Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:33

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
928 S4 Spoorverbreders met C2Turbo velgen? 
Auteur Bericht
Bericht 928 S4 Spoorverbreders met C2Turbo velgen?
Een paar weken terug heb ik een 928 S4 van '91 aangeschaft bij Theo Jansen ( http://www.theojansen-porsche.nl ).

Er zitten originele Porsche 17" C2Turbo velgen onder. 7.5J en 9J met 225 en 255 banden. Theo vertelde me dat voor een optimale wegligging achter spoorverbreders nodig zijn. :shock:

Er zit nu inmiddels achter 28mm originele Porsche spoorverbreding op, maar ik heb het idee dat dit een beetje te veel van het goede is. Je kunt nog maar net een vinger tussen de banden en de wielkasten krijgen. Zou dit niet meer moeten zijn? :roll:

Moet ik spoorverbreding toepassen, of heeft Theo Jansen zich vergist? Zou 18mm misschien voldoende zijn? :idea:

Alvast bedankt,

Shark

27 aug 2003 13:36
Bericht 18mm dan misschien.
Morgen gaan er 18mm spacers onder i.p.v. 28mm. Ben benieuwd of dit een mooie tussenweg is.

Vertel nog wel hoe het bevalt.

29 aug 2003 2:09
Bericht 21mm is perfect
Kom net terug van Van Zweeden. Er zit nu 21mm onder en dit zit als gegoten. Na langdurig zoeken bleek dat dit ook de optimale maat is. Dat blijkt nu ook wel. Optisch is het ook een feest. :D Morgen gaan er nog vier nieuwe sloffen onder. Het wordt Goodyear Eagle F1 DS-3, 225 voor en 255 achter.

SharkS4 is happy!

16 sep 2003 19:12
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht Spoorverbreders
Met 21 mm is de gevoeligheid voor spoorvorming ook een stukje minder.
Met 17" i.p.v. 16" heb je altijd wat meer last van dit vervelende verschijnsel (heb ik me laten vertellen) Maarja, die mooie 17" C2turbo's lagen er al onder. 8)

21 sep 2003 20:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Achter camber aanpassen geeft ook wat meer ruimte.
En dat spacers een wegliggingsverbetering geven is ook niet helemaal waar.

21 sep 2003 21:08
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Is wel een ruig gezicht.

22 sep 2003 8:52
Profiel
PorscheForum Rookie
uhm... nog geeneen :(
Provincie Utrecht
Bericht 
Heb je foto's van de achterwielen in de kasten?
Joost.

22 sep 2003 12:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Volgende week zal ik een fotosessie van de 3-landenrit plaatsen, incl. foto van mijn banden in mijn wielkasten! 8)

22 sep 2003 12:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
En de rest natuurlijk.
Nu nog hopen op mooi weer.

22 sep 2003 12:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Nieuwe bandjes zitten eronder. Camber (wielvlucht) is één graad vergroot. Verder was het een hele klus voor die mannen. Bijna alles zat muur en muurvast. Uiteindelijk is het toch allemaal gelukt. Ze zijn 2,5 uur bezig geweest. Nabalanceren moet dan over een tijdje weer gebeuren.

Het zijn Goodyear Eagle F1's geworden, omdat ik hier goede ervaring mee heb op nat en droog. Ze zijn ook fluisterstil. Het geluid waarvan ik dacht dat het de wiellagers waren zat dus gelukkig in de banden. Het is wel weer even wennen zeg, het lijkt wel of er een dun laagje watten om de banden heen zit. Op 27 sept. lekker inrijden die hap.

Oh ja, en ik heb foto's gemaakt van de klus. Zal ze van de week in het fotoalbum plaatsen.

22 sep 2003 18:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]