Auteur |
Bericht |
marco71
ex 911 3.2 1984, 964 coupeAalst
|
Welk type 964 ???
Goeiemiddag allemaal,
Ik zit met een brandende vraag, ik wil een 964 kopen, maar welke???
Kan iemand mij vertellen hoe dat zit met die modificaties die ze doorgevoerd hebben naar model 92, en als ik een type koop van voor 92 waar moet ik dan op letten en wat kan ik verwachten als het fout gaat. Of is het ten zeerste aan te raden om dan een gemodificeerde te kopen
Groeten Marco
|
18 okt 2007 13:24 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Allereerst, welkom.
Welk bouwjaar maakt inmiddels niet meer uit. Alle 964 jes zijn oud en exemplaren (voor 91) veelal gemodificeerd. Zoek een goede en dat is inmiddels verdomd lastig geworden. Heb je er eentje gevonden.........
LAAT EEN AKK (aankoopkeuring) DOEN BIJ EEN ONAFHANKELIJKE SPECIALIST !!!!
Succes en hou ons op de hoogte !
|
18 okt 2007 13:52 |
|
|
John
Cayenne
|
Deze.........nogal gewild bij luchtbakkende forummers.......en terecht
|
18 okt 2007 14:08 |
|
|
Toon
|
vindt ik weer niets aan met die gaten aan de zijkant en die taartschep ....
|
18 okt 2007 14:27 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Er zijn natuurlijk nog aardig wat verschillen te bedenken : C2, C4, Cabrio, Turbo, wel/geen schuifdak en ga zo maar door. Een model na 1992 zou toch mijn voorkeur hebben ivm de airbags en de verbeterde motor ivm olie lekkage.
Verder is het vooral een kwestie van smaak zoals hierboven al wordt aangegeven.
Maak een lijst (zie lijstje van Pascal) en ga het web afstruimen of rij de verschillende zaken af. Voordeel van het web is dat je jezelf eerst rustig kunt orienteren voordat je op pad gaat voor een specifieke auto.
Sluit ook Duitsland niet uit.
Succes met zoeken, is namelijk leuk.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
18 okt 2007 14:33 |
|
|
Roi
niet meer....
|
"Lijstje van PasSCal" al voor jezelf ingevuld?....me net iemand voor
Zie topic aangeboden... dat lijkt me ten eerste wel handig.
vervolgens ik heb - nog steeds , niet lang meer dat wel - een N-reeks dus modeljaar 92, maar ik zou geen onderscheid maken in voor of na 92. De staat NU en het genoten onderhoud de laatste 5 jaar is mijns inziens veeel belangrijker....
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
18 okt 2007 14:34 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
John schreef,
Deze.........nogal gewild bij luchtbakkende forummers.......en terecht[/quote]
Had daar laatst een discussie over, is dit type zo gewild en kostbaar
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
18 okt 2007 14:37 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
valt wel mee
slechts 200.000 € zie HIER
wel voor één met slechts 2100 km
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
18 okt 2007 15:27 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
yo marco
probeer eerst maar eens een goeie te vinden en dan zulje wel zien dat het niet zoveel uitmaakt ofje een gemodificeerde koopt of niet,
het is namelijk al moeilijk genoeg om een goeie te vinden en dan nog een naar je smaak en dan nog voor een redelijke prijs,
de hunt voor een goeie 964 begint een beetje mission impossible te lijken
ze zijn wel mkklk te vinden als je zakken vol geld hebt hoor
wat betreft die turbo S die zo gewild is, er stonden er 2 in st tropez dat rijmt :
geel de meest opvallende kleur op de turbo S
carbon kooferkleppie
zaterdag gespot gewoon op d normale parking
zondag stond die ook op de porsche parking
is toch wel zeldzaam hoor zo eentje met carbon voor en achterklep/vleugel aluminium deuren en dun glas
mooie wielen hebben ze btw
marco succes metje zoektocht idd en dat is idd ook het leukste enjoy
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
18 okt 2007 15:46 |
|
|
funnyname
Porsche 944 Turbo sDen Haag
|
Volgens mij is 90% van de turbo s in het speed gelb verkocht ..
_________________________________________ -----------------------------------------------------------
1988 944 turbo S(ilber Rosa)
Guru Chips, 3 bar FPR, Tial WG, MBC, 1 bar druk
-----------------------------------------------------------
|
18 okt 2007 15:53 |
|
|
marco71
ex 911 3.2 1984, 964 coupeAalst
|
Thanxx voor de reacties tot dusver, wil een cabrio kopen, maar ben nog zoekende. Mijn zwager heeft er wel een uit 92 een coupe is een mooi model vind ik zelf. Heb zelf een 3,2 uit 84.
Iemand ervaring met www.targetweb.nl Staat een groene cabrio met ca. 146.000 km niet te duur, maar daar komt nog BPM bij, maar ik vind het wel een mooie auto.
groeten Marco
|
18 okt 2007 15:56 |
|
|
marco71
ex 911 3.2 1984, 964 coupeAalst
|
|
18 okt 2007 15:58 |
|
|
rovako
kijk eens naar je cabriokap of je interieur!!pijnacker
|
964 cabrio
aan de foto's te zien is er al aardig gesleuteld aan de cabriokap zit geheel niet goed.niet in perfecte staat zoals omschreven.
waarschijnlijk achterschade gehad en kap gemonteerd om te spuiten?
groeten ronald.
van techniek heb ik niet heel veel verstand maar alles op het gebied van interieur kan ik dromen.
|
18 okt 2007 16:33 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
best naar verschillende auto's gaan kijken en niet de eerste kopen die je ziet.
heb zelf dit jaar een 89er gekocht en blok en bak lekken niet met 2ton op de teller, ze bestaan wel goede 964's
|
18 okt 2007 21:56 |
|
|
horn
PF #57
|
een 964 cabrio met 142k voor nog geen 18K euri? Rennen! (en niet stoppen...)
964 cabrio's zijn in Duitsland duurder dan hier. Goede zijn dungezaaid. Goed zoeken, koop met je hoofd en niet met je hart. Altijd AKK bij een betrouwbare/vertrouwde specialist laten doen. Als de verkoper dat niet toestaat - doorlopen.
mijn mening. veel wijsheid en succes.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 okt 2007 22:08 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Een goede 964 cabrio in Nederland is er vanaf 25/26 K euri (heel goed zoeken bij particulier) en loopt door tot ong. 32 K euri. En goed betekent onderhoudsboekjes, schadevrij (geen zware schade) en minder dan 150 k gelopen. Daarnaast speelt kleur ook een rol en of je hem particulier koopt of bij een specialist.
|
19 okt 2007 10:26 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Zo, dan is nu de defenitie bepaald van een "goede" Porsche. Altijd handig
Die bij Target komt nog wel wat BPM bij! en let op, het is wel een goede
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
19 okt 2007 10:55 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Edit: Overbodige volledige quote van direct er bovenstaande bericht verwijderd.
Pfff......... gelukkig door de balotagecommissie heen gekomen
Het is een globale omschrijving, komen nog heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeel andere zaken bij kijken, daarom ook niet voor niets gezegd AKK !!!! (die ik zelf niet heb laten doen bij de aankoop van mijn 964 cabrio, maar wel een goed exemplaar is)
|
19 okt 2007 11:34 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Idd was het maar zo makkelijk te bepalen Maar de punten die zojuist omschreven zijn geven wel meer kans op een goed exemplaar. Iig eentje die (zover als mogelijk) te controleren is.
Aankoopkeuringen zijn mi een goed hulpmiddel tbv de beslissising, echter is deze bij mij ook niet heilig...
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
19 okt 2007 12:10 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Gemodificeerde motor (makkelijk te herkennen ook nog) was al eind 1990, airbags waren standaard vanaf 4-1991.
|
19 okt 2007 12:22 |
|
|
marco71
ex 911 3.2 1984, 964 coupeAalst
|
Ben blond, maar waar herken je die motor dan aan of die wel of niet gemodificeerd is
|
19 okt 2007 13:58 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Pluis hiervoor het boekje en de rekeningen na
'n aantal modificaties kan je ook met het blote oog constateren - bepaalde merktekens op het ontstekingshuis en de slangetjes voor de ozon afvoer bv
|
19 okt 2007 14:16 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Vermits de motor vanuit de fabriek een gemodificeerde betreft ziet deze er zo uit:
De oudere motor ziet er zo uit:
Je ziet het dus aan het inlaatspruitstuk, welke bij de oude motor van metaal is en bij de nieuwe plastic.
Als je dus een oude motor aantreft moet je op zoek naar bewijsstukken van de modificatie... of... gewoon kijken of de motor geen olie lekt. Want als de motor na ruim 17 jaar nog niet is gaan lekken, dan was modificatie kennelijk niet nodig.
|
19 okt 2007 16:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
..om nog maar te zwijgen van fabrieks-af-gemodificeerde motoren die net zo goed kunnen lekken
|
19 okt 2007 16:34 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
19 okt 2007 19:48 |
|
|