Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:56

Antwoord op onderwerp  [ 339 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
996: Lekkende krukas keerring 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Niederlande
Bericht 
Graag gedaan Rob, als ik de informatie heb/weet deel ik dat graag.

Voorts wil ik nog wel rectificeren dat bij betreffende motor de lagerbrug niet is vervangen omdat de krukaslagers aan vervanging toe waren, maar omdat de oude lagerbrug niet in de inmiddels al verbeterde krukkast paste, de lagers zijn om dezelfde reden vervangen.

Brian

03 maart 2007 22:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 996 GT3 mkII
Omgeving Delft
Bericht 
Gisteren mijn 996 Carrera 4S weer weggebracht, want hij lekte nog steeds. Is reeds vijf keer teruggeweest.....
Ben net gebeld door Wittebrug. De keerring is kurkdroog (gelukkig) maar hij lekt op de tussenas (drijft de distributieriem aan). Er moest een nieuw afdekplaatje (???) op en de Harley lager (van rubber) zitten scheurtjes op.
Hierdoor kan een as beschadigd zijn. Dat zijn ze momenteel aan het bekijken........

26 apr 2007 9:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Sterkte!

Bij mij was het ook de tussenaskeering

26 apr 2007 10:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 996 GT3 mkII
Omgeving Delft
Bericht 
Ik zie trouwens bij mij ook dat ze die al een keer hebben vervangen.....

26 apr 2007 10:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 996 4s my 02
sw.lake city
Bericht 
Als ik de reactie's lees vraag ik me af of er veel verschil in reparatiekosten is bij het alleen vervangen van de keerring van de tussenas?

16 mei 2007 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht 
Hallo,

Dat maakt volgens mij nagenoeg niets uit. Die krukaskeerring kost immers nagenoeg niets. Ik heb er 2 jaar geleden bij Porsche Eindhoven ± €14,00 voor betaald. De rest van de €1000,00 was arbeidsloon. Er zaten nog wel wat kleine dingetjes bij, maar dat stelde niets voor.

Bij mij is destijds alles vervangen wat eventueel zou kunnen gaan lekken, dus ook de tussenaskeerring en de boutjes. Mocht ik ooit weer een lekkage krijgen, laat ik weer alles vervangen.

Een paar weken geleden heeft mijn 996 de 100.000km-beurt gehad. Ik heb nog eens gevraagd of dat krukaskeerring-leed nu opgelost was.

Volgens de monteur is het met de nieuwe keerring inderdaad opgelost. Hij heeft mij een oude en een nieuwe keerring laten zien. Die nieuwe heeft niet meer zo'n veer en houdt de zaak wel dicht. Jammergenoeg heb ik nog niet die nieuwste keerring. Ik heb nog garantie. Het liefste zou ik hebben dat de zaak ging lekken, dan zou ik dus zo'n nieuwe 997-keerring krijgen.

Groet,

jo996

17 mei 2007 20:15
Profiel
Bericht 
De eerste generatie 996 met zijn 3.4 liter motor is een grote ramp: troep zeg maar.

Een colllega van mij is onlangs met zijn 996 gestrand op de snelweg met een opgeblazen motor. Hij hoorde eerst een knal en zag daarna veel witte rook. Motor deed daarna helemaal niets meer en auto moest door ANWB weggesleept worden. Hij had hem nog geen half jaar met nog geen 90.000 km op de teller. :idea:

Dealer probeert hem nu een ruilmotor aan te smeren voor ± 15.000 euro..:shock: :twisted: :cry:

Mijn collega echter weigert dit omdat er harde aanwijzingen zijn dat er sprake is van constructie-/ fabricagefouten en dat Porsche hem kosteloos een nieuwe motor erin dient te lepelen. Geven ze geen gehoor aan dan is de volgende stap juridisch. Leuk is anders, nietwaar????

Ben bang dat de problemen zich ook blijken voor te doen bij de 997....

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=13638 :twisted:

18 mei 2007 11:50
PorscheForum Rookie
Porsche 996 4s my 02
sw.lake city
Bericht 
De reden van mijn vraag : mijn 996 4s gaat volgende week naar de dealer, ja inderdaad een druppel en wat zweten bij bak/motor :evil:
Weet ik een beetje waar ik op moet rekenen .
In eerder bericht sprak john al over +- 600 euro en dus bij een tiptronic ongeveer 1000 euro.
Ik ben blij dat ik een schakelbak heb :)

18 mei 2007 19:38
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht 
Hallo ECT,

Ik ben benieuwd wat een juridische procedure tegen Porsche gaat opleveren. Op een Amerikaans forum (Renn Tech) werd dit idee al meerdere malen geopperd. Ook daar wordt melding gemaakt van constructiefouten bij de fabricage e.d. . Nu zal de Amerikaanse wetgeving anders zijn dan de Nederlandse, maar volgens de reacties die ik op dat Amerikaanse forum lees is de kans op slagen wel heel erg klein. Volgens mij zegt het feit dat dat nog niet gebeurd is, eigenlijk al voldoende. Ook op Duitse forums heb ik gelezen dat 996-bezitters overwogen juridische stappen tegen Porsche te ondernemen. Ook nooit gebeurd dus.

Mocht jouw collega toch slagen in zijn poging dan zou dat fantastisch nieuws zijn voor alle 996-bezitters. Mocht hij serieus overwegen juridische stappen te ondernemen, zijn er vast 996-bezitters die hem willen steunen.

Groet,

jo996

18 mei 2007 23:23
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
ECT schreef:
Hij had hem nog geen half jaar met nog geen 90.000 km op de teller. :idea:
Dealer probeert hem nu een ruilmotor aan te smeren voor ± 15.000 euro..:shock: :twisted: :cry:

Als de auto nog geen halfjaar in bezit is, ga ik er 100% vanuit dat ie nog in de garantie zit, dus schade 100% voor de dealer..........

Enne juridische stappen tegen Porsche AG inzake deze kwestie......succes

On topic......keerring probleem moet inderdaad tegenwoordig (na een dik jaar ervaring met de nieuwe) helemaal opgelost zijn....

nu nog het 3,4 euvel.......is ff iets erger dan zo'n rubberringetje

19 mei 2007 7:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Krukaskering Carrera 4S
Hallo allen,

Ben onlangs besmet geraakt met onbehandelbaar Porsche virus en heb na lang zoeken mijn oog laten vallen op een Carrera 4S van 2002.
Had via dit forum al wat goede tips van 4S kenners ( zoals John ) ontvangen over technische tips, waarvoor dank.
Heb een afgelopen week dan ook een Carrera 4S gevonden en deze is voor een aankoopkeuring bij Porsche dealer gebracht. Ben zelf effe langs geweest ( kijkje nemen bij de monteurs ). Hecht meer waarde aan goede babbel met de monteur die er verstand van heeft, dan dat ik achter een bureau uit moet gaan van een rapport waarop staat wat er mis mee is.

Uitslag van de keuring;

Op enkele punten na blijkt gewoon alles in orde. 2 aanwezige monteurs in de werkplaats vertelde mij dat deze 911 4S gewoon in zeer goede staat was. Das nog een echte, een plaatje, niks mis mee,kreeg ik te horen.
De 3 punten belangrijkste waar de monteurs me wel op geattendeerd hebben zijn, ja en daar komt tie

- Een zwetende krukaskering ( klein druppeltje )

- Remmen voor en achter moeten vervangen worden

- motor moet een 120.000 km onderhoudsbeurt hebben

Dat moet eigenlijk wel gebeuren meneer, want het is een nette auto.

Nog wat kleine puntjes
Ruitenwissers bijstellen
De wateropvangbak ( voorzijde raam ) moet effe schoon worden gemaakt
De beplating onder de wagen moet goed vast worden gezet ( 2 dingetjes ontbreken )
De schakelkabel moet goed vast worden gezet met een klemmetje

Alle punten wordt nu bij Porsche in orde gemaakt op kosten van de verkopende partij, maar ik vraag me af ( gelet op hetgeen ik al gelezen heb over de problemen van de krukaskering ) of het plaatsen van een nieuwe kering door Porsche wel soelaas biedt.
Stel dat deze nieuwe krukaskering over enige tijd toch weer gaat lekken, wat dan ??
Ik hoor graag van jullie
Carel

30 sep 2007 12:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
lijkt me goed om te kijken of hij in het garantieverlengingsverhaal mee kan draaien, kost iets van 1200 per jaar maar dat zou ik er gelijk bij nemen, gezien de soms treurige verhalen...

succes !

Steef

30 sep 2007 16:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Zal dat zeker overwegen en wellicht ook doen.
Thanks
Carel

30 sep 2007 17:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Vond op het web dit artikel nog van begin 2006 :
http://www.autobild.de/artikel/Themen-N ... 54583.html

01 nov 2007 16:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 339 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14