|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
ReMo
Gerlderland
|
Ontstekingsvolgorde 924
Zoveelste bericht m.b.t. het slechte starten. Maar blijf piekeren en denken.
Ga er gemakshalve maar vanuit dat alles zit zoals het hoort maar dat hoeft natuurlijk niet altijd.
De ontstekingsvolgorde voor de 924 is 1-3-4-2 maar hoe moeten de bougiekabels dan op de verdelerkap zitten? Ik zie hier namelijk geen nummers op staan.
|
06 okt 2007 23:23 |
|
|
Ome Sander
|
Op de rand van je verdelerhuis (die zie je als je de kap eraf hebt) staat een kerfje bij cilinder 1. Met de klok mee kun je dan de kabels erop prikken in de juiste volgorde, 1-4-3-2
|
07 okt 2007 13:11 |
|
|
Ome Sander
|
Sorry, 1-3-4-2....
(ben eigenlijk niet van de 4cilinder-lijnmotoren)
|
07 okt 2007 13:12 |
|
|
ReMo
Gerlderland
|
Bedankt ome Sander. Heb het gecontroleerd en ze staan "helaas" goed.
Helaas omdat ik stiekum gehoopt had dat er iets verkeerd zou zitten wat mijn start probleem en het gevoelige IMS Lager bij gaslos zou verklaren.
|
07 okt 2007 20:12 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Loopt ie op 3 cylinders? Controleer je injectoren / onsteking. Je kan nog evt je bougiekabels doormeten, maar je kunt ze ook op het kleppendeksel leggen (de bougies + de aangesloten bougiekabel) en dan de krukas ronddraaien + op contact kun je kijken of die netjes vonkt.
|
07 okt 2007 20:34 |
|
|
ReMo
Gerlderland
|
Zit met het probleem ook in een ander topic. Heb het volgende inmiddels gedaan;
Verdeelkap en rotor vervangen
Bougies vervangen
Massakabels schoongemaakt
Injectors ultrsoon laten reinigen
Warmloop regelaar gecontroleerd
Bobine schoongemaakt (was vet bij de aansluitpunten
Bij het bedrijf waar ik de injectors liet reinigen doen ze veel met oudere auto's. Hij adviseerde mij de bougiekabels te vervangen. Heb er naar gekeken en bij een hebben "ze" zelf wat geprutst met de verbinding naar de dop.
Als dit niet help zal ik de koude injector gaan controleren.
Heb wel het idee dat hij beter start en rijd. Het stationair toerental stond afgesteld op 1000 toeren. Na alle schoonmaak werkzaamheden draait hij 1400 toeren. Vanmiddag proef gereden en zat als snel op de 190 km/uur. Dus de motor presteert naar mijn idee voldoende. Alleen bij het starten, slaat hij aan maar als ik gas geef valt hij direct terug in toeren. Na een tijdje is het over. Wel ploft/knalt hij ook nog steeds als ik gas loslaat.
Dus we gaan maar weer verder met de werkzaamheden.
|
07 okt 2007 21:01 |
|
|
captainfrasca
1981 924 special edition
1980 924 TargaLelystad
|
Hmm, lijkt mij iets inderdaad in het ontstekings tijdstip...... En inderdaad ook de koude start injector
_________________________________________ Porsche isn't just a car, but a way of life! 1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen. Special edition!! 1980 Porsche 924 wit 1971 1302 Kever (verkocht) Webmaster: http://www.924forum.nl
|
08 okt 2007 9:07 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|