Auteur |
Bericht |
Stangman
|
|
23 sep 2004 22:19 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ik heb begrepen dat getunede( en ook gechipte) auto's die op RON98 moeten rijden geen V-power mogen gebruiken ivm. mogelijke detonatie.
|
23 sep 2004 22:24 |
|
|
Stangman
|
Echt geen flauw idee. Ik neem aan dat Shell dit wel onderzocht heeft ivm mogelijke claims.
|
23 sep 2004 22:37 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ze zeggen zelf dat je dan maar Superplus moet tanken.
In Duitsland tank ik het gewoon wel, maar echt verschil
|
24 sep 2004 12:41 |
|
|
Stangman
|
Ik heb begrepen dat het octaangehalte bij onze Oosterburen hoger is en dat zou, in principe, meer vermogen moeten leveren. Hoeveel weet ik echter niet, maar het lijkt me aanneembaar dat het verschil 98-100 voor de gemiddelde automobilist nauwelijks merkbaar is. Het is natuurlijk ook zo dat er nog een residu 'oude' brandstof in de tank aanwezig is als je hem voltankt en dit mengt zich weer met de 'nieuwe' brandstof.
|
24 sep 2004 13:15 |
|
|
Guus
993 4SOegstgeest
|
Heb nu vier tanks met V-power getankt. Weinig verschil. Effect zou echter op wat langere termijn komen dus nog maar even doorgaan. Ook zou effect vooral voor wat (?) oudere auto's die veel korte afstanden rijden (doen "wij" toch niet) het grootst zijn (lees laatste editie Autopampioen).
V-power (97) is dacht ik wel goedkoper dan Super plus (98 ). Er is ook nog steeds een onduidelijkheid rond het bericht van Shell dat V-Power 97 is terwijl op de benzinepompen een sticker met 95 staat???
Benieuwd naar andere ervaringen.
|
26 sep 2004 12:30 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
In Italie (Toscolano/Maderno-Gardameer) Shell V-power diesel getankt in
Audi A6 3,0 TDI, merkte wel degelijk verschil (NOG meer koppel).
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
26 sep 2004 13:01 |
|
|
horn
PF #57
|
Ja dat krijg je met die smilies. Typ je gewoon een 8 en een ), wordt het weergegeven als een ...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 sep 2004 13:02 |
|
|
Arjan B.
|
Hallo,
Ik tank sinds enige maanden v-power, fantastisch.
Een 993 heeft zoals een 964 self adjustable ignition, dmv klop sensoren op de motor, welke elke vorm van pingelen detecteren, er kan dus niets gebeuren. V-power is hier 97 octane en in Duitsland 100 , daar is het overigens een stuk duurder, scheelt wel 8 cent op een liter.
_________________________________________ Groeten,
Arjan B.
964 Carrera 2, 1992 zwart
|
29 sep 2004 22:16 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Heeft Duitsland iets wat duurder is dan bij ons, hoe is het mogelijk??
|
29 sep 2004 22:18 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Kan zijn, de mijne krijgt alleen RON 98 of RON 100(Beetje gekietelde 993 die van mij )
|
29 sep 2004 23:51 |
|
|
Lucius
911Zwolle, Overijssel
|
_________________________________________
So baut man Sportwagen
|
30 sep 2004 9:00 |
|
|
Arjan B.
|
Het prijsverschil in Duitsland heeft te maken met de 100 octaan gradatie. Hier in Nederland is de V-power 97 octaan en heeft de zelfde prijs als superplus 98.
Natuurlijk is een BP 98 of een Total 98 geen verkeerde benzine en werkt dit ook goed, maar V- power heeft een bepaald additief/samenstelling wat bevorderlijk werkt voor de vermogenswinst, maar zeker ook voor het reinigen/in goede conditie houden van het brandstof systeem.
V-power in Duitsland is my ook te duur, ik tank het alleen als ik op de Nurburgring ga rijden.
_________________________________________ Groeten,
Arjan B.
964 Carrera 2, 1992 zwart
|
01 okt 2004 9:23 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Nurn
dat waren mooie foto's van jou P. op de Ring.
|
01 okt 2004 12:23 |
|
|
Lucius
911Zwolle, Overijssel
|
Dan ga je NET even een stukje harder
_________________________________________
So baut man Sportwagen
|
01 okt 2004 13:17 |
|
|
Arjan B.
|
Nou, dat klopt wel, er is in ieder geval meer koppel aanwezig. Ik heb wel het idee dat je er aan went. Het is in ieder geval niet verkeerd om het te tanken.
_________________________________________ Groeten,
Arjan B.
964 Carrera 2, 1992 zwart
|
01 okt 2004 17:50 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Vandaag in NL V-Power Diesel getankt. Kreeg hier ook uitleg van een leuke meid en ze kende er wel wat van. Hadden ze dus wel geen super plus 98 meer, of ik moet verdomde scheel gekeken hebben.
Zo hebben ze een motorrijder moeten doorsturen (oude moto), omdat die V-Power toch niet goed bleek.
Die meid reed zelf een 19 jaar oud karretje en vertelde dat zij ook geen V-Power kon tanken. Voor oudere Porsches verwacht ik dus wel problemen. (Heeft Ferrari hier dan toch zijn slag thuis gehaald?)
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
06 okt 2004 21:46 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
niet met een P hoop ik of is die Cayenne V10d al uit
_________________________________________ Got coffee?
|
06 okt 2004 21:51 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Nope, was de leasebak, een emmetje 220 cdi.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
06 okt 2004 21:54 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
De laatste keer ook de tank van mijn 964 volgegooid met V-power ..... ben benieuwd naar het
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 okt 2004 22:15 |
|
|
Guus
993 4SOegstgeest
|
V-power is wel 9 eurocent/liter goedkoper dan Shell super 98!!! Dus blijf ik voorlopig maar bij V-power. Rijdt zeker niet slechter dan Super 98.
|
08 okt 2004 19:15 |
|
|
Shark
Middelburg
|
Overzicht actuele brandstofprijzen Op deze site staat een overzicht van de actuele brandstof-adviesprijzen van Shell Nederland Verkoopmaatschappij. Deze adviesprijzen kunnen afwijken van de prijzen aan de pomp. Prijzen per: 08-10-2004 Euro ongelood Ultra Laag Zwavel 1.309 Super plus Ultra Laag Zwavel 1.363 Diesel Ultra Laag Zwavel 0.965 V-Power 1.354
Volgens mij is het verschil 9 tiende eurocent... En daar word je niet echt rijk van.
Als je liefhebber en freak bent tank je niet het goedkoopste, maar het beste... ongeacht de prijs Als blijkt dat het beste niet het duurste is... prima Zelf vind ik mijn BMW 6 cilinder het beste lopen op RON 98
Shark (die altijd 98 RON tankt en schijt heeft aan de prijs)
|
08 okt 2004 20:33 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
08 okt 2004 22:20 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Blijkt dat je pas na 10x tankie tankie doen verschil gaat merken (Zie artikel over V-Power = een test uit je eigen lijfblad
(... dan ben je overigens wel ff €700,-- verder ....)
_________________________________________ Take the long way home....
|
08 okt 2004 22:45 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Das niet helemaal EriK, alleen het verschil telt, want tanken moet je toch
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
09 okt 2004 0:22 |
|
|