Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 11:38

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
de miljoenen nota 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
Ik rook niet,drink geen bier of wijn.
Af en toe een Breezertje.Als het een beetje tegenzit,kan ik dat straks niet meer in de supermarkt kopen.

Maar verder........Oh ja,de LPG wordt 1,5 cent per liter duurder.

Ben wel benieuwd wanneer het zoet komt,en hoe het smaakt.......
......die heeft pech !!

18 sep 2007 23:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
ECT schreef:
Gisteren hb ik nog zitten schelden tegen een ambtenaar van De Belastingdienst omdat ik een aanslag kreeg die drie keer zo groot was dan mijn accountant berekend heeft.
Ze kunnen niet eens fatsoenlijk hun werk doen.

De belastingdienst of je accountant? :? :mrgreen: :wink:

19 sep 2007 0:30
Profiel WWW
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
Uit de troonrede blijkt ook het volgende:

Minst populaire talen in Nederland:

...

BEtalen!

:mrgreen: :cheesy: :mrgreen: :cheesy:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

19 sep 2007 4:05
Profiel WWW Facebook 
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
ECT schreef:
Marco schreef:
lekker he deze 3e dinsdag, ik mis Zalm nu al :?

:shock:

Mis je Zalm :?: :?: :?:

Het is allemaal een pot nat.

Dankzij Zalm die vanaf Wim Cock minister van Financien was, betaal ik de laatste jaren me lam aan belastingen en Bos nu is een graadje erger. Hij is rijp voor een gesticht en dan mag hij de rest van zijn Kabinet ook meenemen.

Een bedankje van de Belastingdienst wanneer ik de staatskas spek voor onzinnige projecten kan er niet af. Gisteren hb ik nog zitten schelden tegen een ambtenaar van De Belastingdienst omdat ik een aanslag kreeg die drie keer zo groot was dan mijn accountant berekend heeft. Ze kunnen niet eens fatsoenlijk hun werk doen. Aan de antwoorden die ze geven hoor je hoe achterlijk ze zijn... :evil: Maar wat gaf me dat toch een lekker gevoel dat ik een belastingambtenaar heerlijk de huid vol kon schelden.

Was het niet de jippie JPB die gezegd heeft na het zuur komt het zoet?? Voor wie dan? Ik voel me genaaid :twisted: :twisted:

Desondanks blijf ik een vervuilende 3.6 liter 6 cilinder Boxer rijden en een 5 liter V12, en drink ik rode wijn als water. Ik laat me niet betuttelen door die mentaal gestoorden in het Binnenhof :P

Een wijs man, genaamd Einstein heeft o.a. het volgende gezegd (zie subscript). Belastingen is een vorm van legale oplichterij.

Gaat het :roll:

19 sep 2007 18:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Coördinator TD
Bergen op Zoom
Bericht 
Een kleine aanvulling mijnerzijds.
Er is 1 familie die er op vooruit gaat en dat is familie Van Oranje zelf.
Naar ik meen zijn de Oranje's een van de rijkste familie's op de wereld.
Heb net op internet opgezocht wat de Oranje's ontvangen voor salaris, onderhoud enz enz. Ik moet zeggen das heel veel geld. :shock: :shock:
Kijk maar is op

http://uitwijk2008.rijksbegroting.nl/website/hdk2.html

19 sep 2007 20:22
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Hmmm, vind die "uitkeringen" aan de Oranje's wel meevallen. Wat is nou 6 miljoen met zijn allen? Bovendien is het merendeel van dit geld voor onkosten en dergelijke... Terzijde, iemand even enig idee hoeveel mensen "het Koninklijk Huis" in dienst heeft? Da's een flink bedrijf, waar heel veel mensen hun centjes aan/mee verdienen...

Doe mij maar de Oranjes, ipv sommige andere koningshuizen!

19 sep 2007 22:05
Profiel Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Moest wel lachen bij de eerste algemene beschouwingen: Het optreden van Rutte met name.
Die had duidelijk gezien hoe Marijnisse vorig jaar een tranentrekkend briefje van een (ouder) SP lid voorlas, waarin ze aangaf hoe moeilijk het was om rond te komen en hoe slecht het allemaal was geregeld.

Rutte deed ongeveer hetzelfde, maar het klinkt toch echt iets minder dramatisch als je zegt: "....en nu met de bijtelling naar 25%, moet ik toch serieus nadenken of ik wel met de auto ga".

:shock: :roll: :wink:

Even voor jullie informatie: ik ga vanaf volgende maand in Australie toch echt meer belasting betalen dan ik nu hier in NL doe... :idea:

20 sep 2007 9:58
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ga je zoveel meer verdienen? 8)

20 sep 2007 10:24
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
Ik heb het eens over me heen laten komen,en wat nagedacht.

Enkele voorbeelden:
- Pakje shag wordt 35 cent duurder.
- Pakje sigarretten 25 cent duurder.
Nou en ? Ik rook toch niet.

- Alcoholische dranken duurder.
Nou en ? Ik lust geen bier of wijn.Wel af en toe een breezer,maar die kan ik goed laten staan.......

- Vliegtax. Ik ben 14 jaar geleden op vakantie geweest naar Griekenland en 5 jaar geleden naar de USA.Zo vaak vlieg ik dus niet.

- Diesel 3 cent per liter duurder.Maar ik heb geen dieselauto.
- LPG 1,5 cent per liter duurder.Ja,dat raakt me wel.Maar met 1000 km/maand die ik rijdt,kost me dat 1,50 euro extra.......

- Fiscale bijtelling voor lease-auto's van 22 % naar 25 %.Ik heb geen lease-auto.Je kan er over blijven zeuren,maar de lease-rijders kunnen wel elke 4 jaar een nieuwe auto uitzoeken bij de "baas".
Ik mag hem zelf betalen.......

- Tja,meer ziekenfondspremie betalen.150 euro per jaar meer.En en eigen risico i.p.v. een No-claim korting.Die 255 euro op het einde van het jaar kan ik dus vergeten.In totaal 405 euro dus.

In 2008 ga ik er dus 35 euro/maand op achteruit.In 2009 ga ik er weer stevig op vooruit,omdat de WW-premie voor werknemers wordt afgeschaft..........

Al met al dus zo slecht nog niet.

Ik moet gaan werken.Doei...........
......die heeft pech !!

20 sep 2007 12:11
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Rob 944 schreef:
- Fiscale bijtelling voor lease-auto's van 22 % naar 25 %.Ik heb geen lease-auto.Je kan er over blijven zeuren,maar de lease-rijders kunnen wel elke 4 jaar een nieuwe auto uitzoeken bij de "baas".
Ik mag hem zelf betalen.......

Een rekensommetje... Een paar aannames.... Belastingpercentage: 42%, auto-waarde: 35.000, leaseprijs/maand: 750 Euro.

35.000 * 0.25 * 0.42 = 3.675 Euro / jaar netto bijtelling (306.25 / maand)
Geen reiskostenvergoeding ~ 0.19 / km zakelijk gereden (incl. woon-werk). Stel dat je 40km van je werk afwoon, is dat dus 2*20*40*0.19 = 304 Euro / maand (maar volgens mij maximaal 230 Euro / maand, dus nemen we die)

Totaal dus al 536 Euro / maand.

MAAR, nu gaan we er nog even vanuit, dat als ik geen nieuwe auto van de baas uitkies, ik een kleine compensatie krijg voor het leasebedrag, zeg zo'n 50% bruto bij mijn salaris erbij (immers....)... Dus nog 375 bruto / maand erbij, komt (makkelijk gerekend) op zo'n 0.58 * 375 = 217 Euro/maand

Totaal dus al zo'n 750 Euro / maand... Netto.... Maarja, mag je wel elke 4 jaar een nieuwe auto uitkiezen :cheesy:

(ps. ik klaag niet, het is gunstiger/makkelijker dan zelf een auto kopen hoor, maar het is niet zo "goedkoop" als iedereen schijnt te denken!)

20 sep 2007 12:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Die wilders mogen ze van mij uit de kamer schoppen..Wat een kerel met z`n uitspraken:

"Een allochtoon vrij nederland, dat is voor mij een zwitsers leven gevoel" ..

Kan ik me best druk om maken..Zeker omdat er ook een heleboel goede buitenlanders zijn die niet corrupt zijn als de pest en eerlijk werken voor hun geld.

20 sep 2007 18:50
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
ach, die nivelleringsgedachte vind ik op zich wel prima hoor. Als tegenwichttegen al die hoog op de poten staande MPV´s hoop ik mij binnenkort bescheiden en laag bij de gronds te presenteren in een 911. Want Hoge Bomen vangen veel wind, en we hebben momenteel een Bos voor lage bomen, dus dan kunnen we allemaal beter gaan voor weinig wind vangen, lage Cw waarde e.d. En i.t.t. die vervuilende diesel en LPG (waarom worden anders juist die brandstoffen extra belast) lekker die grasgroene Super RON98 gaan tanken; is Bos vast ook weer blij mee :wink: .

20 sep 2007 23:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Citaat:
Kan ik me best druk om maken..Zeker omdat er ook een heleboel goede buitenlanders zijn die niet corrupt zijn als de pest en eerlijk werken voor hun geld.

Lees die zin nou eens goed. Er zijn dus ook een heleboel slechte buitenlanders die corrupt zijn en helemaal niet voor hun geld werken, das toch ook wat Wilders zegt? Waar maak je je druk om?

mhaschreurs.hyves.nl

20 sep 2007 23:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
Het wordt een beetje eentonig met die Wilders.
Hij moet eens niet zo doorzeuren of de islamisering van dit land of zo........
Hij kan beter uitleggen waarom hij zo fel tegen het rekeningrijden is.Waarom,en vooral hoe,hij 16 Miljard euro wil bezuinigen op het ambtenaren-apparaat.Waarom hij wil bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking.
Met dat doorzeuren over de islam wordt hij een beetje de moderne Hans Janmaat.En dat moeten we juist niet hebben...........
......die heeft pech !!

21 sep 2007 23:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2