Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:44

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
944 turbo 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 944 turbo
Goedemorgen ik ben opzoek naar meer info voor de volgende auto/motor
Ik ben bezig met een 944 turbo S. Nu wil ik graag weten welke uitvoeringen er allemaal zijn.

De auto die ik op het oog heb is een andere uitvoering van de S. De verkoper geeft aan dat er een ander motorblok is geplaatst in de auto. Niet de normale 2,5 liter maar een 2,8 liter turbo. De pk's zouden zijn gestegen van de standaard 250 naar 300 pk. Bestaat deze uitvoering wel ?? is is het weer eens een broodje aap verhaal.. Graag had ik ook andere info willen hebben waar ik op moet letten bij aanschaf.

groet agossie

17 sep 2007 11:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/Belgiƫ
Bericht 
Zover ik weet bestaat deze uitvoering niet standaard.
Het zou idd kunnen gaan om een opgevoerde (lees uitgeboorde) versie maar let toch op.
Er zijn er velen die zich laten vangen met mooie verhalen over getunede motoren om later vast te moeten stellen dat het toch en gewone is en ze een leuke meerprijs hebben betaald voor een verhaaltje lucht.

Laatste update 22/10/2013

17 sep 2007 11:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
Dit is inderdaad geen standaard Porsche motor, maar een (behoorlijk ingrijpende) getunede motor.
Op Clarks Garage kan je hier meer informatie over vinden. Op het 944 forum lopen de menigen nogal uiteen over deze vorm van tuning.

Laat in ieder geval een aankoop keuring doen bij dit soort (getunede) auto's, je kan er een hele goede of een hele slechte koop aan hebben is mijn mening.

17 sep 2007 12:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Een 2.8 l motor krijg je door bijvoorbeeld de krukas van de 3.0 te gebruiken. Je krijgt dan een langere slag motor met meer koppel onderin als er nog geen turbodruk is.
In principe worden deze modificatie's alleen gedaan door bedrijven of mensen die weten waarover ze het hebben.

De lijst om op te noemen waar je naar moet kijken bij aanschaf is zo groot dat het verstandiger is om altijd een akk uit te laten voeren.

Omdat je redelijk zuidelijk zit zou je eens info kunnen inwinnen bij Paul Geeris ( www.porsche-service.nl ) in Geldrop.

.

17 sep 2007 12:55
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]