Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 02 dec 2024 15:38

Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Solisto / Becker 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Solisto / Becker
Ik heb zojuist een Solisto gekocht om aan te sluiten op mijn Becker radio-CD. Waarschijnlijk ontvang ik het apparaat vandaag of maandag, maar ik wil alvast mijn muziekbestanden klaarzetten om op de USB-stick te zetten. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen? Mijn muziekbestanden staan nu in I-tunes.

Hartelijk dank.

06 okt 2007 9:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Op de USB stick kun je mappen aanmaken met de naam CD1, CD2, CD3 enzovoorts t/m CD10. De Solisto herkent deze mappen als CD's in de wisselaar. Mappen met andere namen doet de Solisto niets mee (worden niet herkend).
In elk van die mappen kun je tot max. 99 MP3 bestanden zetten; in feite creeer je dan 10 CD's met elk 99 nummers.

Ik ben zelf niet bekend met iTunes, ik meen dat je iTunes bestanden geen standaard MP3 bestanden zijn.

06 okt 2007 9:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Goedemorgen Lindemans,

Dat is snel (ik was net van plan je een PB te sturen, omdat ik wist dat je een Solisto hebt). Hartelijk dank voor de uitleg. Inderdaad zijn de bestandjes, die je via I-tunes download niet standaard MP3. Andere gedownloade MP3 bestanden die ik heb zijn dat wel maar worden bij mij standaard in de I-tunes bibliotheek gezet. Deze kan ik echter makkelijk verslepen en op de USB-stick zetten.

06 okt 2007 10:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Nog één vraagje:

Onderstaande is van de site van solisto

MP3 Support
Standards MPEG1 Audio Layer 3 (MP3)
MPEG2 Audio Layer 2
MPEG 2.5 extension

Is het ook mogelijk MPEG4 bestanden af te spelen?

06 okt 2007 11:06
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
MPEG4 is dat niet hetzelfde als het iTunes of AAC format ?
Ik zou het gewoon even navragen via hun site; ze reageren doorgaans erg goed en snel.

06 okt 2007 11:14
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Ze zullen toch geen formaten 'vergeten', terwijl dit een verkoop argument is :?: :roll:

Je bedoelt dus dat je wilt luisteren naar de muziek van een videobestand :?:

06 okt 2007 11:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
lindemans schreef:
MPEG4 is dat niet hetzelfde als het iTunes of AAC format ?
Ik zou het gewoon even navragen via hun site; ze reageren doorgaans erg goed en snel.

MPEG4 zie ik inderdaad steeds in combinatie met AAC-audiobestanden (downloads van I-tunes).

Ik heb de vraag inderdaad ook gesteld aan Solisto.nl en zij hebben inderdaad reeds gereageerd. Ze gaan het voor me uitzoeken. Als ik meer weet dan laat ik het weten. Dank.

Paul: ik download wel eens via I-tunes en daar zie ik dus MPEG4 of AAC-bestanden. Dit zijn m.i. géén videobestanden.

06 okt 2007 11:54
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
AAC is audio: AAC’s most famous usage is as the default audio format of Apple's iPhone, iPod, iTunes, and the format used for all iTunes Store audio

MPEG4 of MP4 bestanden zijn videobestanden. Deze bestanden gebruiken een videocompressie-techniek die veel wordt toegepast in digitale mobiele apparatuur, zoals mobiele telefoons en videowalkmans met video-opnamefunctionaliteit maar ook bij digitale televisie.

Bron: Internet/Wikipedia :idea: :wink:

06 okt 2007 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
AAC is audio: AAC’s most famous usage is as the default audio format of Apple's iPhone, iPod, iTunes, and the format used for all iTunes Store audio

MPEG4 of MP4 bestanden zijn videobestanden. Deze bestanden gebruiken een videocompressie-techniek die veel wordt toegepast in digitale mobiele apparatuur, zoals mobiele telefoons en videowalkmans met video-opnamefunctionaliteit maar ook bij digitale televisie.

Bron: Internet/Wikipedia :idea: :wink:

Beste Paul,

Bedankt voor bovenstaande les. Wat ik niet begrijp is het volgende: als ik een (muziek)bestand download van I-tunes en ik kijk bij "info tonen" dan verschijnt daar dat het een AAC-AUDIOBESTAND is. Als ik vervolgens dat bestand kopieer naar een muziekmap dan staat er bij hetzelfde bestand opeens MPEG4-AUDIOBESTAND. Schiet mij maar lek.

Tenzij er zowel MPEG4-audio- als MPEG4-VIDEOBESTANDEN bestaan.

06 okt 2007 12:39
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Dat laatste klopt, MP4 is een compressie techniek voor zowel audio als video bestanden. Het is dus heel goed mogelijk dat een MP4 bestand alleen audio bevat.

06 okt 2007 12:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
GI996C schreef:
Dat laatste klopt, MP4 is een compressie techniek voor zowel audio als video bestanden. Het is dus heel goed mogelijk dat een MP4 bestand alleen audio bevat.

Dank je. Nu ben ik weer helemaal bij.

06 okt 2007 13:09
Profiel
Bericht 
Nu gevonden MPEG4: Audio en video streams :!: :roll:

Weer wat geleerd, en vooral (weer eens) dat zoeken op Internet niet altijd het juiste resultaat levert :idea:
De inhoud van Wikipedia is dus niet compleet :cry: :wink:

06 okt 2007 13:12
Profiel
Bericht 
Heej Paul, jij was tech IT'er ? :wink:

06 okt 2007 13:18
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Klopt Gert.

Maar niet van de Windows/MAC wereld - NINTENDO wereld :) - maar van grote mainframes met honderden gebruikers en termen als z/OS en DB2 en .... en géén Audio/Video formaten :P

06 okt 2007 14:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ben er zojuist achter gekomen, via de razendsnelle reactie van Solsito.nl, dat het waarschijnlijk niet lukt om MPEG4 (M4A)-audiobestanden af te spelen via de Solisto. Is het technisch mogelijk om een MPEG4 (M4A)-bestand om te zetten in een MP3-bestand?

06 okt 2007 15:21
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Kijk hier eens.

06 okt 2007 15:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Hier word ik nou vrolijk van.

Dank je wel. :D

06 okt 2007 15:47
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
:salut:

06 okt 2007 16:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Is tie weer.

Heb de programma's gedownload, krijg nu echter steeds de volgende melding:

Error: Unable to load decoder for file type '.m4a', codec not installed? visit 'Codec Central'. [dBCoreConverter::dBCoreConverter]

Wat doe ik nu weer verkeerd?

06 okt 2007 17:14
Profiel
Bericht 
Zoals er staat, je mist nog wat.. even codecs downloaden.
Deze zijn hier te vinden.

06 okt 2007 18:30
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ]