Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 9:15

Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Om giftig van te worden! 
Auteur Bericht
Bericht Om giftig van te worden!
Citaat:
Salaris minister gaat omhoog
Uitgegeven: 21 september 2007 17:18
Laatst gewijzigd: 21 september 2007 17:42

DEN HAAG - Het kabinet heeft besloten het huidge ministerssalaris te verhogen met tien procent. Dat salaris geldt als de maximumnorm voor de overige inkomens in de publieke sector. Dit ligt in lijn met voorstellen van een commissie onder leiding van oud-minister Hans Dijkstal.
ANP

Die stelde voor het salaris nog verder te verhogen, tot maximaal 130 procent van het huidige. Zover gaat het kabinet nu nog niet. Een in te stellen commissie van wijzen moet besluiten over de fasering van de verdere verhoging.

Het kabinet wil een "samenhangend loongebouw" invoeren, waarin de minister-president het meest verdient; 110 procent van het salaris van de andere ministers. Een staatssecretaris verdient dan 90 procent van het salaris van een minister.

Burgemeesters

Commissarissen van de Koningin en burgemeesters van grote steden komen uit op 85 procent, leden van de Tweede Kamer op 55 procent.

De minister-president verdient nu nog bruto 9.925 per maand, evenveel als de andere ministers.

De voorstellen van minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) voorzien ook in versoberingen, zoals beperking van de duur van uitkeringen, invoering van sollicitatieplicht en aanpassing van vergoedingen voor onkosten.

Het volk moet dokken en die potverdrie bimbo's in Den Haag zorgen er wel voor dat ze er warmpjes bijzitten.

Ben het zat en wil revolutie :!:

21 sep 2007 22:27
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Zal 'm wel aan mij liggen, maar ik zou dat werk niet willen doen voor die 120k per jaar.

21 sep 2007 22:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
plh schreef:
Zal 'm wel aan mij liggen, maar ik zou dat werk niet willen doen voor die 120k per jaar.

Gaat me ook niet om die 120k per jaar, gaat om de zelfverwennerij en rechten die ze onbeschaamd zichzelf toekennen, en die ze met enthousiasme de burgers en ondernemers verbieden.

Oja, en ook een auto van de zaak, echter géén fiscale bijtelling voor de heren en dames in Den Haag.
Oja, en ook heel andere opbouw van pensioenrechten (mag veel meer).
Oja, en onkostenvergoedingen van ongehoorde hoogte (netto).
Oja........

Kan er niks aan doen. Blijven voor mij incomptente, ordinaire zakkenvullers; eigen belang eerst. Met die flapdrol van een Bos voorop.

Liet me even gaan, het gaat al weer :?

21 sep 2007 22:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
verkapte vorm van struikroverij :cry:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

21 sep 2007 22:51
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
ik erger me nog meer aan die wachtgeldregeling. 1 dag in de kamer gezeten - 8 jaar hetzelfde salaris als uitkering... :?

21 sep 2007 23:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Da's idd té gek voor woorden !

21 sep 2007 23:29
Profiel WWW
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Rob993Tip schreef:
plh schreef:

Gaat me ook niet om die 120k per jaar, gaat om de zelfverwennerij en rechten die ze onbeschaamd zichzelf toekennen, en die ze met enthousiasme de burgers en ondernemers verbieden.

Oja, en ook een auto van de zaak, echter géén fiscale bijtelling voor de heren en dames in Den Haag.
Oja, en ook heel andere opbouw van pensioenrechten (mag veel meer).
Oja, en onkostenvergoedingen van ongehoorde hoogte (netto).
Oja........

Kan er niks aan doen. Blijven voor mij incomptente, ordinaire zakkenvullers; eigen belang eerst. Met die flapdrol van een Bos voorop.

Liet me even gaan, het gaat al weer :?

- 120,000 euro per jaar voor minister president is natuurlijk een lachertje, wat willen de proleten hier dan....

- volgens mij heb je alleen bijtelling als je de wagen prive gebruikt, lijkt me niet dat Balkenende en anderen dat doen....

- pensioenrechten zijn in NL vrij en afhankelijk van het bedrijf waar je werkt

- lekker generaliseren, als je alles weggeeft en NL in 2 jaar op zijn gat ligt is het niet goed, als je bezuinigt is het niet goed, als je investeert is het niet goed en ondertussen ook nog eens van iedereen commentaar krijgt.

Het is altijd zo makkelijk om lekker ongefundeerd van je af te schreeuwen....dat ik me altijd afvraag wat je er zelf van bakt, en ofdat jij niet aan jezelf denkt....ik wel maar ik zeur niet....

22 sep 2007 1:04
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
horn schreef:
ik erger me nog meer aan die wachtgeldregeling. 1 dag in de kamer gezeten - 8 jaar hetzelfde salaris als uitkering... :?

dat is idd belachelijk en moet meteen worden afgeschaft...

22 sep 2007 1:04
Profiel
Uden
Bericht 
9925 bruto per maand, blijft er 4500 netto over, net zoveel als twee verdieners met een modaal inkomen, jonge jonge wat een exorbitant salaris voor zo'n job en dan dagen draaien van 16 uur, vaak de hele week van huis, in het wekend aan de bak en ook nog stank voor dank. De helft die hier zit zou opstappen als ze zo behandeld zouden worden bij de baas....

begrijp me goed, ik hbe weining met politiek maar

......niemand wil hier links zijn maar schreeuwen als een communist.....

22 sep 2007 1:07
Profiel
Bericht 
je bent weer aardig op dreef he marcel :wink:

maarja je hebt ook wel een beetje gelijk, maarja je het is idd ook zo, het is toch nooit goed :cry: wat je doet

22 sep 2007 2:04
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
ik vind voor een dergelijke functie het salaris ook erg laag. helaas denk ik wel dat als je deze mensen een salarisverhoging geeft, ze niet beter worden :cheesy:

Ach, de wijze chinees zei al: If you pay peanuts, you get monkeys... Afbeelding

mijn vriend Google schreef:
De premier blijft steken op € 126.400 – zonder onkosten.

Balkenende krijgt naast zijn salaris in schaal 21 nog 8% vakantietoeslag, 2% pensioen en 1% eindejaarsuitkering. In 2004 bedroeg zijn vaste onkostenvergoeding € 1201 per maand, ongeveer de bijstandsuitkering van een gezin. Ook heeft Balkenende een dienstauto met chauffeur tot zijn beschikking. Uit veiligheidsoverwegingen moet de premier daar ook privé gebruik van maken. De belastingdienst ziet dat wel als extra inkomen en telt daarom per privé-kilometer 49 eurocent (ex-BTW) bij zijn salaris op.

Pied-à-terre
Elke minister die meer dan 50 kilometer van Den Haag woont heeft ook recht op een gratis gemeubileerd pied-à-terre. Wel zo handig voor Balkenende om na nachtelijke vergaderingen niet meer terug te hoeven rijden naar Zeeland. Mocht het kabinet vallen, dan heeft de premier het eerste jaar recht op maximaal € 101.120 wachtgeld. Eventuele inkomsten worden daar van afgetrokken.

Baas boven baas
Maar de inkomens van politici en ambtenaren verbleken in het licht van de salarissen in het bedrijfsleven. Zo verdiende bestuursvoorzitter Jan Bennink van voedingsconcern Numico vorig jaar 10,83 miljoen euro, ruim 85 keer het salaris van Balkenende… Een geval van 'baas boven baas'?

22 sep 2007 6:56
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
www.stopbos.nl :!:

22 sep 2007 8:01
Profiel Twitter 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Marcel schreef:
9925 bruto per maand, blijft er 4500 netto over, net zoveel als twee verdieners met een modaal inkomen, jonge jonge wat een exorbitant salaris voor zo'n job en dan dagen draaien van 16 uur, vaak de hele week van huis, in het wekend aan de bak en ook nog stank voor dank. De helft die hier zit zou opstappen als ze zo behandeld zouden worden bij de baas....

begrijp me goed, ik hbe weining met politiek maar

......niemand wil hier links zijn maar schreeuwen als een communist.....

Was net hetzelde aan het denken. Er zitten natuurlijk ook een hoop incompotente mensen tussen. Dit heb je trouwens ook in de privé en hoe groter het bedrijf hoe moeilijker om dit te vermijden.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

22 sep 2007 8:18
Profiel WWW
Bericht 
Politiek en geloof :arrow: :silent:

22 sep 2007 8:19
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Marcel schreef:
- 120,000 euro per jaar voor minister president is natuurlijk een lachertje, wat willen de proleten hier dan....

- volgens mij heb je alleen bijtelling als je de wagen prive gebruikt, lijkt me niet dat Balkenende en anderen dat doen....

- lekker generaliseren, als je alles weggeeft en NL in 2 jaar op zijn gat ligt is het niet goed, als je bezuinigt is het niet goed, als je investeert is het niet goed en ondertussen ook nog eens van iedereen commentaar krijgt.

Het is altijd zo makkelijk om lekker ongefundeerd van je af te schreeuwen....dat ik me altijd afvraag wat je er zelf van bakt, en ofdat jij niet aan jezelf denkt....ik wel maar ik zeur niet....

Gaat me ook niet om die 120K. Heb liever dat ze een goeie man of vrouw aantrekken en die marktcoform betalen. Weten ze in de publieke sector echt wel hoe dat moet.

Pensioenrechten zijn helemaal niet vrij. Als er ergens een ondoorgrondelijke warboel aan regels is opgesteld is het wel in de pensioenmaterie. Ik ken weinig ondernemers die nog de volledige materie doorzien (laat staan de gemiddelde adviseur).

Den Haag zou zich eens moeten bemoeien met het optimaliseren en verbeteren van processen in plaats van die eindeloze symptoombestrijding. Files, gezondheidszorg, onderwijs etc. Er is veel mis, maar structureel vinden er geen of nauwelijks verbeteringen plaats.

Aardig dat je benieuwd bent. Ik bak er zelf best wel iets aardigs van, 5 jaar geleden op zolder begonnen, nu een flinke club mensen met aansprekende relaties. Wordt een keer ondernemer(tje) en zie hoe de politiek en de daaruit voortvloeiende wet- en regelgeving met je meewerkt. :? Dus nee, denk niet alleen aan mezelf en zeur ook niet.

Ben nog steeds een blije ondernemer, ben voor een eerlijke maar faire verdeling en ben voor een betrouwbare politieke omgeving. Dat laatste, daar schort het me iets te vaak aan.

22 sep 2007 8:38
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
idd die wachtgeldregeling slaat nergens op

22 sep 2007 8:46
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Marcel schreef:

Waar het om gaat is de schaamteloze zelfverrijking. Iedereen moet fors inleveren en zij eisen zonder toestemming van de belastingbetaler 10 % loonsverhoging.

Er zijn veel mensen die leven op de armoedegrens die krijgen misschien kleine extra's maar daar hebben ze niet veel aan vanwege de hogere levenskosten.

Er zijn beroepen (medische sector, gezondheidszorg) waar een 60-80 urige werkweek geen uitzondering is, waar vele malen harder wordt gewerkt dan in de politiek, ook zij moeten fors inleveren i.h.k.v. nivelleren.

De verhoudingen zijn zoek! In mijn ogen blijven politici oridinaire zakkenvullers. Je moet niet vergeten dat ze een zomer-, kerst-, herfst-reces hebben van in totaal 3 maanden!!!. Vele onkostenvergoedingen hebben, chic dineren en lunchen op kosten van de belastingbetalers, andere cq. goede pensioenregelingen hebben, wachtregelingen, forse bonussen krijgen, etc, etc. Kom maar eens in Den Haag kijken, ik weet waar ze allemaal op de kosten van de belastingbetaler zich zitten vol te vreten. Ze worden goed verwend met teveel goede secundaire arbeidsvoorzieningen. En.... wat brouwen ze klaar...chaos en nog meer sociale ongelijkheid! Niet fair, he. Ze presteren in feite niets maar dan ook helemaal niets. In het bedrijfsleven zijn ze voor mij ook geen knip voor de neus waard.

Gelijke monikken gelijke kappen. Wij inleveren zij ook.

Je komt als politicus niet meer geloofwaardig over als je propageert dat we met zijn allen fors moeten inlveren voor de economie en dat ze zelf er 10 % extra bijkrijgen => llinks jippie, rechts vullen!

22 sep 2007 11:14
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Amen!

Mn pa pleit ook al jaren voor een jachtseizoen op politici, het wordt idd hoog tijd!

22 sep 2007 14:47
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
ECT schreef:
Marcel schreef:

Waar het om gaat is de schaamteloze zelfverrijking. Iedereen moet fors inleveren en zij eisen zonder toestemming van de belastingbetaler 10 % loonsverhoging.

Er zijn veel mensen die leven op de armoedegrens die krijgen misschien kleine extra's maar daar hebben ze niet veel aan vanwege de hogere levenskosten.

Er zijn beroepen (medische sector, gezondheidszorg) waar een 60-80 urige werkweek geen uitzondering is, waar vele malen harder wordt gewerkt dan in de politiek, ook zij moeten fors inleveren i.h.k.v. nivelleren.

De verhoudingen zijn zoek! In mijn ogen blijven politici oridinaire zakkenvullers. Je moet niet vergeten dat ze een zomer-, kerst-, herfst-reces hebben van in totaal 3 maanden!!!. Vele onkostenvergoedingen hebben, chic dineren en lunchen op kosten van de belastingbetalers, andere cq. goede pensioenregelingen hebben, wachtregelingen, forse bonussen krijgen, etc, etc. Kom maar eens in Den Haag kijken, ik weet waar ze allemaal op de kosten van de belastingbetaler zich zitten vol te vreten. Ze worden goed verwend met teveel goede secundaire arbeidsvoorzieningen. En.... wat brouwen ze klaar...chaos en nog meer sociale ongelijkheid! Niet fair, he. Ze presteren in feite niets maar dan ook helemaal niets. In het bedrijfsleven zijn ze voor mij ook geen knip voor de neus waard.

Gelijke monikken gelijke kappen. Wij inleveren zij ook.

Je komt als politicus niet meer geloofwaardig over als je propageert dat we met zijn allen fors moeten inlveren voor de economie en dat ze zelf er 10 % extra bijkrijgen => llinks jippie, rechts vullen!

Begin een eigen partij.

:idea:

Mijn stem heb je alvast. :wink:

22 sep 2007 15:04
Profiel
Groningen
Bericht 
Rob993Tip schreef:
ordinaire zakkenvullers; eigen belang eerst. Met die flapdrol van een Bos voorop.

Ben zeker geen fan van Bos, maar volgens mij meer een ideologisch mannetje dan een zakkenvuller. Anders had hij nooit de betere boterham opgegeven om het ondankbare werk van politicus op zich te nemen.

23 sep 2007 21:49
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Ik vind het hoog tijd dat de ministers en minister-president meer gaan verdienen, hun inkomen is op dit moment belachelijk laag. De salarisverhoging heeft tevens als doel om hiermee gelijk het maximum salaris vast te stellen voor alle overheidfuncties.
Ik vind het verschil tussen salarissen van de bewindslieden en de tweede-kamer leden veel te klein en helaas worden ook die salarissen verhoogd. Ik denk dat zij goed worden betaald voor het werk wat ze doen en de vele vrije dagen die ze hebben.

23 sep 2007 22:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Jort schreef:
Rob993Tip schreef:
ordinaire zakkenvullers; eigen belang eerst. Met die flapdrol van een Bos voorop.

Ben zeker geen fan van Bos, maar volgens mij meer een ideologisch mannetje dan een zakkenvuller. Anders had hij nooit de betere boterham opgegeven om het ondankbare werk van politicus op zich te nemen.

Ach, dr zitten ook zat lui tussen die vol van zichzelf zijn en menen dat ze dat wel even met de rest moeten delen...
Bos is gewoon slecht bezig, achteraf gezien was Zalm als penningmeester de slechtste niet...

24 sep 2007 0:24
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Bericht 
hey tedje!

ja jacobse wat is er?

zullen wij de TEGENPARIJ weer leven in blazuhhhh :mrgreen: :cheesy: :mrgreen: :cheesy:

24 sep 2007 1:04
Profiel WWW Facebook 
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Voor top bestuurders is 120K veel te weinig! Eventueel ook voor topbestuurders in de politiek. Nu moeten we alleen die topbestuurders nog vinden :wink:

24 sep 2007 9:25
Profiel
Bericht 
:mrgreen: :cheesy: :mrgreen: :cheesy: :wink:

24 sep 2007 11:40
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende