Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 7:36



Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
gevoelige IMS Lager in de uitlaat 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
outletvalve schreef:
Ik vind dat mayonaise ( wat een nick trouwens :wink: ) wel een punt heeft, er wordt hier al snel geroepen om de forumtechniker of specialist.

Natuurlijk staat het iedereen vrij om met zijn eigen goed bedoelde advies te komen, het is echter niet makkelijk om dit advies op de juiste waarde in te schatten zonder dat je de adviesgever en zijn ervaring kent.

Dat laatste in nou precies waarom ik naar een Porsche-specialist verwijs. Niet om het probleem op te laten lossen als je dat zelf met hulp ook kunt, maar om er die hulp te halen :idea:. Jullie doen net of alle Porsche-specialisten altijd puur commercieel denkende geldwolven zijn die geen kennis willen delen en met de armen over elkaar zitten te wachten tot ze voor veel € jouw probleem op kunnen lossen. Vaak helpen ze je echter graag met zowel onderdelen als kennis op weg hoor, zodat ze zelf meer tijd over houden om andere problemen op tijd op te kunnen lossen!
_________________________________________
Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!


26 sep 2007 15:09
Profiel
Bericht 
nogmaals, bel je ook de specialist als je een lekke band hebt ?

niet alles hoeft zo moeilijk te zijn dat het met specialist moet
dit is pure technofobie

denk je dat ze op de VW Kever fan forums ook altijd naar de specialist verwijzen?


26 sep 2007 15:29
PorscheForum Rakker
Bericht 
mayonaise schreef:
nogmaals, bel je ook de specialist als je een lekke band hebt ?

Dus een T met Zeniths en een originele S zonder carburatoren maar met injectie pomp is een groot verschil, maar het afstellen van mfi en het verwisselen van een lekke band zijn vergelijkbaar? :shock:
Oeps :oops: , nou trap ik er toch in en dreig met je in discussie te gaan. Gezien bovenstaande vergelijking zullen we elkaar echter waarschijnlijk nooit gaan begrijpen, dus laten we daar maar niet aan gaan beginnen. :lol:
_________________________________________
Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!


26 sep 2007 15:48
Profiel
Bericht 
Mick schreef:
mayonaise schreef:
nogmaals, bel je ook de specialist als je een lekke band hebt ?

Dus een T met Zeniths en een originele S zonder carburatoren maar met injectie pomp is een groot verschil, maar het afstellen van mfi en het verwisselen van een lekke band zijn vergelijkbaar? :shock:
Oeps :oops: , nou trap ik er toch in en dreig met je in discussie te gaan. Gezien bovenstaande vergelijking zullen we elkaar echter waarschijnlijk nooit gaan begrijpen, dus laten we daar maar niet aan gaan beginnen. :lol:


dat slaat nergens op

het gaat over moeilijkheids graad en wel of niet naar specialist gaan

reserveband opleggen doe ik nog altijd zelf, want das niet moeilijk
enkele basis dingen op mfi checken, kan ook zelf, want das ook niet moeilijk

het is van belang te weten of het mfi is of carburateurs
omdat je namelijk niks kan aanvangen met troubleshoot informatie voor mfi, als je carburateurs hebt, vandaar, het belang... logisch toch?


26 sep 2007 15:54
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
mick en mayo relax :!: :flower:

Nergens voor nodig om elkaar in de haren te zitten. Laat mayo lekker advies geven dan kan de vragensteller altijd zelf beoordelen of hij ermee aan de slag gaat of niet.
Mick, ben met je eens dat er een wezenlijk verschil is tussen een reserveband and een mfi, maar inderdaad misschien wil een specialist je ook wel wat tips geven zonder gelijk een rekening te schrijven.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


26 sep 2007 17:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
No worries. Ik heb al geschreven er geen energie meer in te steken ;). Ik heb er ook helemaal geen probleem mee als "mayonaise" goede adviezen geeft. Nooit gehad ook. Goede adviezen zijn een nuttige bijdrage aan het forum! Ik reageerde alleen op zijn overtrokken reactie op het advies van anderen om bij een Porsche-specialist te raden te gaan. :P
_________________________________________
Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!


26 sep 2007 17:52
Profiel
Bericht 
een overtrokken reactie, tja,

de vraagsteller komt met een vraag, er zijn technische antwoorden
van mensen die er wel iets van kennen, in dit geval mezelf

en dan loopt iemand anders te verkondigen (die voor zover ik weet, niks van mfi af weet enkel een 2.4 is in restoratie heeft, ik mag raden of ie het zelf doet , of uitbesteed, ik gok op dat laatste), dat de vraagsteller er maar beter niet zelf aan komt, en beter naar een specialist gaat, want volgens deze persoon is het niet mogelijk dit zelf te troubleshooten

nou ja, noem het overtrokken, maar dat is totaal geen waar
je kan enorm veel zelf troubleshooten, en het is niet eens zo moeilijk als het maar systematisch wordt aangepakt

en dan begint iedereen zich te moeien, over het al dan niet naar specialisten refereren, en dat gaat nergens meer over

hoe kan iemand advies geven, als anderen (die niks van mfi weten), lopen te vertellen dat het niet mogelijk is om doehetzelf basis dingen na te zien???
das contraproductief, niet aan de orde, en niet wat de vraagsteller heeft gevraagd, de vraag was niet, wie weet een goeie specialist voor dit of dat probleem.


26 sep 2007 18:12
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911S Targa - 1973 911R Hotrod - 1972
Houten
Bericht 
Gezien het feit dat Wim in eerste instantie aangeeft dat hij NET! de trotse bezitter is van een 911S en vraagt of de MOTOR! gesynchroniseerd moet worden, leek het mij niet verstandig om Wim eens lekker zelf te laten gaan puzzelen met de MFI of Carberateurs. Ongeacht wat er op zit, zul je toch enig verstand van een verbrandingsmotor moeten hebben om zo maar aan alle schroefjes te gaan draaien. (De MFI is toch wel een stukje complexer als "reguliere" carberateur, maar ook daar zal "mayonaise" het wel weer niet mee eens zijn)

Wellicht weet Wim niet eens wat er op z'n motor gemonteerd is, want 2 dagen later is de advertentie aangepast naar 911E en Wim heeft nog steeds niet gereageerd op alle "goed bedoelde" adviezen.

Wel erg jammer dat "maionaise" het nodig vindt om mij continu "af te zeiken", lijkt me ook niet dat dit forum daarvoor bedoeld is. (Ik wil je ook best m'n telefoonnummer even geven, dan kun je me persoonlijk vertellen wat je van me vindt.)
Overigens wel lekker gefundeerde uitspraken op basis van een paar reacties van mijn kant en een onderschrift in de posts. (not)

Of ik wel of niet dingen zelf aan m'n auto's doe is natuurlijk in het geheel geen graadmeter of ik wel of niet verstand van MFI's heb. En als je het echt wilt weten, nee ik heb de MFI van de S nog niet uit elkaar gehaald en was dat ook niet van plan. (If it aint broken, don't try to fix it, zou jou Amerikaanse MFI expert roepen)

Als je een lijstje wilt met de afmetingen van alle boutjes en de plek waar ze weer in terug gegaan zijn bij de restauratie van de 911T, dan kun je die krijgen hoor. (en ja die heb ik bijna allemaal ZELF eruit gehaald en er weer ingestopt nadat ze weer netjes heb LATEN verzinken) Misschien een testje met wat plaatjes van onderdelen van een pre-73'er om te kijken of de reguliere forumganger wel genoeg kennis heeft om te MOGEN antwoorden op een vraag gesteld in dit forum.

Denk dat deze post nu wel gesloten kan worden, gezien Wim zelf nog geen reactie heeft gegeven.
_________________________________________
911 Targa 2.4S - In restauratie
911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L


29 sep 2007 11:19
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
mayonaise schreef:
nogmaals, bel je ook de specialist als je een lekke band hebt ?

nee de anwb of hoogenboom, mijn specialist zit zo'n eind weg :mrgreen:
_________________________________________
Got coffee?


29 sep 2007 15:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
911_2.2T schreef:
Gezien het feit dat Wim in eerste instantie aangeeft dat hij NET! de trotse bezitter is van een 911S en vraagt of de MOTOR! gesynchroniseerd moet worden, leek het mij niet verstandig om Wim eens lekker zelf te laten gaan puzzelen met de MFI of Carberateurs.




dat was mij ook al opgevallen. een technisch antwoord geven op een vraag waaruit je duidelijk kunt opmaken dat de vraagsteller niet technisch is lijkt mij ook de plank volledig misslaan


29 sep 2007 19:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
Ik ben zeer technisch : kan de via de NAVI tot bij de voordeur komen van m'n dealer, waar ik stevast elke maand even langs ga om te vragen of de motor nog goed loopt. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:

Ze hebben heerlijke koffie :wink:


29 sep 2007 19:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 912 1965 en 1969 Boxster 986S
Bericht 
Bij de klassieke 911 en 912 is een veelvoorkomend euvel dat de uitlaat lekt bij de aansluiting. Dit kan in gevoelige IMS Lager in de uitlaat resulteren. Er komt dan lucht bij de hete uitlaatgassen (die nog veel onverbrande benzine bevat bij onze oudjes) wat voor een (na)ontbranding in de uitlaat kan leiden. Het is simpel om dit te controleren: druk met een doek de uitlaat dicht gedurende korte tijd. Gaat de uitlaat elders lekken weet je dat er een lek is.
_________________________________________
912 Register Nederland - de site voor liefhebbers van de klassieke PORSCHE 912


29 sep 2007 20:21
Profiel WWW
Bericht 
Ajnabi schreef:
911_2.2T schreef:
Gezien het feit dat Wim in eerste instantie aangeeft dat hij NET! de trotse bezitter is van een 911S en vraagt of de MOTOR! gesynchroniseerd moet worden, leek het mij niet verstandig om Wim eens lekker zelf te laten gaan puzzelen met de MFI of Carberateurs.




dat was mij ook al opgevallen. een technisch antwoord geven op een vraag waaruit je duidelijk kunt opmaken dat de vraagsteller niet technisch is lijkt mij ook de plank volledig misslaan


hoezo, de motor synchroniseren, kan gewoon slaan op ontsteking op tijd zetten, wat nog altijd de eerste stap is van eender welke motor troubleshoot.

syn·chro·ni·se·ren (ov.ww.)
1 in de tijd laten samenvallen

je kan even goed zeggen, de motor op tijd zetten, en al zit er geen uurwerk in, toch zeggen mensen dat...

synchroniseren is in ieder geval zo gek nog niet om meteen al iemand als a-technisch te bestempelen, of enkele verkennende opvolg vragen uit te sluiten.

niet iedereen gebruikt dezelfde terminologie


29 sep 2007 21:01
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.