@gast
Je hebt hoogst waarschijnlijk blinde voorouders gehad en nog wat genen zijn blijven steken in je.
Je hebt een Posje (is inmiddels mijn handelsmerk hier, haha) gekocht in een Ferrari-kleur!!! (how stupid can you be?).
Whahaha... en dan ook nog een 996 die ik vrijdag heb afgekeurd omdat DE PRIJZEN NOG TOT DE BODEM MOETEN GAAN!!! (weer even on topic).
Bovendien heb je wel erg lelijke velgen eronder... jeetje, je vond zeker pepernoten ook niet lekker, zo slecht is je smaak.
Maar... ik ben niet zo flauw, smaken verschillen he.
Dus... waar gaan de prijzen naar toe heren Posje?
DOOR DE BODEM!!! haha, mooi he? (voor 50 mille heb je al zo een ding bij de dealer staan, zou je bijna zeggen koop je er 2 dan op de markt, zijn prijzen stukken lager, ploft de een heb je altijd nog tijdelijk de andere).
@gast
Heb je zo een Posje, is ie gewoon niks waard en al helemaal niet vergeleken in zijn segment.
Een ieder die in dat segment shopt, weet dat!
En vooral de liefhebbers.
Hekkensluiter, daar tuf jij nu in gast.
Face it.
Een advies is: verkopen! haha. En ga even goed kijken hoe het met die 997 is, daar is de top over een jaartje wel weer af.
Farce
ON TOPIC NOG EVEN:
WAAR IS DAN DEZE BODEM? DIEP EN SNEL.
Bij aandelen is het zo dat we na slecht nieuws direct en agressief de bodem opzoeken om vandaar weer te stijgen (dead cat bounce of eerst bargain hunters en later mogelijk squeeze van shorters of gewoon stijging op 'greed', het gaat hier namelijk om geld, niet om goederen).
Dat is bij handel in fysieke goederen (Posje dus ook) totaal anders.
Daar is namelijk afschrijving in het leven geroepen door de heren economen.
Afschrijving is een soort premie risico afdekken voor falen (of out-date) om bij falen een nieuw of vervangend goed aan te schaffen.
Als eenmaal blijkt dat deze premie te laag is omdat er slecht nieuws is over een goed (het heeft bijv. een technisch een onzekere factor, of je hebt een exemplaar die niemand wil, bijv. rood met foute velgen) dan schiet deze afschrijving snel omhoog (is toch gratis bij belasting he!!! who cares) en de restwaarde duikt dan snel naar beneden.
Dit doen de heren om de markt zo snel mogelijk tegemoet te komen.
Dat is nu ietsje meer en dieper de waarheid in betreffende waar de prijs naar toe gaat.
Dus:
Risico hoger door gevoelige IMS Lager -> snel willen dumpen -> afschrijving versnellen -> restwaarde lager -> markt krijgt er neus van -> geruchten komen -> prijzen nog lager -> waarheid komt -> prijzen zakken door de bodem.
We zitten al vrolijk bij restwaarde lager in het 2e afschrijvingsjaar!!!
Deze Posjes hadden direct al een hoge afschrijving doordat het de introductie van een watergekoelde motor in een 911 is.
En nu blijkt, de kinderziektes zitten er in, alleen net toevallig een ziekte die ze al 25 jaar hebben. Das pech hebben bij de downgrade motoren zoals de 3.4 en nog wel meer motoren (waarvan enkele al geen geruchten meer zijn).
Dat is mooi dat ze met die Posjes racen, kan je makkelijk je afschrijving op afstemmen.
Je ziet nu dus de eerste eigenaren snel de Posje dumpen (vaak bij de dealer, die direct de afschrijving verhoogt als een idioot, afschrijving hoger betekend bij veel bedrijven minder belasting betalen!!!! een soort van groei in goederen zeg maar) omdat diegene met de meeste km vaak het snelste tegen problemen aanlopen (diegene hebben ook vaak eigenaren met wat centjes en die trappen zo een ding echt wel op plank).
Daarom zijn de eerste modelen vaak de snelste als 2e hands te koop (vaak de standaard modelen, deze zakken nog sneller).