Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 13:54

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Even voorstellen. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster 986 '97
Bennebroek
Bericht Even voorstellen.
Hallo,

Mijn naam is John-John, 32 jaar en heb me hier aangemeld om me weer samen met me vrouw ons te gaan orienteren op een kopen van een Porsche. Ik heb 5 jaar lang het comfort gehad van het rijden van een 911 3.2 cabrio een auto waar ik redelijk wat aan heb laten doen maar die me ook vele kilometers plezier heeft gegeven. Maar ja, toen moest er toch maar eens een huis gekocht worden en helaas is de auto 4 jaar geleden dus verkocht.

Had er op dat moment en eigenlijk nog steeds geen spijt van en dacht dat ik toch NOOIT meer aan een P zou beginnen. Wat maak je je druk met een simpele bus van je eigen zaak, lekker goedkoop en weinig zorgen.
Maar ja, wil je een beetje leuk ergens naartoe dan is het toch niet het meest comfortabele vervoer. Nee, dan maar weer een echte auto kost wel wat maar dan heb je ook wat.

Dus de jeuk is er weer en bij het lezen van iedereen zijn verhalen wordt de jeuk snel erger en ben ik misschien wel af en toe een beetje jaloers. WAAROM IK NIET??!!! Nou daar wil ik dus proberen wat aan te gaan doen.

Alleen weet ik echt niet welke het moet gaan worden en graag hoor ik wat meningen op mijn vragen. Ik zit namelijk best in dubio.

Hierbij mijn gedachte over de modellen die er zijn:

Boxster: erg leuk en best ook mooi en hij kan lekker open mooi om mee te toeren of vakanties vieren.volgens mij niet de duurste auto ik denk aan een model vanaf 1999 of nieuwer. Dit is prijstechnisch voor mij het meest interessant.

993 Targa: Mooie auto met volgens mij weinig technische mankementen. Alleen de prijs he best wel pittig zeker tegenover de Boxster. Verder wel een ideale auto voor droog en nat weer dit dak zal vast goed sluiten.

911 3.2 cabrio: Mooiste model wat mij betreft en heerlijke auto om te rijden. Alleen alles gaat best zwaar en dus niet meest vrouwvriendelijk (Ja, ze mag er ook in rijden). En de rubbers waren bij mij nooit echt helemaal waterdicht hoeveel tijd er ook aan is besteed. Keuze zou zijn voor een G50 bak.

964 targa: Ook een mooie auto en net wat meer body en moderner dan de oude 911. Maar ik weet niet echt wat hier de kwaliteit van is. Ben er niet bekend mee en ga me er snel in verdiepen.

Al met al veel te veel keus, waarom zijn er zoveel mooie Porsches en is mijn budget niet heeeel ruim?? :roll:

Eerst dacht ik nog aan een dichte 911 maar aangezien we er straks toch weer lekker veel het mooie weer mee willen opzoeken en wel van een lekkere tocht maken houden is een open uitvoering al een MUST geworden.

Nou ik stop me introductie van mezelf want het is wel een erg lang verhaal geworden. Indien je tot het eind hebt gelezen ben ik heel benieuwd wat jou keuze is en wat de reden daarvoor is.

Met snelle groeten, John-John

25 sep 2007 21:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Een 3.2 cabrio natuurlijk. Verdere toelichting overbodig. :wink: Welkom overigens.

25 sep 2007 21:55
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
als je aan 2 plaatsen genoeg hebt zou ik een Boxster nemen. Relatief nieuw, middenmotor, prijstechnisch interessant.
964 targa - worst of two worlds :cheesy:
993 targa - erg mooi, erg duur
3.2 cabrio - weet je al. moet je een liefhebber voor zijn. wel waardevast als je hem goed onderhoudt.

welkom

25 sep 2007 22:55
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Welkom :!:

Men zegt wel eens dat je de nieuwste die je budget toelaat moet kopen, maar het ligt ook een beetje aan hoe je je auto wilt gebruiken.

Probeer in allemaal eens te rijden om een goed vergelijk te kunnen maken. Succes in ieder geval.

25 sep 2007 23:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Welkom!

Veel plezier met en tijdens de zoektocht, waarom staat de 964 cabrio niet op je lijstje :?:

Mijn keuze: 993 Targa: Best of two worlds :mrgreen:

25 sep 2007 23:10
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
hey john2 wasup?
welkom man :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

25 sep 2007 23:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Welkom J-J!
Leuke zoektocht hoor!! Suc6 ermee...
Mijn reden voor de aankoop van mijn huidige P....?
Wilde persé in de zomer open of semi-open kunnen rijden, en dan bedoel ik geen sunroof. Rijd er toch alleen 's zomers mee, dus dan dak open (was immers cabrio rijden gewend :wink: ). Moest op z'n minst oud genoeg zijn voor blauwe kentekenplaten... alleen dan heb je (vind ik) echt het gevoel van een oldie.... En dat het uiteindelijk een Porsche werd wist ik ook niet van tevoren. :roll: Zocht wel een beetje een opvallend model, dus stad en land afgezocht naar Karmann Ghia cabrio's, Alfa Guilia Spiders, Fiat Dino Spiders, Triumph TR6 en zelfs nog Ferrari Mondial Spiders... Tot nu toe geen spijt van mijn keuze voor de Porsche 911 (ook nog enkele 912en bekenen....)
Geniet van de zoektocht, want alleen de spanning ervan, en het onderhandelen over de €€ is al leuk :wink: .

Zou trouwens voor de Targa gaan...... of overweeg een 911 Speedster.

26 sep 2007 0:44
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht 
Met het zoeken begint de pret eigenlijk al, veel succes en ik zal mijn ogen en oren openhouden voor je :D

26 sep 2007 8:33
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ook van deze kant van harte welkom geheten.
Mijn keuze zou naar de 993 targa gaan (als de cash aanwezig was)
Vergis je niet met de 964 Targa. Ook deze zijn niet meer erg goedkoop en weinig te vinden.

Laatste update 22/10/2013

26 sep 2007 11:00
Profiel WWW Facebook 
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Welkom, veel plezier met je zoektocht!

26 sep 2007 11:11
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Welkom hier. Er is maar één ding waarmee je jezelf kunt overtuigen van de juiste keus en dat is RIJDEN.

Heel veel plezier met de zoektocht.

26 sep 2007 12:01
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
WELKOM :!:

Een Boxster S is een hele mooie Porsche voor een "beperkt" budget.

ëen andere mooie optie is een 993 targa.. :D (zwart met zwart int)

26 sep 2007 18:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
Welkom,

zou je wel moeten verdiepen of een 993 Targa voldoende open rijden gevoel geeft :idea:

26 sep 2007 21:26
Profiel
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Welkom, een Targe geeft altijd een open gevoel. Zomer en winter!!!!! 8) :shock:

26 sep 2007 21:47
Profiel
PorscheForum Rakker
EX! witte 911 3.2 1987. En nu heel rustig op zoek naar een 964.
Midden van het land
Bericht 
J-J,

Een 3.2 coupe met een schuifdak? :D

Ik vind de 993 targa ook heel mooi! Ik heb er nog niet in gereden, maar lijkt me wel een hele mooie auto met de combi van beide werelden. De looks van een coupe, met toch een open dak.

Mooi hoor!

Ciao,
PF #2264
Veloce e Tutto !!

27 sep 2007 22:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]