Is ook zo en valt (terecht) niet aan te tornen
Ik heb het destijds uitgebreid met mensen van Porsche (Duitsland) over de merkbescherming gesproken.
O.a. omdat ze het soms wel heel ver door drijven en daarmee vaak goed bedoelende, niet commerciele enthousiasten flink tegen het zere been kunnen schoppen.
Hun verklaring was dat ze dit wel MOETEN
Als ze hun merkrecht beschermd willen houden, zullen ze moeten aantonen dat ze hier heel consistent mee om gaan. Doen ze dat niet, dan bestaat de kans dat ze het alleen recht op hun eigen merk verliezen...
Porsche zit er dan ook behoorlijk achteraan, zelfs een domeinnaam met het woord Porsche erin kan niet (probeer maar eens een .com of .de domeinnaam te registreren met het woord Porsche erin - heb je binnen een week een e-mail van een advocaat
)
Behalve in NL, want het zal Pon roesten wat er met het logo gebeurd, het is tenslotten niet hun logo
Pon neemt het zo-ie-zo niet zo nauw met de "porsche regeltjes" (tot grote ergernis van porsche) tot het in hun straatje komt... dan staan ze ineens weer vooraan in de rij
Maar, om maar weer even op de kern van het onderwerp terug te komen...
Als zouden ze willen, dan nog kunnen Pon (en de off. dealers) niet met de specialisten concureren.
Specialisten kunnen tegen veel lagere kosten werken. Daardoor hoeven ze minder aan de klant te rekenen en verdienen ze per saldo toch meer...
In veel gevallen hebben de dealers ook de kennis niet in huis om aan oude modellen te sleutelen en ze gaan daar ook heus niet speciaal in investeren
Is economisch totaal oninteressant (dure, specialistische monteur wiens uren onder het standaard tarief moeten worden doorberekend)
Dus dit bericht is gewoon weer een wassen-neus uit Leusen