Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:59

Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auto voor langere tijd wegzetten: wat doen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
924 - 1981
De Lier
Bericht 
In plaats van het opkrikken van je auto kan je ook ondersteuning onder je wielen plaatsen in de vorm van een halfronde plaat.
Hiermee bedoel ik plaatwerk wat de radius van je band heeft en je band voor 1/3 ondersteund. Als je aan het uiteinde van deze gekromde plaat zwenkwieltjes maakt ipv pootjes, kan je ook makkelijk je auto plaatsen waar je wilt.
Het lijkt dan een beetje op een doorgezakte brug. in het klein!

20 sep 2007 11:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Gisteren was het dan zo ver; De voorlopig laatste rit met de 911, op weg naar de plek waar ie twee jaar van een welverdiende rust mag genieten.

Aan de ene kant werd ik er wel wat treurig van, omdat ik weet dat ik het rijden met de 911 enorm zal gaan missen, maar aan de andere kant, er komt vast veel leuks voor in de plaats, en ik weet dat ie op een goede plek staat en er goed voorbereid en verzorgd staat gestald.
Daarbij, over twee jaar ophalen en voor het eerst weer starten lijkt me ook wel weer cool.

Anyway, voor het laatst deze blik waar ik altijd een 'instant permagrin' van kreeg; het openen van de (gehuurde) garagedeur:

Afbeelding

Omdat we met twee auto's reden, viel het mij nu pas voor het eerst op hoe klein zo'n 911 eigenlijk is:

Afbeelding

Een 206 is toch echt een kleine auto, maar hij lijkt naast de 911 echt enorm groot :shock:
De (blauwe) rook is na een minuutje altijd verdwenen; als ie meer dan een week stil heeft gestaan dan heeft ie dat altijd wel even. Zolang de motor niet wezenlijk meer olie verbruikt of gaat lekken maak ik me daar niet zo'n zorgen over.

Tja, en daar staat ie dan, met 208307 (of 308307, wie zal het zeggen?) kilometers op de teller, netjes gewassen, gewaxed, interieur schoongemaakt, en klaargemaakt volgens het eerder genoemde lijstje:

AfbeeldingAfbeelding

Dag autootje, tot over twee jaar :salut: :wink:

23 sep 2007 16:38
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Om stil van te worden. :(

23 sep 2007 16:59
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik had het gezien aan je avatar.
Veel sterkte gewenst

Laatste update 22/10/2013

23 sep 2007 23:45
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
veel sterkte patrick! wel een fotootje van je 911 in je portomonnee? :wink:

dat grootte verschil was mij al eerder een keer opgevallen... weird hè?!

Afbeelding

24 sep 2007 7:14
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Zoals met zoveel mannenzaken maakt het formaat niet uit. Het gaat om het plezier dat je er mee beleefd :mrgreen:

24 sep 2007 12:13
Profiel WWW
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Auto voor langere tijd wegzetten: wat doen?
Zeg Patrick: aan je avatar te zien zit je (nog) in Melbourne? Of ben je in de tussentijd terug geweest?

Hoe dan ook ben ik geinteresseerd hoe het is afgelopen met de langdurige stalling zoals beschreven in dit draadje. Zoals elders vermeld, bereid ik me voor op aan afwezigheid van drie jaar en wil mijn auto(s) zo goed mogelijk wegzetten.

13 aug 2013 12:37
Profiel
ex 993 ex 996
@ enguess viewtopic.php?f=1&t=33160&hilit=auto+australie :salut:

13 aug 2013 13:13
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Ik had hem op blokken in een "Carcoon" gestopt.... lekker warm..... vochtvrij.... volle tank..... geurvreter in de auto....
Nadien alle vloeistoffen eraf.... grote beurt..... accu vol.... en gaan.....

13 aug 2013 16:44
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Enguess schreef:
Zeg Patrick: aan je avatar te zien zit je (nog) in Melbourne? Of ben je in de tussentijd terug geweest?

Ja en ja.
6 jaar later zit ik inderdaad nog steeds hier, maar zoals iemand al aan heeft gegeven zijn eigenaar en auto nu in Melbourne weer herenigd.

Enguess schreef:
Hoe dan ook ben ik geinteresseerd hoe het is afgelopen met de langdurige stalling zoals beschreven in dit draadje. Zoals elders vermeld, bereid ik me voor op aan afwezigheid van drie jaar en wil mijn auto(s) zo goed mogelijk wegzetten.

Ik heb 'm destijds bij Carlo van Krey gestald gehad. Die heeft een 1e etage waar ie wel meer auto's heeft staan. Voordeel is dat het droog en verwarmd is en dat er bijna continue iemand is. Verder heeft Carlo zaken als APK en kleine beurten voor me kunnen regelen.
En ik ben voordat ik 'm vorig jaar hierheen haalde 3 keer terug geweest om er een paar daagjes in te rijden. Carlo zorgde er dan voor dat de batterij geladen en aangesloten werd en dat ie zo opgehaald kon worden. Echt prima gegaan en alles voor een goed prijs.

Enige variatie op het lijstje op pagina 1 is de benzine. Carlo gaf aan dat ie liever niet 10 auto's met volle tank op die verdieping had staan (logisch) en verder dat:
1) benzine erg snel z'n kracht verliest dus dat het geen zin heeft en;
2) roesten in de tank echt niet zo'n vaart loopt.

Dus ik heb na de tochtjes de auto gewassen en gewaxed, maar leeg teruggezet. Oh, en iedere keer direct starten. :cheers:

14 aug 2013 3:27
Profiel WWW
Top, dank je wel. Had idd je draadje over het importeren even gemist, sorry. Leuk dat je je auto nu bij je hebt!

Ik ga me aan de hand van je lijstje voorbreiden. Over drie tot vier jaar zal ik jullie laten weten wat ik dan weer aantref :? Moet eerlijk zeggen dat ik me een beetje zorgen maak....

14 aug 2013 10:57
Profiel
993 4S
Geen zorgen maken.
Mijn Spitfire staat al jaaaaren in de opslag.(iets van 15 jaar nu schat ik :shock: )
Gewoon in de werkplaats, doekje erover, accu eruit, verder nix bijzonders.
Vorig jaar stiekum een rondje gereden over het industrieterrein, geen centje pijn, alles werkt nog zoals ik hem destijds weggezet heb, schakelen, remmen etc. Alleen de banden stonden wel heel erg slap...
Toch wel een aparte ervaring die allerlei mooie herinneringen boven bracht...

14 aug 2013 13:08
Profiel
Had ook een Spitfire, tot een jaar of drie geleden. Wegzetten voor de winter was nooit een probleem: hij deed het niet voor de winter, en daarna ook niet :evil: Heel stabiele performance, zullen we maar zeggen. Uiteindelijk uit arren moede maar weggedaan - wat was dat kreng slecht zeg (technisch dan, carosserie en interieur waren prachtig).

14 aug 2013 14:01
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
I.P.v gewone olie op de zuigers, zou ik een fogging storage oil uit de botenwereld gebruiken, zoals deze:
Afbeelding

Na inspuiten, schuimt het ook meteen waardoor het goed overal bij komt.
Deze produkten zijn hier speciaal voor ontwikkeld en werken ook veel beter.

14 aug 2013 15:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Zeer interessant onderwerp. Een hoop geleerd.

Ik ging tot nu toe altijd voor elke maand een stukje rijden bij mooi weer. Maar is zeker in de winterperiode niet altijd even gemakkelijk te realiseren.

25 aug 2013 15:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2