Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:49

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Verschil 944 3.0 liter en 2.7 liter 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
944 S2
Lier, Belgie
Bericht Verschil 944 3.0 liter en 2.7 liter
Kan iemand me uitleggen waar ik de verschillen kan vinden tussen een 2.7liter en een 3.0 liter 944. Zijn er motorlijsten, optische verschillen, bepaalde kenmerken waar ik moet naar zoeken??

16 sep 2007 20:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Er zijn vele verschillen.
De meest opvallen is dat de 2.7 een 8klepper is en de 3.0 een 16 klepper

Voorbeeldje 2.7

Afbeelding

Voorbeeldje 3.0

Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

17 sep 2007 13:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
De 2.7 was geen succes, er schijnen een aantal 'vroegtijdig toe aan een revisie' te zijn en door Porsche onder grarantie door 3L exemplaren vervangen.
De 2.7 motoren die vandaag de dag nog draaien zijn natuurlijk wel goed na een x aantal kilomters, maar toch ..

Ik heb geen idee waarom je de vraag stelt, maas als je de keuze hebt zou ik attijd voor een S2 (3L) gaan. De 2.7L heeft behoudens wat meer koppel geen betere prestaties dan de 2.5L, dit in tegenstelling tot de 3L motor die wel beduidend beter presteerd.

17 sep 2007 13:30
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
funnyname schreef:
De 2.7 was geen succes, er schijnen een aantal 'vroegtijdig toe aan een revisie' te zijn en door Porsche onder grarantie door 3L exemplaren vervangen.
De 2.7 motoren die vandaag de dag nog draaien zijn natuurlijk wel goed na een x aantal kilomters, maar toch ..

Hé... Waar heb ik dat verhaal hier op het forum eerder gehoord... :roll:

17 sep 2007 13:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
Hee speedy alles goed, hoe gaat het met je project?

(Ik verzin trouwens niet alles zelf hoor, dus als je iets bekend tegen komt kan dat zeer goed kloppen)

17 sep 2007 13:41
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Met mij gaat 't hartstikke goed en met m'n project zo mogelijk nog beter! :wink:

Morgen ga ik het ingekorte chassis ophalen en dan kan het grote opbouwen beginnen!

Met dat verhaal over 'waar heb ik dat eerder gehoord/gelezen' doelde ik trouwens op het verhaal van de gevoelige IMS Lager 911-motoren die vervolgens wel of niet onder garantie van Porsche vervangen worden... :roll:

17 sep 2007 14:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
Mooi dat de pret met bouwen kan beginnen, blijft een prachtig project.

Voor zover ik gelezen heb ging Porsche in die tijd (eind jaren tachtig) een stuk netter om met garantie gevallen dan de 3.4L Carrera motoren.
Op zich ook wel logisch, het lijkt erop dat het 3.4L motoren verhaal gewoon in de doofport gestopt is en dan loop je tegen een muur.

Slecht verhaal dit en had ik ook niet verwacht van Porsche. Gelukkig is ook dit weer voltooid verleden tijd (voor de meesten) en komt het bij de huidige generatie niet meer voor.

Wat ik wel opvallend vind is dat de motor van de Cayman S in de basis dezelfde motor is als de gewraakte 3.4L van de 996 .. (voor zover ik weet is het enige verschil dat de motor van de Cayman S is uitgerust met Porsches VarioCam plus)

17 sep 2007 14:20
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Het meest opvallende is de neus van de auto! Een 3.0 (S2) heeft een turbo neusje, een 2.7 een gewoon neusje. Voor de gewone neusjes zijn ook turbo bumpers te krijgen, maar deze lopen aan de zijkant niet in een vloeiende schuine lijn. En aangezien 2 nieuwe voorschermen niet echt goedkoop zijn om een echte turbo bumper te monteren, zijn er ook weinig gewone neusjes op die manier omgebouwd, al zullen er echt wel enkele tussen zitten.

Turbo en S2:
Afbeelding

Let op het schuine stukje aan de punt van het spatscherm :wink:

17 sep 2007 20:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]