Maar hier dan toch nieuws over de 996 motor om zelf maar de puzzelstukjes in te vullen en het racebloed van Porsche nog maar eens te ontkrachten.
(en toch ben ik een liefhebber, want de 928 daar is alles mee begonnen, daar moet uiteindelijk het racebloed vandaan komen, de 996 en 997 rijden met motoren die afkijkers zijn van de 928 en daar trekt Porsche het nu niet mee en zelfs collega Mercedes, oude samenwerking met de automatenbak, heeft de oplossing niet gevonden bij hun F1 stal van McLaren... let op dit krijgt een staartje, afgelopen week heeft McLaren van de Italianen gestolen... en wat hebben ze nou gestolen? precies.... oil management!!! net waar Porsche al jaren op verliezen, maar Porsche vooral, flink geld vragen bij aanschaf en tegen kostprijs motoren vervangen.... binnen garantie... dat doet er maar 1 ter wereld! Porsche, en waarom, junk watergekoelde oververhitte oliegebrek gevoelige IMS Lager motoren, al jaren, ik ken een racer die heeft al 8x een 928 motor vervangen door dat gevoelige IMS Lager krukaslagers probleem).
Waarom de nieuwe Porsches zoals de 996 geen renpaarden zijn.
Door een klassieke fout!
911's (tot de 993) hebben een droog carter systeem.
996's hebben dat niet (watergekoelde motor, afgekeken van de 928, vergis je niet! dat zijn de feiten en bespaar me het bewijzen, ik heb wat anders te doen).
En daardoor! hebben enkele van deze 996 serie geleden onder lagermislukkingen wanneer zij in competitie waren op circuit met brede banden welke het mogelijk maken om centrifugale krachten in bochten hoog genoeg te krijgen om gebrek aan olie te verkrijgen.
Het gehele technische verhaal staat ergens bij een ander draadje bij mijn berichten.
Maar... dit is het korte verhaal waarom de Porsche de F1 niet kon kloppen.
Ze krijgen de watergekoelde motoren niet op temp (fout van kopie van de V12 van de jaguar xjs, ergens anders in mijn topic) en ze hebben een centrifugaal probleem in de olievoorziening.
Dat probleem heeft Ferrari in de F1 een paar jaar geleden ook gehad.
Plofte er constant uit, maar ze gingen dan ook zo onbeschoft hard.
Morgen weer F1 !!!! de echte jongens aan het woord.
Dat oilmanagement is nu vermoedelijk ook wat vorige week McLaren heeft gestolen!!!!
Let op! racebloed vergt toch echt een F1 stal.
Ik blijf erbij dat Porsche geen racebloed heeft.
Daar komt nog bij dat bijna alle Porschebezitters niet weten dat de 928 GT nog steeds het model is bij Porsche omdat bij dit model de oplossing voor watergekoeld ligt (ervaring en data) dat oliegebrek ligt en gewichtverdeling 50/50, wat ze in de F1 doen ligt.
Porsche heeft dat transaxle-verdeling uitgevonden nota bene!
Mooi he?
Wie komt met argumenten dat het anders is?
Wel ON TOPIC graag.
Wordt het voor mij dan toch een Maranello ???
Ik heb er al 1 zien staan, zwart, zwarte velgen, gele emblemen, off course, zwart met rood interieur.
Even kijken naar de gewichtsverdeling, koelsysteem, dry-symp, automatenbak bij Ferrari.
En... garantie... jawel.
Maar ja, ook Ferrari heeft de 928 van Porsche goed bekeken en er dik mee geraced.
Die GT's van Ferrari zijn verder ontwikkelde 928's... hahaha... echt!!!
In die tijd was de 928 revolutionair!!!
Hoe durft men Porsche als 911 rijder zo in de kou te laten staan ???
Ongelooflijk.
De 928 heeft altijd sympathie gehad van de 924, 944, 968 rijder.
De 911 is een groepje binnen een groep.
(wel een mooie auto hoor die 911, alleen Porsche is toch echt meer dan dat, of was meer dan dat... eh.. dat weet ik nu niet meer, ik denk was).
Bij die Maranello ben ik wel van die verdomde langste ter wereld Porsche-tandriem af!!!
Wat een idioot ding zeg die timingbelt op een straatwagen (ze waren wel heel erg ambitieus).
Of laat ik mijn uitgeracete 928s met nieuwe automatenbak ook maar even gevoelige IMS Lager, als een 996, in de bochten met 275 bandjes, weet ik ook wat dat is alleen dan voor een voordelig prijsje.
Mooi afscheid van Porsche zou dat zijn voor ik in de Maranello stap.
Oeiiii... ben ik scherp of scherp?
Game on. (of game over, ligt eraan in welk merk je tuft).
Succes.
(ere wie ere toekomt, de 928 GT).
(wanneer komt er nou een nieuwe, roepen racers in de woestijn).