Auteur |
Bericht |
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Als ik jouw relaas lees snap ik niet dat je de fabricage kwaliteit van audi top vind. Top vind ik als je de eerste vier/vijf jaar na aanschaf van een nieuwe auto voor je reguliere onderhoud naar de garage moet en daar laten audi's tegenwoordig nog wel eens wat steken vallen. Overigens niet alleen audi, volkswagen kan er ook wat van.
|
15 okt 2007 14:33 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Strada, allemachtig! wat een problemen. Ik weet niet hoelang je de 993 gehad hebt, maar als ik de helft van deze toestanden had meegemaakt, had ik die van mij al lang een schop verkocht. (in twee jaar tijd 1x een lege accu). En de wegligging....tja dat is bij de 993 niet "optimaal".
Veel plezier met je TT.
|
15 okt 2007 14:33 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Gefeliciteerd met de TT, zou niet mijn eerste keuze zijn, maar ieder zijn meug.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
15 okt 2007 16:26 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
@mike 93: 2 jaar gehad en 15.000 km mee gereden (waarvan ca. 750 km op circuit)
En wat de TT betreft: heb een jaar garantie, hopelijk komen eventuele problemen dan aan het licht.
Maar van 700 euro voor een nieuw dashboard onderdeel schrik ik ondertussen toch niet meer
|
15 okt 2007 16:33 |
|
|
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
Daarmee bedoel ik eigenlijk het gevoel dat je krijgt als je in de auto zit, begrijp je. Of alle knopjes degelijk aanvoelen, of de boel goed in elkaar steekt, het geluid als je een deurtje dichtslaat, of de openingen tussen de verschillende koetswerkdelen gelijk zijn enz...... dat bedoel ik met fabricagekwaliteit. Dat elektronica mankeert is een "common problem" bij veel hedendaagse voertuigen.
Trouwens een DSG bak is een superapparaat !!!
|
15 okt 2007 17:21 |
|
|
mike 93
993 C2
|
@ Strada: Dan heb je wel heel veel pech gehad ( die van mij in 2 jaar 28.000 km. en 1x lege accu) Ik kan me voorstellen dat je dan afknapt hoe sterk normaal gesproken een P. ook kan zijn.
Ik wens je veel probleemloze km's met je TT!
|
15 okt 2007 17:24 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Strada,
Even voor de duidelijkheid..echt lang heb je hem ook niet gehad of heb ik het mis?
En als je in een korte periode veel "dingetjes" kan het plezier er snel vanaf gaan.
Trouwens er stappen wel vaker P-rijders over naar Audi.... of met het ene been in een Audi en het andere in .... je weet wel.
Veel plezier met de TT, uit Duitsland gehaald?
Mvgr. Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
15 okt 2007 22:07 |
|
|
horn
PF #57
|
volgens mij niet...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 okt 2007 22:46 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Verhip "autobedrijf"...
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
15 okt 2007 22:49 |
|
|
Strada
|
Nee, uit D halen had niet echt veel zin, niet als je een jonge auto zoekt.
Pas vanaf bouwjaar 2001, 2002 of ouder wordt dat interessant.
En bovendien sprak het me wel aan dat er een jaar Audi A-select garantie op zit, om begrijpelijke redenen denk ik zo....
Maar zoals gezegd waren niet alleen de techniek en de kosten een reden om de P aan de kant te doen, er speelden ook andere argumenten.
En inderdaad: zo'n DSG bak is "the best of both worlds"!
Kick down is supersnel (pas zich ook aan de rijstijl aan) en handmatig ingrijpen kun je als je dat wilt altijd direct doen, zonder dat je eerst nog andere handelingen moet verrichten.
Alleen terugschakelen (handmatig) gaat niet zo soepel, of je moet het bij een laag toerental doen. Verder echt perfect.
|
16 okt 2007 9:06 |
|
|
Roi
niet meer....
|
OK,
Maareuh hoe lang heb je de P nu gehad als ik vragen mag?
mvgr.
|
16 okt 2007 11:48 |
|
|
Strada
|
|
16 okt 2007 12:00 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Oeps sorry ontgaat me wel meer de laatste tijd...
Maar idd. in een dergelijk korte periode, met zo weinig km zoveel "dingetjes"; dat bevordert de pret niet echt.
|
16 okt 2007 12:24 |
|
|