Auteur |
Bericht |
Rob 944
944Grave
|
Ik rook niet,drink geen bier of wijn.
Af en toe een Breezertje.Als het een beetje tegenzit,kan ik dat straks niet meer in de supermarkt kopen.
Maar verder........Oh ja,de LPG wordt 1,5 cent per liter duurder.
Ben wel benieuwd wanneer het zoet komt,en hoe het smaakt.......
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
18 sep 2007 23:38 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
19 sep 2007 0:30 |
|
|
drknauf
|
Uit de troonrede blijkt ook het volgende:
Minst populaire talen in Nederland:
...
BEtalen!
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
19 sep 2007 4:05 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Gaat het
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
19 sep 2007 18:40 |
|
|
Michel H
Coördinator TDBergen op Zoom
|
Een kleine aanvulling mijnerzijds.
Er is 1 familie die er op vooruit gaat en dat is familie Van Oranje zelf.
Naar ik meen zijn de Oranje's een van de rijkste familie's op de wereld.
Heb net op internet opgezocht wat de Oranje's ontvangen voor salaris, onderhoud enz enz. Ik moet zeggen das heel veel geld.
Kijk maar is op
http://uitwijk2008.rijksbegroting.nl/website/hdk2.html
|
19 sep 2007 20:22 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hmmm, vind die "uitkeringen" aan de Oranje's wel meevallen. Wat is nou 6 miljoen met zijn allen? Bovendien is het merendeel van dit geld voor onkosten en dergelijke... Terzijde, iemand even enig idee hoeveel mensen "het Koninklijk Huis" in dienst heeft? Da's een flink bedrijf, waar heel veel mensen hun centjes aan/mee verdienen...
Doe mij maar de Oranjes, ipv sommige andere koningshuizen!
|
19 sep 2007 22:05 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Moest wel lachen bij de eerste algemene beschouwingen: Het optreden van Rutte met name.
Die had duidelijk gezien hoe Marijnisse vorig jaar een tranentrekkend briefje van een (ouder) SP lid voorlas, waarin ze aangaf hoe moeilijk het was om rond te komen en hoe slecht het allemaal was geregeld.
Rutte deed ongeveer hetzelfde, maar het klinkt toch echt iets minder dramatisch als je zegt: "....en nu met de bijtelling naar 25%, moet ik toch serieus nadenken of ik wel met de auto ga".
Even voor jullie informatie: ik ga vanaf volgende maand in Australie toch echt meer belasting betalen dan ik nu hier in NL doe...
|
20 sep 2007 9:58 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ga je zoveel meer verdienen?
|
20 sep 2007 10:24 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Ik heb het eens over me heen laten komen,en wat nagedacht.
Enkele voorbeelden:
- Pakje shag wordt 35 cent duurder.
- Pakje sigarretten 25 cent duurder.
Nou en ? Ik rook toch niet.
- Alcoholische dranken duurder.
Nou en ? Ik lust geen bier of wijn.Wel af en toe een breezer,maar die kan ik goed laten staan.......
- Vliegtax. Ik ben 14 jaar geleden op vakantie geweest naar Griekenland en 5 jaar geleden naar de USA.Zo vaak vlieg ik dus niet.
- Diesel 3 cent per liter duurder.Maar ik heb geen dieselauto.
- LPG 1,5 cent per liter duurder.Ja,dat raakt me wel.Maar met 1000 km/maand die ik rijdt,kost me dat 1,50 euro extra.......
- Fiscale bijtelling voor lease-auto's van 22 % naar 25 %.Ik heb geen lease-auto.Je kan er over blijven zeuren,maar de lease-rijders kunnen wel elke 4 jaar een nieuwe auto uitzoeken bij de "baas".
Ik mag hem zelf betalen.......
- Tja,meer ziekenfondspremie betalen.150 euro per jaar meer.En en eigen risico i.p.v. een No-claim korting.Die 255 euro op het einde van het jaar kan ik dus vergeten.In totaal 405 euro dus.
In 2008 ga ik er dus 35 euro/maand op achteruit.In 2009 ga ik er weer stevig op vooruit,omdat de WW-premie voor werknemers wordt afgeschaft..........
Al met al dus zo slecht nog niet.
Ik moet gaan werken.Doei...........
.....is een weg.
......die heeft pech !!
|
20 sep 2007 12:11 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Een rekensommetje... Een paar aannames.... Belastingpercentage: 42%, auto-waarde: 35.000, leaseprijs/maand: 750 Euro.
35.000 * 0.25 * 0.42 = 3.675 Euro / jaar netto bijtelling (306.25 / maand)
Geen reiskostenvergoeding ~ 0.19 / km zakelijk gereden (incl. woon-werk). Stel dat je 40km van je werk afwoon, is dat dus 2*20*40*0.19 = 304 Euro / maand (maar volgens mij maximaal 230 Euro / maand, dus nemen we die)
Totaal dus al 536 Euro / maand.
MAAR, nu gaan we er nog even vanuit, dat als ik geen nieuwe auto van de baas uitkies, ik een kleine compensatie krijg voor het leasebedrag, zeg zo'n 50% bruto bij mijn salaris erbij (immers....)... Dus nog 375 bruto / maand erbij, komt (makkelijk gerekend) op zo'n 0.58 * 375 = 217 Euro/maand
Totaal dus al zo'n 750 Euro / maand... Netto.... Maarja, mag je wel elke 4 jaar een nieuwe auto uitkiezen
(ps. ik klaag niet, het is gunstiger/makkelijker dan zelf een auto kopen hoor, maar het is niet zo "goedkoop" als iedereen schijnt te denken!)
|
20 sep 2007 12:47 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Die wilders mogen ze van mij uit de kamer schoppen..Wat een kerel met z`n uitspraken:
"Een allochtoon vrij nederland, dat is voor mij een zwitsers leven gevoel" ..
Kan ik me best druk om maken..Zeker omdat er ook een heleboel goede buitenlanders zijn die niet corrupt zijn als de pest en eerlijk werken voor hun geld.
|
20 sep 2007 18:50 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
ach, die nivelleringsgedachte vind ik op zich wel prima hoor. Als tegenwichttegen al die hoog op de poten staande MPV´s hoop ik mij binnenkort bescheiden en laag bij de gronds te presenteren in een 911. Want Hoge Bomen vangen veel wind, en we hebben momenteel een Bos voor lage bomen, dus dan kunnen we allemaal beter gaan voor weinig wind vangen, lage Cw waarde e.d. En i.t.t. die vervuilende diesel en LPG (waarom worden anders juist die brandstoffen extra belast) lekker die grasgroene Super RON98 gaan tanken; is Bos vast ook weer blij mee .
|
20 sep 2007 23:09 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Lees die zin nou eens goed. Er zijn dus ook een heleboel slechte buitenlanders die corrupt zijn en helemaal niet voor hun geld werken, das toch ook wat Wilders zegt? Waar maak je je druk om?
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
20 sep 2007 23:42 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Het wordt een beetje eentonig met die Wilders.
Hij moet eens niet zo doorzeuren of de islamisering van dit land of zo........
Hij kan beter uitleggen waarom hij zo fel tegen het rekeningrijden is.Waarom,en vooral hoe,hij 16 Miljard euro wil bezuinigen op het ambtenaren-apparaat.Waarom hij wil bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking.
Met dat doorzeuren over de islam wordt hij een beetje de moderne Hans Janmaat.En dat moeten we juist niet hebben...........
.....is een weg.
......die heeft pech !!
|
21 sep 2007 23:24 |
|
|