Auteur |
Bericht |
Mick
|
Als ik naar de voorgestelde top3 kijk dan hoeft het geen praktische auto te zijn en geen kilometervreter. In dat geval zou mijn keuze waarschijnlijk een 328GTS of een F355 Spider zijn. 
_________________________________________ Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!
|
10 okt 2007 20:19 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Die laatste klinkt inderdaad erg goed....
..en ziet er ook nog eens waanzinnig uit. 
_________________________________________ Tjolk.
|
10 okt 2007 20:22 |
|
 |
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
De keuze tussen deze 3 is voor mij makkelijk : Elanor.
Kijk wel uit wat je koopt , want na de film "gone in 30 seconds " zijn er vreselijk veel lookalike's omgebouwd . Of is dat ook de bedoeling
@Mick zo'n 328 lijkt mij ook niks .
Prestaties vielen mij tegen (op papier, niet mee gereden) maar het is wel een Ferrari.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
10 okt 2007 20:47 |
|
 |
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Als ik uit de 3 zou moeten kiezen zou het de cobra worden maar eigenlijk heb ik niet zoveel met oldtimers, vind ze wel erg mooi maar meestal rijdt het nergens naar. Ik zou er te snel op uitgekeken zijn.
Heb zelf ook al eens gedacht over wat anders. Een donkervoort of een exige of iets dergelijks maar ik denk dat ik deze auto's nog minder zou gebruiken dan mijn 993 omdat ze nog minder gebruiks vriendelijk zijn en je er niet met het hele gezin in kan. Ik rij nu met de porsche zo'n 3k kilometers per jaar.
|
10 okt 2007 21:08 |
|
 |
Mick
|
Vielen je tegen in vergelijking met? Het is een leeftijdgenoot van de 911 3.2 en 964! 
_________________________________________ Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!
|
10 okt 2007 21:29 |
|
 |
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Ik had toen mijn ex 3.2 nog dus.........................
Ik heb het toen niet gedaan vanwege die matige prestaties , + dat ik verwacht dat het onderhoud vergeleken bij een 3.2 " iets " duurder zouden zijn . Maar het is wel een Ferrari .
Voor de duidelijkheid ik ben een werknemer , dus aanschaf +rijden + onderhoud leek mij niet haalbaar .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
10 okt 2007 21:41 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Een goede en gezonde 928GTS gaat ruim binnen 6 seconden naar de 100 en stopt ruim boven de 260.
_________________________________________ Tjolk.
|
10 okt 2007 21:47 |
|
 |
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Denk dat je 1 cijfer niet hebt meegekregen Jort .
Het gaat hier over een Ferrari 328 .
En niet over een porsche 928 .Want die blijft super.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
10 okt 2007 21:54 |
|
 |
Jort
Groningen
|
De cijfers die ik gaf zijn van de Ferrari 328 GTS, gemeten met geijkte apparatuur. Per abuis 928 getikt, dat krijg je op een Porsche forum. Brainwashed. 
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 10 okt 2007 21:59, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 okt 2007 21:57 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Vandaar ook mijn woorden hierboven... 
|
10 okt 2007 21:58 |
|
 |
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Cobra is verschrikkelijk bruut, maar een C1 is ooh zo mooi. Verleden jaar nog passagier mogen zijn tijdens een proefrit met een C1, zo'n ding dweilt over de weg, niet echt een bochtenridder dus. Maar qua looks.... mss wel mooier dan een 911.
Is een C3 geen alternatief?, Past mss ook wel in het rijtje thuis, rijdt toch al weer een stuk strakker.
|
10 okt 2007 22:21 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Voor een perfecte kom je er niet meer met 55,000.
Na de Speedster, de Convertible D; De Roadster en de gewone cabrio's, zit nu het laatse jaar de Coupe's enorm in de lift. Met de A en Pre A op kop.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
10 okt 2007 22:27 |
|
 |
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
@ Thomas Verheijen Je moet wel op het butget blijven letten .
@ Jort
Je had dus geen cijfer gemist .  Tis alweer een tijdje geleden , een 3.2 top 250 van 0 naar 100 in 7.5 sec of zoiets .
En onderhoud.
@
ppp 356 Hij had zelf een replica en een 930 (911 turbo) , die gaat hij niet inruilen voor een orginele 356 .Buiten dat inderdaad de prijs boven zijn budget is .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
10 okt 2007 22:48 |
|
 |
Davywag1
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo S (EX), 992 cabrio Turbo SAmsterdam
|
Eleanor mustang, maar ik kan het fout hebben maar dit is toch nooit een "orginele" Mustang geweest. Hoorde dat de mallen van de Eleanor van Gone in 60... gekocht zijn door iemand in Antwerpen.
http://www.mustangtraderonline.com/must ... l0035.html
Misschien wat voor je (lage dollar)
_________________________________________ A great man, carries the heart of a little child
|
10 okt 2007 23:09 |
|
 |
Rob 944
944Grave
|
"De" Eleanor-Shelby GT 500 bestaat niet.
De auto die in de film "Gone in 60 seconds" gebruikt is,is een gewone Ford Mustang Fastback.Bovendien is er NIET één,maar zijn er 9 (!) exemplaren gebouwd en gebruikt.
De auto's zijn door Year One Performance gebouwd.
Na de film werd de auto een echte hype,en heeft Caroll Shelby zich er ook mee bemoeid.Er zijn van de Eleanor-replica's door Year One Performance 475 exemplaren gebouwd,en zijn ze gesigneerd door Caroll Shelby.Ook mogen ze de badgets dragen met de naam Shelby erop.
Ombouwkosten destijds was US$ 125.000,toen 140.000 euro
Toen stond de euro op 82 US$-cent.Nu is dat US$ 1,42.........
De "latere" 475 exemplaren verschillen in details met de "eerste" 9.
Er rijdt al een Year One Exemplaar rond in Nederland.Effe Googelen en je weet het.Maar reken er niet op dat je voor 55000 euro zo'n "Eleanor" onder je kont hebt..............
Ik heb het niet meer.Ik ga weer op zoek naar een BMW M-3 E-36. 
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
10 okt 2007 23:43 |
|
 |
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Hee mannen,
Bedankt voor het meedenken  . Ik zal eens proberen op een paar antwoorden te reageren.
Wat de eleanor betreft, geen cabrio, maar o wat bruut, Rob 944 kijk eens hier, http://www.classic-recreations.com/, of http://www.classic-recreations.com/modu ... age&pid=28
compleet gerestaureerde "nieuwe" eleanor vanaf 79900 dollar, moet de dollar wel door de 1.50 grens heengaan, gebruikt zijn ze zeker te vinden voor 70K of minder.
Humphrey, kijk eens hier, http://www.cobracountry.com/home2.html top cobra's van topmerken, met "maagdelijke" km-standen bijna allemaal tussen de 40 en 60K dollars, ook de superformance. Er komt nog een berg bij aan kosten zoals transportkosten, invoerrechten, BTW, keuren, en BPM als je pech hebt, maar dan nog is het heel goed haalbaar met 55K in euro's. Heb laatst gehoord van iemand die in de States een nieuwe superformance kocht, zijnde op papier een shelby cobra bouwjaar 1965, die auto is hier dus BPM vrij ingevoerd en op oldtimerkenteken gezet, hoezo mazzel, dan heb je nog eens een koopje gedaan.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
11 okt 2007 0:23 |
|
 |
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
 |  |  |  | Mick schreef:  AC COBRA COBRA V8 Te koop, prachtige replica van AC cobra met V8 motor Pilgrim Sumo Cobra van eerste eigenaar. (particulier) 1972, ingeschreven als old timer. 3,5 liter, met automaat en reserve motor ook V8- 3,5 liter met vijfversnellingsbak. Alles zit klaar om vijfbak te vervangen ( derde pedaal) enz. Korte pont en lange pont in reserve. Uitstekende staat, Hoogwaardige detailafwerking, Twin rolbar, hallibrand wheels, side pipes, leder interieur, kap in duurzame stof met zijramen, Zeer mooi lakwerk Deze cobra verkeert in concoursstaat en is altijd goed onderhouden en met zorg behandeld Voor meer inlichtingen mailen Of 0032.xxxxxxxxxWaarom zo moeilijk via PB? Klik op de eerste foto voor het telefoonnummer.  Mooie keuze als het geen Porsche mag zijn.  |  |  |  |  |
Dat is dus precies wat ik niet zoek, een pilgrim is op ford sierrabasis [zie stuurkolom] er zit een tamme rover V8 in, automaat [brrrr], "fout" interieur, geen strepen over de auto, "kippegaas" voor de radiator, dat gat moet open zijn.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
11 okt 2007 0:39 |
|
 |
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
 |  |  |  | molen934 schreef: Jaren geleden werden wij gevraagd om met de Porsche op de Marlboro Masters te komen. Dit ging via de NPC en dan reed je een rondje met diverse mensen die zich daarvoor konden aanmelden bij de organisatie. Dit was op de zondag voordat de race's begonnen, super Ook kwam een Cobra club, Renault Alpine club, en Ferrari's. De Cobra club werd boos want wij vlogen ze rechts en links voorbij, en met name in de bochten De Renaults (je kent ze wel die sportwagens) werden allemaal te heet en gingen koken. De Porsche's bleven gewoon doorblazen, maar toen ging een Ferrari op zijn dak  , helaas moesten we stoppen. Was toch wel gevaarlijk met een passagier er naast Dit gedeelte werd er ook uitgehaald, wel jammer want we werden later in de watten gelegd. Wat mij opviel dat de Porsche's er met kop en schouders bovenuit staken. |  |  |  |  |
Ga eens naar deze site, http://www.cobra-cn.de/ klik op galerie, dan op het filmcameraatje, en kies dan cn cobra vs hightech Porsche  , hou eens rekening met de specificaties en wat er zou gebeuren als deze auto tegen een normale Porsche zou rijden. De gemiddelde cobra wat bij de cobraclub rondrijd is meer geschikt voor het bekende zondagmiddagmooiweer toertje, dan om over het circuit te knallen, kan me dan best voorstellen dat ze kwaad werden  .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
11 okt 2007 1:11 |
|
 |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 okt 2007 5:56 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Beste Michael,
Heb de site bekeken, wat zijn er veel van gemaakt zeg
Het ziet er zéér fraai uit, maar het is niet mijn "ding"
Op die dag (op Zandvoort) waren die mensen een beetje aan het toeren met hun arm uit het raam
En wij de Porsche's en Ferrari's hadden een andere invulling van het gebeuren 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
11 okt 2007 7:37 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Mijn antwoord sloege helemaal op het antwoord van Erick, en was helemaal geen aanrader voor een Coupe 356 te kopen.
Met alle respect voor de Replica Speedsters, maar had Michael een echte Speedster gehad, had hij er waarschijnlijk geen afscheid van genomen.
Hoe mooi sommige Replica Speedsters ook zijn, geen enkele rijdt zo goed en leuk als een echte. Mooi zijn is soms niet genoeg 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 okt 2007 8:25 |
|
 |
F@RGO
|
Ik zou het bij god niet weten, nog nooit heb ik het genoegen mogen hebben om eens met een Replica speedster te mogen rijden. 
|
11 okt 2007 11:53 |
|
 |
John
Cayenne
|
Michael,
Jammer dat je het Porschenest gaat verlaten............ik begrijp het enkel niet...
Maarrrrr succes, een bolide met jouw specifieke wensen zal je denk ik niet vinden onder de 55k.
De oplossing dus....

|
11 okt 2007 14:20 |
|
 |
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Dat ben ik niet met je eens Paul, voor te toeren is zo'n replica echt heel leuk en gaat meer dan prima met het overige verkeer mee. Ik kan me niet voorstellen dat een kompleet originele speedster met z'n 60 pk motortje, trommelremmen, en smalle radiaalbandjes, zoveel beter rijd dan een nagemaakte, het is en blijft opgewaardeerde kevertechniek. Het "gevoel" dat je in een echte rijd is natuurlijk weer een ander verhaal. Als ik een echte had gehad [en kon betalen] dan zou ik die inderdaad niet wegdoen, evenals de turbo, maar dan zat ik er financieel gezien ook wat beter bij denk ik en hoefde dan die keuzes niet te maken. Ik ben ook maar een arme loonslaaf  .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
11 okt 2007 15:13 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Eh ...  ... dacht dat jij zo'n ECHTE tujboo had ...

|
11 okt 2007 15:37 |
|
|