Auteur |
Bericht |
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
 Wat aanschaffen na Porsche?
N.a.v de discussie in het "koopjes van het ogenblik" draadje, open ik even een nieuwe hier.
Een aantal mensen vroeg zich af waarom ik mijn beide auto's wegdoe en wat ik hierna ga aanschaffen. De turbo doe ik weg omdat ik 'm simpelweg bijna niet meer gebruik, en das toch echt zonde. De speedster moet [met tegenzin] weg omdat mijn volgende auto vrij prijzig word voor mijn doen, dus cash is nodig. Helaas, maar er moeten af en toe keuzes gemaakt worden. Mijn volgende auto zal 99,9% zeker geen Porsche meer worden, omdat ik vind dat Porsche niks interessants te bieden heeft in de prijsklasse waar ik in wil ga shoppen [tot maximaal ongeveer 55K]. Hier de top 3 van auto's die serieus kans maken om aangeschaft te worden,
De cobra, 1 van mijn all time favourieten, maar dan wel 1tje die professioneel gebouwd is in een fabriek met een serieuze V8 erin [superformance bijvoorbeeld], en niet zo'n lowbudget kitje met een fout motortje erin,
Een eleanor mustang, behoeft verder geen uitleg neem ik aan,
Voor een aantal hier al bekend, de corvette C1, bouwjaar 1958 t/m 1960,
Zoals julie zien allemaal totaal iets anders dan een Porsche. De bedoeling was om in de States te gaan zoeken, mede door de extreem lage dollar op dit moment een walhalla voor de autoliefhebber, hopelijk zakt die dollar nog wat verder weg  , wat denk ik ook nog wel gebeurd. Ik sluit overigens een Porsche aanschaf in de toekomst niet uit, maar dat zal dan een 944 voor erbij worden, geen elfer meer.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
10 okt 2007 12:58 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Geen idee hoe het weggedrag van zo'n C1 is ... maar qua looks heeft die wel mijn voorkeur
|
10 okt 2007 13:11 |
|
 |
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Veel succes en fun met de zoektocht.
Dit is ook wel leuk, een Ultima
Heeft wel iets weg van een 906 en er zit een beetje Porsche in, de versnellingsbak.
Hier te koop http://www.cobra-classics.de/
Meer info over de Ultima: http://www.ultimasports.co.uk/
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
10 okt 2007 13:14 |
|
 |
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
ah leuk nu te lezen welke kant je op wilt met je volgende auto.
tja er zullen nu een reeks aan goed bedoele adviezen volgen
wat de beste keuze is. Ik denk dat geen van de drie een straf is
om mee te leven. De eleanor is een beetje de vreemde eend, aangezien
dit een coupé is en vlgs mij had de 356 de voorkeur op de 911 dankzij
het cabrio gevoel. Hoe dan ook, succes met de overweging en de zoektocht.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
10 okt 2007 13:15 |
|
 |
Henk
PF # 136
|
Toch nog maar een keer proberen...
deze misschien?
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
10 okt 2007 13:26 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
|
10 okt 2007 13:47 |
|
 |
S2
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1Lochristi, België
|
Voor mij een heel eenvoudige keuze, want ook mijn all-time favourite staat erbij.
De Cobra natuurlijk!
|
10 okt 2007 13:48 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Gek hé, heb helemaal niks met andere merken
Klopt natuurlijk ook niet, of een mooie Modena
Dat lijkt mij wel een mooi alternatief, zijn volgens kenners veel betrouwbaarder geworden 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
10 okt 2007 14:30 |
|
 |
leander
Brabant - Westland
|
Mijn voorkeur zou hier naar uit gaan.
2de optie: Cobra.

_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
10 okt 2007 14:33 |
|
 |
cabrio wim
|
Michael, dus toch beetje afwijking naar Engels / Amerikaans.
Mijn voorkeur staat bovenaan van je lijstje, maar moet inderdaad een echte zijn en geen Ford Sierra onderbouw.
Weet je trouwens dat in Amerika weer bouwpakketen zijn met origineel Cobra
papieren en nummering. 
|
10 okt 2007 14:37 |
|
 |
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Grappig om te lezen dat je volgende auto geen porsche meer wordt.
Ik heb zelf ook voor dat dillema gestaan. Aantal porsche’s gehad, tijdje geen auto voor de fun erbij, maar het begon weer te kriebelen. Eerst nagedacht wat. Budget was iets lager, 40 mille.
Aangezien je in het Nederlandse verkeer toch zelden even kan doorhalen omdat er file’s staan of dat de aanhang van Koos weer langs de weg staat met hun beruchte camera’s zou het een sportieve cabrio worden omdat ik dan twee werelden kan combineren. Lekker doorhalen als ik dat wil of anders lekker relaxt rijden en genieten van het open rijden. Tevens is het sensatiegevoel op lagere snelheden bij open rijden toch anders.
Toen kiezen wat het ging worden, donkervoort, mwhaa erg Spartaans. Tvr, hoor veel wisselende verhalen over kwaliteit. Nee, uiteindelijk maar niet, toch maar weer een porsche vanwege het kwaliteitsaspekt en gevoel wat ik bij het merk heb. Een boxster dan ? nee, met alle respect maar daar krijg ik geen warm gevoel bij, het moest toch weer een 911 luchtkoeler worden, vanwege de sound en de tijdloze uitstraling. Eerst wezen kijken voor 993 cabrio’s , mee gereden, maar het prijsverschil tussen een 964 en 993 vond ik uiteindelijk qua rijbeleving voor mijn doel niet ruime 10 mille waard. Dus een puike 964 cabrio gekocht en een bak met geld overgehouden. Het enige nadeel van deze auto vind ik de kapconstructie, die is absoluut niet mooi, maar de rest vergoedt veel, zo niet alles. Ik heb de auto bijna een half jaar en geen moment spijt.
Ik zou als je afscheid van het merk porsche neemt dus kiezen voor open rijden, dus optie 1 of 3. Persoonlijk zou ik een tvr chimaera/griffith kopen. Wel een 5 liter en wat modificaties inzake onderstel en remmerij door laten voeren.
|
10 okt 2007 14:42 |
|
 |
cabrio wim
|
Deze onderstaande is ook leuk.
V8, 355 pk, 0/100 4,8 sec, top 285 km/h.
http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=35719567
|
10 okt 2007 14:47 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
10 okt 2007 14:50 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Cobra.
Maar voor €55K krijg je geen Superformance MKIII.
|
10 okt 2007 15:08 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Die Corvette C1 vind ik erg mooi, maar ik hou het toch maar bij de 911.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
10 okt 2007 15:59 |
|
 |
cabrio wim
|
Deze genummerde staat in Belgié te koop, eerste eigenaar.
Motor is een V8 Sumo Cobra bj.72.
Als je het telefoonnummer wilt, stuur dan even een PBtje naar mij.
De auto staat in Gentbrugge

|
10 okt 2007 17:11 |
|
 |
Mick
|

AC COBRA COBRA V8 Te koop, prachtige replica van AC cobra met V8 motor Pilgrim Sumo Cobra van eerste eigenaar. (particulier) 1972, ingeschreven als old timer. 3,5 liter, met automaat en reserve motor ook V8- 3,5 liter met vijfversnellingsbak. Alles zit klaar om vijfbak te vervangen ( derde pedaal) enz. Korte pont en lange pont in reserve. Uitstekende staat, Hoogwaardige detailafwerking, Twin rolbar, hallibrand wheels, side pipes, leder interieur, kap in duurzame stof met zijramen, Zeer mooi lakwerk Deze cobra verkeert in concoursstaat en is altijd goed onderhouden en met zorg behandeld Voor meer inlichtingen mailen Of 0032.xxxxxxxxx
Waarom zo moeilijk via PB?
Klik op de eerste foto voor het telefoonnummer.
Mooie keuze als het geen Porsche mag zijn. 
_________________________________________ Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!
|
10 okt 2007 17:50 |
|
 |
horn
PF #57
|
cobra - gaaf maar niet heel functioneel (zonder dak)
C1 - gaaf
Eleanor - zou mijn keuze zijn. Bruut, en altijd te rijden. Staat ook nog op mijn lijstje. De andere 2 trouwens ook. 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 okt 2007 18:25 |
|
 |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Ik ging voor een echte 356. Een A of een Pre-A.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
10 okt 2007 18:28 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Ik ben bang dat elke keuze uit deze 3 een auto wordt die praktisch altijd stil zal staan...
|
10 okt 2007 18:36 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
iets aanschaffen NA de Porsche ?
Zijn er dan nog andere merken sportauto's 
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
10 okt 2007 18:36 |
|
 |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Helemaal mee eens.
@HenkC2C - leuke link, daar wordt ik erg onrustig van...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
10 okt 2007 18:38 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
 Re: Wat aanschaffen na Porsche?
.... weer een natuurlijk ....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
10 okt 2007 19:00 |
|
 |
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Ook mooi..

_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
10 okt 2007 19:35 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Jaren geleden werden wij gevraagd om met de Porsche op de Marlboro Masters te komen.
Dit ging via de NPC en dan reed je een rondje met diverse mensen die zich daarvoor konden aanmelden bij de organisatie.
Dit was op de zondag voordat de race's begonnen, super
Ook kwam een Cobra club, Renault Alpine club, en Ferrari's.
De Cobra club werd boos want wij vlogen ze rechts en links voorbij, en met name in de bochten
De Renaults (je kent ze wel die sportwagens) werden allemaal te heet en gingen koken.
De Porsche's bleven gewoon doorblazen, maar toen ging een Ferrari op zijn dak  , helaas moesten we stoppen.
Was toch wel gevaarlijk met een passagier er naast
Dit gedeelte werd er ook uitgehaald, wel jammer want we werden later in de watten gelegd.
Wat mij opviel dat de Porsche's er met kop en schouders bovenuit staken.
|
10 okt 2007 20:07 |
|
|