Auteur |
Bericht |
Superseven TwinCam
|
Nette 911 3.2 coupé gezocht
Goedemiddag,
Volgend mijn berichtje in "aangeboden" plaats ik hier toch ook even een berichtje.
Ik ben op zoek naar een nette 911 3.2 Carrera. Auto dient pertinent in nette, schadevrije staat te zijn, onder 200.000 km en met boekjes om onderhoud te verifieeren.
Evt. een 964 kan ook, maar pertinent in 2 WD en coupé. In een 4WD ben ik niet geinteresseerd.
Vreemd genoeg lijk ik moeilijk een dergelijke auto te kunnen vinden ondanks het feit dat ik niets in te ruilen heb? Word hier graag in gecorrigeerd.
Vriendelijke groet,
Jilles.
|
26 sep 2007 15:22 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Ik voel een -2 versus 4 wiel aandrijving- discussie aankomen hier
Alle gekheid op een stokje, we gaan je helpen zoeken !
Een Zoewarte 3.2 bij Hette te koop voor 22.500
Een donker rode metallic 3.2 bij Theo Jansen te koop voor ???
Een donker blauwe 964 bij Jos de Bock voor 24.000 Edit sorry , die is een carrera 4
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
26 sep 2007 15:26 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
3.2's gaan allemaal terug naar dld begrijp iken hebben daar dan ineens allemaal 125K op de klok
|
26 sep 2007 17:39 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
ZAl inderdaad niet meevallen om er 1 te vinden met minder dan 200k
op de teller en zo ja , klopt t dan wel.
Die van mij heeft er inmiddels 268k opzitten en still going strong.
Laat je niet te veel afschrikken door een wat hogere km stand, mits aantoonbaar goed onderhoud natuurlijk! Ciao, Alvin
|
26 sep 2007 17:57 |
|
|
Oele
E X - P O R S C H E 964 C4Twente
|
Deze misschien
www.huismanautotechniek.nl
Porsche 911 3.2 Coupé
Prijs : 19.500,00
Kleur : grijs/groen metallic
Bouwjaar : 25-03-1987
Km. stand : 172.000
Interieur : Grijs/groen leder/stof
opties : Schuifdak; elektr. bediende ramen; elektr. buitenspiegels li. en re. ; voorruit met groene baan; mistlampen voor; 7J en 8J 15 inch fuchsvelgen; sportonderstel; sperdifferentieel; linkerstoel elektr.; radio/CD; alarm klasse3
Algemeen : Zeer goed onderhouden; complete onderhoudshistorie aanwezig; absoluut schadevrij; in het verleden ± 10 jaar geleden totaal overgespoten volgens Porsche normen. Auto verkeert in perfecte staat!
|
26 sep 2007 19:45 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Niet duur. Overgespoten volgens Porsch-normen!
|
26 sep 2007 20:09 |
|
|
Superseven TwinCam
|
Hmmm...op zich een knappe 3.2. Ik vind de auo echter knap prijzig. Ik zie een 3.2 gewoon meer in de 16.500-17.000 klasse.
Zijn deze types langzamerhand duurder aan het worden? Mijn maatje B.V., ook in Leiden kocht in 2005 een prima 3.2 met iets van 115.000 km incluis boekjes e.d. voor minder dan mijn richtprijs?
Nu kun je zeggen dat dat wel een erg goede prijs was, maar daar stonden ze die periode gewoon voor.
Vreemd.
Iemand een idee betreffende een SC van begin tachtig qua betrouwbaarheid? Deze auto's zie je gewoonweg veel vaker staan. Kan toeval zijn de laatste weken, maar kijk er echt van op dat het aanbod laag is.
Ik weet het, staan een aantal rond de 18.000 op het net, maar ben al met de meeste bezig geweest. Geen onderhoudsgegevens of verborgen schade of een sterk vermoeden daarvan.
hoor trouwens ook zelden iemand over chassis- of motornummers als er een auto is bekeken? Ik vind dit zelf bijvoorbeeld veel belangrijker dan het feit of er ergens wat onderhoud of iets aan een lakplek gedaan zou moeten? (zolang het geen schade betreft)
We blijven zoeken... J.
|
26 sep 2007 22:28 |
|
|
Oele
E X - P O R S C H E 964 C4Twente
|
Het is ook maar een vraagprijs bij Huisman.
Zonder inruil is er zeker korting mogelijk, en dan komt het dicht bij jouw prijsklasse Ik spreek uit ervaring
|
26 sep 2007 22:40 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
SC's heb je in alle soorten en maten... Goedkope en dure... Zo ook met 3.2's. Goedkoop is vaak duurkoop, maar een dure hoeft geen goede te zijn.
Moraal van bovenstaande: Elke auto is anders, en hij zal er maar net tussen zitten he. Helaas kom je daar alleen achter, door elke auto te "bekijken" (en dat kan voor de eerste schifting natuurlijk al op afstand!).
Overigens, ik weet nog wel een goeie SC, heeft wel schade gehad (welke auto van 20+ jaar niet?), en zit inmiddels wel boven de 200.000km. Maar wel een revisie achter de rug, iets wat volgens mij boeiender is dan 10.000km verschil (even tussen de regels doorlezen, losse feiten zeggen niet alles )
|
26 sep 2007 22:52 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Een jaartje eerder verkocht een maatje van mij zijn 3.2 (particulier) voor 5K meer en dat was echt een mooie late 3.2 (1988) met 140.000 km.
Voor jouw richtprijs heb je een hele nette SC of een "middenklasse" 3.2!
Dat is de markt op dit moment, maar de prijzen voor een mooie/nette 3.2 zie ik alleen maar stijgen!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
26 sep 2007 23:03 |
|
|
Superseven TwinCam
|
Hebben jullie gewoon gelijk in, je moet vaak gewoon gaan kijken. Nu is het echter de tijd die me ontbreekt...
Ik vind die verhalen over totaal overspuiten en motor revisies bij 170.000 echter allemaal wat vreemd overkomen. Er is geen motor versleten bij 170.000 km en wie laat er in g*dsnaam een auto TOTAAL overspuiten als je louter wat steenslag dan wel een enkel roest plekje bij zou willen werken?
Ik ga zeeeer binnenkort naar "de witte" en de 964 kijken en zal iets van mijn bevindingen vertellen.
Heb tevens een gezochtje geplaatst op dit forum, dus daar kan ook nog iets uitkomen.
J.
|
26 sep 2007 23:10 |
|
|
Superseven TwinCam
|
Point taken, Rob. Maar laat ik duidelijk zijn; ik verwacht geen auto in concoursstaat, maar wel een eerlijke auto.
Indien de auto ooit een parkeerschade zou hebben gehad of bijgespoten is is dit wat mij betreft echt geen probleem, maar verwacht dan wel dat dit gedocumenteerd is! Wie mikt er nou een onderhoudsboekje of rekeningen weg? (dealer of anders kan mij dan wat dat betreft niet zo veel schelen)
Mijn Lotusje van meer dan 35 jaar oud had gewoon alle rekeningen erbij die ik zo aan de nieuwe eigenaar mee kon geven? (dat moest trouwens een Deen zijn, vanwege het feit dat men daar in Nederland geen geld voor over heeft; werd helemaal plat ge-E-mailed door Denen en Fransen)
Loont echter best de moeite eens contact op te nemen met Huisman; iemand ervaringen met deze dealer, of betreft het hier een specialist?
J.
|
26 sep 2007 23:20 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Lees hier maar eens verder, ik denk dat daar alles staat wat je wilt weten in dit verband.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
26 sep 2007 23:25 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Zo'n 3.2 motor rij je makkelijk binnen die 170000 km totaal gaar hoor, geen enkel probleem, vaak nog wel veel eerder. De lak van een auto die 20 jaar buiten heeft gestaan wil je echt niet meer zien.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
27 sep 2007 0:37 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik!
Een auto van 20 jaar of ouder waar nog nooit iets aan is gespoten is een zeldzaamheid. Als je het dan toch doet kun je het beter gelijk goed doen. En je komt altijd nog zeken tegen die je van tevoren nog niet had kunnen zien, waardoor je nu nog de kans hebt ze te verhelpen voordat ze zich zouden openbaren.
Hier kun je mijn verslag lezen.
En wat betreft "g*dsnaam", je mag mij ook gewoon "Guido" noemen .
_________________________________________ NPC 0577
|
27 sep 2007 9:04 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Tja je kan hem ook in 7000km naar z'n grootje helpen....
|
27 sep 2007 9:21 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Dat bedoel ik....
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
27 sep 2007 14:16 |
|
|
Michiel200
|
wie laat er in g*dsnaam een auto TOTAAL overspuiten als je louter wat steenslag dan wel een enkel roest plekje bij zou willen werken?
Ik heb mijn 3.2 bij 170.000 helemaal laten overspuiten. Er waren al wat carrosseriedelen overgespoten toen ik 'm kocht, maar niet optimaal gedaan dus kleurverschil. Ook was er wat roest. Toen vervolgens m'n buurman in m'n achterspatbord reed, was het een mooi moment om met veel verzekeringsgeld de hele auto te doen. En daar heb ik geen spijt van gehad. Wel uiteraard voor en tijdens het proces foto's gemaakt zodat aangetoond kon worden dat-ie niet plat was geweest.
|
27 sep 2007 15:45 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dito hier met de CS
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
28 sep 2007 12:38 |
|
|
ferry13
|
Hallo,
Ik ben in het bezit van een 911 3,2
Toeval is dat deze nog te koop is ook.
121700 km. 1988 - italiaanse import - perfecte staat
€ 20950,=
|
28 sep 2007 20:01 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
_________________________________________ NPC 0577
|
28 sep 2007 20:03 |
|
|
Classic912
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
|
Ik ben ook zeer benieuwd Ferry.
_________________________________________ Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original
The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers
|
28 sep 2007 22:17 |
|
|
Porsche911
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
|
Om even in te haken ik heb pas geleden een 911 Sc targa gekocht ben meer als een jaar opzoek geweest en heb verschillende gezien.. bij de goedkopere had ik tog al snel mijn vraagtekens daarom ook gekozen voor een duurder waar het grootste al aan gedaan is.. Deze is totaal overgespoten en heeft een motor revisie van 16.000 gulden gehad daarna is er ook nog een versnellingsbakrevisie uitgevoert door PON in Leusden...
Ik kan je vertellen dat je het echt merkt of een motor wel of niet gereviseerd is. Ook over het spuitwerk daar kan je echt wel aanzien of het goed gebeurd is ofniet let op naden van motorkap en portieren. Als een schade goed gerepareerd is zie je hier helemaal niks meer van als je het niet weet.
maar iig succes met je zoektocht
_________________________________________ Groeten Pascal
|
28 sep 2007 22:33 |
|
|
Superseven TwinCam
|
Hallo jongens,
Ik heb de witte 3.2 van Jagpoint gekocht. In tegenstelling tot wat ik vernam op dit forum is dit een eerlijke auto. Vreemd hoe een dergelijke auto stukgeschreven wordt.
Auto blijkt geimporteerd, verkocht en onderhouden bij Theo Jansen. Alle boekjes erbij en rekeningen van het onderhoud. Auto blijkt absoluut schadevrij maar is op enkele plekken inderdaad bijgespoten, echter nooit aan geklopt naar het zich liet aanzien.
Ruimte in het tankklepje moet ik nog eens netjes laten naspuiten, daar er ooit water in heeft gestaan en aangeroest was. Auto heeft en aantal kleine dingetjes in de lak maar hindert mij op het moment -nog- niet. Je ziet, zo moeilijk ben ik niet.
Nieuwe bandjes, bak gedaan en nieuwe remmen. Motor en chassisnummers allen als af fabriek en met stickertjes in boekje en bagageklep.
Heb de auto trouwens bekeken met een monteur, dus wisten de staat aardig in te schatten. Deze jongen werkt regelmatig aan Porsches en werkte vroeger in Wassenaar bij een specialist. Onbegrijpelijk dat de auto er nog stond na anderhalf jaar, maar mijn foruinlijk genoegen zullen we maar zeggen.
Mijn prijsinschatting was naar vermoeden niet onjuist, daar ik aardig in de richting zt van wat ik wilde uitgeven.
Wil op deze manier in ieder geval iedereen even bedanken voor de moeite en de verschafte infomatie. Hoop snel enkele van jullie te ontmoeten op 's lands wegen of een meetinkje.
Vriendelijke groet uit Leiden,
Jilles.
|
29 sep 2007 16:51 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Gefeliciteerd met je aankoop!
De vulopening in het scherm kan er ook zo uit zien:
Het enige wat langs buiten zichtbaar was waren 3 kleine puntjes
_________________________________________ NPC 0577
|
29 sep 2007 16:55 |
|
|