Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2025 12:35

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Handig apparaatje waarschuwt tegen flitspalen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
991 GT3
Rotterdam
Bericht Handig apparaatje waarschuwt tegen flitspalen
Al enige tijd ben ik op zoek naar een mogelijkheid om via het vaste navigatiesysteem van mijn 997 gewaarschuwd te worden bij vaste fltspalen.
Niets gevonden, terwijl er zoveel (losse) navigatiesystemen zijn die deze mogelijkheid wel hebben. Onlangs heb ik via internet een klein apparaatje besteld, een GPS Reminder. Dit apparaatje van 7 bij 2 cm bevestig je met een beetje klittenband op het dashboard en op 500 meter voor een filtspaal geeft-ie een waarschuwing.
Alle flitspalen van europa zitten erin en via internet zijn er updates verkrijgbaar
Nu is dat allemaal op zich niet zo bijzonder. Alleen dit machientje is erg klein en heeft geen verdere voeding nodig, dwz geen draad naar je sigarettenaansteker.
Er zit een batterij in die 17 uur werkt en dan kan je hem thuis weer opladen.
Ook makkelijk in verschillende auto's te gebruiken! Kosten incl verzendkosten waren € 161,-.
Een aanrader :idea:

14 okt 2007 11:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Heb je hiervan een link naar een website?
Bvd.,
Wim.

14 okt 2007 12:29
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht Re: Handig apparaatje waarschuwt tegen flitspalen
Ark schreef:
Een aanrader :idea:

... dat vind jij :wink:

... wat is 500 m als je 200 km/uur doet :roll:

... heb zelf de speedtraps op de Becker geladen - gek word je er van, dat gepiep - meldt alle flitspalen (binnen 500 meter?) - dus ook die niet op jouw weg(helft) staan - dus ook die op secundaire wegen of bv de "1 tegelijk" auto-flitsers bij opritten :shock:

:arrow: daar komt nog bij dat IK niks op m'n dashboard wil hebben :lol:

14 okt 2007 12:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
991 GT3
Rotterdam
(edit door paSCal: Volledige quote van bovenstaande post verwijderd!)

ik vind het een aanrader, je hoeft het niet te doen, het is maar een tip........en ga je gang maar als je vindt dat je 200 moet rijden en binnen die afstand je Porsche blijkbaar niet wat kan afremmen tot een toegestane snelheid.......

Voor de Porsche rijders die wel geinteresseerd zijn: www.navishop.de

14 okt 2007 12:49
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
thx. :salut:

14 okt 2007 12:50
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Thx, Ark.

14 okt 2007 12:51
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Op zich wel een goed plan, maareh, wat doet ie in situaties zoals Olaf omschrijft? Dan doel ik dus niet op de hoge snelheden, maar wel op de camera's die niet "voor jou" zijn... Want da's wel vervelend ;)

14 okt 2007 12:56
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
:@: paSCal :arrow: piepen denk ik :wink: :arrow: gaat tenslotte op basis van GPS afstanden :idea:

Ark schreef:
... en binnen die afstand je Porsche blijkbaar niet wat kan afremmen tot een toegestane snelheid.......

Hoe snel zou je zelf (veilig) op dat gepiep willen en kunnen reageren denk je :?: ik geef toe, dat 200 km/uur mss 'n beetje 'n overdreven voorbeeld was .. :P

Ik vind het ook 'n goede tip, voor mensen die wel waarde aan zo'n apparaatje hechten :wink: en iets OP hun dashboard willen kleven :lol:

Als ik het goed heb, heb je dat klevertje alleen nog maar besteld - ik ben zeker benieuwd maar je (positieve) ervaringen :arrow: mijn ervaring over 'n soortgelijk iets staat ergens hierboven 8)

14 okt 2007 13:01
Profiel WWW Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Maar ik herken het probleem wel. Had in de audi een stand-alone DVD navi systeem van VDO-Dayton met zo'n comp. in de kofferbak. Werkte perfect en je kan je via CI-Q (wat ze er nu weer uit hebben geknikkerd) abonneren op alle flitspalen in Europa. Ik was er wel happy mee, kende ook traject controles e.d. OK, inderdaad gaf ie ook melding (in het scherm met pop-up, geen bellen of iets dergelijks) van palen aan de andere kant v.d. weg, maar ok, beter teveel meldingen dan te weinig.

Nu voor veel geld (thanks to BPM) EXW in mijn nieuwe BMW een navi DVD, kunnen geen stand-alone meer inbouwen vanwege I-drive, geen plek voor extra scherm, glasvezel kabels etc. Werkt prima hoor, maar toen ik vroeg of ie ook flitspalen kent kreeg ik als antwoord:" Nee, dat kan niet, het is geen VDO... :roll: , daarvoor verkopen we u graag een Stinger!"

Al met al een duur grapje dus. Dus deze optie is helemaal niet zo gek. Kan ook nog een externe antenne aansluiten zie ik. Dus dan kan je het kaste wegwerken en aansluiten op de accu. Ik vind het niet duur en ben dus ook benieuwd naar de ervaringen.

14 okt 2007 13:21
Profiel
PorscheForum Rakker
991 GT3
Rotterdam
Bericht 
ik heb het apparaatje nu een week en het zit bij mij links op het dashboard tegen de raamstijl aan. Je kan het geluid uitzetten en dan geeft-ie alleen ledsignalen als je een flitskast nadert. Overigens staat er op de website een demo, zie http://www.navishop.de/oxid.php/sid/b30 ... etooth%29/

Ik durf nog niet met zekerheid te zeggen of hij ook op flistpalen werkt op de andere rijbaan, tot op heden één keer meegemaakt dat hij op N220 Hoek van Holland richting Maasdijk ( de flitspaal staat richting Maasdijk) wel piepte, maar op de terugweg niet. Ik zal het in de gaten houden.
Overigens piept-ie wel wel bij naastgelegen opritten en doseerinstallaties als je op de snelweg rijdt.
Verder heb ik via de website van dit apparaat (dwz de site waar je het bestand met flitspalen voor dit apparaat ophaalt) http://www.scdb.info/en/plugin-google-earth/ een bestand kunnen downloaden waarmee je alle flitspalen ook voor Google Earth kunt downloaden. Van grote hoogte lijkt het alsof heel Europa echt vol staat met flitspalen... :shock:
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen

Laatst bijgewerkt door Ark op 14 okt 2007 22:38, in totaal 1 keer bewerkt.

14 okt 2007 14:14
Profiel
PorscheForum Rakker
RS 5
Bericht 
paSCal schreef:
Op zich wel een goed plan, maareh, wat doet ie in situaties zoals Olaf omschrijft? Dan doel ik dus niet op de hoge snelheden, maar wel op de camera's die niet "voor jou" zijn... Want da's wel vervelend ;)

Die Warnungen erfolgen fahrtrichtungsbezogen in ganz Europa, damit sind Fehlalarme ausgeschlossen.

14 okt 2007 14:47
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Zit wat in Ger, maar da's een mooi commercieel verhaal ;). Daarom graag uit eerste hand, en lijkt dus wel interessant. (niet voor mij overigens, dat terzijde!)

14 okt 2007 18:04
Profiel Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Best een aardig filmpje! Moet zeggen dat dat kleine blue tooth doosje best geinig werkt met LED warnung en vriendelijke stem... Misschien zo gek nog niet. Nu eens denken waar we dat ding een beetje netjes weg kunnen bouwen. Misschien bovenaan de voorruit achter de achteruit kijk spiegel?

14 okt 2007 22:18
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Wel grappig als het doet wat het beloofd. Ik hoor graag over een tijdje of het ook echt werkt en alleen op de wegen en richtingen waar je rijdt. Kan me bijna niet voorstellen dat zulke accurate informatie allemaal in het apparaatje zitten maar ik kan me vergissen in de stand van de techniek :wink:

14 okt 2007 22:42
Profiel WWW
vianen
Bericht 
leuk hoor die dingen allemaal, maar m'n stinger werkte perfect met 230 vanmorgen ri-Assen, en geeft alle actuele sodejuus aan :lol: :wink:

14 okt 2007 22:50
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
ech wel..... 8)

16 okt 2007 12:09
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Olaf schreef:
:@: paSCal :arrow: piepen denk ik :wink: :arrow: gaat tenslotte op basis van GPS afstanden :idea:

Ark schreef:
... en binnen die afstand je Porsche blijkbaar niet wat kan afremmen tot een toegestane snelheid.......

Hoe snel zou je zelf (veilig) op dat gepiep willen en kunnen reageren denk je :?: ik geef toe, dat 200 km/uur mss 'n beetje 'n overdreven voorbeeld was .. :P

Ik vind het ook 'n goede tip, voor mensen die wel waarde aan zo'n apparaatje hechten :wink: en iets OP hun dashboard willen kleven :lol:

Als ik het goed heb, heb je dat klevertje alleen nog maar besteld - ik ben zeker benieuwd maar je (positieve) ervaringen :arrow: mijn ervaring over 'n soortgelijk iets staat ergens hierboven 8)

Moet het persee OP het dashboard dan Olaf?. Moet ook uit het zicht kunnen lijkt mij dan als er geen draden aanzitten?

16 okt 2007 13:22
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
zit gps ontvangertje in, dus zal het beste werken als het een beetje vrij zicht heeft

16 okt 2007 13:29
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Uit het zich zou mss kunnen, met 'n externe GPS antenne :roll:

:arrow: ben alleen bang dat je 'uit het zicht' de ledjes ook niet op tijd ziet knipperen :idea:

Ik geloof vooralsnog niet dat het apparaat alleen alarm geeft als het om palen gaat die alleen van toepassing zijn op het voertuig waar deze "GPS reminder" in geinstaleerd is :wink:

Als je 'n Becker in de 4S hebt, zet ik er graag de speedtraps software voor je op ... hoor ik je na 'n week of zo wel weer :arrow: dan piep JIJ vast anders :twisted: :wink:

:arrow: laten we geen overhaaste conclusies trekken en wachten tot Ark met zijn uitgebreide testverslag komt :idea: :wink:

16 okt 2007 13:31
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
bij TomTom werkt het iig wel met die weghelften

16 okt 2007 13:39
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
... die refereert dan wss met de route die je aan het rijden bent :?:

16 okt 2007 13:40
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
volgens mij wel ja, dat zal in deze dus lastiger zijn

16 okt 2007 13:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
991 GT3
Rotterdam
Bericht 
Verslag gebruik GPS reminder.

Zoals toegezegd zou ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen met de GPS reminder.
Ik heb deze GPS reminder nu een paar weken in de Porsche zitten en het machientje doet waarvoor hij is ingehuurd: waarschuwen voor flitspalen. De GPS reminder waarschuwt alleen voor flitspalen in de eigen rijrichting, echter ook voor flitspalen die bij oprit doseerinstallaties staan.
Op 500m, op 300 meter en vlak voor de flitspaal waarschuwt een vrouwenstem dat je een flitser nadert. :^:
Rij je te snel dan wordt de dame wat kribbiger (“Bitte langsamer fahren”). Dat doet ze echter ook als je op de snelweg zo’n oprit doseerinstallatie passeert, waar de toegestane snelheid over het algemeen veel lager is dan op de snelweg zelf en dat is wat irritant. :sick:
De GPS reminder zit in mijn Porsche links op het dashboard met klittenband tegen de raamstijl aan. Hij zit zo enigszins uit het zicht, nadeel is wel dat je de led-waarschuwings-signalen, zeker als je overdag een flitspaal nadert, niet goed opmerkt.
Dat betekent dat ik het geluidssignaal (de dame die waarschuwt) altijd aan heb staan.
Je hebt geen snoertje nodig voor aansluiting op de sigarettenaansteker, er zit een batterij in het apparaat en dat is wel net zo fraai. Het apparaat zelf is klein (7,5 x 4,5 x 2,5 cm). Er zit een interne GPS antenne in.

Het laden van updates gaat zeer eenvoudig via het internet. Kost 10 euro per jaar. Ook is een plug-in voor Google Earth te downloaden zodat je ook op Google Earth thuis kan zien welke flitspalen in het systeem zitten. De flitspalen en trajectcontroles van de meeste Europese landen zitten er in.
De GPS reminder schakelt zichzelf automatisch uit na 15 minuten. Beweegt de auto (door bijv een deur die dicht gedaan wordt) dan schakelt hij zichzelf weer in. De batterij is na 17 uur leeg en is eenvoudig weer op te laden.

Aanrader?
Ja. Natuurlijk waarschuwt de GPS reminder niet voor mobiele flitsers zoals een Stinger. Maar die is dan ook 10x zo duur. Ik denk dat de flitser goed bruikbaar is als je niet al te veel de maximum snelheid overschrijdt (tot 30-40 km te hard op de snelweg) en dan tijdig gewaarschuwd wordt voor een vaste flitspaal. Kom je een keer een mobiele flitser tegen en je rijdt niet meer dan 30/40 km te hard, dan kost het je een bekeuring, maar je hoeft in ieder geval niet bang te zijn voor je rijbewijs. Rijd je veel harder en je wordt (mobiel) geflitst, dan kan je een probleem hebben. :zwbl:
Dus met 200 kilometer over de snelweg en vertrouwen op je GPS reminder, daar is-ie te beperkt voor. Maar, daar is het mij niet om te doen, het gaat mij om het voorkomen van boetes in de stad en bij relatief kleine snelheidsovertredingen (tot 30-40 kilometer per uur) op snelwegen.
Ik denk dat de GPS reminder het best tot zijn recht komt als je hem op onbekende wegen gebruikt en bijvoorbeeld in het buitenland. Voor de bekende flitspalen en trajectcontroles in mijn eigen omgeving heb ik hem niet nodig. Kortom, voor deze prijs en het gemak dat het met zich mee brengt: :D

30 okt 2007 22:14
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
het grote nadeel is dat hij bliept bij iedere paal - ook alle lege. En daar er nog steeds meer lege dan volle palen in nederland staan, ga je 7 van de 10 keer voor niks op je rem. en dat vind ik erg onrustig rijden. Is nl. hetzelfde wat mijn tomtom signaleert.

30 okt 2007 22:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Ik hoorde gisteren dat er inmiddels ook een radardetector is die niet door de radardetectordetectoren(DAT is pas een zaterdag avond 23-letterwoorden lingo woord!)opgemerkt wordt.

Misschien weten mensen hier meer van op dit Forum?

Zal eens zoeken op I-net.

Heb je de plotseling-van-links-opduikende flitspalen van mobiele minderheden er ook bij :D

31 okt 2007 0:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende