Auteur |
Bericht |
FreudeamFahren
Gezinscontainer: 10 pits e61
Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2Rozzydale
|
Waarde '93er 964 185.000 km
Zo heel af-en-toe switch ik van passieve lezer naar actieve poster... komt ie
Een goede kennis wil* misschien van zijn '93er 964 af, om te switchen naar de Boxster van zijn schoonvader. Inruilen is dus geen optie, het wordt particulier verkopen. Nu vraagt hij - en ik ook - zich af wat daar nu voor een prijskaartje aan moet hangen? De gegevens:
Porsche 964 C2 uit 1993 185.000 km Sticker onder de kofferklep matcht sticker in het boekje Kilometers kloppen met stempels in het boekje, deels dealer, deels specialisten Mooie stapel rekeningen, deels vanaf nieuw Recent nieuwe remmen rondom, nieuwe bougiekabels & verdelerkappen, nieuwe startmotor, nieuwe reflectorband achter Handgeschakeld Marine blauw met blauw leer Schuifdakje 16" Cups & cupspiegels
Hij roept zelf: "EUR 26.500 is hij absoluut waard: het is een late 964 zonder leckage met dubbele airbags in originele, verzorgde! staat!"
Ik breng daar tegen in: "Gezien de kilometers (niet dat het overmatig veel is, maar weinig is het ook niet) en het gebrek aan airco (je gaat er niet dood aan, ik geef er persoonlijk niks om, maar de markt volgens mij wel) mag je je handen - bij particuliere verkoop - dicht knijpen als je 20 tot 22 mille krijgt..."
Waar zouden jullie hem voor te koop zetten en bij welke verkoopprijs zouden jullie tevreden zijn?
* = zijn vrouw is gehecht aan de Boxster van haar vader, manlief prefereert de "rauwheid" van de 964, dus ook dáár zijn ze nog niet uit
|
29 sep 2007 8:25 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Ik zou hem bij de oosterburen aanbieden....kan hij toch weleens 25 K opbrengen
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
29 sep 2007 8:28 |
|
|
cabrio wim
|
Een 964 inruilen voor een kappersauto, zou ik persoonlijk nooit doen.
|
29 sep 2007 8:50 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
dat werd volgens mij niet gevraagd...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
29 sep 2007 8:52 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ik denk dat je er particulier zo'n EUR24.000,- voor kan krijgen als je het goed doet
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
29 sep 2007 8:53 |
|
|
cabrio wim
|
Volgens mij ook, al is het een klein beetje verdekt gevraagd.
|
29 sep 2007 9:14 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
De prijs is zonder foto's en eigenlijk ook zonder de auto goed bekeken te hebben van hieruit moeilijk te bepalen lijkt me.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
29 sep 2007 10:37 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Laten taxeren en er 10% onder gaan zitten .
_________________________________________ NPC 0577
|
29 sep 2007 11:57 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... daar doe ik het voor
|
29 sep 2007 11:58 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Wel bij een erkende taxateur .
_________________________________________ NPC 0577
|
29 sep 2007 11:59 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
29 sep 2007 12:02 |
|
|
FreudeamFahren
Gezinscontainer: 10 pits e61
Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2Rozzydale
|
Bedankt voor alle reacties, hier kan ik iets mee
Geen verkeerde suggestie! Een kort surfrondje levert de volgende jonge 964s op: 964 1994 150d km EUR 24,9k964 1993 130d km EUR 24,9k964 1992 125d km tiptronic EUR 22,7k964 1992 125d km EUR 26,9964 1992 125d km EUR 28,925 mille lijkt mij - mogelijk appels met peren vergelijkend, want je moet ze van dichtbij gezien hebben om er écht iets van te kunnen zeggen, dat realiseer ik mij terdegen - geen verkeerde vraagprijs bij een advertentie op de Germaanse grote sites. Dat mogen ze fijn samen uitvechten. Voor beide valt iets te zeggen. Hij heeft die 964 gekocht, om een in zijn ogen echte Porsche te kunnen rijden. Hij geniet er ook echt van. Máár... Schoonpapa is aan de oude kant en kan niet meer zo goed zelf rijden. Hij is echt dol op de Porsche (en ook dat is te zien: om door een ringetje te halen) en dus gaat het hem erg aan het hart. Hij levert toch een stukje vrijheid en hobby in. Als de 964 weg gaat en de Boxster blijft, kan hij er toch nog regelmatig in mee rijden. Ruimte voor 2 Porsches is er niet. Overigens: schoonpapa vindt de 964 niks. De Boxster is zijn 1e Porsche na een lange trits Benz SLs. De 964 is volgens hem een ongecultiveerde bak rammelende spijkers Aan die discussie kan ik verder weinig toevoegen. Aan "mijn voorkeur" hebben zij natuurlijk niks. Wat bedoel je met "het goed doen"? Nette foto's, goede advertentie tekst? Of als het meezit en de auto is in orde, dan doe je het goed als je 24k vangt? Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar het gaat om de "price bracket". Wat doet een goed onderhouden '93er 911 handgeschakeld zonder airco in prima staat, zowel qua onderhoud als optiek? Goeie tip! Geef ik door. Wat kost een taxatie ongeveer? Mis ik iets of schat jij heel nauwkeurig?
Merci, geef ik door!
|
29 sep 2007 12:06 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.. tussen de 100 & 150 euro
.. ken bovenstaande auto niet - maar kijk wel naar wat de markt aan het doen is getallen zijn gebaseerd op 'n goede 964 van 'n particulier
|
29 sep 2007 12:11 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ik bedoel dat er deels mee te zeggen EN dat je iemand vindt die er dat bedrag voor neer wil tellen. Succes!
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
29 sep 2007 12:27 |
|
|
FreudeamFahren
Gezinscontainer: 10 pits e61
Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2Rozzydale
|
Reuze dank voor de wijze raad & adviezen, ik speel ze door naar de beste man in kwestie. Als er knopen doorgehakt zijn en dus een Porker te koop is, dan meldt hij (of meld ik) zich (me) hier weer.
|
30 sep 2007 12:42 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Waarde '93er 964 185.000 km
|
30 sep 2007 13:22 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
we wachten af wat het wordt, ikzelf zou inzetten op 23, heb je nog wat marge om te onderhandelen want dat willen ze allemaal
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
30 sep 2007 13:46 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ik dacht dat de prijzen van 964 opliepen...En dan zo'n mooie courante C2 20-22K??
|
30 sep 2007 17:38 |
|
|
Blijco
997 Carrera S 3.8Ede
|
| | | | FreudeamFahren schreef: Een vraag van een nieuwkomer:
Sinds enige tijd ben ik mij aan het oriënteren op de 911 markt. Ik rijd relatief weinig (12,5k per jaar), heb de mogelijkheid om bewaakt overdekt te parkeren en heb een grote voorliefde voor degelijke Duitse sportiviteit (naast een voorkeur voor Porsches heb ik ook absoluut iets met BMW, vandaar mijn nick). Ik houd meer van "mooi" autorijden dan van hard rijden en houd dus van een uitdaging achter het stuur. Autorijden mag werk betekenen, als de beloningen (= kicks) er dan ook maar zijn. Communicatieve besturing, met tussen gas terug schakelen, een goede sound, dat is voor mij belangrijk. Minder dan 6 pitten is te weinig (al lokt een 944 ook), jaren '80 design is helemaal top... Dus een 911 3,2 zou mij prima passen.
Echter... Waar kan ik hem betaalbaar casco verzekeren met een 275 KvK polis? Ik heb deze site al helemaal op de kop gezet maar nog geen antwoord kunnen vinden.
De schoen wringt hier. Met mijn 26 jaar ben ik behoorlijk aan de jonge kant. Ik heb nu 5 jaar een auto en dus 5 schadevrije jaren, maar dat is bijvoorbeeld voor Multisafe niet genoeg. Het risico (274 KvK ipv 275 KvK) bij Diks zie ik niet zitten (15 tot 20 mille is in mijn optiek véél geld); Gio verzekert alleen 275 KvK bij klassiekers...
Suggesties & tips van harte welkom, want als ik hem niet betaalbaar kan verzekeren.... Gaat 't feest niet door, ben ik bang...! | | | | |
Ik dacht dat jezelf in de markt was voor een 911, hoe mooi ken het wezen !!
Gewoon zelf kopen dat ding
_________________________________________ The difference between men and boys.....
The speed of their toys !!
|
30 sep 2007 18:16 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het is en blijft particuliere verkoop...
|
30 sep 2007 20:05 |
|
|
erwin996
M140i
|
Bij goede garage €24k, bij particuliere verkoop €21k. Ik ben het geheel eens met Devils Son.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
30 sep 2007 23:58 |
|
|
horn
PF #57
|
vraag 25, krijg 22-23 en ben blij.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 okt 2007 7:11 |
|
|
FreudeamFahren
Gezinscontainer: 10 pits e61
Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2Rozzydale
|
| | | | Citaat: FreudeamFahren schreef: Een vraag van een nieuwkomer:
Sinds enige tijd ben ik mij aan het oriënteren op de 911 markt. Ik rijd relatief weinig (12,5k per jaar), heb de mogelijkheid om bewaakt overdekt te parkeren en heb een grote voorliefde voor degelijke Duitse sportiviteit (naast een voorkeur voor Porsches heb ik ook absoluut iets met BMW, vandaar mijn nick). Ik houd meer van "mooi" autorijden dan van hard rijden en houd dus van een uitdaging achter het stuur. Autorijden mag werk betekenen, als de beloningen (= kicks) er dan ook maar zijn. Communicatieve besturing, met tussen gas terug schakelen, een goede sound, dat is voor mij belangrijk. Minder dan 6 pitten is te weinig (al lokt een 944 ook), jaren '80 design is helemaal top... Dus een 911 3,2 zou mij prima passen.
Echter... Waar kan ik hem betaalbaar casco verzekeren met een 275 KvK polis? Ik heb deze site al helemaal op de kop gezet maar nog geen antwoord kunnen vinden.
De schoen wringt hier. Met mijn 26 jaar ben ik behoorlijk aan de jonge kant. Ik heb nu 5 jaar een auto en dus 5 schadevrije jaren, maar dat is bijvoorbeeld voor Multisafe niet genoeg. Het risico (274 KvK ipv 275 KvK) bij Diks zie ik niet zitten (15 tot 20 mille is in mijn optiek véél geld); Gio verzekert alleen 275 KvK bij klassiekers...
Suggesties & tips van harte welkom, want als ik hem niet betaalbaar kan verzekeren.... Gaat 't feest niet door, ben ik bang...!
Ik dacht dat jezelf in de markt was voor een 911, hoe mooi ken het wezen !! Gewoon zelf kopen dat ding | | | | |
Terechte vraag!
Ik heb destijds de wijze raad opgevolgd dat als je nét een Porsche kunt betalen je géén Porsche kunt betalen
Ik heb voor een M3 gekozen. Op ruilbasis betaal je bij een e36 M3 € 4.000 voor een goed revisieblok. Dat kon ik behapstukken. Als het blok van een 964 poef zegt ben je veel verder van huis. Dat kon ik niet behapstukken. Veel pret van gehad, van die M3. In 12 maand tijd 30.000 km gereden. Zakelijk, privé, Nordschleife, driften op Papenburg... De auto heeft het allemaal foutloos gedaan.
Door een verandering in de werksituatie moest ik gaan "woon-werken" per auto en dat kleine eindje is niet M3 (of Porsche) waardig. Dus nu staat er een leaser + oudere hobby BMW. Die laatste wordt op termijn een 911, maar dan moet eerst mijn wederhelft haar 2e juridische graad binnen hebben.
|
01 okt 2007 7:31 |
|
|
horn
PF #57
|
verstanding mens
Oja, het is verhapstukken of behappen. In dit geval 'behappen'.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 okt 2007 8:13 |
|
|
aso69
rotterdam
|
zeg bij verkoop dat je een garage hebt, scheelt een paar ruggen!??
|
01 okt 2007 15:06 |
|
|