Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 6:23

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuw systeem pakt jakkeraar 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Laatste middel in de strijd tegen de hardrijders :?:

11 okt 2007 17:01
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Inderdaad, gelijk afschieten die hap. :lol: :lol:

11 okt 2007 17:16
PorscheForum Rakker
Bericht 
Zucht......Ik vraag me regelmatig af of de politie (staat) nou echt niets beters te doen heeft dan de focus te leggen op het "uitschrijven" van snelheidsovertredingen. Is dat deze tijd nou echt hetgeen waar we ons op moeten concentreren? :roll:

11 okt 2007 18:43
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd wat er gebeurd als iedereen zich aan de snelheid houdt en er geen bekeuringen meer binnenkomen .....
En alle auto's dan uiteraard superzuinig rijden waardoor er minder belastinginkomsten middels de benzineaccijnzen de staatskas invloeien.
Wie, wat of hoe gaat de staatskas dan gespekt worden? :roll: :shock:

11 okt 2007 19:17
Profiel
Bericht 
De hardwerkende man, wegenbelasting of enige vorm daarvan, rooksel en drank zullen dan als voornaamste punt naarboven gaan.
En als zeer voornaam punt zal dan transport over land en zee aangepakt worden.

11 okt 2007 19:21
Bericht 
Dus krijg je straks de zwartwerkende man :lol:
Ze kunnen het land beter eens opschonen van 'gespuis', wat die allemaal niet kosten :roll: Bedankt meneer Den Uijl. :evil:

11 okt 2007 19:50
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Inderdaad, lekker die borden op te pas en te onpas op 70 of 90 zetten en dan maar lekker flitsen!

Net zoals we alle 80 wegen in 60 veranderen en alle 70 wegen in 50. En dan met de camera wagen erachter aan " Kijk eens! Die meneer rijdt 86 waar hij 60 mag!". " Ja, doei, waar hij een maand geleden nog 80 mocht... :roll: " Deze week zijn de 70 km borden op de in& uitvalsweg (4 baans) naar Ede (daar werk ik) ook vervangen voor 50 en de mededeling erbij, " Pas op uw snelheid" . Dan even een week wachten en er een kamera neerzetten en alle flitspalen voor rood bij de stoplichten vervangen voor rood en snelheid. Kun je op wachten. Verkeersveiligheid... yo right! :roll:

11 okt 2007 21:25
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
het word steeds gekker overal staje in de file.oze snel wegen zijn gewoon niet goed.snelwegen zijn wegen op snel op terijden.
het enige wat je boven de weg ziet is 80 en 100 om gek van teworden.
het verkeer word een ramp en met alles wat die spee ook verzint word het alleen maar gekker.
nu hebben ze het rekening rijden weer bedacht.
daar komt dus weer geld mee in het laatje want je moet gewoon naar je werk.als idereen later van huis gaat sta je dan in de file allemaal onzin dus.openbaar vervoer werkt niet want dat rijd niet altijd optijd en stopt niet waar je moet zijn.
ik denk ook niet dat er ooit een goede oplossing zal komen want ook de vrachtwagens houden heel veel op.
hoevaak en lang je soms niet achter een inhalende vrachtwagen zit een grote alende!

anton964

11 okt 2007 23:26
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Geweldig dit kankeren en zeuren over ons Nederlandse systeem (doe ik ook altijd), hóórt ook bij Hollanders! Maar als je af en toe in het buitenland komt ga je misschien iets genuanceerder denken.....
We kúnnen hier nog steeds op bepaalde wegen 200+ rijden. Wel eens in b.v. (zuid) Engeland geweest? Een gemiddelde snelheid van 40 miles is al top. Totaal dichtgeslibt. In Belgie heb je gevoel dat je onderstel er onderuit flikkert en in het "land of the free" Amerika hangen de helicopters constant boven de highways om automobilisten te betrappen op "speeding".
Zo kun je nog even doorgaan.
Maar dankzij ons mopperen is dit landje eigenlijk best wel in orde...

Of heb ik ongelijk? :wink: ( ondanks de graaicultuur van de overheid )

12 okt 2007 1:45
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik had er weer eentje. vrijdagavond 23.12u - 104 waar je 100 mocht (na aftrek van 4 km, eigenlijk 108 dus) - 14 euro.
Valt me nog mee dat ik geen voorwaardelijke rijontzegging krijg maar een schikking... :shock:

12 okt 2007 6:07
Profiel
Westervoort
Bericht 
horn schreef:
Valt me nog mee dat ik geen voorwaardelijke rijontzegging krijg maar een schikking... :shock:

Dát is omdat ze niet zagen hoé je die 108 km/h reed...

Afbeelding

:cheesy:

12 okt 2007 6:53
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Mss wel de manier ... heb nog nooit 'n auto met het kenteken aan de zijkant gezien :wink:

12 okt 2007 7:17
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
:wink: Scherp hoor..., aan de andere kant kun je dan zeggen dat'ie niet dwars genoeg is gegaan blijkbaar... :twisted:

12 okt 2007 10:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
horn schreef:
ik had er weer eentje. vrijdagavond 23.12u - 104 waar je 100 mocht (na aftrek van 4 km, eigenlijk 108 dus) - 14 euro.

Belachelijke boetes, daar is toch niemand bij gebaat. Was de verkeersveiligheid in het geding omdat je 8 km/u te hard reed op de snelweg? Want daar zijn boetes toch voor, om de burger zich te laten conformeren aan wettelijke bepalingen. In dit geval om de verkeersveiligheid te waarborgen. Laat de overheid eens wetenschappelijk aantonen dat je met 8 km/u te hard op de snelweg onveilig bezig bent geweest en dat je anderen of jezelf in gevaar hebt gebracht. Wat een flauwekul. Kost de staat alleen maar geld. Eigenlijk zou je een bezwaar moeten indienen, met als reden: verspilling van belastinggeld.

Of zijn boetes eigenlijk bedoeld voor het betalen van het salaris van ons aller vriend Koos S.?

12 okt 2007 12:17
Profiel
Groningen
Bericht 
Alternatief: geen boetes tot bijv. 10 km/u.

Feitelijk een verhoging van de maximum snelheid met 10 km/u... :roll:

Ik ben nog nooit gepakt met kleine overtredingen zoals hierboven. Dosis oplettendheid en geluk wellicht. Ik doe het niet... of ik doe het meteen goed... :? :lol:

12 okt 2007 13:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Meteen goed -> rijbewijs al eens kwijt geweest?

Verder filosoferend over die boete. Het is toch geen geheim meer dat het bij onze diersoort beter werkt om te belonen dan om te straffen. Het is een idee om bijvoorbeeld bij een jaar lang geen boetes te hebben gehad, als beloning een gedeelte van je wegenbelasting terug te krijgen?

12 okt 2007 13:23
Profiel
Groningen
Bericht 
Wordt in diverse landen al mee geëxperimenteerd dacht ik. Wij zullen in de toekomst ook wel een combinatie krijgen, schat ik in. Hogere boetes bij (matige tot grove) overtreding, korting op lasten zoals door jou genoemd indien geen overtredingen.

Vestzak / broekzak verhaal blijft bestaan. Geldt ook voor de huidige situatie. Minder beboeten, betekent elders zwaardere lasten. In de huidige situatie heb je het tot op zekere hoogde nog zelf in de hand of je betaalt of niet.

Rijbewijs nog niet kwijtgeraakt. Mijn enige boete (bijna 12 jaar rijdend) tot nu toe is een schikkingsvoorstel voor 53 km/u te hard na correctie. Door het oog van de naald dus :wink: .

12 okt 2007 13:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Waar ligt de limiet van wel rijbewijs kwijt?

12 okt 2007 14:21
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Volgens mij bij 50 km/u overschrijding. :shock:

12 okt 2007 14:22
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Klopt. Geen boeteverleden heeft in mijn geval waarschijnlijk geholpen. De plaatselijke notaris die op exact dezelfde locatie 1 dag later met zijn M3 ook 53 te hard reed, haalde daarmee de lokale krant en moest wel iets inleveren. :twisted:

12 okt 2007 14:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Met een notaris zou ik ook geen medelijden hebben :twisted:

12 okt 2007 14:34
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2