|
Auteur |
Bericht |
P-911
964 C2
|
Hm vreemd, waar heb je de Samsung gezien?? Ik ken ze namelijk wel als een goed scherm.
Sharps ken ik verder niet, dus kan er ook niets over zeggen.
Sony is buitengewoon goed.
JVC heeft wat betreft LCD-schermen op de één of andere manier niet zo mijn interesse. Ik kan je dan ook niets over de kwaliteit zeggen.
Ben je op zoek naar een nieuw scherm??
|
20 okt 2007 23:32 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Sony en Samsung is hetzelfde scherm (gemaakt door Samsung als ik mij niet vergis) alleen heeft Sony een betere electronica er achter hangen, waardoor de Sony er net wat meer uit haalt.
Sharp heeft momenteel niet echt geweldige schermen...
|
20 okt 2007 23:51 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
JVC zou ik niet doen. Beetje als Sharp. Als je een LCD hebt van 3 jaar terug zal de JVC en de Sharp er aardig uit zien, maar vergeleken bij de beste... dan niet.
Momenteel is Sony erg goed in LCD. Samsung ook, wel iets minder, maar kost ook minder. Philips heeft goede LCD's (je moet wel houden van ambilight en dat doe ik niet). Panasonic ook. Loewe heeft mooie LCD's, maar prijzig en lopen wat achter de muziek aan als het om Full HD gaat.
Bij Plasma zijn de toppers Pioneer en Panasonic, in die volgorde.
Als je voor LCD gaat zou ik een Sony nemen (sterker nog... )
Bij Plasma zou ik denk ik een Panasonic nemen omdat aan het eind van de dag het verschil in kwaliteit te klein is ten opzichte van de meerprijs die je bij Pioneer betaalt.
Naar een goede zaak gaan en daar kijken in NIET demo modus, met zowel SD bronnen als HD bronnen. De beste manier om te kiezen.
|
21 okt 2007 0:00 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Kleine correctie DrKnauf:
Vorig jaar op de Miljonairsbeurs werd de 103" geintroduceerd door Panasonic:
Pioneer had ook een stand maar had een koppeling gemaakt met meerdere plasma's. Ook bekend als mozaiekbeeld. Grote nadeel is uiteraard de lijnen tussen het beeld.
Liefhebbers die de Panasonic 103" willen bekijken/beoordelen moeten maar eens een MediaMarkt binnenstappen.
|
21 okt 2007 7:48 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
103"
Zelf iets meer dan een jaartje geleden een pana 42" aangeschaft. (Wat een kleintje dan alweer ) Over het algemeen i.c.m. Digi TV zeer tevreden.
Op 1 ding na: Zwart is niet echt zwart. Ik weet niet hoe het nu meer als een jaar later is, maar misschien iets om op te letten
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
21 okt 2007 8:06 |
|
|
Lydia
|
Ik heb hem ook gezien, die 103". Stond er het jaar daarvoor ook al. Volgens mij kostte hij iets van een ton ...
|
21 okt 2007 9:46 |
|
|
Mick
|
Ja.
Aangezien het volgens mijn vrouw minstens een 50" moet worden en dat voor mij de max is ben ik me dus aan het oriënteren op een 50" . Bij dit formaat ging ik er vanuit dat de keuze (nog) automatisch op plasma zou vallen. Nu blijkt dat LCD inmiddels ook mogelijk is in dat formaat heb ik er dus eigenlijk een probleem bij: plasma of LCD?
_________________________________________ Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!
|
21 okt 2007 10:34 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Heb een paar maanden geleden een loewe individual 40 gekocht, incl harddisk, basbox, dvd en radio. Alles digitaal en alles met 1 afstandbediening te bedienen. Geen geklooi met verschillende apparaten, anders gebruik ik de handel toch niet.
Geen surround set gekocht, maar een paar B&W XT-4 zuilen voor het geluid en design. Top !
|
21 okt 2007 11:03 |
|
|
Devils son
|
Dat geldt voor plasma en vaak nog meer voor LCD (hoewel juist het toestel dat ik heb genomen op dat punt beter scoort dan menig plasma). Kan gewoon niet anders vanwege de techniek.
De toptoestellen komen aardig in de buurt van zwart. Meer niet.
|
21 okt 2007 11:21 |
|
|
Devils son
|
75.000 euro.
Voor dat bedrag kun je ook een thuisbioscoop maken met beamer en nog net wat groter beelddiagonaal... zou mijn keuze zijn.
Het is een indrukwekkend toestel. Leuk om een keertje te zien. Ik denk niet dat de MediaMarkt er rijk van gaat worden (sowieso, als je dat toestel wil, wat doe je dan bij MediaMarkt?).
|
21 okt 2007 11:25 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Enne, in de iets kleinere versies? ... Zit zelf ook te twijfelen over zo'n 40", maar weet nog niet of ik een Philips, Sony of Panasonic wil
(overigens, dit ging zo'n eigen leven leiden, dat ik hem maar even gesplitst hebt!)
|
21 okt 2007 11:31 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Ik geloof dat het niet echt effect heeft gehad
|
21 okt 2007 11:34 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik heb nu bijna een jaar een pioneer 50" plasma,
ik had daarvoor een 15 jaar oude akai dus dat was wel een hele verbetering.
1 nadeel het went zo snel.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
21 okt 2007 11:58 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Zoals ik eerder al schreef, de Panasonic 37" plasma die ik heb is prima met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Kom anders eens ff proefkijken als je in de buurt bent.
Dat is helemaal waar.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
21 okt 2007 13:07 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Alles went snel...
|
21 okt 2007 13:16 |
|
|
Devils son
|
40"... Neem het toestel dat ik heb. Is nu relatief goedkoop omdat er een nieuwe versie is en je krijgt er een PS3 bij, die als HD DVD speler goed van pas komt. Denk op dit moment aan 1600-1700 euro incl. PS3... Stel je geen prijs op een PS3 dan kun je via het internet voor ong. 1300-1400 euro spekkoper zijn.
Voor het geld is er echt geen betere 40" te koop.
Ook erg goed voor minder geld (maar dan ook niet Full HD): Panasonic th-42pv70. Plasma, 42", HD ready. Voor ongeveer 1.000 euro een heel mooi alternatief.
Als je wil ben je welkom om bij mij de 40W2000 in huiskamer-setting te bewonderen.
|
21 okt 2007 14:05 |
|
|
mr.burns993
|
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
21 okt 2007 14:21 |
|
|
Devils son
|
Ik vind het beeld van de goedkopere modellen wel echt stukken minder mooi... De Sim2 schijnt wel heel mooi te zijn... Ik heb geen idee hoe het met de levensduur en prijs zit van die lamp, maar ter vergelijk: Mijn beamer kan 2.000 uur met de lamp. De lamp kost 350,- euro (de komma staat NIET verkeerd). Ik kan mij niet voorstellen dat de projectie-t.v. echt zoveel goedkoper is, aangezien het toch in de basis dezelfde lamp moet zijn....
Sim2 RTX55H 55" kost ongeveer hetzelfde als een 65" panasonic plasma en is ook nog niet eens Full HD.
Sony heeft een vrij goedkope 55", maar daar is het beeld dan weer minder mooi van (vind ik). Wel Full HD en voor de helft van een vergelijkbare plasma (maar ik denk dat de lamp het verschil in de loop der jaren "goed" gaat maken). Maar als je ze naast de plasma ziet staan dan zie je de goedkopere prijs er m.i. dus echt aan af. MediaMarkt heeft ze staan. Ik was er niet van onder de indruk.
Wat dat betreft ben ik ook zeer tevreden met mijn combi: 40" t.v. voor t.v., series op dvd, enz. 92" diameter scherm met beamer.
|
21 okt 2007 14:45 |
|
|
Speedy1980
964 TL Limited Edition
|
Ik heb een 32" HD ready tv staan (groter past er echt niet tussen), het wendt snel maar als het groter dan 32 inch is moet het toch naar mijn mening full hd worden, Een computerscherm van 22 inch heeft al FULL HD resoluties.
Dus waarom niet met een TV, Ik denk dat alles boven de 32 inch en niet full hd is op zeer korte termijn niet meer gaat verkopen.
Maar ik moet eerlijk zijn, in een paar jaar tijd zijn ze erg vooruit gegaan wat betreft techniek. Mijn pa had voor beneden een 30 inch LCD van samsung gekocht, toen was dat een hele goede, zeker naast de andere toestellen, maar als ik die nu naast me 32inch Sony Bravia zet, zie je echt dat die Sony echt toch wel een heel stuk beter is. Prijs verschil tussen die 2 nieuw, was 1200 euro. In voordeel van de sony.
Maar goed iedereen wat hij wil, ik wilde er een hebben voor me xbox 360 met forza 2 erbij. Wat een beeld!!!!
|
21 okt 2007 20:35 |
|
|
P-911
964 C2
|
Absolute toppers (redelijk betaalbaar) vind ik persoonlijk de Panasonic Plasma:
TH-50PV70 HD Ready zo uit mn hoofd 2199,=
TH-50PY70(0) Full HD 2699,= en 3199,=
Philips idd ook zeer mooi, mits ambilight je bevalt.
Duur maar steengoed Pioneer.
Panasonic heeft het blacklevel aardig goed voor elkaar, dus ook in het diepste zwart redelijk detail.
Succes met de aanschaf
|
21 okt 2007 21:14 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Nog niemand gehoord over Loewe... Op dit moment een van de mooiste LCD's op de markt. Ze werken met panelen van Sharp maar halen een veel hogere beeldkwaliteit.
De Loewe individual compose is een Full HD LCD tv leverbaar in 40, 46 en 52 inch en heeft een super beeldkwaliteit. Voor het LCD-scherm is een dubbel ontspiegelde glasplaat aangebracht waardoor de kleurbeleving van plasma gecombineerd wordt met de scherpte van lcd. In het toestel is een harddisk van 160 GB en een satteliettuner ingebouwd
Tevens is het toestel erg vrouwvriendelijk te noemen. Loewe maakt gebruik van aluminium en glas voor het fabriceren van de kast wat er veel strakker uit ziet dan het gebruikelijke plastic
De tv is leverbaar in zilver en zwart, en voor de zijkant kan uit 8 kleuren gekozen worden. De gewone (niet full hd) individual is er zelfs in 5 kleuren (zilver, zwart, titanium, brons en wit)
Nog ff terug naar de sony die genoemd werd in de 1e post. Deze heeft inmiddels een opvolger gekregen in de vorm van de 40w3000.
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
21 okt 2007 21:28 |
|
|
P-911
964 C2
|
@ Mick
Even trouwens zijdelings, maar wil je echt lekker en groot kijken voor niet veel geld??
Ga voor een Optoma ThemeScene HD70 of HD73 beamer, een goed scherm erbij en je kan niet beter.
Ik heb eind vorig jaar al een demo gezien van de HD70 en dat was wowwwww.
De HD73 heeft een betere scaler en lens.
De prijs van de HD70 schommelt rond de 1000,= Euro.
Veel successssss
|
21 okt 2007 21:44 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Goede keuze DS, wij hebben ook een 40w2000! Alleen moet je er wel een goed suround systeem bijnemen, het geluid uit de speakertjes is bagger.
|
21 okt 2007 21:44 |
|
|
Ajnabi
|
Ik heb begin dit jaar een JVC 32" gekocht. In die prijsklasse ( net onder de 1500,-) alles vergeleken dat er was, vooral op uiterlijk.
JVC vond ik de mooiste en stond op kieskeurig.nl met meeste punten boven aan.
Veel toestellen vielen af vanwege de afschuwelijke grijze rand.
De JVC had ook nog als enigste een bass reflex systeem.
Hij bevalt mij erg goed. En een groter toestel vind ik niet nodig.
|
21 okt 2007 21:52 |
|
|
P-911
964 C2
|
| | | | Ajnabi schreef: Ik heb begin dit jaar een JVC 32" gekocht. In die prijsklasse ( net onder de 1500,-) alles vergeleken dat er was, vooral op uiterlijk. JVC vond ik de mooiste en stond op kieskeurig.nl met meeste punten boven aan. Veel toestellen vielen af vanwege de afschuwlijke grijze rand. De JVC had ook nog als enigste een bass reflex systeem. Hij bevalt mij erg goed. En een groter toestel vind ik niet nodig. | | | | |
En het gaat erom wat je zelf mooi vind, de één hecht meer waarde aan het uiterlijk dan de andere die weer andere voor hem belangrijke wensen heeft
32" is op zich groot genoeg, totdat .......
je op een full-blown scherm een waanzinnige film heb gezien
Kom je thuis dan staat je kleinere scherm meestal in schril contrast
Ik zal vast niet de enige zijn die hier last van heeft ..
|
21 okt 2007 22:03 |
|
|