Auteur |
Bericht |
Eric
Achter de duinen.
|
De kans dat ie breekt lijkt mij vrij groot en dan heb je straks gevolgschade.
Wil die specialist niet naar jou toe komen?
|
15 okt 2007 21:09 |
|
|
marcelSC
|
lekker zelf die moer losdraaien, ik gok tegen de klok in
leer je ook eens wat, anders is het een kostbaar en mogelijk risicovol uurtje.
En als dat gelukt is koop je vervolgens alleen maar die snaar en doe je het nog een keer, geeft een hoop voldoening dan!
|
15 okt 2007 21:12 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
@ Jeroen. De reden dat de dynamo een ander toerental draait is dat vanaf de 964 het wenselijk was dat het toerental van de dynamo lagere motortoerentallen ging bijladen. Lang leve de electrische jeaccessoires en lagere rijsnelheden
Een hoger toerental van de ventilator was niet mogelijk ivm. extra ventilator geluid én hogere toerentallen geven op een gegeven moment geen extra luchtverplaatsing.
@Gerhard: Laat even controleren of je nog de kleine dynamo poulie hebt op de dynamo as.
Op de foto niet makkelijk te zien maar volgens mij is dat zo.
De kleine poulie geeft dit probleem van defecte v-snaren vaker en daarom is het beter dit om te bouwen naar het andere model v-snaar.
Jouw specialist weet wel wat ik bedoel.
Erwin.
.
_________________________________________ Rebel engineering
|
15 okt 2007 22:40 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Ik denk dat Gerard niet graag zelf aan het sleutelen gaat.... en nog steeds benieuwd is of hij het ritje naar de specialist kan doen.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
16 okt 2007 5:18 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Dat weet ik, ik had onder mijn vorige bericht al gezet dat ik wel een kwartiertje durf te rijden met de gedraaide v-snaar.
Maar voor ik op OK drukte had ik het weer verwijderd. Straks staat hij ergens onderweg stil en dan had ik te horen gekregen: 'jij zei dat dat het kon "
.
_________________________________________ Rebel engineering
|
16 okt 2007 8:12 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Het verhaal van Erwin over het dynamo toerental klopt met mijn verhaal.
Dat van de ven is interessant om te weten
En 15 min. of zo rijden met rustig toerental moet (inderdaad) lukken hoor Gerard
Mocht de gedraaide snaar breken, dan gaat het controle lampje aan dus dat weet je gelijk.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 okt 2007 10:04 |
|
|
Karrera
Niederlande
|
Een 993 RS -met minder electrische verbruikers- doet het weer met 1 poelie zoals vanouds. Beide assen in de dynamo worden dan middels een aluminium naaf vast met elkaar verbonden. Op deze naaf zit 1 poelie. De controleschakelaar voor de koelventilatorsnaar vervalt omdat het dynamolampje deze functie weer op de klassieke manier waarneemt. Zo word er wat gewicht gewonnen en een beetje vermogen omdat de dynamo op lagere snelheid word aangedreven.
Ik ben met Erwin eens dat de luchtdoorlaat van het koelsysteem een limiet heeft. Naast dat boven een bepaald toerental het systeem simpelweg niet meer lucht kan doorlaten willen we ook niet te veel koelen uiteraard, dat is ook verlies/ongewenst.
Groet,
Brian
www.karrera.net
|
16 okt 2007 14:19 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Wat denk je zou ik jouw ook nog kunnen halen
|
16 okt 2007 20:52 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 okt 2007 20:52 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
neem een paar extra accu's mee
hebbie toch nog een hybride auto
is de groene meute ook weer blij
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
16 okt 2007 20:57 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Ik heb de gok genomen en ben vandaag naar Porsche centrum Rotterdam gereden. De auto heeft me niet in de steek gelaten en zelfs de gedraaide v-snaar is netjes blijven zitten.
Ik werd er direct geholpen al duurde het klusje wel 2 uur
boutjes waren niet los te krijgen en moesten er worden afgehakt, de letterlijke omschrijving van de factuur.
Maar goed al met al blij met 2 nieuwe snaren en de rekening maar snel vergeten
Allemaal erg bedankt voor de waardevolle adviezen
|
17 okt 2007 20:02 |
|
|
horn
PF #57
|
Want? 2 uur werk is 150 euro, 2 snaartjes a 30 euro. Ruime 200 euro en dan is het wel klaar toch?
Oh nee, Porsche dealer - 2x nieuw boutje afgehakt - 400 euro...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 okt 2007 20:06 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Harald, die snaren kosten maar 10 euro p/s
De totale rekening maar 190 euro
|
17 okt 2007 20:14 |
|
|
horn
PF #57
|
wisselgeld... valt me erg mee, zag er duurder uit bij het begin van dit topic...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 okt 2007 20:18 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
17 okt 2007 21:40 |
|
|