Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:23

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
na een 1/2 jaar rondkijken op deze site stel ik me voor... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
991 GT3
Rotterdam
Bericht na een 1/2 jaar rondkijken op deze site stel ik me voor...
In maart van dit jaar heb ik, na 20 jaar BMW rijder geweest te zijn (met als laatste BMW een M3 E46) een Porsche 911 (997 S) gekocht.
Een nieuwe M3 vond ik wat meer van hetzelfde en bovendien is zo'n M3 in toenemende mate wel erg makkelijk erg snel (op het circuit) te rijden.
Vandaar een 911, daar moet je nog echt in werken. :ba:

In de afgelopen 10 jaar heb ik bij BMW Duitsland alle mogelijke rij- en racetrainingen gevolgd, waaronder 3x de Nordschleife-Streckentraining van steeds 2 dagen. Resultaat: ronde tijden van ongeveer 9 minuten op de Nordschleife, niet slecht... :wink:

Maar goed, dan nu een Porsche, en dat bevalt meer dan uitstekend.
Ik ben ook gelijk lid geworden van de Porsche Club Duitsland. Zie http://www.porsche-club-deutschland.de.
Dit jaar heb ik deelgenomen aan de Porsche Drivers Cup (onderdeel van de Porsche Sports Cup) op Hockenheim en op Spa Francorchamps (voor foto's zie mijn album).
Bij de trainingen van BMW in Duitsland was ik altijd de enige Nederlander in het gezelschap, ook nu weer bij de Drivers Cup was ik de enige Nederlander.
En.. om het nog pikanter te maken: a.s weekend is er de PorscheMotion op Assen. Veel Porsche rijders gaan daar naar toe. Het weekend daarop wordt op het circuit van Assen een Porsche Club Cup georganiseerd door een duitse Porsche club. Daar heb ik voor ingeschreven, het is perfect georganiseerd, veel rijtijd op het circuit en zeker niet teveel Porsches op de baan. Maar ook daar zal je weinig tot geen Nederlandse Porsches zien....en ook op deze site lees je er niets over. Waar zit hem dat in?? :?:

Tot slot: ik lees met veel plezier bijna dagelijks de berichten op deze site en zal zeker eens keer aan een evenement hier in Nederland deelnemen!

12 okt 2007 17:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht Re: na een 1/2 jaar rondkijken op deze site stel ik me voor.
Welkom hiero!

Ark schreef:
Maar ook daar zal je weinig tot geen Nederlandse Porsches zien....en ook op deze site lees je er niets over. Waar zit hem dat in?? :?:

Misschien omdat dit een Nederlands forum is waar over het algemeen over evenementen georganiseerd door Nederlanders wordt bericht?:

Vraagje: waarom geen lid geworden van een NL Porscheclub?

Laatst bijgewerkt door Eric op 12 okt 2007 18:05, in totaal 1 keer bewerkt.

12 okt 2007 17:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Bericht 
Welkom :)
een echte racer erbij 8) , ik bedoel natuurlijk Porsche liefhebber :wink:

12 okt 2007 18:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
welkom,

robert

12 okt 2007 18:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
welkom of moet ik zeggen: WILKOMMEN :!: :roll: :wink:

12 okt 2007 18:14
Profiel
PorscheForum Rakker
991 GT3
Rotterdam
Citaat:

Vraagje: waarom geen lid geworden van een NL Porscheclub?

Waarom ik geen lid ben van een Nederlandse club? Porsche is zo'n internationaal merk dat het geen verschil uitmaakt of je van een Nederlandse of Duitse club lid bent, vind ik.
En bovendien hebben ze verschrikkelijk mooie race circuits in Duitsland (Nurburgring, Hockenheim. Lausitzring) waar de Duitse Porsche clubs actviteiten organiseren, met af een toe een uitstapje naar het "buitenland" zoals Spa Francorchamps en Assen.
En als je dan de ambiance meemaakt bij zo'n Porsche Sports Cup, waar het hele weekend alleen maar Porsche wedstrijden zijn, met grote en kleine Porscheteams en natuurlijk privé rijders, dan wil je niet anders. Bovendien wordt alles met de bekende duitse gründlichkeit georganiseerd, zowel bij BMW als bij Porsche.
Kortom, beste Nederlandse Porsche rijders, kijk ook eens een keertje over de grens, is mijn advies. En.... het is zeker geen straf om over de Duitse Autobahn richting Nurburgring of Hockenheim te scheuren. :D

12 okt 2007 18:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Groningen
Bericht 
Welkom ark! Ik ben erg benieuwd naar foto's van je auto, zou je er een paar kunnen posten? :) Het event volgende week, is dat niet van de Roland/Bremen club oid? Ik meende er iets over gelezen te hebben. Ik ben erg benieuwd wat er allemaal komt aan Porsche-materiaal komt en gaat gebeuren qua activiteiten. Ik heb al iets gelezen over vrij rijden. :?:

12 okt 2007 22:07
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Welkom Ark .
Je schrijft o.a. Vandaar een 911, daar moet je nog echt in werken.
Ik rijd nu in een 996 , maar heb o.a. 5 jaar in een 3.2 gereden , en ervaar het verschil als vakantie . Dat is hoop ik met de 997 nog beter geworden . :?:

12 okt 2007 22:25
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Welkom hier Ark.

Herkenbaar wat je schrijft. Ik ben ook al jaren een actief BMW rijder en heb laatst het genoegen gehad met de nieuwe M3 te mogen rijden. Brute auto, prachtig gemaakt maar het gaat allemaal..... zo soepeltjes :wink:

De 911 (ook een 996) geeft je dan toch iets meer het gevoel dat je de auto moet blijven besturen. In dat geval kan ik de redenering dat je in een 911 nog moet werken wel volgen. Maar even zo goed is de 997 een heerlijke auto om mee te rijden, voorzien van prachtige luxe.

@jeroenoop: Helemaal gelijk dat je in een 3.2 echt moet werken. :wink:

12 okt 2007 22:48
Profiel WWW
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Ark schreef:
En.. om het nog pikanter te maken: a.s weekend is er de PorscheMotion op Assen. Veel Porsche rijders gaan daar naar toe. Het weekend daarop wordt op het circuit van Assen een Porsche Club Cup georganiseerd door een duitse Porsche club.

Klikerdeklik Ziet er goed uit. Veel circuitrijden.

Enne, welkom natuurlijk. :D

13 okt 2007 7:35
Profiel
Bericht 
maurice schreef:

@jeroenoop: Helemaal gelijk dat je in een 3.2 echt moet werken. :wink:

:thumleft: dat bedoelen we met werken. :wink:

Welkom hier Ark, en kan me voorstellen dat je lid bent geworden van een Duitse Porscheclub, ik ben lid van de Belgische, en ze weten wel waarom. :wink:

13 okt 2007 7:49
PorscheForum Rakker
991 GT3
Rotterdam
Bericht 
Division schreef:
Welkom ark! Ik ben erg benieuwd naar foto's van je auto, zou je er een paar kunnen posten? :) Het event volgende week, is dat niet van de Roland/Bremen club oid? ?:

Voor foto's: zie mijn (persoonlijk) fotoalbum op deze site. Het evenement volgende week is inderdaad van de Roland Bremen club. Zie voor nadere info de al eerder door mij aangegeven site van PCD http://www.porsche-club-deutschland.de. Het is een clubbijeenkomst, waar het, naar ik aanneem (het is voor mij de eerste keer bij zo'n clubbijeenkomst), wat minder heftig aan toe gaat dan bij de Porsche Sports Cup. Overigens staan er op de site van PCD, als je door klikt naar Motorsport heel wat foto's.

Een leuke bijkomstigheid van het rijden in Duitsland is dat je iedere keer een tegoedbon krijgt voor de aanschaf van Michelinbanden met een interessante korting. Michelin is de hoofdsponsor bij de evenementen.
Recent heb ik 4 nieuwe 19 inch velgen gekocht (via het internet, en ja ook die komen weer uit Duitsland) en heb 4 Michelin Pilot Sport Cup banden met de tegoedbon besteld.
Je kan deze banden met de tegoedbon alleen via een Porsche dealer bestellen.
Eerst geprobeerd om de banden via mijn eigen Porsche dealer in Rotterdam te bestellen (overigens een prima dealer, echter ondanks een herinneringsverzoekje zijn ze nooit meer op mijn verzoek teruggekomen :x , De reden: mijn bestelling lag bij de importeur in Leusden, het was alleen geldig in Duitsland, bla bla.... :bang: ).
Toen heb ik een duitse Porsche dealer benaderd en hup binnen een week werden de banden met UPS bij mij thuis afgeleverd. Het plaatselijke Profile tyre centrum heeft ze erom gelegd.
Als het volgende week nog een beetje goed weer is (niet teveel regen) dan leg ik ze onder de Porsche voor de club bijeenkomst in Assen.

13 okt 2007 8:23
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom hier, Ark.

13 okt 2007 10:49
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
'Zo trots als 'n aap met 7 jippie' schreef:
Voor foto's: zie mijn (persoonlijk) fotoalbum op deze site.

Afbeelding

Welkom Ark :!:

AfbeeldingAfbeelding

13 okt 2007 10:52
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
schiet zo'n waardebon dan nog op, op basis van de prijs die een porschedealer rekent incl ups kosten en profile tyre centre omlegkosten?
mijn ervaring is dat ik bij de plaatselijke profile tyre centre meer dan 30% goedkoper uit was voor de conti's als bij de P-dealer... (incl omleggen, balanceren en uitlijnen)...

Wel cool om die cup te rijden... 8)

13 okt 2007 13:11
Profiel
PorscheForum Rakker
991 GT3
Rotterdam
Bericht 
horn schreef:
schiet zo'n waardebon dan nog op, op basis van de prijs die een porschedealer rekent incl ups kosten en profile tyre centre omlegkosten?

Voor de gewone Michelin Pilot Sports maakt het niet veel uit. Bij de plaastelijke Profile Tyre boer betaal je totaal ongeveer evenveel als met de waardebon uit Duitsland (in de maten van de 997 dwz 235/35 19 voor en 295/30 19 achter totaal incl balanceren, btw, monteren etc € 1500,-).
Ik heb nooit gevraagd wat de banden kosten bij de Porsche dealer zelf hier in Nederland, maar ik schat in dat zij toch wel wat duurder zijn dan een Profile Tyre Centre.

Bij de Pilot Sports Cup ligt dat anders.
Ik kwam nu uit op € 1700 compleet incl verzending, btw en montage bij het Profile Tyre Centre.
Bij de montage bij het Profile tyre centre heb ik zo langs m'n neus weggevraagd of zij de Pilot Sports Cup eventueel ook konden leveren. Dat konden ze niet, maar wellicht na wat aandringen bij de leverancier zou het wellicht wel mogelijk zijn, zo werd verteld.

Op de prijslijst van Prins Techniek uit Wassenaar, de leverancier van de Pilot Sports Cup, komt de hele set compleet incl btw en montage op ongeveer € 2050.-. Dat scheelt toch € 350,-- voor 4 banden :ba:

13 okt 2007 15:54
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
absoluut de moeite dus :thumleft: thx.

13 okt 2007 20:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Van harte welkom op het PF Ark! Veel leesplezier en wie weet tot ziens 8)

14 okt 2007 10:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]