Auteur |
Bericht |
Lambiek
ex 964 C2 Coupé 1992
Unischwarz/zwart leer/sperdiff.Twente
|
Porsche schorsen; wie doet dat?
Omdat ik mijn Porsche gedurende de winter niet wil gebruiken, overweeg ik om tijdelijk te schorsen, bv november tot maart/april.
Tarief is euro 22,70 voor auto's van 15 jaar en ouder, dus schijntje
Belasting, APK plicht en verzekering vervalt, hoewel een brandverzekering volgens mij wel door moet gaan
Wie heeft hier ervaring mee?
Rene
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/schorsen/een_schorsing_aanmelden_en_afmelden.htm
_________________________________________ Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception. 4-6-13 in Porsche Museum
|
22 okt 2007 15:02 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Yep, doe ik ook. Is inderdaad goedkoop. Eind maart, begin april er weer in. En blijft verder gewoon wel verzekerd.
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
22 okt 2007 15:43 |
|
|
Arg 3.2
|
Ik schors mijn auto ook altijd rond deze tijd, 's winters is er immers toch geen 11 stedentocht.
De verzekering van de auto laat ik wel doorlopen.
_________________________________________ http://www.911Events.nl
|
22 okt 2007 16:07 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ik vind het de moeite niet.net als vandaag nog steeds mooi weer om met de porsche te rijden.
de winters worden steeds zachter.als het dan nog eens een mooie winterdag is kun je nog niet weg ook.
ik zou het weer niet doen.een auto is om mee terijden.ik laat het alleen staan voor pekel en de rest moet hij gewoon door heen.
anton964
|
22 okt 2007 16:17 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik doe dat doorgaans niet; verzekering voor diefstal en brand etc moet je toch door laten lopen. Van de besparing op houderschapsbelasting wordt je ook niet rijker.
Ik heb m vorige week geschorst omdat ik aan de klus ben, terwijl mijn APK verliep vorige week. De auto is niet APK waardig zonder voorruit, voorschermen en voorwielen ..... daarom moest hij wel in de schorsing dit keer.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
22 okt 2007 16:55 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
die dingen zijn gemaakt om mee te rijden, niet om te schorsen (kan me het verhaal van lindemans nog voorstellen overigens )
_________________________________________ Got coffee?
|
22 okt 2007 16:58 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Ik Schors em ook niet..ik vind het belachelijk. Auto is inderdaad om mee te rijden, ook in de winter, ook door wind en harde regen. F. Porsche had het niet anders gewilt!!
_________________________________________ DENK HELDER
|
22 okt 2007 17:01 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Hij is verzinkt, dus rijden zal-ie...
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
22 okt 2007 17:09 |
|
|
cabrio wim
|
Hier het zelfde, en zelfs in de winter open.
|
22 okt 2007 18:11 |
|
|
marcelSC
|
Ik heb hem vandaag 'ontschorst' en goedgekeurd, alleen de remklauwen zuigers blijven hangen, dus heb vanavond wat te doen.=rotwerk
|
22 okt 2007 18:34 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
mijine staat ook geschorst terwijl hij uit elkaar ligt, scheelt toch wat honderden euro's op een half jaar.
zit geen accu in dus uitbranden zal hij zeker niet doen
|
22 okt 2007 18:50 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
GÁÁÁÁÁÁPPPPPP...............
Er zijn ook mensen die dat anders zien. Ik trek hem ook niet door de pekel, storm en regen. Hoeft ook niet, heb ik een andere auto voor. Schorsen zou ik overigens niet zo snel doen, scheelt niet zo heel veel euro's.
|
22 okt 2007 19:36 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
GAAAAppppp . Tis een auto hoor , die kan wel tegen een beetje pekel , storm of regen .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
22 okt 2007 20:02 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Maar jij betaald dan ook geen houderschapsbelasting voor je gebakje uit '81
|
22 okt 2007 20:12 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Rijden met die karretjes; zijn vaak nog dubbelzijdig verzinkt ook...
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
22 okt 2007 20:18 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Maar jij betaald dan ook geen houderschapsbelasting voor je gebakje uit '81
Nee, ik kijk wel uit zeg!
_________________________________________ DENK HELDER
|
22 okt 2007 23:19 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
kan niet schorsen aangezien ik de p dagelijks gebruik.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
22 okt 2007 23:28 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Verzinkt of niet: in de hoeken van het voorraamrubber stond heel wat water en sanering van roest is geen overbodige luxe...
Bekend probleem....oplossing: volkitten na montage nieuwe ruit !?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
23 okt 2007 0:48 |
|
|
marcelSC
|
roest...hou erover op, de hele voorkant zit vol met de bekende bulten, is een volgend project al zie ik er geen heil in, eigenlijk zitten overal wel plekjes, kan beter de hele carosserie vervangen
|
23 okt 2007 9:25 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
plusminus 5 maand schorsing bespaart mij 256 euro...plus het feit dat je minder kilometers rijdt en daardoor minder snel aan je beurten zit met kosten plus ander bijkomend onderhoud en/of reparaties, en een auto lijdt gewoon het meest in de winter, is een feit...maar goed ieder zijn ding, ik schors hem dus wel...dit jaar beide
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
23 okt 2007 10:56 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Ach, rij eens met een 20 jaar oude auto af en doe door de pekel, roesten zal ie! Gegalvaniseerd betekent zeker niet onverwoestbaar. Wat dacht je van steenslag: beetje grote steen en weg is je zinklaag, dan roest ie onder de laag door hoor! Of een deukje ergens kan ook schade aan de zinklaag opleveren.
Is bij onze volvo en de 944 het geval, beiden ongeveer evenveel km's (250000), 944 van 86 en de volvo van 91.
Als het niet anders kan dan rijden we door het zout, maar gelukkig is dat hoogstens 1x per jaar, daarna gaat ie direct de wasbox in en rij ik over kleine ongestrooide wegen naar huis.
|
23 okt 2007 18:13 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
@Brian951 > Yep, dat is 't verhaal. Ik had eigenlijk geen zin om dat te gaan schrijven, maar dat zijn inderdaad mijn overwegingen. Daarnaast zou je dan ook nog winterbanden moeten aanschaffen, velgjes evt erbij. Loopt al met al flink in de papieren.
Maar ja, de meesten verdienen hier meer dan 1 ton per maand, dus die doen dat uiteraard niet
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
23 okt 2007 19:32 |
|
|
horn
PF #57
|
da's waar. als ik een ton per maand zou verdienen, zou ik hem ook schorsen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 okt 2007 20:12 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Het hele jaar schorsen is nog goedkoper of gewoon verkopen
Voor die 256 euro heb je mooi 5 maanden rijplezier
|
23 okt 2007 20:23 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
24 okt 2007 7:13 |
|
|