Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 16:57

Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Geen P meer... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
jampie schreef:
Ik hoop dat je veel geluk hebt met je TT want die zijn ook niet vrij van probleempjes.
Ik heb zelft een TT roadster in mijn bezit gehad en die heeft meermaals elektrische problemen gegeven nl. voornamelijk met het dashboard dat bij koudere temperaturen kuren kreeg. De hele handel begon op een gegeven moment te knipperen als een lunapark, niets werkte er nog, geem km.teller, geen toerenteller, geen benzinemeter....alles knipperde tot de verlichting van de radio toe. Alles was origineel, er was nooit aan de elektrionica geprutst. Kosten 700 euro voor een nieuw "klokkenspel"......maar ik had even op internet gesnuffeld en gevonden dat dit een zeeer gekend probleempje was.....en zodoende toch 70 % korting op het onderdeel gekregen ook al wa de auto toen iets meer dan 3 jaar oud.
En na enkele maanden begon alles weer opnieuw.....onderdeel opnieuw vervangen en daarna geen problemen meer gehad.
Verder ook nog eens een probleem gehad aan een klep die voor de turbo zit....maar die koste niet veel als ik me nog goed herinner.
Verder een prima auto die zeker aan de Porsche kwaliteit kan tippen.
Audi is qua fabricagekwaliteit echt wel top.

Als ik jouw relaas lees snap ik niet dat je de fabricage kwaliteit van audi top vind. Top vind ik als je de eerste vier/vijf jaar na aanschaf van een nieuwe auto voor je reguliere onderhoud naar de garage moet en daar laten audi's tegenwoordig nog wel eens wat steken vallen. Overigens niet alleen audi, volkswagen kan er ook wat van.

15 okt 2007 14:33
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Strada, allemachtig! wat een problemen. Ik weet niet hoelang je de 993 gehad hebt, maar als ik de helft van deze toestanden had meegemaakt, had ik die van mij al lang een schop verkocht. (in twee jaar tijd 1x een lege accu). En de wegligging....tja dat is bij de 993 niet "optimaal". :wink:

Veel plezier met je TT.

15 okt 2007 14:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Gefeliciteerd met de TT, zou niet mijn eerste keuze zijn, maar ieder zijn meug. :wink:

15 okt 2007 16:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
@mike 93: 2 jaar gehad en 15.000 km mee gereden (waarvan ca. 750 km op circuit)

En wat de TT betreft: heb een jaar garantie, hopelijk komen eventuele problemen dan aan het licht.

Maar van 700 euro voor een nieuw dashboard onderdeel schrik ik ondertussen toch niet meer :lol:

15 okt 2007 16:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
TD (zonder I) schreef:
jampie schreef:
Ik hoop dat je veel geluk hebt met je TT want die zijn ook niet vrij van probleempjes.
Ik heb zelft een TT roadster in mijn bezit gehad en die heeft meermaals elektrische problemen gegeven nl. voornamelijk met het dashboard dat bij koudere temperaturen kuren kreeg. De hele handel begon op een gegeven moment te knipperen als een lunapark, niets werkte er nog, geem km.teller, geen toerenteller, geen benzinemeter....alles knipperde tot de verlichting van de radio toe. Alles was origineel, er was nooit aan de elektrionica geprutst. Kosten 700 euro voor een nieuw "klokkenspel"......maar ik had even op internet gesnuffeld en gevonden dat dit een zeeer gekend probleempje was.....en zodoende toch 70 % korting op het onderdeel gekregen ook al wa de auto toen iets meer dan 3 jaar oud.
En na enkele maanden begon alles weer opnieuw.....onderdeel opnieuw vervangen en daarna geen problemen meer gehad.
Verder ook nog eens een probleem gehad aan een klep die voor de turbo zit....maar die koste niet veel als ik me nog goed herinner.
Verder een prima auto die zeker aan de Porsche kwaliteit kan tippen.
Audi is qua fabricagekwaliteit echt wel top.

Als ik jouw relaas lees snap ik niet dat je de fabricage kwaliteit van audi top vind. Top vind ik als je de eerste vier/vijf jaar na aanschaf van een nieuwe auto voor je reguliere onderhoud naar de garage moet en daar laten audi's tegenwoordig nog wel eens wat steken vallen. Overigens niet alleen audi, volkswagen kan er ook wat van.

Daarmee bedoel ik eigenlijk het gevoel dat je krijgt als je in de auto zit, begrijp je. Of alle knopjes degelijk aanvoelen, of de boel goed in elkaar steekt, het geluid als je een deurtje dichtslaat, of de openingen tussen de verschillende koetswerkdelen gelijk zijn enz...... dat bedoel ik met fabricagekwaliteit. Dat elektronica mankeert is een "common problem" bij veel hedendaagse voertuigen.

Trouwens een DSG bak is een superapparaat !!! :wink:

15 okt 2007 17:21
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
@ Strada: Dan heb je wel heel veel pech gehad ( die van mij in 2 jaar 28.000 km. en 1x lege accu) Ik kan me voorstellen dat je dan afknapt hoe sterk normaal gesproken een P. ook kan zijn.
Ik wens je veel probleemloze km's met je TT! :lol:

15 okt 2007 17:24
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Strada,

Even voor de duidelijkheid..echt lang heb je hem ook niet gehad of heb ik het mis?

En als je in een korte periode veel "dingetjes" kan het plezier er snel vanaf gaan.
Trouwens er stappen wel vaker P-rijders over naar Audi.... of met het ene been in een Audi en het andere in .... je weet wel.

Veel plezier met de TT, uit Duitsland gehaald?

Mvgr. Roi

15 okt 2007 22:07
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Roi schreef:
Veel plezier met de TT, uit Duitsland gehaald?

volgens mij niet...

Afbeelding

15 okt 2007 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Verhip "autobedrijf"... :wink:

15 okt 2007 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Deventer
Bericht 
Nee, uit D halen had niet echt veel zin, niet als je een jonge auto zoekt.

Pas vanaf bouwjaar 2001, 2002 of ouder wordt dat interessant.

En bovendien sprak het me wel aan dat er een jaar Audi A-select garantie op zit, om begrijpelijke redenen denk ik zo....

Maar zoals gezegd waren niet alleen de techniek en de kosten een reden om de P aan de kant te doen, er speelden ook andere argumenten.

En inderdaad: zo'n DSG bak is "the best of both worlds"!
Kick down is supersnel (pas zich ook aan de rijstijl aan) en handmatig ingrijpen kun je als je dat wilt altijd direct doen, zonder dat je eerst nog andere handelingen moet verrichten.
Alleen terugschakelen (handmatig) gaat niet zo soepel, of je moet het bij een laag toerental doen. Verder echt perfect.

16 okt 2007 9:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
OK,

Maareuh hoe lang heb je de P nu gehad als ik vragen mag?

mvgr.

16 okt 2007 11:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Deventer
Bericht 
Strada schreef:
@mike 93: 2 jaar gehad en 15.000 km mee gereden (waarvan ca. 750 km op circuit)

16 okt 2007 12:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Oeps sorry ontgaat me wel meer de laatste tijd... :wink:

Maar idd. in een dergelijk korte periode, met zo weinig km zoveel "dingetjes"; dat bevordert de pret niet echt.

16 okt 2007 12:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2