Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 15:49

Antwoord op onderwerp  [ 171 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Waar gaan we naar toe met die prijzen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Daarom.... Mannetjes bij autoschade

Interolis: GLASHELDER :lol:

16 sep 2007 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
'04 Boxster 2.7
Bericht 
toch maar even Apeldoorn bellen met die 928 oldie :roll:

16 sep 2007 23:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
gast schreef:
WdePundert schreef:
Dit klinkt heel plausibel.

Dan geloof je ook nog in Sinterklaas zeker :roll:

Is er dan een waarheid die ik niet ken? :wink:

17 sep 2007 14:10
Profiel WWW
Papendrecht
Bericht 
:thumright:

17 sep 2007 14:27
Profiel WWW
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Goh, het topic wordt steeds interessanter, stijgende goudprijzen enzo!!! Jammer genoeg heb ik geen goud in mijn mond om te verpatsten......

T'wordt qua bewoording wel steeds harder; elkaar goedkoop noemen etc. (Commentaar hierop geven is natuurlijk niet mijn taak ben geen Mod., heb niet eens een Porsche want ik ben zo'n hopeloze "Dreamer" :oops: )

Tis zachtuitgedrukt erg vervelend als je Porsche kapot gaat, maar dit is met een opel ook niet leuk en alle auto's gaan een keer schade krijgen door gebruik......

Gelukkig kan met de stijgende goud prijzen Meneer Porsche928-Rookie (Posje928-Rookie??), wellicht een Maranello kopen ofzo. (misschien wel OK bevonden als GT) Kijken hoe lang het duurt voordat er gelijke frustraties op het Ferrari forum worden gepost.......
(Hoop wel voor Porsche928-Rookie dat de 928 weer snel heel is, voor een acceptabele prijs)

17 sep 2007 15:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
@gast

Je hebt hoogst waarschijnlijk blinde voorouders gehad en nog wat genen zijn blijven steken in je.
Je hebt een Posje (is inmiddels mijn handelsmerk hier, haha) gekocht in een Ferrari-kleur!!! (how stupid can you be?).

Whahaha... en dan ook nog een 996 die ik vrijdag heb afgekeurd omdat DE PRIJZEN NOG TOT DE BODEM MOETEN GAAN!!! (weer even on topic).

Bovendien heb je wel erg lelijke velgen eronder... jeetje, je vond zeker pepernoten ook niet lekker, zo slecht is je smaak.
Maar... ik ben niet zo flauw, smaken verschillen he.

Dus... waar gaan de prijzen naar toe heren Posje?
DOOR DE BODEM!!! haha, mooi he? (voor 50 mille heb je al zo een ding bij de dealer staan, zou je bijna zeggen koop je er 2 dan op de markt, zijn prijzen stukken lager, ploft de een heb je altijd nog tijdelijk de andere).

@gast
Heb je zo een Posje, is ie gewoon niks waard en al helemaal niet vergeleken in zijn segment.
Een ieder die in dat segment shopt, weet dat!
En vooral de liefhebbers.

Hekkensluiter, daar tuf jij nu in gast.
Face it.

Een advies is: verkopen! haha. En ga even goed kijken hoe het met die 997 is, daar is de top over een jaartje wel weer af.

Farce :arrow:

ON TOPIC NOG EVEN:
WAAR IS DAN DEZE BODEM? DIEP EN SNEL.
Bij aandelen is het zo dat we na slecht nieuws direct en agressief de bodem opzoeken om vandaar weer te stijgen (dead cat bounce of eerst bargain hunters en later mogelijk squeeze van shorters of gewoon stijging op 'greed', het gaat hier namelijk om geld, niet om goederen).

Dat is bij handel in fysieke goederen (Posje dus ook) totaal anders.
Daar is namelijk afschrijving in het leven geroepen door de heren economen.
Afschrijving is een soort premie risico afdekken voor falen (of out-date) om bij falen een nieuw of vervangend goed aan te schaffen.
Als eenmaal blijkt dat deze premie te laag is omdat er slecht nieuws is over een goed (het heeft bijv. een technisch een onzekere factor, of je hebt een exemplaar die niemand wil, bijv. rood met foute velgen) dan schiet deze afschrijving snel omhoog (is toch gratis bij belasting he!!! who cares) en de restwaarde duikt dan snel naar beneden.
Dit doen de heren om de markt zo snel mogelijk tegemoet te komen.

Dat is nu ietsje meer en dieper de waarheid in betreffende waar de prijs naar toe gaat.

Dus:
Risico hoger door gevoelige IMS Lager -> snel willen dumpen -> afschrijving versnellen -> restwaarde lager -> markt krijgt er neus van -> geruchten komen -> prijzen nog lager -> waarheid komt -> prijzen zakken door de bodem.

We zitten al vrolijk bij restwaarde lager in het 2e afschrijvingsjaar!!!
Deze Posjes hadden direct al een hoge afschrijving doordat het de introductie van een watergekoelde motor in een 911 is.
En nu blijkt, de kinderziektes zitten er in, alleen net toevallig een ziekte die ze al 25 jaar hebben. Das pech hebben bij de downgrade motoren zoals de 3.4 en nog wel meer motoren (waarvan enkele al geen geruchten meer zijn).
Dat is mooi dat ze met die Posjes racen, kan je makkelijk je afschrijving op afstemmen.

Je ziet nu dus de eerste eigenaren snel de Posje dumpen (vaak bij de dealer, die direct de afschrijving verhoogt als een idioot, afschrijving hoger betekend bij veel bedrijven minder belasting betalen!!!! een soort van groei in goederen zeg maar) omdat diegene met de meeste km vaak het snelste tegen problemen aanlopen (diegene hebben ook vaak eigenaren met wat centjes en die trappen zo een ding echt wel op plank).
Daarom zijn de eerste modelen vaak de snelste als 2e hands te koop (vaak de standaard modelen, deze zakken nog sneller).

:study:

17 sep 2007 16:57
Profiel
Bericht 
Porsche928-rookie, je houd je niet aan de afspraak :evil: je zou geen POSJES meer schrijven, valt me tegen van je dat je dat na een dag met belofte aan een vrouw weer al vergeten bent. :(

17 sep 2007 17:01
Papendrecht
Bericht 
Gelukkig hoeven we ze niet te lezen. :wink:

17 sep 2007 17:03
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
porsche 928_rookie, is je punt dat de 928 de enige goede Porsche is?

Ik begrijp het niet helemaal.

17 sep 2007 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
@Cabrio Wim

Ja klopt, had beloofd totdat....

Echter heb ik ergens net onder een oproep voor 'censuur' of 'op slot dat topic' (was overigens wel fijn dat het op slot ging, bedankt @Shark, ik was het ook zat, geen argumenten maar op de persoon spelen, zielig) door datzelfde meisje als reactie gegeven dat ik me 'verraden' (who cares) daardoor voel en gewoon mijn habbits weer ga voeren tussen een tweestrijd in mij.

Dat een Lydia (totaal niet persoonlijk bedoelt, gaat om het idee) zich eraan stoort, gezien haar 'manners' heb ik er dan lak (Ferrari-rood of zwart) aan.

Als u zich eraan stoort... mmm... u bent wel een nette heer en wil ik mijn belofte wel weer opfrissen.

Dus... laat ik dan maar weer mee beginnen.

Ik ben liefhebber van Porsche.
Porsche doet het goed.
Alleen zijn er hier en daar probleempjes.

Ik hoop dat u weer tevreden bent en mijn excuses voor het ongemak.
Het moge niet onopgemerkt blijven.
Ik vind het een leuk forum, met ditto mensen.
En ik begrijp ook de emoties, het gaat om hun lieveling, echter... we mogen niet in slaap vallen!

:|

17 sep 2007 17:15
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Afbeelding

:roll: :mrgreen:

17 sep 2007 17:23
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Zeg Rookie: jij weet werkelijk overal iets van af he? Wel eens een eigen website overwogen?

17 sep 2007 17:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
@Retep968

Neen, dat is het zeker niet.
Er zijn vele goede modellen en motoren bij Porsche.
Er zijn enkel een paar rotte appels (jammer genoeg) die je flink zuur verdiend geld kunnen gaan kosten.
Die moeten eruit, dus afschrijven en snel, vergeten (on topic).
Betreffende het aankopen van een auto heeft ieder zijn eigen voorkeuren, daar ben ik content mee, hoe meer zielen in een Porsche hoe meer vreugd.
Het ontbreken van een top of the bill GT bij Porsche doet me wel pijn en verbazen en ik weet waarom er nog geen GT komt.

Ik tracht enkel antwoord te geven op de vragen die als topic worden gestart.
Soms voel ik de drang om daarvan af te wijken omdat anderen afwijkingen initieren die persoonlijk bedoeld zijn.
Dat is jammer dat diegene zich zo gedragen (lees, eerst zei ik altijd verlagen, nu meer politiek erin, minder scherp), maar ook wel een beetje begrijpelijk, ik heb het over hun geliefde merk Porsche en bij liefde is kritiek vaak moeilijk te omarmen.

Kritiek omarmen kan zorgen voor betere tegenargumenten dat degene die de kritiek leverd de tegenargumenten weer omarmt.

Bij het laatste gesloten topic kon en wil ik niet meer reageren, maar daar heb ik wel tegenargumenten omarmt.
Dit heb ik helaas nog niet in een PB medegedeeld aan desbetreffende schrijver (deze kwam ook laat in de discussie), nog geen tijd (prioriteit) gehad.
Dat is jammer en zou eigenlijk niet moeten.

Ik heb al menig advies in mijn PB gehad om (in mijn eigen woorden) wat meer politiek te reageren en dat de kritiek/waarheid/mening wel verteld mag worden.

Mijn doel is dus van de topics die ik zelf uitkies of zelf start een antwoord te vinden op waarheid en feiten berust.

Mijn algemeen doel heb ik in het leven voor een zeer groot deel al bereikt.
Mijn algemeen doel met Porsche en eventueel dit forum is om ook eens naar pijnlijke puntjes te kijken om deze in het vervolg te voorkomen.
Voorkomen is altijd nog beter dan genezen.

Mijn drijfveer is een oude legende van Porsche, die van Porsche zelf.
Dat dat nou voor mij persoonlijk de 928 is... tja (deze legende moest de 911 vervangen, maar in plaats daarvan is de 911 zelf ook een legende geworden, top toch!!!!).

Als men bij Porsche deze legende (928) weer nieuw leven inblaast, ben ik niet de enige die met een Ferrari naar Stuttgart in colonne rijdt (niet blazen, ik wil zeker aankomen om mijn nieuwe speeltje te kussen, no riscs allowed) en em ter plekke 'in te ruilen' (is al deposito betaald, de Ferrari wordt door Porsche weer netjes thuis voor de deur afgezet met een Porsche-auto-ambulance, mooi voor op de kiek te zetten) voor de nieuwste GT (en daarna hoogstwaarschijnlijk stevig pot bier kopen met deze nieuwe eigenaren opvolger 928, en stevig keuvelen en nog steviger zakendoen).

Maar vergis je niet, ik begin gewend te geraken aan de overwinningen van Ferrari.
De motoren verdiep ik me steeds meer in, en... staaltje engineering hoor... dat kom je zo nog niet tegen bij Porsche eerlijk gezegd.

:|

17 sep 2007 17:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
@Maarten

Yep, heb ook wel een mooie naam ervoor.
Een unbeatable naam eigenlijk.
Maar dan heb ik bijvoorbeeld wel een '944 guy' nodig voor de diepgaandere content, en nog wel meer mensen die het een mooie site zouden kunnen maken.
Voorlopig is dit forum ruim, ruim, meer dan ruim voldoende.
Alleen dit forum zit juridisch niet helemaal zeker, maar dat houdt ik voor mijzelf, ik ben zakenman en daarna liefhebber.
Bovendien heb ik voldoende inkomsten en zal het van zaken betreffende sites niet snel komen.
Ik denk zelfs dat er geen site over Porsche komt vanuit mij.

Er zijn verder nog wat bedrijven (waaronder enkele succesvolle sites) van mij die mij lekker bezig houden.
Naast zaken ben ik ook graag in mijn dealingroom en ga ook graag sporten en nog veel meer.
Tijd kan je maar 1x uitgeven.
Geld zo vaak als je wil.

On topic: als je geld dan zo vaak kan uitgeven als je wil, wat maakt dan de bodem van een 996 dan uit? Ik heb zeker hart voor de mensen onder ons die niet zomaar even een Porsche gaan kopen.
Juist daarvoor strijdt ik.
Een individu die al in een 996 of Cayenne of 997 rijdt of iets anders nieuws voelt niet zoveel financiele pijn denk ik (tenzij het erg gortig kapot gaat).
Ik ben daarom ook oldtimer-liefhebber.

In ieder geval hartelijk dank voor het mooie compliment.

:salut:

17 sep 2007 17:49
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Tja, actie en reactie :lol: (vergis je niet! :wink: )

17 sep 2007 17:50
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
over rotte appels gesproken :shock: :D :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

17 sep 2007 18:04
Profiel WWW Facebook 
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
WdePundert schreef:
Gelukkig hoeven we ze niet te lezen. :wink:

Maar het kan gelukkig wel.....Lachu zeg al die reacties over hou slecht porsches, behalve de 928 eigenlijk zijn, het is beter dan de TV.......... Sommige mensen hebben zo te zien nooit koud in de winter :wink: echte stoker

17 sep 2007 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Uh... pardon!

Ik heb een 928s als oldtimer JA! haha.
Daarnaast nog wat boodschappenauto, nieuw.

Maarrrrr... de cannonball run gaat toch echt met een Ferrari Maranello in het zwart.
Wie doet er mee?

Hieronder een voorbeeld van hoe het eraan toegaat:
http://www.youtube.com/watch?v=DzdgnETSJmE

Kijk ergens anders in forum (5 Ferrari's) wat er nog meer valt te leren van een rookie (vergis je niet! staat er ook achterop! die zwarte dan he, behalve met de race, dan staat er op: '2 Fast 4 U' mijn oud handelsmerk op het WK!!!! met Jean-Piere Van Rossom).

Voor de rest.
Mijn pocorn is bijna op.
Nog vragen?
Doe ze dan maar in PB, moet zometeen iemand ophalen, en dat wordt uiteraard blazen.

:popcorn:

17 sep 2007 19:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
porsche928_rookie schreef:
Daarnaast nog wat boodschappenauto, nieuw.

moet zometeen iemand ophalen, en dat wordt uiteraard blazen.

Boodschappenauto die door windkracht wordt voortgestuwd :?: :?:

17 sep 2007 19:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Misschien is ie dan nog net op tijd terug om ons een sprookje voor het slapen gaan te vertellen :wink:

17 sep 2007 20:44
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
O ja graag!
Kan niet wachten tot er weer een hoop gezwets op dit forum gezet word door die 928rookie.
Vroeger was er sprake van een dorpsgek, wij hebben nu een forumgek.
Aan de ene kant is het vermakelijk, maar ik zie het toch meer als vercuiling van dit forum.

party on rookie!!!

17 sep 2007 21:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Bericht 
hulde aan porsche928_rakker.

Wel Walter ??? Wil het schoftentuig niet luisteren ?

Wat een briljante repliek. Maar wat niemand weet is dat zijn echte naam Walter de Rochebrune is. Terug van weggeweest :D

hahahahahahahahahahhha

17 sep 2007 21:55
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
:lol: :lol: :lol:

Briljant die van Kooten en de Bie!!

17 sep 2007 22:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
Waar gaat dit over???? :roll:

17 sep 2007 22:50
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Uhhh nergens over... :wink:

17 sep 2007 23:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 171 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende