Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:18



Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
DIVERSE VRAGEN OVER 911 TYPE 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht DIVERSE VRAGEN OVER 911 TYPE 964
Goeie dag ik ben sinds 2 weken de trotse eigenaar van een porsche 911 type 964 uit 1992. Ik zou alleen willen weten met wat voor soort olie ik bij moet vullen. En ik wil hem van voren wat verlaagd hebben kun je dat van voren naar beneden schroeven of kan ik beter een verlagingset kopen.En als ik de auto start als hij koud is heeft de motor een zwaar bromend geluid wat naar een minuut of 2 over gaat weet iemand wat dit is.


17 sep 2007 16:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Welkom Johana - of is het Johan A. :?:

Je zal dezelfde soort olie bij moeten vullen als die in het blok (en verdere systeem) aanwezig is :idea: ... kijk even in je onderhoudsboekje of op de laatste rekening wat er aan olie-soort in zit.

Ik mag aannemen dat je goed op de hoogte bent van hoe je wel en hoe je vooral niet olie dient te peilen bij 'n luchtgekoelde 911 boxer motor :?:

Als de 964 nog niet op z'n laagste stand van (veer)hoogte staat, dan is deze nog naar beneden af te stellen - echter zullen de moeren naar allerwaarschijnlijkheid muurvast zitten en dien je ze (in het ergste geval) door te zagen en te vervangen :shock:

Na het verlagen is het verstandig om de auto niet alleen (opnieuw) uit te laten lijnen, maar ook uit te laten wegen :!:

.. het brommend geluid :scratch: wordt dat niet veroorzaakt door 'n hoger toerental bij koude start :?:


17 sep 2007 16:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ook van deze kant van harte welkom geheten hier en proficiat met de aanschaf van je P
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


17 sep 2007 17:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
Hier kun je lezen hoe je de olie moet pijlen, voor de zekerheid.
Komt het geluid van de motor of van de aandrijving/koppeling/bak?


17 sep 2007 18:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
welkom op dit forum met uwer nieuwe aanwinst :D

fotoos doen ons enthousiastme heel goed :wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


17 sep 2007 18:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Jubi 793
uit Uithoorn
Bericht 
Welkom JohanA.

Het brommend geluid komt zeker ook als je het contact aanzet maar nog niet start? Dat is de pomp die je remsysteem op de juiste druk brengt. Zonder deze druk of bij defecte pomp kun je remmen compleet vergeten in een 964.


17 sep 2007 18:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom Johana. Leerzaam hè zo`n forum. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


17 sep 2007 18:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
gassen schreef:
Welkom JohanA.

Het brommend geluid komt zeker ook als je het contact aanzet maar nog niet start? Dat is de pomp die je remsysteem op de juiste druk brengt. Zonder deze druk of bij defecte pomp kun je remmen compleet vergeten in een 964.


Geldt misschien voor een C4 nog nooit in mijn C2 vernomen...
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


17 sep 2007 21:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht bedankt voor beantwoorden vragen. weet nog niet wat voor oli
Bedankt voor al de antwoorden wel leuk dit forum
Even over de olie, er zitten wel rekeningen bij maar er staat niet op wat voor olie ze erin gedaan hebben.Wat voor olie gebruiken jullie.
En de vorige eigennaar heeft de auto van voren omhoog geschroeft inverband met hoge drempels bij hem in de buurt.
Dus als het goed is is het allemaal redelijk gangbaar.
Weet iemand misschien hoeveel cm verschil tussen de hoogste stand en de laagste stand zit.
En wat voor verlagingsveren kan ik het beste monteren en waar kan ik die het beste kopen.Mijn schokbrekers zijn pas al ver vangen. Dat geluid wat ik hoor is volgens mij wel een soort pomp.


18 sep 2007 8:30
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht O JA NOG WAT
Waar zit die pomp die het remsysteem op druk houd


18 sep 2007 8:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht Re: bedankt voor beantwoorden vragen. weet nog niet wat voor
johana schreef:
Bedankt voor al de antwoorden wel leuk dit forum
Even over de olie, er zitten wel rekeningen bij maar er staat niet op wat voor olie ze erin gedaan hebben.Wat voor olie gebruiken jullie.

Mobil SuperS 10w40, wel in een 3.2
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


18 sep 2007 9:20
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: bedankt voor beantwoorden vragen. weet nog niet wat voor
WdePundert schreef:
Mobil SuperS 10w40


Belangrijk(er) voor Johana is om te achterhalen of er 'n semi-syntheet of 'n vol-syntheet in z'n systeem zit :idea: er vanuitgaande dat er geen minerale olie in zit

:@: Johana :arrow: op de rekeningen staat vast wel 'n telefoonnummer van de garagist die de olie ververst of bijgevuld heeft :idea: :wink:

Heeft de vorige eigenaar na het omhoog schroeven van de auto, deze ook weer uit laten lijnen (en wegen) :?:


18 sep 2007 10:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Inderdaad belangrijk. Nooit synthetisch gaan gebruiken als er altijd een half-syntheet ingezeten heeft.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


18 sep 2007 16:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Is het niet zo dat je van half syntheet naar syntheet mag gaan maar juist nooit omgekeerd :?:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


18 sep 2007 16:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ik heb altijd begrepen dat je dan last van lekkages kunt krijgen. Als je half-syntheet gebruikt hebt kun je daar beter bij blijven.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


18 sep 2007 16:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera 3.2 1987 (964 look)
Oegstgeest
Bericht 
dat brommende geluid... kan ook makkelijk de benzine pomp zijn...... is alleen heel lastig om te testen als motordraait en je zet de pomp uit ,... haha

olie...... bel de laatste garage op wat ze ering hebben gedaan.. dat was de beste tip.

Vergeet niet als je alleen de voorkant wat verlaagt, dat dan de balans van je auto behoorlijk veranderd.. dus (ook al eerder beschreven: uitwegen die hap)

Veel plezier met de 964!
_________________________________________
luchtgekoeld is gewoon lekkerderderderder


18 sep 2007 16:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
Hoewel ik dit verhaal vaker gehoord heb en logica zie in de het feit dat pakkingen last kunnen hebben van het verschil tussen wel/niet synthetische olie, vuil dat opgelost wordt en op de verkeerde plekken terecht komt, heb ik inmiddels ontdekt dat het niet altijd problemen hoeft te geven.

Mijn auto had altijd op Mobil S 10W40 half syntheet gereden, totdat deze de zware belasting op het circuit niet aan kon en te warm werd.
Toen ben ik naar Castrol 10W60 vol syntheet overgestapt, tot nu toe zonder problemen.

Hoewel ik het dus eens ben met de stelling houdt hetzelfde type olie aan bij aanvullen/verversen, hoeft het dus niet op een ramp uit te lopen als men dit niet doet.


18 sep 2007 16:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Gelukkig heeft het bij jou goed uitgepakt, maar als er géén aanleding voor is (in jouw geval wel begrijp ik), zou ik het risico niet durven lopen.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


18 sep 2007 16:53
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Hallo Johan,

Volgens mij hebben wij elkaar afgelopen weekend gesproken toen je op visite bij mijn buren was.

Welkom op dit leerzame "ahum" forum en nogmaals veel veilige km gewenst met jouw 964.

Antwoorden op jouw vragen heb je al genoeg gehad en naar mijn bescheiden technische mening sneden de meesten wel hout, dus zal ik hier verder niets aan toe voegen.

Marcel
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


18 sep 2007 23:09
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
HE leuk je hier weer te ontmoeten
ja ik heb goeie antwoorden gehad
Ik speek je wel weer een keer waarschijnlijk de 29 ste in leusden


19 sep 2007 15:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
WdePundert schreef:
Gelukkig heeft het bij jou goed uitgepakt, maar als er géén aanleding voor is (in jouw geval wel begrijp ik), zou ik het risico niet durven lopen.


Een aanleiding zou kunnen zijn dat je er niet achter kan komen wat voor olie er in het verleden in gegaan is.

Dan zou ik gaan kijken naar welke olie het beste is en hiermee de olie verversen. Eventueel kan je dan ook nog een flush doen, zodat de nieuwe olie in een motor komt die zo schoon mogelijk is. Ik zou in ieder geval nooit besparen op olie en olie filter. Mensen die bijvoorbeeld geen origineel Porsche olie filter toepassen omdat ze dan BV 5 pleuro besparen, begrijp ik echt niet.

Welke olie schreef Porsche voor ten tijde van de 964, was dat al Mobil 0W40?


19 sep 2007 16:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: misteralz


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.