Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:47

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
993 18" Turbo velgen onder 964 C2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
964 C2
Assen
Bericht 993 18" Turbo velgen onder 964 C2
Misschien voor de meeste forumgangers een simpele vraag, en misschien is het al vaker besproken (kon het niet vinden) maar...

Passen 18" Turbo velgen van een 993 zonder aanpassingen onder een 964 C2 (1992)?

Ik heb namelijk een setje gekocht en het zou leuk zijn als die onder mijn eigen auto passen. Zo ja, dan gaat een setje 17" Cup velgen (met wat werk) in de verkoop.

02 okt 2007 23:52
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
Belangrijk om te weten wat de ET waarden van de turbo velgen zijn (indien originele velgen van Porsche stat dit naast ventiel). Als je deze weet is het makkelijk na te zoeken

02 okt 2007 23:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
moetje ff kijken wat de E.T waardes zijn van die velgen :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

02 okt 2007 23:56
Profiel WWW Facebook 
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
huh??

Afbeelding

Wat heeft die nou ineens met velgen te maken...

03 okt 2007 0:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
964 C2
Assen
Bericht 
Ok, bedankt...

Ik zal morgen of overmorgen even kijken...

Het zijn originele velgen en ik heb inderdaad wat nummertjes zien staan, deze moet ik vergelijken met de nummertjes van de velgen die ik nu heb?

03 okt 2007 0:03
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
De ET waarde.
De ET van een velg, ook wel de offset of Einpress Tiefe genoemd, bepaald hoever een velg naar binnen of naar buiten steekt in de wielkast.
Een ET van 45 wil zeggen dat het bevestigingspunt 45 mm aan de buitenkant van het midden van de velg ligt.
Steekt een velg te ver naar buiten met bijvoorbeeld ET 38, dan moet er een velg met een hogere ET worden gemonteerd. Bij ET 45 valt de velg 7 mm meer naar binnen. De regel luidt: hoe hoger de ET, hoe meer een velg naar binnen valt, en hoe lager de ET, hoe meer een velg naar buiten steekt.

Natuurlijk speelt de breedte van de velg/band ook een rol in hoever een band uitsteekt.
De breedte wordt aangegeven in inch, ongeveer 2,54 cm. 7J is dan 7 x 2,54 = 17,78 cm breed. J is een bepaald type velg waarop speciale banden voor deze velg worden gemonteerd.
Ga je naar 8J met dezelfde ET-waarde dan komt je velg 2,54/2 = 1,27 cm naar buiten (en naar binnen).
Dus weet je bij je nieuwe velg de breedte in inch en de ET-waarde dan kan je precies uitrekenen hoeveel je velg naar buiten komt.

Misschien wat te veel info, inderdaad gewoon de waardes vergelijken en dan kijken of ze overeenkomen.

03 okt 2007 0:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
964 C2
Assen
Bericht 
Een duidelijk verhaal, hartelijk bedankt!

Ik weet alleen dat ze 18" zijn, dat er nieuwe Michelin banden omheen zitten en dat ze achter 285 breed zijn en voor 225 :)

In de loop van de week zal ik die ET's eens even vergelijken.

Omdat ik wel eens wat foto's zie van een 964 met 18" turbo wielen dacht ik dat misschien iemand me zo zou kunnen vertellen of het past of dat er aanpassingen gedaan moeten worden. Indien dat laatste het geval is verkoop ik ze weer en laat ik mijn Cup velgen restaureren.

03 okt 2007 0:10
Profiel
PorscheForum Rakker
964 Carrera 2 Cabrio
Leeuwarden
Bericht 
Jouke schreef:

Ik weet alleen dat ze 18" zijn, dat er nieuwe Michelin banden omheen zitten en dat ze achter 285 breed zijn en voor 225 :)

In de loop van de week zal ik die ET's eens even vergelijken.

Omdat ik wel eens wat foto's zie van een 964 met 18" turbo wielen dacht ik dat misschien iemand me zo zou kunnen vertellen of het past of dat er aanpassingen gedaan moeten worden. Indien dat laatste het geval is verkoop ik ze weer en laat ik mijn Cup velgen restaureren.

Ik denk dat 285 breed wel lastig word, want ik heb al 265, en dat is al erg krap :wink:

Maar het gaat vooral om de ET waarde zoals al is aangegeven.

Ik heb er spacers tussen.

En als je nog wat wilt weten, dan kom je maar langs op 14 okt. op assen Porsche dag, daar staat mijn auto ook. (oja en onze stand ook van de 11 stedentocht :wink: ) en daar ben ik dan ook wel.

Groet Harry.

www.frieslandmotoren.nl

03 okt 2007 0:54
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
Afbeelding

18 inch geen aanpassingen, maar joyman heeft de zelfde en had spacers nodig anders liep het aan .

robert

03 okt 2007 8:09
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Als aan de achterzijde staat ET 40 dan gaat het niet lukken.
Dat zijn velgen voor de 993 Turbo carrosserie en die is aan iedere kant 30 mm breder :!:

Wil niet zeggen dat velgen met dit uiterlijk er niet zijn die wel passen, maar dus met een andere ET. Zoals uitgelegd door GI996.

Welke maat nodig? Kijk eens in je instructieboekje...!

03 okt 2007 9:52
Profiel
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Bericht 
Zeg VRIEND, had je mij ook kunnen vragen.....
Maarre past niet en staat niet :lol:

Wel op een rode 993.....wanneer kom je ze brengen? :wink:

We bellen!

03 okt 2007 12:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2 '91, ex-930 '86
Maldegem (België)
Bericht 
Jouke schreef:

Dat zal wel passen denk ik als de offset min of meer correct is, maar je zal achteraan wel 265 moeten leggen ipv 285. Ik heb ook 265 liggen en dat past maar net...

Wel mooi hé 8)

Afbeelding

03 okt 2007 13:06
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]