Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:39



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Motor valt stil 911. 3.0 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 Carrera Coupe 3.0 (1975)
Hoogezand (Groningen)
Bericht Motor valt stil 911. 3.0
Ok mijn probleem, starten ok loopt dan super mooi rond ,lichte onregelmatigheid in toerental maar niet noemenswaardig , na een poosje gelopen te hebben valt hij terug in toeren en valt dood, kan hem dan zonder een beetje gasgeven niet meer aan de praat krijgen .
met een beetje gas lukt het maar heb dan zeer slechte respons en niet rijbaar .

Nieuwe injectoren, bougies ,verdeler en verdeelkap gaven geen verbetering.

Lijkt op een vacuumlek , zal alle leidingen gaan controleren ,ieder verder idee is welkom.


11 okt 2007 22:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Reint, omdat je in het vak zit mag ik lekker direct zijn, toch? :lol:

Om een antwoord te krijgen waar je wat aan kunt hebben moet je genoeg info geven, dus ook of de auto eerst goed gelopen heeft en dit probleem onlangs begonnen is of had hij dit probleem al toen je de auto kocht bijvoorbeeld.

Ik neem aan dat je niet de monteur bent die zomaar wat gaat vervangen, wat bij de meeste mensen als eerste opkomt als er zich een probleem voordoet: bougie's , verdeelkappen etc.

Heb je naast de beschikkeng over een roetmeter ook toevallig nog ergens een oude CO meter liggen. Erg belangrijk bij dit probleem.
Net als een stroboscooplamp overigens ( hint)

Gebruik deze twee gereedschappen en je bent als een heel eind verder als blijkt dat de juiste waarden ver te zoeken zijn.

Wil je gericht info mag je me overdag ook bellen. Telefoonnummer te vinden onder www

Groeten, Erwin.
_________________________________________
Rebel engineering


11 okt 2007 22:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 Carrera Coupe 3.0 (1975)
Hoogezand (Groningen)
Bericht 
Erwin bedankt voor je snelle reactie,

Ik denk dat je gelijk hebt , de zaken niet te complex maken, de motor liep goed toen ik hem kocht, helaas dit jaar niet gebruikt i.v.m verbouwingen e.d , je koopt iets voor je vrije tijd maar dit had ik weinig.

Wel heb ik de motor in tussentijd ververst , de zaken als verdeler etc gewoon preventief vernieuwd , kleppen gesteld en de injectoren laten reinigen controleren ( groot opbrengst verschil ) dus nieuwe injectoren geplaatst .

Ga wel even op zoek naar een strobolamp en c.o meter , 2,5 % als ik goed ben geinformeerd .

Zit in de Trucks ,Diesel in mijn bloed :D dus mechanisch geen probleem , wel onbekendheid met het injectiesysteem en de electronica , maar ieder probleem is een uitdaging.


11 okt 2007 22:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Ik had al gelezen dat je in die wereld zat. Niks voor mij, ook al zitten daar nog veel echte monteurs. ( je weet wel , met van die handen die ze nooit meer schoon krijgen :lol: )

Het CO is belangrijk voor elke auto, maar voor een oude motor met K-jetronic helemaal. Het CO moet 2.5 zijn, maar een kleine afwijking naar boven ( tot 4%) kan soms positief uitwerken. Gewoon betje experimenteren waar jouw motor het beste op loopt.
Het ontstekingstijdstip is ook erg belangrijk. Net als alle andere basis dingen bij deze auto's. ( hoogte stuwschijf in de luchtmeter, stuur en systeemdruk ect.)
_________________________________________
Rebel engineering


11 okt 2007 22:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Reint, waar blijven de feauteaus :?:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


13 okt 2007 7:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Reint, waar blijven de feauteaus :?:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


13 okt 2007 7:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2x 964 C4 en 911 2.4 E
Waalre
Bericht 
Zou het de benzine pomp kunnen zijn?


13 okt 2007 8:24
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Als een probleem zich spontaan voordoet nadat er onderhoud is gedaan, dan ben ik als techneut erg geneigd om de oorzaak te zoeken in relatie met de gedane werkzaamheden.
Ik lees dat de kleppen gesteld zijn: staan die niet te strak ?
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


13 okt 2007 9:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Kleppen te strak. Theoretisch kan dat maar als 'praktijk techneut' weet ik dat die kans zo belachelijk klein is dat ik dat niet zou noemen. Zeker niet als de kleppensteller ook npog eens al jááren in het vak zit. :lol:
_________________________________________
Rebel engineering


13 okt 2007 10:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
De verschijnselen samengevat lijkt het er op dat na het einde van de warmloopperiode, dus uitschakelen warmloopregeling, de problemen ontstaan.

Dat schakelt zaken als brandstofpomp uit.

Maar lijkt op een (veel) te arm mengsel...
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


13 okt 2007 10:27
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Carrera Coupe 3.0 (1975)
Hoogezand (Groningen)
Bericht 
Erwin als te verwachten direct aan het goede eind.

Even de onsteking goed afgesteld een c.o meter geleend en deze was na plaatsing van de nieuwe injetoren veel te laag, na afstelling helemaal goed.

Ben ik niet gewend :D trucks hebben tegenwoordig een complex motormanagement met temperatuur /druk / positie sensoren welke bij het plaatsen van nieuwe pompverstuivers de boel weer compleet bijregelen .

maar goed het co hoger aanhouden was een goede les.

Bedankt voor alle tips heren .

PS . de fauteaus komen na de winter als mijn project klaar is , strak in de lak etc.


14 okt 2007 15:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.