Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 19:38

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
K510 van Mantey Motors 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 TT
Groningen
Bericht K510 van Mantey Motors
Een vriend van mij overweegt om zijn biturbo te upgraden met het K510 turbo pakket van Mantey Motors. Ik heb uitgebreid gezocht via Google maar kon geen reviews vinden.

http://www.manthey-motors.de/mainframe. ... =de&e1=206

Misschien heeft iemand hier ervaring er mee?? :?:

09 okt 2007 11:41
Profiel
PorscheForum Rakker
993 TT
Groningen
Bericht 
Ik zie dat ik onvolledig ben ! Het gaat om een 993 biturbo uit 1997. :!: :D

09 okt 2007 11:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
Mantey Motors staat bekend als een top tuner, dus over de kwaliteit hoeft hij zich geen zorgen te maken.

Het enige nadeel wat ik kan bedenken is de grotere turbo's, als dit KKK turbo's zijn, zonder kogellagers, dan kan het turbo gat en dus de trekkracht van onderuit slechter worden.

09 okt 2007 12:10
Profiel
PorscheForum Rakker
993 TT
Groningen
Bericht 
Dank voor de snelle reactie! Wij hadden ook al het idee dat het met Manthey Motors kwaliteit wel goed zit, we vroegen ons vooral af of er ook mensen zijn met ervaring met deze K510 turbo's.

09 okt 2007 14:46
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
weet dat waalgarage, waar mijn 964 vandaan komt, de nederlandse partner van manthey motors is en die spullen monteert. heb daar wel wat indrukwekkende dingen gezien :shock:

09 okt 2007 20:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
funnyname schreef:
Mantey Motors staat bekend als een top tuner, dus over de kwaliteit hoeft hij zich geen zorgen te maken.

Dat Manthey een geweldige reputatie heeft klopt. Ik heb echter een wat minder prettige kennismaking daar gehad (met als grootste ergernis dat een klacht werd beantwoord door de advocaat).

Ze zijn overigens schreeuwend duur (denk: ongeveer 1,5x de dealer).

09 okt 2007 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
993 TT
Groningen
Bericht 
Dank voor alle reacties, we zullen Waal garage vragen of ze ervaring hebben met de K510. Ieder voordeel heeft z'n nadeel, zal goed mogelijk zijn dat het turbo-gat groter wordt en als je iets goeds wil dan kost het meestal meer. Het idee is om met de porsche deels voor de weg maar zeker ook voor circuit te gebruiken. Hij heeft op het moment semi-sliks en een verlagingsset van Manthey. http://www.manthey-motors.de/mainframe. ... =de&e1=209

10 okt 2007 8:04
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Devils son schreef:
Ik heb echter een wat minder prettige kennismaking daar gehad (met als grootste ergernis dat een klacht werd beantwoord door de advocaat).

Dat is voor jou toch business as usual :wink: Maar proef ik uit deze korte regel dat je geen gelijk hebt gekregen inzake die klacht?

10 okt 2007 8:21
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
2000 gtv schreef:
Maar proef ik uit deze korte regel dat je geen gelijk hebt gekregen inzake die klacht?

Van Manthey? Nee, er was niet eens overleg. Het was volgens hun onmogelijk dat ze een fout hadden gemaakt, dus de klacht was onterecht. Ik vond het leuk verzonnen... Zeker als een Porsche dealer heeft geconstateerd dat ze zeker WEL een fout hebben gemaakt zou je denken dat je door de telefoon niet zo maar kan constateren dat je geen fout hebt gemaakt. Ja, tenzij je echt nooit fouten maakt, maar... nou ja, je begrijpt wat ik bedoel....

10 okt 2007 8:47
Profiel
PorscheForum Rakker
993 TT
Groningen
Bericht 
Ik probeer een foto te plakken maar dat lukt mij heaas niet. Je zou zeggen dat dat via de img* button moet :?: :roll:

[/img]

10 okt 2007 10:30
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Kopieer de eigenschappen van de foto (rechtermuisklik op de foto) en plaats die tussen "img" et voilá.

10 okt 2007 15:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 TT
Groningen
Bericht 
Dank voor het advies! had ook al even in FAQ gekeken, echter ik denk dat de foto's zijn beveiligd! Zijn nl. van Racephoto.nl!
:oops:
Ondertussen met Waal gebeld, willen en kunnen het inbouwen, hebben wel ervaring met 996 Turbo (Manthey K520) er is geen toename turbo-lag!! :D

10 okt 2007 16:40
Profiel
PorscheForum Rakker
993 TT
Groningen
Bericht 
1e foto in m'n album

Afbeelding

hopelijk lukt het nu.....

Afbeelding

Hoera :wink:

J

10 okt 2007 18:36
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
even helpen:

Afbeelding

Zit nog even te kijken waarom het bij jouw eerste foto niet lukt, maar is me nog niet duidelijk

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

10 okt 2007 18:40
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
1e foto zijn niet de specificaties van de foto maar van de pagina. klik op 'quote' en zie het verschil. :salut:

10 okt 2007 19:21
Profiel
PorscheForum Rakker
993 TT
Groningen
Bericht 
Thanks Outletvalve en Horn, als rookie heb ik nog even te gaan! :oops:

10 okt 2007 20:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]