Kunnen de Porsche bezitters hier op het forum misschien vertellen hoe jullie verzekerd zijn.Ik ben me aan het orienteren voor de aanschaf van een Porsche 928 model , bouwjaar tussen zeg maar 1988 en 1991.Ik heb begrepen dat het net niet onder oldtimer ( 25 jaar ) valt maar dat er een soort van andere verzekering bestaat zodat je niet het volle pond betaalt maar een stuk minder.Is een 928 model uit aangegeven bouwjaar WA te verzekeren of een extra dekking ( casco ofzoiets ? ) en wat zijn zoal de kosten.Ik woon in Den Haag , misschien is dat een extra risico zodat je meer moet betalen of niet ?
Ben benieuwd naar jullie reacties
groetjes Fabian
10 okt 2007 22:24
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Even de zoekfuctie gebruiken op "Henk hartog" en je zult genoeg leesvoer vinden!
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
10 okt 2007 22:28
Sheila3
928 S4
Den Haag
Ok, ga ik doen.
bedankt
11 okt 2007 9:03
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
In het kort - verzekeren naar taxatiewaarde - artikel 7:960 BW (voorheen de artikelen 274 en 275 Wetboek van Koophandel).
De verzekerde zal krachtens de verzekering geen vergoeding ontvangen waardoor hij in een duidelijk voordeliger positie zou geraken. De vorige zin mist toepassing bij voorafgaande taxatie van de waarde van een zaak tot stand gekomen krachtens een aan een deskundige opgedragen beslissing of krachtens een beslissing van partijen overeenkomstig het advies van een deskundige.
De strekking is duidelijk: alleen als u uw voertuig vooraf laat taxeren door een deskundige bent u er zeker van dat de getaxeerde waarde bij eventueel totaal verlies ook wordt uitgekeerd. De conclusie zoals hierboven vermeld blijft dus ongewijzigd (natuurlijk dient 275 WvK dan wel vervangen te worden door 7:960 BW).
11 okt 2007 9:27
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Inderdaad, soort all Risk tegen taxatiewaarde. Zo'n verzekering zou jou niet veel meer dan 300-350 euri moeten gaan kosten per jaar. Zelf heb ik mijn polis lopen via Multisafe. Assuradeur is Turien & Co.
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
11 okt 2007 9:49
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Ik hoor veel goede verhalen van Henk Hartog. Ben zelf bij Turien & co (Multisafe) verzekerd, tot nu toe tevreden, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik ze nog niet nodig gehad heb.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum