 |
gevoelige IMS Lager in de uitlaat
Auteur |
Bericht |
Mick
|
Dat laatste in nou precies waarom ik naar een Porsche-specialist verwijs. Niet om het probleem op te laten lossen als je dat zelf met hulp ook kunt, maar om er die hulp te halen  . Jullie doen net of alle Porsche-specialisten altijd puur commercieel denkende geldwolven zijn die geen kennis willen delen en met de armen over elkaar zitten te wachten tot ze voor veel € jouw probleem op kunnen lossen. Vaak helpen ze je echter graag met zowel onderdelen als kennis op weg hoor, zodat ze zelf meer tijd over houden om andere problemen op tijd op te kunnen lossen!
_________________________________________ Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!
|
26 sep 2007 15:09 |
|
 |
mayonaise
|
nogmaals, bel je ook de specialist als je een lekke band hebt ?
niet alles hoeft zo moeilijk te zijn dat het met specialist moet
dit is pure technofobie
denk je dat ze op de VW Kever fan forums ook altijd naar de specialist verwijzen?
|
26 sep 2007 15:29 |
|
 |
Mick
|
Dus een T met Zeniths en een originele S zonder carburatoren maar met injectie pomp is een groot verschil, maar het afstellen van mfi en het verwisselen van een lekke band zijn vergelijkbaar?
Oeps  , nou trap ik er toch in en dreig met je in discussie te gaan. Gezien bovenstaande vergelijking zullen we elkaar echter waarschijnlijk nooit gaan begrijpen, dus laten we daar maar niet aan gaan beginnen. 
_________________________________________ Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!
|
26 sep 2007 15:48 |
|
 |
mayonaise
|
dat slaat nergens op
het gaat over moeilijkheids graad en wel of niet naar specialist gaan
reserveband opleggen doe ik nog altijd zelf, want das niet moeilijk
enkele basis dingen op mfi checken, kan ook zelf, want das ook niet moeilijk
het is van belang te weten of het mfi is of carburateurs
omdat je namelijk niks kan aanvangen met troubleshoot informatie voor mfi, als je carburateurs hebt, vandaar, het belang... logisch toch?
|
26 sep 2007 15:54 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
mick en mayo relax
Nergens voor nodig om elkaar in de haren te zitten. Laat mayo lekker advies geven dan kan de vragensteller altijd zelf beoordelen of hij ermee aan de slag gaat of niet.
Mick, ben met je eens dat er een wezenlijk verschil is tussen een reserveband and een mfi, maar inderdaad misschien wil een specialist je ook wel wat tips geven zonder gelijk een rekening te schrijven.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
26 sep 2007 17:40 |
|
 |
Mick
|
No worries. Ik heb al geschreven er geen energie meer in te steken  . Ik heb er ook helemaal geen probleem mee als "mayonaise" goede adviezen geeft. Nooit gehad ook. Goede adviezen zijn een nuttige bijdrage aan het forum! Ik reageerde alleen op zijn overtrokken reactie op het advies van anderen om bij een Porsche-specialist te raden te gaan. 
_________________________________________ Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!
|
26 sep 2007 17:52 |
|
 |
mayonaise
|
een overtrokken reactie, tja,
de vraagsteller komt met een vraag, er zijn technische antwoorden
van mensen die er wel iets van kennen, in dit geval mezelf
en dan loopt iemand anders te verkondigen (die voor zover ik weet, niks van mfi af weet enkel een 2.4 is in restoratie heeft, ik mag raden of ie het zelf doet , of uitbesteed, ik gok op dat laatste), dat de vraagsteller er maar beter niet zelf aan komt, en beter naar een specialist gaat, want volgens deze persoon is het niet mogelijk dit zelf te troubleshooten
nou ja, noem het overtrokken, maar dat is totaal geen waar
je kan enorm veel zelf troubleshooten, en het is niet eens zo moeilijk als het maar systematisch wordt aangepakt
en dan begint iedereen zich te moeien, over het al dan niet naar specialisten refereren, en dat gaat nergens meer over
hoe kan iemand advies geven, als anderen (die niks van mfi weten), lopen te vertellen dat het niet mogelijk is om doehetzelf basis dingen na te zien???
das contraproductief, niet aan de orde, en niet wat de vraagsteller heeft gevraagd, de vraag was niet, wie weet een goeie specialist voor dit of dat probleem.
|
26 sep 2007 18:12 |
|
 |
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Gezien het feit dat Wim in eerste instantie aangeeft dat hij NET! de trotse bezitter is van een 911S en vraagt of de MOTOR! gesynchroniseerd moet worden, leek het mij niet verstandig om Wim eens lekker zelf te laten gaan puzzelen met de MFI of Carberateurs. Ongeacht wat er op zit, zul je toch enig verstand van een verbrandingsmotor moeten hebben om zo maar aan alle schroefjes te gaan draaien. (De MFI is toch wel een stukje complexer als "reguliere" carberateur, maar ook daar zal "mayonaise" het wel weer niet mee eens zijn)
Wellicht weet Wim niet eens wat er op z'n motor gemonteerd is, want 2 dagen later is de advertentie aangepast naar 911E en Wim heeft nog steeds niet gereageerd op alle "goed bedoelde" adviezen.
Wel erg jammer dat "maionaise" het nodig vindt om mij continu "af te zeiken", lijkt me ook niet dat dit forum daarvoor bedoeld is. (Ik wil je ook best m'n telefoonnummer even geven, dan kun je me persoonlijk vertellen wat je van me vindt.)
Overigens wel lekker gefundeerde uitspraken op basis van een paar reacties van mijn kant en een onderschrift in de posts. (not)
Of ik wel of niet dingen zelf aan m'n auto's doe is natuurlijk in het geheel geen graadmeter of ik wel of niet verstand van MFI's heb. En als je het echt wilt weten, nee ik heb de MFI van de S nog niet uit elkaar gehaald en was dat ook niet van plan. (If it aint broken, don't try to fix it, zou jou Amerikaanse MFI expert roepen)
Als je een lijstje wilt met de afmetingen van alle boutjes en de plek waar ze weer in terug gegaan zijn bij de restauratie van de 911T, dan kun je die krijgen hoor. (en ja die heb ik bijna allemaal ZELF eruit gehaald en er weer ingestopt nadat ze weer netjes heb LATEN verzinken) Misschien een testje met wat plaatjes van onderdelen van een pre-73'er om te kijken of de reguliere forumganger wel genoeg kennis heeft om te MOGEN antwoorden op een vraag gesteld in dit forum.
Denk dat deze post nu wel gesloten kan worden, gezien Wim zelf nog geen reactie heeft gegeven.
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
29 sep 2007 11:19 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
nee de anwb of hoogenboom, mijn specialist zit zo'n eind weg 
_________________________________________ Got coffee?
|
29 sep 2007 15:41 |
|
 |
Ajnabi
|
dat was mij ook al opgevallen. een technisch antwoord geven op een vraag waaruit je duidelijk kunt opmaken dat de vraagsteller niet technisch is lijkt mij ook de plank volledig misslaan
|
29 sep 2007 19:12 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
|
29 sep 2007 19:29 |
|
 |
de klassieke 912
Porsche 912 1965 en 1969 Boxster 986S
|
Bij de klassieke 911 en 912 is een veelvoorkomend euvel dat de uitlaat lekt bij de aansluiting. Dit kan in gevoelige IMS Lager in de uitlaat resulteren. Er komt dan lucht bij de hete uitlaatgassen (die nog veel onverbrande benzine bevat bij onze oudjes) wat voor een (na)ontbranding in de uitlaat kan leiden. Het is simpel om dit te controleren: druk met een doek de uitlaat dicht gedurende korte tijd. Gaat de uitlaat elders lekken weet je dat er een lek is.
_________________________________________ 912 Register Nederland - de site voor liefhebbers van de klassieke PORSCHE 912
|
29 sep 2007 20:21 |
|
 |
mayonaise
|
hoezo, de motor synchroniseren, kan gewoon slaan op ontsteking op tijd zetten, wat nog altijd de eerste stap is van eender welke motor troubleshoot.
syn·chro·ni·se·ren (ov.ww.)
1 in de tijd laten samenvallen
je kan even goed zeggen, de motor op tijd zetten, en al zit er geen uurwerk in, toch zeggen mensen dat...
synchroniseren is in ieder geval zo gek nog niet om meteen al iemand als a-technisch te bestempelen, of enkele verkennende opvolg vragen uit te sluiten.
niet iedereen gebruikt dezelfde terminologie
|
29 sep 2007 21:01 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
 |
|