van Porsche zou dat zijn voor ik in de Maranello stap.

Oeiiii... ben ik scherp of scherp?

Game on. (of game over, ligt eraan in welk merk je tuft).

Succes.

(ere wie ere toekomt, de 928 GT).
(wanneer komt er nou een nieuwe, roepen racers in de woestijn).

16 sep 2007 7:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
@porsche928_rookie:

volgens mij heb jij een heel klein jippie.........

16 sep 2007 8:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
@Marcel

Ik hoop van wel binnen jouw subjectief kader (wat is klein??? pfff), dan ben ik gelukkig niet interessant voor een homo zoals jij.

Oh jee... nu heb ik me per ongeluk verlaagt tot jouw niveau.

16 sep 2007 8:19
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
duur taalgebruik bezigen maar niet kunnen spellen......

en ik homo?? ach die mij kennen weten wel beter, maar aangezien homo in mijn optiek (en die van de rechter onlangs) niet als beledigend ervaren dient te worden doe ik dat ook maar niet....

ga lekker ergens anders spelen aub....

16 sep 2007 8:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
@Marcel

Oh, dank je voor het compliment. :lol:

Klopt, ik heb geen zin om tijd te nemen (prioriteit) om iets te spellen omdat ik mogelijk wel te snel typ en bovendien ben ik technisch opgeleid en die staan erom bekend dat ze niet zo spectaculair hoeven te spellen.

Vind ik ook goed.
Heb het ook niet echt nodig vind ik bescheiden.
Dagelijks doe ik toch wat ik wil en hoe ik het wil.

Lekker toch.

Nou dag dan.

Je begrijpt er toch geen zak van.
Waar is jouw inhoud ON TOPIC nu dan?
Laat je je dit alles zo zeggen zonder mooi argument waarom Porsche het dan zo is?
Kom op voor je merk!
Beargumenteer me onder tafel met waarheden over Porsche zonder je te verlagen tot een scheldpartijtje.

Je kan toch veel beter?

:lol:

16 sep 2007 8:57
Profiel
Bericht 
Mods (Pascal, waar blijf je nú?) kan hier een slot op? Is al eerder omgevraagd!

16 sep 2007 10:07
Bericht 
@Porsche928.

Posje :?:

Als je een echte GT wilt koop dan een AM DB9 i.p.v. een ordinaire Maranello.

Afbeelding

Je komt en verwend over en je hebt weinig smaak :lol:

16 sep 2007 10:31
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
porsche928_rookie schreef:
Maar waarom vliegen die 3.4 996 motoren dan in de fik?

http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/ ... -f430-burn
http://www.youtube.com/watch?v=LciFqn8g0Xs
http://news.caradisiac.com/Un-burn-en-F ... iorano-949
http://www.dumpert.nl/mediabase/14183/7 ... _burn.html

En daar hebben we weer een steekhoudend argument om Ferrari te gaan rijden... als je van barbecuen houdt, tenminste. Neem wel je marshmallows mee op een ritje.

Klopt, ik heb geen zin om tijd te nemen (prioriteit) om iets te spellen omdat ik mogelijk wel te snel typ en bovendien ben ik technisch opgeleid en die staan erom bekend dat ze niet zo spectaculair hoeven te spellen.

Kwestie van respect voor anderen en alles wát je doet goed willen doen.

16 sep 2007 11:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
@Lydia

Zit nou toch niet te kermen om censuur.

Kom liever met een aandeel ON TOPIC!!!

Jeetje, hard leers.

@Tom 80

Prachtig!!! JUIST zo moet dat... hahaha.
Mooi argument.
Wel door misbruik van een ander merk.

Maarrr... gezien de schaarste van argumenten om voor een Posje (vind Lydia maar flauw dus terug naar mijn habbits) te kiezen accepteer ik deze.

Mooi he?

Zo kan het ook!!!

:D

Zo een fik in die Italianen, daar is een plofje toch nog heilig bij betreffende veiligheid.

@ECT

Ik heb een sterk vermoeden dat een AM DB9 toch echt buiten mn budget is.

Maar om smaak keur ik Porsche niet direct af.
Ik keur Porsche af voor het uitblijven van een opvolger van de sublieme GT van ze, de 928.
En ik keur Porsche af voor het ontbreken van racebloed.

Verder doen die Posjes het ook heel goed in de cannonball run maar toch zie je alle mensen naar een Aston of Ferrari stormen bij start en finish.
Hoe zou dat toch komen?

16 sep 2007 11:39
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Wel door misbruik van een ander merk.

Alleen het merk wat je verkiest boven Porsche en gebruikt als lichtend voorbeeld van hoe het wel moet.

De reden dat er niet zoveel over de 928 te vinden is op dit forum? Wat dacht je ervan dat er niet zoveel van die auto's meer rondrijden in Nederland?

Zelfde geldt voor de 924...

16 sep 2007 11:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
@Tom80

Ja, je hebt gelijk.
Ben ik met je eens.

Die oldtimer Porsches rijden er niet zoveel rond.
Raar eigenlijk, ze zijn best bereikbaar voor de meesten in NL.
???

Ik gebruik volgens jouw woorden de Ferrari als lichtend voorbeeld.
Nou, als ze fikken die Ferrari's geven ze genoeg licht heb jij mij laten zien.
Dat is dan weer een goed lichtend voorbeeld om als je dan toch iets op moet blazen, doe het dan goed en niet met een plofje! (geintje!!, plofje is absoluut beter).
Je zou maar in zo een fikkende Ferrari zitten als 2e eigenaar.
En dan ook nog een zwarte Maranello die schijnbaar lelijker is dan een 3x zo dure AMDB9.
Ik heb wel begrepen van de garantie van Ferrari dat je als 1e eigenaar van de auto (nieuw gekocht dus) levenslang garantie krijgt en een nieuwe mag komen (ja je mag komen ook nog) uitzoeken en zelfs nog een nieuw model. Dus als 1e eigenaar, laat maar fikken, koekje erbij? (oh wat een pracht van een garantie, ik wou dat ik de centjes had voor een nieuwe, kocht em gelijk en blazen maar op hun circuit tot ie fikt).
Zal wel wat voorwaarden aan zitten....
Maar toch, zo hee... das pas fijn. Kan Porsche niet garanderen aan haar 1e eigenaren.
Maar ja, ik ben strakkies 2e eigenaar... dus een tweedehandsje en ik maar hopen dat het ding niet in de fik vliegt (kans is groot dat ie dat wel doet gezien de info die ik van je heb gekregen... en mijn belaberde rijstijl heeft iemand al blijkbaar bewezen dat ie maar 2 weken meegaat....mmm, dus als ik hem koop sta ik binnen 2 weken in de fik... ik reserveer alvast een brandblusser).

Dan heb je het toch voor elkaar dacht ik zo (ahum).
Een 2e hands Ferrari die in de fik vliegt valt buiten garantie.
Wel spannend, dat wel.

:lol:

16 sep 2007 12:50
Profiel
Bericht 
Het is héél simpel: als je mensen voor homo uit gaat schelden mag voor mij het slot erop.

Voor mij is dit topic in elk geval klaar! Veel plezier er mee, jongens!

16 sep 2007 12:52
PorscheForum Rakker
Bericht 
@Lydia

Jij bent nogal oost-indisch selectief.
Vind je dat zelf niet?

Dus men mag beginnen met mij beledigen en als ik dan iets niet beledigends terug zeg (vind de mijnheer waar ik het tegen zeg nota bene zelf) dan mag dat niet van jou?

Pfffff.... whahahahaha...

Alsjeblieft zeg.
Waar heb jij leren lezen? (ik kan niet spellen is al geconstateerd).

Ja, je denkt inderdaad héél simpel, dat ben ik het met je eens.

Ik ben blij voor je en dank je wel voor je bijdrage.

Dag en succes.

16 sep 2007 13:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Please......................................

Afbeelding

vermoei ons niet meer met je mening, en als je geen geld hebt om een echte wagen te kopen zeur daar dan niet zo over. :idea: :idea:

je hoort mij toch ook niet klagen dat ik geen piano kan spelen :wink:

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

16 sep 2007 13:04
Profiel WWW
Uden
Bericht 
Jydia laat hem lekker. Komt hier even voorbij zeilen met een bak met praatjes probeert iedereen op de kast te jagen en is zo weer weg. En zoals je weet heb ik een brede rug die heel wat kan hebben

16 sep 2007 13:08
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
hhaahaa, wat een discussie,

verhalen over een goede brief in het duits met de juiste naamvallen en dan het in 1 adem hebben over carman en boxter

Citaat:
Ik schrijf ze alvast een Deutsche Brief daar in Stuttgart, zonder naamvalfouten dan he. Gewoon, in het Duits.
Als ie komt, zullen ze me uitnodigen.

Nog even resume andere Porsches:
De 924 en 944, 968 krijgen geen opvolger, nooit.
Die gaan de boekjes in.
De Boxter... Carman... leuk voor de kas te spekken, houden zo.
[quote

16 sep 2007 13:20
Profiel WWW
Bericht 
Als jullie nu geen hout meer op het vuur gooien stopt het vanzelf mijn :idea:

16 sep 2007 13:27
Uden
Bericht 
Ons probleem is dat alle moderatoren in spa zitten

16 sep 2007 13:29
Profiel
Bericht 
@Porsche928_rookie,
een ding begrijp ik niet, je hebt je aangemeld op 01-08-2005 geen berichten en vanaf 13-09-2007 ga je hier gas zitten geven of je leven ervan af hangt, waarom :?:

16 sep 2007 13:32
Groningen
Bericht 
cabrio wim schreef:
Als jullie nu geen hout meer op het vuur gooien stopt het vanzelf mijn :idea:

:wink:

16 sep 2007 13:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Gelukkig maar.

Is toch niets aan de hand ???

Slot erop?
Is toch vrijheid van meningsuiting en nog wel nota bene in de discussie afdeling.
Als je niet netjes kan discussieeeeeren... waar het thuishoort, moet je hier in deze uithoek niet posten.
Bovendien de grootste kermers van censuur leveren nul bijdrage aan het topic zoals altijd en overal, zelfs in China.

Ga dan toch zelf weg, laat de vrijheid van meningsuiting zegevieren.

Een advies naar mij toe is dan voor de rechter ermee als censuur zal gebeuren.
Maar dat is maar een advies.
Wat is het gewin, wat een gedoe zeg.
Een ip adres is wel een rechtmatige handtekening en als ik mij zeker te weten niet vergis, heb ik geen nederlandse wet overtreden.

Bovendien heb ik het goed met u allen voor.
U wilt toch ook niet allen dat dadelijk het porscheforum.nl moet worden afgesloten omdat de rechter een uitspraak doet dat u inbreuk maakt op mijn intelectuele eigendom.
Vergis je niet!
Denk nog maar een keer GOED na voordat je je vergist!
Dat zou ik heel erg vervelend vinden.
En zoek het dan niet bij mij, zoek het verder voor uw eigen belang.
Bescherm jullie mooie groepje (want dat is het wel).

Voor nu, beheers je is mijn advies, blijf netjes, what is the big deal?

Ik had eerder on topic argumenten verwacht ipv dit gehannes.
Valt me eerlijk gezegd wel tegen van een paar individuen.

Dat kan toch anders?

Maar, ik ga eigenlijk liever uit eigen wil, want er is hier voorlopig geen enkele reden voor mij om te blijven en een test die ik in gedachten had test ik liever ergens anders omdat ik daarmee meer rendement behaal met aanzienlijk minder risico.
Jammer dat het zo moet.

Dus we sluiten netjes af.

Met vriendelijke groet.

16 sep 2007 13:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
Grappig topic dit, ik begrijp niet waarom deze op slot zou moeten. Iedereen die er last van heeft kan het gewoon negeren stel ik voor.

Wat ik niet helemaal begrijp is waar porsche928_rookie nu naartoe wil?

Wat wil je nou horen, dat Porsche geen GT's kan bouwen en alleen uit is op winst? Beide zaken zijn door ons hier op het forum nauwelijks als objectieve waarheid te onderbouwen en derhalve geen discussie waardig.
Wat is een goede GT? Een vraag die ieder voor zichzelf anders zal verwoorden. En is de 928 nou een goede GT of juist kl*t* omdat die van jou na 25 jaar (en waarschijnlijk te weinig onderhoud) de geest heeft gegeven?

En dan wat betreft de race genen van Porsche, die zijn er gewoon, daar kan niemand omheen. Porsche heeft records, overwinningen en race verhalen die over de hele wereld legendarisch zijn. Hier ontkom je gewoon niet aan, simpele feiten.
Als je probeert te zeggen dat Porsche de laatste jaren weinig heeft gedaan op race gebied dan moet ik je gelijk geven. Dit is echter iets totaal anders dan zeggen dat Porsche geen race genen heeft. De huidige ontwikkelingen van de RS Spyder en de upcoming Le Mans auto wijzen alweer in de goede richting.

En als laatste het financiële verhaal.
Omdat Porsche van ouds her nauwe banden heeft gehad met VW (VAG) heeft men bijgesprongen en aandelen VAG gekocht om een vijandige (deel) overname te voorkomen. Porsche heeft nooit de intentie gehad een meerderheid in VAG aandelen te kopen, wat zouden ze er mee moeten?

16 sep 2007 14:00
Profiel
Groningen
Bericht 
Een advies naar mij toe is dan voor de rechter ermee als censuur zal gebeuren.
Maar dat is maar een advies.

U wilt toch ook niet allen dat dadelijk het porscheforum.nl moet worden afgesloten omdat de rechter een uitspraak doet dat u inbreuk maakt op mijn intelectuele eigendom.
Vergis je niet!
Denk nog maar een keer GOED na voordat je je vergist!
Dat zou ik heel erg vervelend vinden.

Afbeelding

16 sep 2007 14:04
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
ik vrees dat ik niet meer kan volgen - wie heeft er hier inbreuk gepleegd op uw intellectuele eigendom :roll:

16 sep 2007 14:10
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende