Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 8:55

Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
audi R8 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht audi R8
Er wordt vergelijk gemaakt met een 911, welke natuurlijk........

Zie hier: linkje

19 sep 2007 9:41
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
verleden week samen met mijn collega een proefrit gemaakt in een A6 3.2 bij Pon in Leusden
R8 stond er ook en heb deze uitgebreid kunnen bekijken, kon er toen niet echt warm of koud van worden; begrijp me niet verkeerd...
het is een hele indrukwekkende en mooie verschijning, maar het mist iets; het is misschien te gelikt, te gladjes

19 sep 2007 9:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
Wat betreft prijs, prestaties en segment valt de R8 automatisch als concurrent in de klasse van de 911, lijkt me logisch.
Sterker nog, je hebt echt een 911 S nodig om deze beul bij te blijven.

In eerste instantie is het een indrukwekkende auto om te zien, ik ben alleen bang dat het modieuze uiterlijk vrij snel zal gaan vermoeien.
Wat ik nog het meest jammer vind is dat het eigenlijk gewoon een verkapte Lamborghini is. Zonder al die agressieve accenten herken je in de hoofd vorm van de auto direct de Galardo. Ook de aandrijflijn (R-Tronic + 4WD) verraad dat het ook onderhuids een Lamborghini is. Nu is het alleen nog wachten op de 10 cilinder versie en het Lamborghini feestje is compleet.

Nee dan is zo een 911 toch een stuk gedistingeerder, verfijnder en authentieker, doe mij die maar :-)

19 sep 2007 9:58
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3
Kempen, Belgie
Bericht 
Ik heb de R8 nu ook al een paar keer gezien, en laatst zondag in Francorchamps van dichtbij besnuffeld. Het is een lekker agressief uitziende sportwagen, mooi afgewerkt, sjieke details (de LEDs vind ik echt cool), breed, laag, motor zichtbaar, goeie punten op al die gebieden.

Ook een filmpje gezien van Fifth Gear, die de 997 4S en de R8 op circuit hebben getest. Je kon goed zien in het filmpje dat, wanneer je beide auto's van de ene in de andere bocht sleurt, de R8 'neutraler' blijft sturen, en de 911 zijn achterwerk wat meer zwaait. HIER vind je het filmpje.

Waar ik als koper van een nieuwe R8 schrik voor zou hebben, is de restwaarde. 'k Denk dat dat een drama gaat zijn, als zo'n wagen tweedehands verkocht moet worden.

19 sep 2007 20:57
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
net als ik waarschijnlijk nooit een nieuwe 911 zal kopen, zal ik waarschijnlijk ook nooit een nieuwe R8 kopen, dus dan is een hoge afschrijving zeker in het begin wel mooi, wat zou je dan doen....

Afschrijven doen ze allemaal, ook Porsche ....

19 sep 2007 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
"Wiens brood men eet, wiens lied men zingt . . .", desalniettemin denk ik dat het met de afschrijving van de R8 wel wat mee zal gaan vallen. Zal denk ik een gelijke tred vertonen als een 997 (4S !). In ieder geval heb ik het voorrecht om in oktober met beide (èn een M6) op Assen te gaan rijden.

19 sep 2007 23:03
Profiel WWW
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ik heb de mazzel gehad er mee mogen in mee te rijden in een R8 op de nord schleiffe :shock:
prachtige auto qua techniek, voor mijn gevoel enkelt veel te geciviliseerd qua gevoels ervaring jammer genoeg :cry:
het geluid vd motor in de auto zelf was wel aardi gdat wel :wink:
en het lijnen spel, ja het is persoonlijk hoor, ik vind het niet lelijk en ook niet echt mooi ,
tis net als bij de eerste audi tt toen d,r tijd toen die uit kwam en alsje hem nu bekijkt tsja :?
voor mijn gevoel niet een tijdloos model , en ik vind hem ook iets te lang zeg maar,,
ligt er ook aan in welke kleur de auto is en de zijpanelen maar er klopt voor m,,n gevoel iets niet alsje naar die auto kijkt :roll:

maarja smaken he.....

al zou ik geld zat hebben ik zou hem niet aanschaffen zeg maar :D koop ik liever een gallardo voor dat geld enkelt voor het geluid :shock: alleen al

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

19 sep 2007 23:26
Profiel WWW Facebook 
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
zo goed kunnen ze de audi niet maken het is en blijft een audi en word nooit een porsche!

anton964

19 sep 2007 23:47
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ach, alsof alles wat Porsche maakt perfect is... :shock:

20 sep 2007 6:45
Profiel
Bericht 
Pas op Horn, heb ik hier ook eens geschreven, je weet niet wat ik toen over mij heen kreeg. :lol:

20 sep 2007 7:58
Bericht 
ook de berijders zijn typisch, ik heb een 91'er cabrio 80 2.3 die niet start, op dat forum na een week nog steeds geen reactie....da's hier wel anders!

20 sep 2007 8:21
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
DAn zit je op het verkeerde audiforum, net als porsche.pagina.nl, oko een dooie muis...

probeer eens www.stufftoread.com of audiforum.nl

20 sep 2007 8:31
Profiel
Bericht 
ik bedoel ook audiforum.nl, kijk maar bij electronika, ik ben al een pagina gezakt, door de vele (not) reacties :cry:
Ik zal wat beter moeten zoeken ofzo, kan toch niet de enige zijn?

20 sep 2007 21:39
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Moest 1/5 week geleden op een beurs lossen in Biddinghuisen en op de parkeerplaats stond een nieuwe s8 en binnen een r8 . Beide in het wit , en de r8 had die vreselijke streep even duidelijker gemaakt , in het zwart. :puker:

20 sep 2007 21:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Heb er niet in gereden maar vind de r8 top. De galardo vind ik trouwens ook er mooi. Het liefst in het zwart. 8)

21 sep 2007 12:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Groningen
Bericht 
Misschien dat de R8 niet qua prestaties of looks te vergelijken is met een 997 maar wellicht wel qua exclusiviteit. De 997 zie je tegenwoordig zo ontzettend veel en van de R8 zijn er ook al vrij veel gespot. Zou daar een beetje de link Porsche / R8 gelegd zijn? Op het gebied van exclusiviteit? Dan doel ik dus op de 997 en niet de 993 of 964.

21 sep 2007 14:22
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
:?

Ik zie toch geregeld een 997 in het Nederlandse verkeersbeeld. Eigenlijk moet ik -tot mijn spijt- constateren dat ik zo'n auto niet eens meer nakijk; ik registreer alleen 'hé, een 997', maar verder niets...

Een R8 zie ik echter slechts zo weinig (in het wild) dat ik zo'n auto toch echt nakijk.

Ik vind het toch wel een mooie auto om te zien. Ook die anders gekleurde 'oren' vind ik wel wat hebben. Laatst een zilver metallic exemplaar met carbon 'oren' gezien... Was toch wel likkebaardenlekkerlessend, hoor!

21 sep 2007 14:32
Profiel
Bericht 
Enige wat mij irriteert aan de R8 is elke keer die contrastkleur achter de deur.
Voor de rest oké. Heb er in Duitsland even op de autobahn gereden, niet slecht.

22 sep 2007 8:40
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Dat lijkt mij inderdaat ook het enige .

22 sep 2007 8:42
Profiel Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
marcelSC schreef:
... op dat forum na een week nog steeds geen reactie....da's hier wel anders!

ja, hier wordt je snel bedolven onder de reactie's :!:
Maar nu alleen nog die enkele zinvolle zien te ontdekken :idea: :x 8)

22 sep 2007 11:02
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
deze hierboven in ieder geval niet :^:

22 sep 2007 12:52
Profiel
Westervoort
Bericht 
:wink: Sterker nog...beide bovenstaande niet... :twisted:

22 sep 2007 14:05
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
zal ik maar weer on topic gaan 8)

Afbeelding

de 530pk versie van ABT

22 sep 2007 15:43
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Probeer het linkje van Dreamer - start van dit draadje - af te spelen.

Kreeg 1 maal een melding van Quicktime dat iets ontbrak.
Updates blijken er niet te zijn.

Krijg alleen geluid, en dat is wel mooi maar ook beperkt :oops:

In welke player 'doen' jullie het :?:

22 sep 2007 17:42
Profiel
Westervoort
Bericht 
Bij mij speelt hij dit "automatisch" via Quicktime Paul, probleemloos...dus ik neem aan dat je Quicktime niet goed/volledig geïnstalleerd hebt.

22 sep 2007 17:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende