Auteur |
Bericht |
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
18 inch turbo velgen voor 993
Heb een setje 18 inch turbo velgen over genomen (met dank aan Jouke).
De velgen moeten passen op mijn small body 993 heb alles hierover opgezocht en berekend. De maten zijn als volgt:
Achter: 9J18 ET52"B" voorzien van nieuwe Michelin 285/30ZR18banden
Voor: 8J18 ET52
De achter velgen zijn in de maten zoals die ook voor een boxster gemaakt zijn. Nu is het eigenlijk zo dat er achter eigenlijk banden in de breedte 265 onder zouden moeten zitten en niet 285, ook gezien de velgmaat 9j.
Nu heb ik de volgende vragen:
1. Wat betekend de toevoeging ''B''
2. Kan de combinatie 9j velg en 285 band wel, of moet ik alvast gaan zoeken naar een stel andere banden.
3. Wat kan ik verwachten van het rijgedrag, ik heb nu achter 255/40/17 op cupII velgen
4. klopt het dat de boxter maat ook geleverd is in holle uitvoering.
5. moet voor de montage nog iets kopen zoals andere bouten??
Ik heb helaas geen porsche nummers, die staan er wel op, maar de koop is toch al rond dus dat zie ik wel als ze geleverd worden.
Groetjes
_________________________________________ http://www.dstt.fr
Laatst bijgewerkt door dynamic op 12 okt 2007 0:02, in totaal 1 keer bewerkt.
|
09 okt 2007 18:19 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Hier kun je wat info lezen over velgenmaten en wat alles betekent
http://www.leipzig-sachsen.de/leipzig-g ... index.html
-De toevoeging B kan ik echter niet vinden
-op 9J horen geen 285 banden! Er is geen TUV goedkeuring voor.
-Op een smalle body zou je 285 kunnen zetten op 10-10.5-11 J velgen, echter moet je de flens van je wielkast wel bewerken om hem niet aan te laten lopen.
-rijgedrag zal er bij droog weer op vooruit gaan. Ook de grotere spoorbreedte zal een positieve invloed hebben
-De holle uitvoering zijn vlgs mij aleen geleverd in ET 40 en ET 65 (achter)
-Je huidige bouten kun je gewoon gebruiken. Denk wel om het aandraaimoment daar de velgen van lichtmetaal zijn!
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
09 okt 2007 18:28 |
|
|
Marcel C2C
718 Boxster na 997 cabrio 987 S 986 S 993 coupe en 964 coupeDen Haag
|
Die 285 kun je er beter direct af halen (mag inderdaat niet), met 265 kan het misschien net goed gaan maar word zeker randjes omtikken vooral als de auto laag is.
Rij zelf met 10*18 ET 65 en 285 past perfect zonder omtikken
Volgens mij zijn de originele turbo velgen alleen in ET47 achter te krijgen (voor wide body) en niet in ET 65, dan heet het namelijk Turbo Look
bij de voorwielen is het allemaal min of meer gelijk 8 breed en et 52.
Succes met de montage en ben benieuwd hoe het er onder past?
_________________________________________ Gas is alles, maar alleen op gepaste momenten.
|
09 okt 2007 22:22 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
FF gezocht:
achter dus ET 40 voor turbo's en ET 65 voor smalle
voor ET 52
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
09 okt 2007 22:32 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Waar staat dat, of weet je dat gewoon?? Ik heb alleen gelezen dat verder dan 1,2 x de breedte niet aan te raden is (dus ga dan 10mm te breed) Als 10*18 ET 65 en 285 perfect past, dan past 9j*18 ET 52 bij 265 ook wel. Scheelt 3mm dat de laatste verder naar buiten komen (285-265)/2=10mm -13mm (d ET) = 3 mm Dan zou het probleem in het radius verschil moeten zitten en dat is ook niet zoveel.
Er zijn 6 soorten orginele turbo (twist) velgen:
massief ET40, ET65 en ET52 (voor boxSter)
Hol: Idem
Correct me if I'm wrong..
_________________________________________ http://www.dstt.fr
Laatst bijgewerkt door dynamic op 10 okt 2007 11:35, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 okt 2007 2:00 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Verwijderd want opmerking overgekomen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
10 okt 2007 10:49 |
|
|
Jouke
964 C2Assen
|
Hey Dynamic,
Volgens mij zit jij teveel op Amerikaanse fora te lezen!
Neem die ouwe bak van mij maar over, dan zoek ik wel weer wat nieuws
Je weet echt veel hè!
|
11 okt 2007 20:24 |
|
|
Marcel C2C
718 Boxster na 997 cabrio 987 S 986 S 993 coupe en 964 coupeDen Haag
|
beste Dynamic,
Ik krijg de indruk dat je het allemaal heel goed weet en dat je de gestelde vragen zelf het beste kunt beantwoorden.
In theorie heb je wel gelijk wat betreft het passen onder jouw auto, mijn ervaring is echter dat een band wel eens anders valt dan de theorie voorspeld, ik ben daarom erg benieuwd of het goed gaat.
Wat ik nog wel even kwijt wil over die 285 op dat 9" velgje hoef ik je niet uit te leggen, dat klopt gewoon niet en staat nergens geschreven maar met gezond verstand kom je een heel eind
Groetjes,
De bandenman
_________________________________________ Gas is alles, maar alleen op gepaste momenten.
|
11 okt 2007 21:56 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
9J is gewoon een té smalle velg voor een 285 brede band...
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
11 okt 2007 22:05 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Marcel 2c2,
Het klopt dat ik dat vermoeden wel had (dat schrijf ik toch ook?), ik hou alleen van feiten. Zeker als er ook "bandenmannen" zijn die beweren dat het wél kan en dan vooral de bandenman die de 285ers gemonteerd heeft.
Overigens koop ik ze met de nieuwe 285ers, die zitten er toch al op. Zal alleen een paar 265ers er op zetten, en die 285 doorverkopen. Iets voor jouw volgende porsche Jouke??
idem
Toch bedankt!
_________________________________________ http://www.dstt.fr
Laatst bijgewerkt door dynamic op 12 okt 2007 0:05, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 okt 2007 22:41 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Jouke die tip van jouw is wel wat voor mijn vriendin...... ze is volgende week jarig..bij deze verkocht 20k ok? mail me maar even je hebt mijn adres.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
11 okt 2007 22:48 |
|
|
Jouke
964 C2Assen
|
Is goed jongentje...
|
11 okt 2007 22:49 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
mooi nog zo'n oldtimer voor de deur staan
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
11 okt 2007 22:56 |
|
|
Jouke
964 C2Assen
|
Ja hahaha, zo'n platgeslagen rijkeluiskever!
|
11 okt 2007 23:01 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
En wat ga jij dan kopen toch niet zo'n kappersauto wat je eerst ook van plan was hè??????
hohoho rustig maar we hebben het hier over een TT (die van audi dus)
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
11 okt 2007 23:04 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Probleem (nou ja probleem) is opgelost.
De vorige eigenaar gaf aan dat er 9J18 ET52"B" op de velg stond maar er stond, zag ik bij het ophalen ook 10J18 ET 64 ''A'' onder.
Zo stonden er ook twee serie nummers in:
In het hart van de velg stond vervolgens A aangekruist.
Het betreft dus 10J18 ET 64 wielen en de holle versie.
Zal wel iets met de productie te maken hebben.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
12 okt 2007 19:45 |
|
|
cabrio wim
|
Wat is er mis met mijn kappersauto.
|
12 okt 2007 20:01 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Als je kapper bent niets..... Maar Jouke is geen kapper, dus moet ie ook niet net doen alsof.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
12 okt 2007 21:53 |
|
|