Auteur |
Bericht |
leander
Brabant - Westland
|
Hoe fris is deze turbo?
Mensen,
Ik ben gisteren weest te kijken naar deze onderstaande 924 turbo.
Zo op de advertentie leek die best goed.
- Daar eenmaal aangekomen, waren de platen rechtsvoor niet mooi op elkaar aangesloten. (Lijnen klopte niet).
- De buitenkant was zilver-rood, terwijl het motorcompartiment goudkleurig was (Overgespoten of hoort dat zo ?).
- Er was helaas best veel zelf aan "geklust".
- Geen papieren aanwezig. De enige rekeningen waren 2 opgevouwen A4'tjes.
- De turbo pakte goed op, maar helaas door onvoldoende papieren niet aantoonbaar wanneer die vervangen/ gereviseerd was.
- Distributie ligt er al 5 jaar op.
- Onderkant is nat.
- Schakelen maakte voor mijn gevoel toch een raar geluidje (Beetje zingen voordat hij in de versnelling viel, of is dit normaal? )
- WAS IK EVEN VERGETEN TE MELDEN, bij stationair lopen brandde het olielampje na het starten van een warme motor. Als de auto in zijn 2 stond en lage toeren maakte ging het olielampje ook branden !
Is dit nu een goede turbo? , naar mijn idee niet, wat denken jullie?
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/oldtimers/113037606-porsche-924-turbo.html%3Freturn%3DeJwljFEKwyAQRO8SMJ%252BJmrYQQyjJCXoFawQlJi66oaWld%252B%252Fa%252Fuy8NyyjlVBvr%252FiQlbhIVWWrk3GDQwTVtmsEuzebTitC0Bpzs4f2%252F9KAg%252BszjKJe8oiRdZNg3RzoTH2hxROVBilfHgihICfYyKb92GzyhnR9kN5iysZZJs%252BS9%252FL0SzzSnZbnmMuYrAGOkVfD5wtl3Tex%26df%3D1%26fta%3DeNo1T1tuwyAQvAtS8w3YSupZ%252BQpRb2BRgxJUbBCPxKrluxei5me0O5rHrsIn9lSBleimh3KJUV0l2OZGcdJpzB6CnMAgSFuQy%252Fi1gUIGpyVgLYuJdqafJ758TPPdfEg%252ByL5iLvHbk08W8hRCGXlL7sGCuhlGtqYmdGBW10oFid3WyIQBTIheSskv%252FVv24jreXc78zOhIENWYfVA6Tc6st3xvyuYWHGwuMU521WZ7s9W%252FqG1qzbVMvzLri%252BrJ6Po%252FPtoRHPtx%252FAFPjFLi%26fta_ind%3D2%26scroll_to_image%3D1%23photo
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
Laatst bijgewerkt door leander op 23 sep 2007 12:18, in totaal 1 keer bewerkt.
|
23 sep 2007 11:45 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Afblijven
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
23 sep 2007 11:53 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
lees je eigen bericht, wat denk je dan zelf.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
23 sep 2007 11:56 |
|
|
John
Cayenne
|
Je zal vast gelijk hebben.....maar ik vind het wel een echte gave bak om te zien zo op de foto's......
|
23 sep 2007 11:59 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Ik heb al een idee, maar ik wilde het dat van jullie even kijken.
Ik zeg ook afblijven
BODEMLOZE PUT
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
23 sep 2007 12:01 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Op de foto ziet de auto er alleszins redelijk tot goed uit. Als ik je verhaal echter lees (en wat j ent zelf al schrijft); bodemloze put en afblijven. In deze auto gaat nog veel geld zitten en je zit met evt. doorverkoop op termijn zonder onderhoudshistorie
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
23 sep 2007 12:07 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Ik was het olielampje zelfs nog vergeten te melden !
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
23 sep 2007 12:18 |
|
|
funnyname
Porsche 944 Turbo sDen Haag
|
Wat betreft deze auto, nooit doen.
Als je al een auto koopt zonder history, dan moet deze ook wel heel goed zijn en geen mankementen hebben. En dan nog blijft het een risico.
De 924 turbo was op zich al niet een erg betrouwbare auto, de turbo zat aan de 'hete' kan van de motor wat veel slijtage met zich meebrengt.
Verder mis ik persoonlijk bij de 924 turbo een passend onderstel en remmen voor het vermogen. Ik heb nooit in eentje gereden, maar persoonlijk zou ik dan veel eerder voor een vroege 944 turbo gaan ..
|
23 sep 2007 14:16 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Afgaande op het olielampje bij stationair toerental en warme motor concludeer ik dat de oliepomp gaar is, of erger, een paar krukaslagers uitgesleten zijn.
Verder is deze inderdaad overgespoten, en plaatwerk wat niet aansluit duidt meestal op schade. Als de verkoper de schade niet heeft gemeld dan probeert hij gewoon zoveel mogelijk eu's te krijgen voor een barrel!
|
23 sep 2007 15:01 |
|
|
jamie
996 C4Den Haag
|
NEE!!!!!!!!!! Dude!
|
23 sep 2007 15:03 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
jammer, van buiten ziet ie er aardig uit...maar het moet vooral technisch goed zijn..ik sluit me aan bij het eerder gezegde..
_________________________________________ DENK HELDER
|
23 sep 2007 15:51 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
blijft er me uw fikken af (tenzij ge geld teveel hebt )
(mijn gedacht!!!!!!)
|
23 sep 2007 17:06 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Hoe handig ben je zelf Leander? Op het eerste gezicht zou ik het niet doen, maar als je een beetje handig bent en de prijs is niet teveel dan.......
Weet niet of een akk de moeite waard is, weet je igg wel hoe hij technisch is.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
23 sep 2007 19:41 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Tja, de auto is 27 jaar oud, wat wil je ??
Kan van alles zijn, van barrel tot redelijk onderhouden.
Op zich is een 924 turbo apart, maar realiseer je wel dat velen dit meer een opgeleukte Audi dan een Porsche vinden.
Een verstandige aankoop? Hmmm, dat weet je eigenlijk pas nadat je 'm gekocht hebt en er een tijdje mee gereden hebt en alle mankementen aan het licht zijn gekomen.
Ben je een handige sleutelaar dan kan je voor leuk geld al een Porsche rijden, maar evengoed er behoorlijk op leeg lopen.
Vergeet niet dat de verkopende partij meestal afstand van zijn auto gaat doen als er reparaties aan zitten te komen.
Het oliedruklampje kan een behoorlijk teken aan de wand zijn (lees: kostbare reparaties), maar het zendertje aan de motor kan ook defect zijn.
Succes
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
23 sep 2007 20:35 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Wat ik al eerder vermelde is dat ik deze auto niet zal kopen, maar ik wilde even de reacties van jullie kijken, hoe jullie er tegen aan kijken zeg maar.
Maar zoals ik zie, vrijwel hetzelfde als dat van mij
De remmen en onderstel zijn van een 944 N/A Type 1.
Dat overigens best goed werkt !
Leander.
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
24 sep 2007 13:05 |
|
|
Porsche 924 Martini
Porsche 924 ''martini''Ter Aar
|
@Leander, als de prijs redelijk is (dus niet meer dan 2500 euro), is het best een leuke auto.
Turbocompressor is bij een 924 turbo (zeker serie 1, bij de serie 2 is het al veel beter) een gevoelig onderdeel, dit heeft vooral met olietoevoer te maken. Laat dit soort auto's dan ook ALTIJD 2 minuutjes stationair draaien voordat je de motor 'afzet'.
Auto is verder zeker overgespoten; volgens mij is de two- tone deling nl. niet goed. De tweede kleur (in dit geval rood) hoort volgens mij niet zover naar boven te worden gespoten, maw het plaatwerk onder de achterlichten en boven de bumper hoort niet rood te zijn.
Goede 924 turbo's worden de komende jaren veel geld waard, als deze auto dus een leuke basis is zou ik hem/haar zeker overwegen.
MVG,
Kevin
_________________________________________ Porsche 924 Martini '77 restauratieproject.
<vordert stukje bij beetje>,heb de tijd!
Blok is eruit, nu voorwielophanging aan't opknappen!
|
24 sep 2007 17:28 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
Klassebak ik zou het meteen doen
grt
w
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
24 sep 2007 23:42 |
|
|
bert964c4
vianen
|
He Leander, wordt het niet eens de hoogste tijd dat je richting Canada vertrekt en dan pas weer eens gaat kijken naar een andere Porsche?, by the way, laat deze bak maar lekker gaan, da's echt niks
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
25 sep 2007 1:13 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
bert964c4:
das turboverfrissend
gjappieeeee
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
25 sep 2007 1:26 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Och ja herr doktor, hij mot nog ff wat leren he
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
25 sep 2007 1:35 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
jong geleerd oud .......
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
25 sep 2007 1:44 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Yep , helemaal goed!!!!!!!!!!!!!!!!!
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
25 sep 2007 1:46 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Afblijven Leo en doorsparen voor een mooie 44 ! ( www.mobile.de)
|
25 sep 2007 14:18 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
of door sparen voor een 911
anton964
|
25 sep 2007 14:39 |
|
|