Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:50



Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
bridgestone of pirellli 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht bridgestone of pirellli
Hallo

welke Zomerband is eigenlijk de betere keus,

pirelli of de bridgestone (285/40 18 zr)


05 okt 2004 8:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Of Continental, of Michelin, of ..... :?: ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


05 okt 2004 9:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
dit kan een lang draadje gaan worden, maar we hebben hier toch ook een bandenman :?:
_________________________________________
Got coffee?


05 okt 2004 9:48
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Renntech eerder schreef:
Toyo is heel lang mijn favoriet geweest. En nog wel een beetje.

Even terug in de geschiedenis.

Eind tachtiger jaren waren de Bridgestone RE 71 favoriet bij de sportieve rijder. Ook de Yokohama A008P werd veel geprezen. Deze was erg duur en zag je alleen bij de echte freak.

In die tijd reed ik met Toyo 600F1 , een band die veel leek op de Bridgestone RE71 ook wat rij eigenschappen betreft. De prijs was erg aantrekkelijk. Toyo was toen in nederland een onbekende maar in duitsland kwam de band vaak als beste uit de test.

De bridgestone RE 71 werd opgevolgd door de SO1, weer een topband voor de gewone en sportieve rijder. Deze was ook met codering verkrijgbaar want we praten nu over begin '90.

Porsche ging een samenwerking aan met Toyo voor het ontwikkelen van een nieuwe band specifiek voor Porsche. Dit werd de Toyo F1s-N0.
In twee woorden: Super band.
Deze band heeft een mooi profiel lijkend op de RE 71, S01 en toyo 600F1

Naast deze bracht Toyo een T1s band uit met goede kwaliteiten en een beetje een sjonnie profiel. :shock: Wel erg gewild onder veel 964 RS klanten van mij. Ook veel op Donkervoort geleverd. ( Ik heb vorig jaar een Ruf btr op F1s-N0 banden gezet terwijl hij gewend was aan T1s banden. Deze zeer ervaren rijder was er niet over te spreken. Volgens hem zwabberde de auto op hoge snelheid.)
De F1s-N0 zat standaard onder de Porsche's eind 90-er jaren.

De Bridgestone S01 werd opgevolgd (helaas) door de S02-N2 en kreeg ook het v-profiel dat toen helemaal Hot was. Op zich geen verkeerde band en goede circuit capaciteiten maar monteer hem niet onder een 996. (enorm afrol geluid door het v-profiel net als alle banden met grof profiel)

Op dit moment zijn mijn favoriet de Continental sport contact met N-codering, de michelin sport (michelin heeft nog nooit een slechte of mindere band gehad) en de Toyo F1s-No (ik geloof wél in deze band.)

In tegenstelling tot vroeger maakt Conti tegenwoordig een heerlijke band voor de rustige maar op zijn tijd ook zeersportieve rijder, zelfs op het circuit een middagje boenderen behoudt hij zijn stevigheid en grip in tegenstelling tot b.v. Michelin. De keus op dit moment is dus voor mij niet moeilijk. Ook prijs en leverbaarheid zijn goed.

Ik lever ook wel eens Pirelli p-zero corsa of Michelin sport Cup banden voor jongens met echt snelle straat/circuit Porsche's. Super grip bij warme band en warm asfalt.
Spreek uit ervaring: heb twee jaar geleden een 964 RS in de zandvoortse vangrail geparkeerd met p-zero corsa's onder de auto. Koud weer en o,o grip.
Deze p-zero corsa's hebben af fabiek ongeveer 5 mm profiel en slijten snel. Op dit moment heeft Michelin ook een Cup band waar je ook mee op de straat mag , de Michelin sport Cup. Eindeloze wegliging en geweldig profiel, nieuw 4 mm profiel en € 1575.- voor 4x 17". Op dit moment de top voor onder je GT3-RS bijvoorbeeld.


Erwin.

In DIT topic. ;)

:^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


05 okt 2004 10:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
dus best pirelli voor de rolgeluiden te beperken ....


05 okt 2004 13:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
F@RGO schreef:
dus best pirelli
:shock:
F@RGO schreef:
... voor de rolgeluiden te beperken ....
:shock: :shock:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


05 okt 2004 13:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ik, aan het begin al, schreef:
dit kan een lang draadje gaan worden

Afbeelding
_________________________________________
Got coffee?


05 okt 2004 14:01
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Continental, zonder twijfel.



Beslist geen Pirelli (slijten als de eeuwige ziekte) of Bridgestone (glijden onder je kont weg).


Bij twijfel Michelin, maar eerste keus (Porsche Nederland en vele goeroe's) de Continental sportcontact N2.


Zoals ik eerder schreef:

Op dit moment ben ik (wie ben ik) van mening dat de Conti's de beste keus waren.
Afbeelding
1. vanwege de N2 codering (Michelin voor geen N2)
2. Ervaring met mijn huidige
3. De prijs tov Michelin was een 20 % goedkoper
4. Het sport karakter
5. Advies van Wittebrug (Pon is importeur)
6. Advies van Bandencentrum
7. Advies van andere Porschisten (NPC)
8. Conclusie Erwin (niet zomaar iemand) in een ander topic.
9. De standaard montage onder nieuwe door Porsche zelf, heeft ook te maken met de wispelturigheid binnen Michelin als fabriek.
10. Een Duitse band onder een Duitse auto (tja )


05 okt 2004 14:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
John4S schreef:
Continental, zonder twijfel.



Beslist geen Pirelli (slijten als de eeuwige ziekte) of Bridgestone (glijden onder je kont weg).


Bij twijfel Michelin, maar eerste keus (Porsche Nederland en vele goeroe's) de Continental sportcontact N2.


Zoals ik eerder schreef:

Op dit moment ben ik (wie ben ik) van mening dat de Conti's de beste keus waren.
Afbeelding
1. vanwege de N2 codering (Michelin voor geen N2)
2. Ervaring met mijn huidige
3. De prijs tov Michelin was een 20 % goedkoper
4. Het sport karakter
5. Advies van Wittebrug (Pon is importeur)
6. Advies van Bandencentrum
7. Advies van andere Porschisten (NPC)
8. Conclusie Erwin (niet zomaar iemand) in een ander topic.
9. De standaard montage onder nieuwe door Porsche zelf, heeft ook te maken met de wispelturigheid binnen Michelin als fabriek.
10. Een Duitse band onder een Duitse auto (tja )


Valt wel mee hoor dat slijten van Pirelli.
En Continental wordt zeker niet als 1e montage door Porsche gebruikt.
Was dat niet omdat Pon daar een of ander belang bij had. :roll:


05 okt 2004 15:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Check de Toyo's. Profile Tyre Center heeft ze tegenwoordig standaard, goede prijs. En in Engeland (Smartgroups) zijn ze er allemaal wild van - echt het merendeel heeft Toyo's eronder liggen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 okt 2004 20:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
John4S schreef:
Op dit moment ben ik (wie ben ik) van mening dat de Conti's de beste keus waren.

1. vanwege de N2 codering (Michelin voor geen N2)
...

Nx zegt op zich niets... De N-codering geeft alleen aan dat deze 'gekeurd' is door Porsche (let wel, je moet dus wel N-codering banden onder je Porsche zetten!)...

Maar de "x" op zichzelf betekend niet veel. Dat wil zeggen, een band met N1 hoeft niet ouder/slechter te zijn dan een band met N2... Het getalletje achter de N-codering wordt opgehoogd, als de fabrikant iets aangepast heeft aan de band en "dezelfde" band dus opnieuw aan Porsche heeft aangeboden. Dan krijg je dus een N2, vervolgens een N3, dan een N4, etc etc etc....

Ik zou zowieso voor een blokprofiel gaan, maar dat is meer omdat ik dat V-profiel niet mooi vind onder een Porsche :)

paSCal, Bridgestone S-01, omdat ze eronder lagen ;)


05 okt 2004 20:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
[quote="RS-R"][quote="John4S"]Continental, zonder twijfel.




Op dit moment ben ik (wie ben ik) van mening dat de Conti's de beste keus waren.
.

Ook ik heb goeie ervaringen met de contis (2-sets) op 996 cabrio,

Bridgetones zijn echter een aanrader voor een 993 als je hem dagelijks gebruikt (Zeer goeie ervaring mee op mijn 993 targa), vooral bij vochtige wegen. Bij gebruik op een warme dag op circuit vond ik ze wel veel te zacht...
de natweer-eigenschappen zijn te danken aan "silica" een door bridgestone ontwikkelde materie die, naargelang het profiel op de band vermindert, meer aan de oppervlakte komt , en een "zuigend " effect heeft.
(sic mijn bandenleverancier)
grtz beltar


05 okt 2004 20:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
horn schreef:
Check de Toyo's. Profile Tyre Center heeft ze tegenwoordig standaard, goede prijs. En in Engeland (Smartgroups) zijn ze er allemaal wild van - echt het merendeel heeft Toyo's eronder liggen.

En ook met N-codering??


05 okt 2004 20:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Toyo F1S-N0, niks mis mee :!:


05 okt 2004 21:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
pascal schreef:

Citaat:
, een band met N1 hoeft niet ouder/slechter te zijn dan een band met N2... Het getalletje achter de N-codering wordt opgehoogd, als de fabrikant iets aangepast heeft aan de band en "dezelfde" band dus opnieuw aan Porsche heeft aangeboden. Dan krijg je dus een N2, vervolgens een N3, dan een N4, etc etc etc


inderdaad, is een beetje het zelfde principe als

914 - 964 - 993 - 996 - 997 --> "Het getalletje wordt opgehoogd, als de fabrikant iets aangepast" dus eigenlijk dezelfde auto :?

Om mijn steentje bij te dragen ben ik het volkomen met John eens, heb zelf ook conti's en bevallen perfect.


05 okt 2004 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster na 997 cabrio 987 S 986 S 993 coupe en 964 coupe
Den Haag
Bericht 
Toyo's zijn inderdaat goede banden, kleven goed en slijten (zacht) :salut: daarom ook goed. De beperking licht echter in het feit dat de toyo maar tot 17" met N codering te krijgen zijn. :?
Ik zou zeggen, ga voor de Conti voor lang plezier met goede wegligging. :)
Ga voor de Pirelli voor iets minder lang plezier maar voor iets meer kleefkracht. :D
Het verhaaltje van de snel slijtende Pirelli is inmiddels ERG achterhaald.

voorbeelt man met (sorry) BMW 523i = 190pk kwam na 40.000 km terug voor een paar nieuwe achterbandjes (P zero Rosso) En geloof mij, zo netjes rijdt hij niet.

En F@RGO) hoe langer dit draadje hoe moeilijker het voor je wordt :oops:

Groetjes
Marcel.
_________________________________________
Gas is alles, maar alleen op gepaste momenten.


05 okt 2004 22:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
:pr: TOYO :pl:

..... en als je perse 'n N codering wilt kan je altijd nog 17" velgen monteren :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


06 okt 2004 1:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht neem toyo's
Heb zelf ook Toyo's onder m'n elfje liggen en bevalt zeer goed.

205-16' / 225-16' Toyo Proxes T1s (lijkt op Yokohama)

André 3.0
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


06 okt 2004 8:07
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Olaf schreef:
:pr: TOYO :pl:

..... en als je perse 'n N codering wilt kan je altijd nog 17" velgen monteren :wink:

En die heb ik ook nog ergens liggen,
MET OVERIGENS :lol: :lol:
Continental sportcontact 2 N2


06 okt 2004 12:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
RS-R schreef:
Olaf schreef:
:pr: TOYO :pl:

..... en als je perse 'n N codering wilt kan je altijd nog 17" velgen monteren :wink:

En die heb ik ook nog ergens liggen,
MET OVERIGENS :lol: :lol:
Continental sportcontact 2 N2



Je circuitsetje nog niet glad ?:D
_________________________________________
t beste maar weer...


06 okt 2004 13:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Tsja, Pirelli's hè.:lol:
Nee, gaan nog wel een tijdje mee.
Ideale lijnen spaart banden volgens Herr O.Gramms. :wink:


06 okt 2004 13:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
RS-R schreef:

Nee, gaan nog wel een tijdje mee.
Ideale lijnen spaart banden volgens Herr O.Gramms. :wink:


Voor hen die de proef op de som willen nemen :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


07 okt 2004 10:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
:wink:


07 okt 2004 12:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Marcel schreef:
paSCal schreef:
, een band met N1 hoeft niet ouder/slechter te zijn dan een band met N2... Het getalletje achter de N-codering wordt opgehoogd, als de fabrikant iets aangepast heeft aan de band en "dezelfde" band dus opnieuw aan Porsche heeft aangeboden. Dan krijg je dus een N2, vervolgens een N3, dan een N4, etc etc etc

inderdaad, is een beetje het zelfde principe als

914 - 964 - 993 - 996 - 997 --> "Het getalletje wordt opgehoogd, als de fabrikant iets aangepast" dus eigenlijk dezelfde auto :?

Nee, ik bedoelde dat een Michelin met N1 codering niet slechter hoeft te zijn dan een Conti met N2...
"dezelfde" band met een N1 of N2, zal ongetwijfeld verschil in zitten...

Dacht dat dat toch wel duidelijk was, zeker met John's bericht erboven?


09 okt 2004 15:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Afbeelding
ze liggen eronder, dank aan degenen die mij raad gaven
wee zij die met mijn voeten spelen......
die geef ik de zegen
Afbeelding


11 okt 2004 11:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.