Auteur |
Bericht |
arjen911
356
|
Nu een echte RS onbetaalbaar is geworden, gaan de S-jes ook flink omhoog in prijs. Heb zelf net mijn ‘73T verkocht voor € 30.000,- en inmiddels een echte, harde, goed rijdende ’67 S coupe gekocht van de zoon van de 1e eigenaar. Alles matching numbers en origineel, geen roest, prima staat, rijdt super. Originele 4.5” Fuchs, serviceboekjes vanaf 1967, etcetera. Prijs: $ 45.000,- en is dat zeker waard. Gaat absoluut stijgen in waarde, en die 993 voor hetzelfde geld (waar voor je geld???) is over 5 jaar nog de helft waard
|
20 sep 2007 17:47 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Wilde jij er trouwens niet een R of ST van maken, Kristof? Kan me zoiets herinneren...
Succes met de bouw, trouwens. Benieuwd hoe die er over 4-5-6 jaar bij staat
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
20 sep 2007 18:28 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Kun je de foto's er niet even bij linken (staan op een ander forum)? Is nl. een hele mooie!!! ben jaloers!!
|
20 sep 2007 19:39 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik denk serieus niet dat een 993 nog erg veel in waarde/prijs gaat zakken, en al zeker niet naar de helft van nu. (zie de 3.2 en 964 prijzen).
En een 67S is echt wat anders (lees: specialer) dan een 73er 'T', waar ik naar refereerde met m'n opmerking "waar voor je geld".
Btw, gefeliciteerd Arjen met je upgrade.
Heb je al foto's??
|
21 sep 2007 0:26 |
|
|
912
|
Eindelijk eens een verstandige opmerking.
Hetgeen er nu gaande is met de <73 'S-en heeft alleen te maken met feit dat iedereen elkaar napraat.
Want wat is er inderdaad zo speciaal aan een S? Die paar pk-tjes meer?
Wie betaalt er nu 45K voor zo'n auto terwijl je nog steeds voor 10-14K euro een prachtige 912 hebt.
OK, 'maar' 90/100 pk. Maar de rest is dus 100% hetzelfde...
Je kan zo'n 912 nog eens lekker uitlaten zonder bang te zijn voor een krasje en je zet de rest van de 31000 euro
op je spaarrekening voor eens een keer wat groot onderhoud dat er toch bij al die oudjes een keer aan komt.
Nee , de 912 rijders hebben het allemaal veel beter door...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
21 sep 2007 1:39 |
|
|
horn
PF #57
|
geen koersen door elkaar halen hè? $ 45000 vs 31000 euri... Is bijna hetzelfde...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 sep 2007 6:50 |
|
|
arjen911
356
|
Inderdaad, de dollarkoers maakt het nu allemaal wat makkelijker. Sorry als ik wat verkeerds gezegd heb over 993-waardes, ben nog nieuw op dit forum. Ik heb sinds een jaar of 7 een 3.2 carrera die niet in waarde gedaald is, dus dat valt niet tegen. Het klopt inderdaad dat de verschillen in waardes tussen 912 - 911T - E - S niet evenredig zijn met de verschillen in pk's of produktieaantallen, maar zo werkt het nu eenmaal niet. De "S" is het topmodel, en ik denk dat de prijsverschillen zelfs nog verder zullen oplopen (maar dat is slechts mijn verwachting....). Die trend zie je nu toch al heel sterk.
N.B. het is natuurlijk leuk als je hobby-wagen een beetje waardevast is, maar we rijden deze fantastische auto's natuurlijk niet als investering, maar omdat het 100% genieten is???????
Wat de foto's betreft; ik wil er best een paar plaatsen, maar hoe doe ik dat???
|
21 sep 2007 8:00 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Voila!
|
21 sep 2007 9:26 |
|
|
arjen911
356
|
Maarten, ik ken je niet, maar je zit helemaal goed! Blijkt maar weer eens wat een klein wereldje dit is.....
p.s. toch wil nog steeds graag weten hoe ik die foto's erop krijg?
|
21 sep 2007 9:35 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
21 sep 2007 9:59 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
We leven in een vrij land!! Dus je mag dit best vinden. Denk, gezien het feit dat de 964 prijzen toch redelijk stabiel blijven en zelf stijgen voor latere modellen, dat <20k voor een 993 een utopie zal blijven!
|
21 sep 2007 10:02 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Mooie auto Arjen
Eens, maar je ziet nu al dat de prijzen van de E's (en zelfs inmiddels de 'T'tjes) in het kielzog van de RS en S mee omhoog gaan.
Wat dat aangaat heeft 912 gelijk: "get a 912 cheap while you can...."
|
21 sep 2007 10:06 |
|
|
arjen911
356
|
ha, ik geloof dat ik de foto-truc nu snap! Zal dit weekend mezelf maar eens echt introduceren op het forum en wat meer plaatjes plaatsen. Hier alvast eentje van mijn '73-er T (carrera-clone). Super wagen, met 2.7 MFI blok, ging als de rook..... (blok lekte wat olie....)
|
21 sep 2007 21:01 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
En daarna gaan de Carrera 3.0's door het dak
|
22 sep 2007 12:09 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Inderdaad. Dat zie je nu al. In een ander topic stond een 74er 2.7 carrera voor rond de 60K, terwijl in principe de 3.0 carrera zeker zo'n goede keus is en daar nu qua prijs nog een heel stuk onder zitten.
Het is puur dat het 2.7 blok en de 73er carrera RS zo gehyped worden momenteel.
Als ik niet zo aan die 2.4T van mij gehecht was geweest, had ik wel een 3.0 Carrera overwogen nu, en niet omdat ze in waarde gaan stijgen (niet als investering dus), maar omdat je die ervaring nu nog redelijk kan betalen.
|
23 sep 2007 11:44 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Tja. Je moet even wennen aan de impactbumpers maar 200 PK en 1100 kg voor die prijs is in Porscheland moeilijk te krijgen. Als je kijkt naar de prestatieverschillen tussen een 2.7 RS of 2.7 Carrera en een Carrera 3.0 dan is het duidelijk welk type de meeste bang-for-your-bucks biedt
Maar goed: de 2.2/2.4 is ondertussen onbetaalbaar aan het worden. En dat zal toch betekenen dat de 'massa' iets anders zal moeten kiezen. Staan op Pelican paar verhalen van mensen die al jaren diverse 2.2/2.4's reden en ze nu gewoon niet meer kunnen betalen. Omdat ze allemaal voor (in Amerikaanse begrippen) megabedragen naar Europa gaan. Qua koopkracht is voor een Amerikaan een dollar echt niet veel anders dan een euro voor een Europeaan. En met een koers van 1.40 ben je dus als Yank de pineut.....
|
23 sep 2007 14:26 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
23 sep 2007 19:49 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Zie je wel dat een pre-73er toch goedkoper kan zijn....
|
23 sep 2007 20:50 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Mwah een euro 3.2 geeft je 231PK bij 1190 kg. Moet ook duurder worden!
|
23 sep 2007 20:57 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Maar daar zijn er weer veel meer van gemaakt, toch?
|
23 sep 2007 21:01 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
maar ze zijn ook beter...
|
23 sep 2007 21:02 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
23 sep 2007 22:43 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Maar het zijn geen "echte" Carrera's!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
23 sep 2007 23:02 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Als ze beter zijn, blijven er ook meer op de weg rijden, dus gaan de prijzen minder snel omhoog
Het heeft gewoon allemaal met vraag en aanbod op een bepaald moment te maken.
Het kan maar zo zijn dat de S over een tijdje helemaal niet meer in trek is.
Als de benzine op is bijvoorbeeld
Dan kun je namelijk net zo goed een 912 met een elektromotor gaan rijden als een 911S
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
24 sep 2007 11:02 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Tja. Voor de 150-200k die een 2.7 RS kost kun je ook een 964 RS van 60k en een 997 van 90-110k kopen. En 2 autos, en sneller, en meer comfort.......
|
24 sep 2007 11:21 |
|
|