Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 17:34

Antwoord op onderwerp  [ 283 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Niet langer meer verslagen...;-) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Leuk , hard maar oh zomooi beroep.
Eergisteren was er een reportage op TV waar een hartchirurg op 60+ leeftijdstopte met zijn loopbaan , een gloednieuwe peperdure Mercedestruck had gekocht (zij noemden hem de Ferrari onder de trucks) en zelfstandig begonnen als Trucker. (vooral rijden van vloeibare voedingsproducten zoals fruitsap etc)
Als je deze man hoorde praten over dat beroep en de keuze waarom :shock:
Een hele stap in een hele andere richting maar oh zo blij dat hij deze had genomen en hij wilde niet meer anders

Laatste update 22/10/2013

16 sep 2007 0:55
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Succes, meneer Aard. Lijkt me een machtig beroep trucker.

16 sep 2007 9:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Henk965 schreef:
Goed om te lezen. Wens je suc6 met het halen van je rijdewijs en chauffeursdiploma.

Van werk in de toekomst ben je bijna zeker van :arrow: veel vakatures.

Gaarne bereid om je te helpen aan een baan/werkgever. Er zit nl nogal wat kaf tussen het koren vwb CAO-loon, uitleg rijtijdenwet etc.

Gr Henk-V8-965

Ik heb al een baan, die betaald ook mijn opleiding :P Ook CE behoorde dat tot de mogelijkheden, heb nu iedergeval een half jaar contract.

16 sep 2007 11:54
Profiel Facebook 
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Super om te horen dat het goed gaat en dat je het naar je zin hebt!!

Nog ff en we kunnen je Trucker Aart noemen ipv Meneer Aart! :wink:

17 sep 2007 9:25
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Even een :idea: tussendoor :arrow: Schaf jezelf een goed stratenboek aan + boekjes/kaartjes van de grote steden . :wink: .
Wees niet bang om verkeerd te rijden , het overkomt de beste ook . :wink:

collega

17 sep 2007 18:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
jeroenoop schreef:
Even een :idea: tussendoor :arrow: Schaf jezelf een goed stratenboek aan + boekjes/kaartjes van de grote steden . :wink: .

..... en vaar niet blind op de navigatie.

17 sep 2007 18:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Navi wat :?:

:lol:

17 sep 2007 18:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Je zal ze de kost moeten geven die dat namelijk wel doen............ en vervolgens verkeerd rijden. Enige honderden kms. :shock:

17 sep 2007 18:54
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
jeroenoop schreef:
Wees niet bang om verkeerd te rijden , het overkomt de beste ook . :wink:

collega

Hey collega :lol:

Dat staat sowieso op de planning. Ook komt TomTom/Mio binnekort (binnen nu en een half jaar) met een navigatie systeem waarbij je ook de hoogte van de vrachtwagen in kunt geven. Want met die huidige tom tom software is dat hopeloos (bruggetjes van 3,8 mtr past wel met de luchtvering op zijn laagst maar jah.. ).

VDO Dayton heeft het al, wat ik zo gehoord heb. Maar Mio is helemaal een kloot ding..Als je te hard rijd dan roept ie elke keer u rijd te hard..Nou mens dat maak ik nog altijd zelf wel uit :twisted:

17 sep 2007 18:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
@Meneer Aard: TomTom is leuk maar niet geschikt voor het beroepsgoederenvervoer. Beter Becker oid.

17 sep 2007 19:02
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Ik heb zelf een tomtom voor de auto, bevalt prima, enkel voor op de vrachtwagen ben ik nog niet naar op zoek. Eerst even alles op een rij zetten (en de ervaringen lezen :P ).

17 sep 2007 19:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Eric P schreef:
@Meneer Aard: TomTom is leuk maar niet geschikt voor het beroepsgoederenvervoer. Beter Becker oid.

Is ook niks , heb zelf een paar dagen met een Becker in een voor mij "bekende" stad gereden . :puker:

Over (s)tom (s)tom 1 voorbeeld van vandaag :arrow: mijn collega moest van Utreg naar Parijs , en belt vanuit Luxenburg op dat Parijs wel erg ver weg is . :?: :?:

Dus zodoende mijn :idea: En mocht je (Meneer aard ) niet zo goed zijn in kaartlezen , als je de goede boeken en kaartjes hebt , het leert snel .

17 sep 2007 19:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
jeroenoop schreef:
mijn collega moest van Utreg naar Parijs , en belt vanuit Luxenburg op dat Parijs wel erg ver weg is .

Maar wél goedkoop getankt. :D

17 sep 2007 19:38
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
jeroenoop schreef:
Over (s)tom (s)tom 1 voorbeeld van vandaag :arrow: mijn collega moest van Utreg naar Parijs , en belt vanuit Luxenburg op dat Parijs wel erg ver weg is . :?: :?:

Als je zo stom bent, is het interessant dat je uberhaupt ooit je rijbewijs gehaald hebt. Zal wel ergens een instellinkje fout gestaan hebben. :roll:

Klinkt een beetje als die meneer waarvan de navi zei 'rechtsaf' waarop die meneer prompt rechtsaf het kanaal inreed. En vervolgens een rechtszaak ging beginnen... :shock:

17 sep 2007 20:24
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
jeroenoop schreef:
Eric P schreef:

Is ook niks , heb zelf een paar dagen met een Becker in een voor mij "bekende" stad gereden . :puker:

Dus zodoende mijn :idea: En mocht je (Meneer aard ) niet zo goed zijn in kaartlezen , als je de goede boeken en kaartjes hebt , het leert snel .

Kaart lezen gaat mij gelukkig redelijk goed af, maar dacht ook meer aan het gemak en zeker in het begin met zo`n lompe bak rond rijden dat het een stukje stress weg neemt (alhoewel je overal door heen wordt gestuurd met een StomStom :P dus meer stress).

17 sep 2007 20:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Mischien ben ik met mijn 36e jaar wel te oud voor een (s)tom (s)tom .
Mijn collega (50 jaar) kreeg er 1 van van zijn dochter , en heeft hem na 1 uur gebruik , weer netjes in de doos gedaan .
Ik wil weten/zien hoe ik moet rijden . Dit omdat ik ook rekening moet houden met de hoogte , breedte en b.v. de draaicirkel .
Om maar te zwijgen van "verboden boven 3500 kg gebieden" ( met name in Belgie , en winkelgebieden ) .
Ik zweer bij een Shell stratenboek + kaartjes/boekjes van de grote steden , die zijn dacht ik van falk , en voor Belgie een T.N.T. stratenboek + een boekje met de hoofdwegen .
En ik kom hiermee overal .

Heb vandaag mijn nieuwe auto gehad . Stond 60 km op de teller . :shock: 8) :twisted:

20 sep 2007 18:54
Profiel Facebook 
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
jeroenoop schreef:
Heb vandaag mijn nieuwe auto gehad . Stond 60 km op de teller . :shock: 8) :twisted:

Hatschikiedee en weer op naar de +480K km :wink: (?????4 a 5 jaar????
Natuurlijk ook veel veilige KM gewenst met je nieuwe wagen!

20 sep 2007 19:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
jeroenoop schreef:

En die had je werkgever denk ik al een tijd geleden besteld. Levertijd bij DAF op dit moment 7 maanden!

20 sep 2007 19:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Via Via Maar helaas geen DAF. :twisted:

20 sep 2007 19:58
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Steyr :?:

20 sep 2007 19:59
Profiel
Westervoort
Bericht 
Tegen de tijd dat je ook in deze MAN 470K km gereden hebt ben je d'r helemaal aan gewend... :wink:

20 sep 2007 20:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Betwijfel het .

Hier een foto.

Afbeelding

20 sep 2007 20:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
haha wees blij dat het geen scania is :p Ben ik blij dat ik straks op een Daf CF kom te rijden :lol:

20 sep 2007 21:58
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Meneer aard schreef:
haha wees blij dat het geen scania is

:shock:

Jij moet inderdaad nog het één en ander leren. :wink:

20 sep 2007 22:03
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Vooruit dan maar, het enigste wat mooi is aan een scania is het gefluit van de turbo. Maar dat is bij een DAF ook wel zo. Maar persoonlijk vind ik een DAF blok mooi en beter lopen.

20 sep 2007 22:14
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 283 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende